Конспект підгрупового логопедичного заняття в дошкільній групі. Диференціація звуків [с]-[з].

Про матеріал
Вчити дітей розрізняти звуки [с]-[з] на слух; диференціювати вимову звуків [с]-[з] в складах, словах, реченнях; придумувати речення із заданим словом; утворювати прикметники від іменників; формувати навички правильного і чіткого мовлення та фонематичні уявлення; розвивати артикуляційну моторику, дрібну моторику рук, дихання, слухову увагу та фонематичний слух; корегувати вимову дітей; виховувати вміння співпрацювати, вислуховувати інших.
Перегляд файлу

Тема: « Диференціація звуків [с]-[з]»

Мета:  вчити дітей розрізняти звуки [с]-[з] на слух; диференціювати вимову звуків [с]-[з] в складах, словах, реченнях; придумувати речення із заданим словом; утворювати прикметники від іменників; формувати навички правильного і чіткого мовлення  та фонематичні уявлення; розвивати артикуляційну моторику, дрібну моторику рук, дихання, слухову увагу та фонематичний слух; корегувати вимову дітей; виховувати вміння співпрацювати, вислуховувати інших.

Обладнання: іграшки, м`яч, предметні малюнки, рахівні палички.

 

Хід заняття.

І. Організаційний момент.

 Вітання з дітьми,  налаштування  їх на співпрацю.

Розвиток дрібної моторики.

Вправи: «Замочок», «Гребінець», «Пружинка».

Розвиток артикуляційної моторики.

Артикуляційні вправи «Посмішка», «Парканчик», «Голочка».

Розвиток дихання.

Гра «Подми на листочок».

ІІ. Основна частина.

Відгадування загадок.

Вчитель-логопед пропонує дітям відгадати загадки і назвати перший звук слова-відгадки (Демонструє відповідні малюнки).

Влітку сірий, взимку білий. Довгі вуха має. Швидко в лісі стрибає.

(Заєць).

Маю круглі очі, бачу серед ночі Вдень спочиваю, а вночі літаю.

(Сова).

Повідомлення теми заняття.

Вчитель-логопед повідомляє дітям, що сьогодні будемо працювати з 2 звуками

[с]-[з].

Порівняння артикуляції  звуків[с]-[з].

Гра «Послухай і повтори»

Вчитель-логопед пропонує дітям прослухати пару складів і повторити їх. За правильно повторені склади дитина отримує рахівну паличку.

Склади: са-за, со-зо, су-зу, се-зе, ас-аз, ос-оз, ус-уз, ес-ез, ис-из.

Гра «Злови слова із звуком [з]».

Вчитель-логопед називає слова, діти плескають в долоні, коли почують слово із звуком  [з].

Гра «Розклади малюнки».

Вчитель-логопед пропонує розкласти малюнки окремо із звуком [с] (біля сови) та звуком [з] (біля зайця). Чітко назвати зображені предмети спочатку повільно, а потім швидко.

Гра «Придумай речення».

Вчитель-логопед пропонує кожній дитині придумати 2 речення із словами-назвами малюнків з попередньої гри. Слова діти обирають самостійно так, щоб в одному слові був звук[с], а в другому – звук [з].

Фізхвилинка.

Діти виконують відповідні рухи і вимовляють віршовані рядки.

Вітер лісом пролітав, вітер листя рахував.

Вітер гаєм пролітав, вітер листя рахував.

Ось листок рудий, дубовий, а червоний, то- кленовий.

Вітер листячко зривав і по стежці розкидав.

Гра «З якого дерева листок? Який він?»

Діти розглядають листя дерев, називають з якого дерева воно упало і утворюють прикметники від іменників за зразком, який дає вчитель-логопед.

Цей листок упав з берези. Він березовий. Цей листок упав з сливи. Він сливовий. Цей листок упав з абрикоси. Він абрикосовий……….. .

Гра «Виправ Зайчика»

Вчитель-логопед пояснює, що зайчик не вміє правильно говорити, йому треба допомогти, навчити правильно говорити. Вчитель-логопед демонструє малюнок і називає його, замінюючи звук [с] на [з] і навпаки. Діти виправляють.

 

 

Гра «Придумай слова».

Вчитель-логопед пропонує дітям придумати слова, які починаються із заданого складу. За правильно придумане слово дитина отримує рахівну паличку. Діти рахують свої палички.

Склади для гри: cа…, за …, со…, зо …, су …, зу …, си …, зи …, се …, зе … .

 

ІV. Узагальнення та систематизація знань.

Дати відповіді на питання:

1.Які звуки сьогодні вчили?

2. Чим відрізняється вимова звуків [с],[з]?

3. Придумати слова із звуком [с] та [з].

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Додано
14 лютого 2021
Переглядів
647
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку