Конспект математично-інтелектуального заняття з використанням комп’ютера з предмету «Цікавий комп’ютер» в гуртку раннього розвитку дитини «До країни Інформації»

Про матеріал
Конспект математично-інтелектуального заняття з використанням комп’ютера в гуртку раннього розвитку дитини «До країни Інформації»
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект математично-інтелектуального заняття з використанням комп’ютера

з предмету «Цікавий комп’ютер» в гуртку раннього розвитку дитини

 

 

«До країни Інформації»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета:

Навчальна  формувати знання про інформаційне поле (елементарні уявлення про сучасні інформаційні та комунікаційні технології, призначення клавіатури, мишки, монітора, процесора);

навчати користуватися мишкою для координації руху курсора на екрані, переміщати його в заданому напрямку;

закріплювати знання геометричних фігур та цифр в межах 10

 

Розвивальна розвивати інтелектуальні здібності, увагу, дрібну моторику рук

 

Виховна – виховувати наполегливість, доброзичливість, бажання доводити розпочату справу

    до кінця

 

Тип заняття: застосування знань, умінь і навичок

Форма проведення: фронтальна, індивідуальна

Технічні засоби: ноутбук, мультимедійна установка

Роздавальний матеріал: листи-малюнки з завданнями, олівець, матеріал до логічної гри «Збери за зразком» (два набори танграмів)

 

 

 

ХІД ЗАНЯТТЯ:

 

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

 

1. Організаційний момент (3 хв.):

— Доброго дня, діти. Я дуже рада вас бачити.

— У нас усіх чудовий настрій, можна розпочинати наше заняття. Оскільки ми знаходимося в комп’ютерному класі, то перш за все я нагадаю правила роботи за комп’ютером: : не вмикати комп’ютер без дозволу вчителя,  не можна торкатися дротів живлення,  за комп’ютером сідити спокійно, не штовхатись, не торкатись екрану монітора.

 

 

2. Активізація уваги та діяльності дітей (3 хв.):

— Сьогодні у нас буде подорож до незвичайної країни Інформації. Зараз я увімкну наш комп’ютер… (комп’ютер не вмикається.) Оце так! Що ж це може бути? Діти, давайте поміркуємо (діти обговорюють виниклу проблему; надходить відеоповідомлення з текстом:  «Я комп’ютерний вірус. Я пошкодив ваші комп’ютери і ви не змогли потрапити в країну Інформації. Спробуйте подолати мене і виконайте три мої завдання. Зможете?»).

— Дивіться, діти! Ми були праві – це комп’ютерний вірус. Ми зможемо його подолати і  виконати його завдання? (Діти: так).

  • Тож вирушаємо в путь!

 

 

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

 

1. Закріплення вивченого матеріалу (12 хв.):

— Вірус хотів зруйнувати на клавіатурі всі клавіші з цифрами, але не встиг, і зруйнував тільки деякі з них. Давайте разом повернемо їх на місця. Подивіться на цей аркуш, на ньому не вистачає цифр. Поставте стрілочками всі цифри на місце.

 

1.1. Дидактична гра «Яких цифр не вистачає» (роздавальний матеріал).

Відновити цифровий ряд  в межах 10, заповнюючи пропущені цифри.

 

— Молодці, діти! Справились з першим завданням і активували клавіатуру. Вирушаймо далі.             

 — Щоб відновити програми, які  Вірус переплутав у системному блоці, нам необхідно пройти через цифровий лабіринт.

 

 1.2. Дидактична гра «Лабіринт» (роздавальний матеріал).

 Намалюй стрілки у порядку від 1 до 10 та проклади шлях Ведмедику  до меду.

 

— Молодці! Справились і з другим  завданням і активували системний блок. Вирушаймо далі і спробуємо виконати третє завдання, щоб остаточно перемогти Вірус.

— Нам необхідно допомогти відремонтувати зруйнований Вірусом будиночок Полунички, яка мешкає в моніторі.

 

1.3. Логічна  гра «Збери за зразком» (два набори танграмів, зразок будинку на екрані).

Діти діляться на дві команди (хлопчики і дівчатка). Кожній команді потрібно скласти з геометричних фігур будинок, згідно зразка на екрані. Після того, як діти виконали завдання, команди міняються  місцями і перевіряють правильність виконання завдання команди-сусіда.

 

— Ми виконали третє завдання, відремонтували та активували монітор і повністю знищили комп’ютерний вірус. І тепер можемо повеселитися.

— Нас на фізхвилинку запрошують веселі Пінгвіни. Виконуємо рухи разом з ними.

 

Музична фізхвилинка (відео на екрані).

 

 

—  Отже, ми відпочили, а тепер вмикаємо монітори. Всі комп’ютери увімкнулись?

 — Нас вітає країна Інформації. У неї свято, вірус переможений, тому починаємо святкувати.

 

2. Самостійне виконання дітьми завдань з теми (10 хв.):

2.1. Комп’ютерна гра «Торти зі свічками»: на екрані зображено шість тортів з різною кількістю свічок. На одному з них найбільше свічок. Порахуйте, скільки? А тепер додайте на кожен торт стільки свічок, щоб така сама кількість свічок була на кожному торті. Щоб доставити свічки на торт, потрібно натиснути комп’ютерною мишкою на цифру, яка відповідає кількості невистачаючих свічок.

Для перевірки правильності виконання потрібно натиснути кнопочку зі знаком «?».

 

2.2. Комп’ютерна гра «Склади візерунок»: гра  складається з трьох  завдань. В кожному завданні в лівій частині екрану, в рамці є візерунок. В правій частині знаходиться пуста рамка, поділена на квадрати однакового розміру. Внизу розміщені квадратики, з яких потрібно в правій рамці скласти точно такий же візерунок, як в лівій. Для цього необхідно натиснути комп’ютерною мишкою на будь якому з квадратів в пустій рамці, він має зафарбуватись в жовтий колір. Потім потрібно вибрати підходящий квадратик внизу, і також натиснути мишкою на ньому. Якщо вибір виконано правильно,  квадратик займе своє місце в рамці.

 

2.3. Комп’ютерна гра «Ялинка гори!»:  на екрані зображено чотири ялинки, кожна з яких прикрашена ялинковими кульками червоного, синього та жовтого кольорів. Кількість кульок кожного кольору на ялинках різна. Потрібно порахувати, кульок якого кольору на першій ялинці найбільше. Потім додати на цю ялинку кількість кульок інших кольорів таким чином, щоб на ялинці стала однакова кількість іграшок всіх трьох кольорів. Наприклад, якщо на ялинці висить 3 червоних кульки, 2 синіх і 1 жовта, то нам потрібно додати 1 синю кульку і 2 жовтих, щоб стала однакова кількість кульок кожного кольору. Щоб додати необхідну кількість кульок відповідного кольору, потрібно стати комп’ютерною мишкою на пустий квадратик поруч з кулькою цього кольору і натиснути необхідну кількість разів. В квадраті з’явиться цифра, яка відповідає кількості  доданих кульок. Якщо завдання виконано правильно, на ялинці загоряться вогники.  Потім так само рахуємо іграшки на інших ялинках.

 

Вправи для зняття втоми очей.

 

— Наші очі від роботи за  комп’ютером трішки втомилися і тому, давайте разом виконаємо фізхвилинку для зняття втоми очей (відео на екрані).

 

 

ІІІ.  ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА (2 хв.)

 

— Ви всі молодці, знешкодили Вірус, пройшли лабіринт, відновили цифровий ряд та збудували з різних геометричних фігур затишний будиночок.  А ви знаєте, чому у нас все так гарно вийшло? А тому, що ми були дружними, уважними, наполегливими.

  • Дякую вам за роботу.
  • Підніміться будь-ласка, вишикуйтесь у колонку для переходу на інше заняття. 

— До побачення.

1

 

doc
Додано
13 лютого 2021
Переглядів
410
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку