1
КОНСПЕКТ ПІДГРУПОВОГО ЛОГОПЕДИЧНОГО ЗАНЯТТЯ
ДЛЯ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ
«АВТОМАТИЗАЦІЇ ЗВУКА [З] У СЛОВАХ ТА ЧИСТОМОВКАХ»
Підготувала: вчитель-логопед
КУ «Інклюзивно-ресурсного центру» Кам’янка-Бузької РДА, Кам’янка-Бузького ЗДО №2
Жовтанецька Юлія-Адріана Володимирівна
Мета: розвиток дихання, артикуляційної, дрібної та загальної моторики, фонематичних процесів, уваги, мислення, пам’яті; вчити будувати речення за опорними словами, утворювати і вживати у мовлені слова-антоніми¸ розуміти народні прислів’я виховувати спостережливість, охайність, культуру мовлення.
Обладнання: кросворд формату А-4, малюнки-відгадки до кросворду (береза, березень, лоза, земля, зозуля, мороз), маркер, зошити, ручки.
Хід заняття
І. Вступна частина. Організаційний момент.
1. привітання;
2. активізація уваги дітей до заняття (повторення правильної вимови звуку [З]; дихальні та артикуляційні вправи).
3. введення в тему.
ІІ. Основна частина:
ЗА-ЗА-ЗА – там іде коза.
ЗУ-ЗУ-ЗУ – погодуй козу.
ЗИ-ЗИ-ЗИ – довгі роги у кози.
ЗЕ-ЗЕ-ЗЕ – Захар траву козі везе.
2. Прослухати і запам’ятати слова зі звуком [з]. Записати їх у зошит: зуб, замок, коза, база, гроза, валіза, береза, ковзани, музика, магазин, березень, зоопарк.
3. Прочитати слова. Скласти і записати речення:
Зіна, зварити, запашний, узвар. Заєць, гризти, морква.
Зозуля, зробити, гніздо.
4. До поданих слів доберіть слова з протилежним значенням. Складіть речення, використовуючи запропоновані слова:
Хоробрий (боягузливий), рано (пізно), добро (зло), небо (земля), вчора (завтра).
5. Фізкультхвилинка:
Раз, два – всі присіли,
Потім вгору полетіли,
Три, чотири – нахилились,
Із струмочка дружньо вмились.
П’ять, шість – всі веселі,
Крутимось на каруселі.
Сім, вісім – знов присіли,
Підвелись, затупотіли.
Дев’ять, десть – відпочили
Й на заняття знову сіли.
Стоїть у білому вбранні звісила гілля навесні. (береза)
2) Брат лютого місяця? (Березень)
3) Хто малюнок на вікні
За ніч намалював мені. (Мороз)
4) Обліпили всю вербичку
Сірі братики й сестрички.
У пухнастих кожушках
Причаїлись на гілках.
Перші вісники весни.
Відгадали, хто вони? (Вербові котики, лоза)
Кладе яєчка в чужі гніздечка. (зозуля)
6) Чотири рази одяг свій міняє, та протягом року різною буває? (земля)
б |
е |
р |
е |
з |
а |
||||||||
б |
е |
р |
е |
з |
е |
н |
ь |
||||||
м |
о |
р |
о |
з |
|||||||||
л |
о |
з |
а |
||||||||||
з |
о |
з |
у |
л |
я |
||||||||
По дорозі взимку лізе задирака-рак.
А за ним раз, два, три, чотири –
Мандрували різні звірі.
Раз і два, раз і два –
От і казка лісова.
Високий, як лоза, а дурний, як коза.
Або розумно казати, або зовсім мовчати.
Хто вчиться змолоду, не знає на старість голоду.
ІІІ. Заключна частина. Підсумок заняття:
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:
1. Косинова Є.М. Логопедичний буквар: Навч. посіб./ Уклад. С.С. Тарнавська; Худож. А.В. Кардашук. – К.: Махаон-Україна, 2008.
2. Домашня логопедія: Книга для батьків, які хочуть самі навчити дитину правильно вимовляти звуки/ А.Є. Журавльова, В.В. Федієнко. – Х. – ВД«ШКОЛА», 2009.
3. Момот Т.Л. Грамотійко: Логопедичний зошит №3 для розвитку усного і писемного мовлення. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2004.
4. Інтернет ресурси.