Конспект на тему "Прислівник"

Про матеріал
Конспект уроку на тему "Прислівник". Буде корисним в узагальненні теми "Прислівник як частина мови" на уроках у 7 класі.
Перегляд файлу

Тема: Узагальнення вивченого про прислівник

 istockphoto-1390778353-612x612zemlya

 

Мета:  узагальнити й систематизувати знання учнів з теми «Прислівник»; удосконалити вміння й навички учнів визначати прислівника в тексті,   поглибити  й  засвоїти матеріал про загальне значення цієї частини мови, морфологічні ознаки та синтаксичну роль; розвивати в учнів уміння розпізнавати прислівники в реченні, визначати їх значення та синтаксичну роль, формулювати вміння знаходити прислівники в тексті; удосконалювати    навички  грамотного  письма,  уміння  висловлюватись (усно й письмово); збагачувати словниковий запас учнів; розвивати творчі здібності, увагу, медаграмотність, пам’ять; виховувати любов до рідної мови.

Тип уроку. Урок закріплення і засвоєння знань

Форма проведення. Урок-подорож із застосуванням медіаграмотності.

Обладнання:  мультимедійний комплекс  , презентація,  карта України.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент                                                                                  

Це мої золоті поля і мої плодовиті сади.

Це мої древні фортеці у далині.

Мої зелені пасовиська біля води,

і мої рибини зопалу на мілині.

При дорозі червоні яблуні і налита айва,

зеленіє хміль, зріє виноград –

все моє: трава, у траві сіра мишва,

а над нею завжди шум польових бригад.

Мій занадто швидкий Чумацький шлях,

 і в могилах прах,сорок сім чудес,

всі АЕС і ГЕС ,                 

дим вогнів в лісах і кадил в церквах,

і туман увесь із озер і плес.

Це мої комбайни і трактори,

І заводів дим, й лихоманка жнив.

Катерина Бабкіна

ІІ. Повідомлення теми й мети уроку

  1. Підготовка до сприйняття навчального матеріалу.

А   що для вас Україна? Які  асоціативні прислівники   можна дібрати до слова Україна? Які почуття у вас виникають коли ви чуєте слово Україна? Створіть асоціативний кущ. Знайдіть в рядках поезії прислівники  та зачитайте їх.

 

Завжди одностайні та незалежні                   Дуже швидко перемагаємо ворога

Вголос співаємо гімн

 

Веселіше одягаємо вишиванку 

 

 

 

 

 

 

2.Слово вчителя

      Сьогоднішній урок буде незвичайним. Це буде творча подорож.

 Ми здійснимо уявну магічну  подорож Україною . Подорожуючи нашою державою, ми  пригадаємо як визначати прислівник  у текстах, його граматичні та морфологічні ознаки, синтаксичну роль, використовувати у висловлюваннях. Вирушаючи в дорогу, візьмемо із собою набуті знання аби обов’язково ними скористуватися. 

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Пригадай для вдалої подорожі!

 

Медіавправа «СТВОРЕННЯ ПОСТЕРА НА  ТЕМУ ПРИСЛІВНИК»

 

 

47172001

 

 

 

 

 

 

 

Картка вправи

Автор вправи

 

Заклад освіти

 

Клас

 7 клас

Предмет

 Українська мова

Тема, на якій можна застосувати

 Прислівник

Назва вправи

 Медіавправа «СТВОРЕННЯ ПОСТЕРА НА МОВНУ ТЕМУ»

 

Мета вправи

 Демонструвати однин із сучасних методів реклами

Орієнтовний час для виконання вправи

 20 хв

Очікувані результати

Ця вправа потребує підготовка запитань, презентації власної точки зору, якщо потрібно, змістовної обізнаності з певного питання, тобто опрацювання декількох джерел, що можуть подавати суперечливі відомості, критичне сприймання їхнього змісту, обґрунтування, аргументація.

 

Необхідне обладнання/матеріали

 Телефон/ноутбук/планшет

 

 

 

 

 

 

1626222539_28-kartinkin-com-p-ukrainka-art-art-krasivo-29

Сьогодні українська нація має героїчне минуле за плечима, а також молоде обличчя. Талановиті, молоді, сильні, незламні, вмотивовані та безстрашні українці швидко змінюють історію сучасної України. Незалежність – це найперше мова, вона є таким же важливим символом, як прапор, герб і гімн. Мова єднає націю, наше минуле, теперешнє та майбутнє. Іди вперед Україно! Щодня! Ти  тепер наш час змін скрізь , наш годинник свідомості, наші крила натхнення.Українці - найсильніша нація світу, в наших жилах тече коцазька кров славних та сміливих вояків, які ніколи не здавалися. Вони не дали загарбати наші землі, не дали підкорити та поставити українців на коліна. Наперекір ворогу , ЗСУ невпинно йде вперед, звільняючи території та відкриваючи страшну правду світові.

Завдання з медіаграмотності до даного тексту:  Визначте основну мету цього тексту. Яке повідомлення автор намагається передати вашій аудиторії?  З'ясуйте, чи відповідає цей текст стандартам об'єктивності та балансу. Чиображені в ньому інші точки зору та аргументи, чи є він однобічним у своїх підтвердженнях?  Чи є в тексті конкретні приклади або факти, що підтверджують висловлювані підтвердження? Які джерела інформації можна було використати, щоб підтвердити ці факти?  Оцініть, чи присутні в тексті почуття заряджені слова чи вислови. Як це можна вплинути на сприйняття повідомлення?  Зверніть увагу на структуру тексту. Чи використовуєте заголовки, підзаголовки та абзаци для підвищення читабельності та логічності тексту?  Які переваги та недоліки ви бачите в цьому тексті з точки зору медіаграмотності? Як би ви покращили його з точки зору об'єктивності та точності інформації?

 

sofiivka

  1. Учитель. На нашому шляху чергова зупинка – місто Умань.Всі знають Умань через Софіївський парк – одну з головних визначних пам’яток України. Але це далеко не все, чим примітне і цікаве невелике містечко.Місто привів до процвітання Франциск Потоцький, який запросив сюди ремісників, робітників і торговців. А знову відроджував після занепаду вже Станіслав Потоцький, який приїхав сюди в 1785 році. Він же побудував «Софіївку»

Завдання з медіаграмотності:  

Визначте основну мету цієї медіавправи.

Яку інформацію вона націлена передати аудиторії та які емоції чи реакція вона має висвітлюватися у читачів?

Ідентифікуйте в тексті ключові факти та важливі події, що стосуються Умані. Якщо є підстави, перевірте їхню точність та достовірність.  Зверніть увагу на стиль написання медіавправи. Чи використовує заголовок, підзаголовок і відступи для кращої читабельності? Чи порушено заряджені слова чи вирази, і як вони впливають на сприйняття інформації?  Перевірте, який присутній у тексті посилання на джерело або додаткову інформацію. Чи можливо перевірити достовірність інформації, наданої в медіаправі?  Оцініть загальний тон та структуру тексту. Чи підтримується об'єктивність, чи є в тексті виклики до дій або думок? 

 

____40585_1300x820

Батьківщина.

1. Опиши.

Яка Батьківщина? (Рідна, найкраща, мила.)

2. Порівняй.

На що вона схожа? Чим відрізняється? (На матір. Дає життя, піклується про тебе.)

3. Встанови асоціації.

Що спадає на думку? (Місце, де народився; затишок; рідна сторона.)

4. Проаналізуй.

З чого складається Батьківщина? Що значить для мене (З родини, школи, друзів, родичів, рідного міста, найкращих спогадів.)

5. Застосуй.

Яким чином це можна використати? (Скласти вірш про Батьківщину або розповідь з використанням прислівників)

  1. Вислови своє ставлення. Що ти знаєш про Пташку з Азовсталі із соціальної мережі? Прочитай текст, знайди прислівники. Вислови свою думку.

____40687_1300x820

Для мене Україна зараз  - це біль та смерть, знищені ракетами будівлі та інфрастуктури. Це сміливі бійці з берцами на ногах та з ледь помітною посмішкою майбутньої перемоги. Швидкі волонтери, які знаходять житло людям, що його втратили, привозять корм тваринам, фасують гуманітарну допомогу та привозять ліки літнім людям. Слава медикам та парамедикам, вони незмінна рука Бога, що оперує поранених бійців, людей та дітей. Захоплююся Пташечкою - Катериною з Азовсталі, що вголос співала українські пісні щодня.

Катерина - парамедик, що передусім  опинилася в самому пеклі Маріуполя, а потім ще наперекір витримала чотири місяці полону. Дзвінкий голос, що  обов’язково раз у раз співав українські пісні та підтримував силу бійців під час постійних ворожих обстрілів. Катерина стала співочим символом України під час війни та прикладом, як має триматися жінка аби вижити у полоні. Надихаюся красою її голосу та мужністю, вона допомогла подолати  страх та біль війни , її приклад став для мене мотивацією не здаватися та вірити у власні сили. Співочо пташко, розправ свої крила і лети!

Батьківщина         

Дивовижні місця України https://www.youtube.com/watch?v=U3Bu-StctW8

Найкрасивіші місця України https://www.youtube.com/watch?v=CDh3mtIlWRQ

Унікальні куточки Батьківщини https://www.youtube.com/watch?v=NmBFxYwYVXw

 

487050-300x225

 

 

Робота в парах. Складання запитань для інтерв’ю

Ви – журналісти, працюєте на телеканалі. Отримали завдання розказати глядачам, як готувати галушки, використавши слова з прикметниками. Складіть запитання, які б ви поставили досвідченому кухарю, використавши прислівники

(із запропонованих запитань колективно обираються  5-7 для інтерв’ю)

 Учитель. Ось і закінчилась наша мандрівка. Ми повертаємось додому .

        V. Підсумок  уроку . (Рефлексія).

 

   Метод «Мікрофон»

-  Чим саме сподобалася Вам сьогоднішня мандрівка?

- Які види робіт  були для Вас цікавими?

- Чи  виникали труднощі під час виконання завдань на уроці,які саме?

Оцінювання.

VІ. Домашнє завдання. Оцінювання. Написати міні-твір про те, яке місто України ви хочете відвідати і чому, використавши прислівники

docx
Додано
27 березня
Переглядів
81
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку