КОНСПЕКТ ПІДГРУПОВОГО ЛОГОПЕДИЧНОГО ЗАНЯТТЯ З РОЗВИТКУ ЛЕКСИКО – ГРАМАТИЧНОЇ СТОРОНИ МОВЛЕННЯ ДЛЯ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ «ВЕСНЯНІ КВІТИ»

Про матеріал
КОНСПЕКТ ПІДГРУПОВОГО ЛОГОПЕДИЧНОГО ЗАНЯТТЯ З РОЗВИТКУ ЛЕКСИКО – ГРАМАТИЧНОЇ СТОРОНИ МОВЛЕННЯ ДЛЯ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ «ВЕСНЯНІ КВІТИ» Підготувала: вчитель-логопед КУ «Інклюзивно-ресурсного центру» Кам’янка-Бузької РДА, Кам’янка-Бузького ЗДО №2 Жовтанецька Юлія-Адріана Володимирівна
Перегляд файлу

 

 

КОНСПЕКТ  ПІДГРУПОВОГО  ЛОГОПЕДИЧНОГО  ЗАНЯТТЯ

З  РОЗВИТКУ  ЛЕКСИКО – ГРАМАТИЧНОЇ  СТОРОНИ  МОВЛЕННЯ ДЛЯ  ДІТЕЙ  СТАРШОГО  ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

 

«ВЕСНЯНІ  КВІТИ»

Підготувала: вчитель-логопед

КУ «Інклюзивно-ресурсного центру» Кам’янка-Бузької РДА, Кам’янка-Бузького ЗДО №2

Жовтанецька Юлія-Адріана Володимирівна

 

Мета:  уточнити  знання  дітей  про  весняні  квіти;  збагачувати  словниковий  запас;   навчити  вживати  прийменник  з-під в  активному  мовленні;  розвивати  логічне  мислення,  слухову  та  зорову  пам'ять,  увагу;  виховувати  любов  та  бережливе  ставлення  до  природи.

Лексичний  запас:  Червона  книга,  рідкісні  види  квітів,  поле,  ліс,  луки,  аромат,  лікарська  рослина,  пелюстка,  пуп’янок,  стебло,  корінь,  цибулина, 

з-під  (снігу,  землі).

Обладнання:  набір  картинок (підсніжник,  пролісок,  конвалія,  фіалка,  незабудка,  барвінок,  тюльпан,  нарцис),  паперові  квіти,  зразки  до  завдань,  роздатковий  матеріал.

 

Хід  заняття

 

І.  Привітання.  Повідомлення  теми  заняття.

 

ІІ.  1.  Дихальна  гімнастика:

          Вдихнути  носом – видихнути  ротом – подути  на  квіточку  

          Вдихнути  ротом – видихнути   носом – подути  на  квіточку  

          Вдихнути  ротом – видихнути   ротом – подути  на  квіточку  

          Вдихнути  носом – видихнути   носом – подути  на  квіточку

  1. Артикуляційна  гімнастика:  «Усмішка»,  «Хоботок»,  «Парканчик»,    

         «Покарати  язичок»,  «Лопаточка»,  «Голочка»,  «Смачне  варення»,  

         «Коник»,  «Гойдалка».

  1. Бесіда  з  дітьми  про  весняні  квіти.
    • Дітки,  а  чи  знаєте  ви,  які  квіти  ростуть  весною?
    • Так,  знаємо.
    • Давайте  з  вами  подивимось  на  малюночки  і  пригадаємо  їх.

 Підсніжник – з’являється  першим  серед  квітів  ранньою  весною.  Його  паросток  пробивається  з-під  снігу.  Ця  квіточка  росте  у  лісі,  у  саду,  на  квітнику  біля  будинку.

Пролісок – це  також  весняна  квітка  з  блакитними  або  синіми  дрібними  квітками  на  безлистому  стеблі.  Квіточка  ця  росте  у  лісі.

Конвалія – лікарська  рослина,  що  має  видовжене  стебло  і  пахучі  білі  квіти  у  вигляді  дзвіночків  на  одному  стеблі.

Фіалка – це  квітка,  що  має  5  пелюсток,  жовту  серединку,  напівкруглий  зелений  листок.  Також  фіалка  є  триколірна – фіолетова,  жовта  або  біла.

Незабудка – квіткова  рослина  з  дрібним  голубим  цвітом.  Росте  на  луках.

Барвінок – рослина  з  тонким  стеблом,  темно-зеленим  листям,  невеликими  квітками  синього  кольору.  Росте  в  саду.

Нарцис – чудова  квітка  на  довгому  зеленому  стеблі  з  широким  листям.

Тюльпан – дивовижна  червона  квіточка,  яка  тішить  око  ранньою  весною.

    

 

         

 

 

 

    

 

 

     

 

        - А  чи   знаєте  ви  що  таке  Червона  книга?  Це  книга  у  яку  занесено  рідкісні  види  квітів  і  рослин,  квітів,  яких  є  дуже  мало  і  якщо  їх  не  зберегти,  то  вони  зникнуть.

       Серед  квіточок,  про  які  ми  говорили,  до  Червоної  книги  занесено:  підсніжник,  пролісок,  конвалію  і  фіалку.

  1. Гра  «Як  росте  тюльпан?»

Дітям  пропонується  послідовно  розташувати  «процес  росту  квітки».

  1. Фізкультхвилинка:   Раз, два – всі  присіли,

                                        Потім  вгору  полетіли,

                                        Три,  чотири – нахилились,

                                        Із струмочка  дружньо  вмились.

                                        П’ять,  шість – всі  веселі,

                                        Крутимось  на  каруселі.

                                        Сім,  вісім – знов  присіли,

                                        Підвелись,  затупотіли.

                                        Дев’ять,  десть – відпочили

                                        Й  на  заняття  знову  сіли.

6.  Діти  відгадують  загадки:

Лікарська  рослина  цвіте  на  весні,                     Навесні  я  зацвітаю

У  траві  знайдеш  ти  її  в  гущині.                      Синім  цвітом  серед  гаю.

Схилили  голівки  біленькі  дзвіночки,                   Відгадайте,  що  за  квітка,

Ховають  від  сонця  пахучі  віночки.                  Бо  мене  не  стане  влітку.

                                            (Конвалія)                                                     (Пролісок)

 

 

 

Форма  така:  маю  5  пелюсток                           

І  напівкруглий  зелений  листок.

А  серединка  у  мене  жовтенька,

Личко  не  кругле,  а  трохи  довгеньке.

Квітка  я  ніжна,  низенька,  дрібна,

А  як  запахну – приходить  весна.

 

7.  Дітям  пропонується  домалювати  малюнок  і  розмалювати  його  (за  зразком).

 

ІІІ.  Підсумок  заняття:

  • Про  що  ми  сьогодні  з  вами  говорили?
  • Які  вправи  виконували?
  • Що  вам  найбільше  сподобалось,  запам’яталось?
  • Ви  сьогодні  були  чемними,  гарними  дітками,  молодці!

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:

1.Кордуба Н., Стихар М. Квіткова абетка. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2007.

2. Федієнко В.В. Логіка, пам’ять та увага: Навч. Видання / В.В. Федієнко. – Х. – ВД «ШКОЛА», 2009.

3.  Федієнко В.В. Хаджинова В.В. Вчимось розмовляти. : Навч. Видання / В.В. Федієнко. – Х. – ВД «ШКОЛА», 2006.

4. Інтернет ресурси.

 

doc
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
27 березня 2020
Переглядів
2726
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку