КОНСПЕКТ ПІДГРУПОВОГО ЛОГОПЕДИЧНОГО ЗАНЯТТЯ ДЛЯ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ «Узгодження іменника з дієсловом у роді, числі та минулому часі »

Про матеріал
КОНСПЕКТ ПІДГРУПОВОГО ЛОГОПЕДИЧНОГО ЗАНЯТТЯ ДЛЯ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ «Узгодження іменника з дієсловом у роді, числі та минулому часі » Підготувала: вчитель-логопед КУ «Інклюзивно-ресурсного центру» Кам’янка-Бузької РДА, Кам’янка-Бузького ЗДО №2 Жовтанецька Юлія-Адріана Володимирівна
Перегляд файлу

1

 

КОНСПЕКТ  ПІДГРУПОВОГО  ЛОГОПЕДИЧНОГО  ЗАНЯТТЯ

ДЛЯ  ДІТЕЙ  МОЛОДШОГО  ШКІЛЬНОГО ВІКУ

 

«Узгодження  іменника  з  дієсловом  у  роді, 

числі  та  минулому  часі »

Підготувала: вчитель-логопед

КУ «Інклюзивно-ресурсного центру» Кам’янка-Бузької РДА, Кам’янка-Бузького ЗДО №2

                                       Жовтанецька Юлія-Адріана Володимирівна

 

 

Мета:  розвиток  дрібної  та  загальної  моторики, фонематичних  процесів,  уваги,  мислення,  пам’яті;  вчити  узгоджувати  іменник  з  дієсловом  у  роді,  числі  та  минулому  часі; виховувати  спостережливість,  охайність,  культуру  мовлення.

Обладнання:  сигнальні  картки,  заготівки  слів-назв  предметів,  м’яч, зошити,  ручки.

Лексичний  запас:  іменник,  прикметник,  дієслово, цвіркун, зацвісти,  гойдатися,  ревуть.

 Хід  заняття

І. Вступна частина. Організаційний  момент.

    1. Привітання;

    2.  Слуховий  диктант:  логопед  називає  слова – різні  частини  мови,  діти  піднімають  відповідну  сигнальну  картку.

  - іменник            - прикметник           - дієслово

Дощ,  весна,  береза, зелений,  білий,  падати,  цвісти,  квітка,  хмара,  плисти,  бігти,  зеленіти.

            3.  Введення  в  тему.

ІІ.  Основна  частина:

            1. Відгадати  загадки.  Як необхідно  змінити  іменник,  щоб  запропонована  фраза  була  правильною?

   Маленький  хлопчик  в  сірій  кожушині

    По  дворах  стрибає,  крихти  збирає.  (Горобець)

            ГОРОБЕЦЬ  СТРИБАЛИ.

   Тече,  тече – не  витече,

    Біжить,  біжить – не  вибіжить.  (Річка)

           РІЧКА  ТЕКЛИ.

   Хто  блакитні  очка  має, 

    В  лісі  першим  розцвітає?   (Пролісок)

           ПРОЛІСОК  ЗАЦВІТАЮТЬ.

  Рукавом  змахнув – дерево  зігнув.  (Вітер)

          ВІТЕР  ЗІГНУЛИ.

           2.  У  дітей – картки  із  словами-діями  в  однині  та  множині.  На  дошці – слова-предмти.  Дібрати  до  предмета  дію.  Змінити  іменник  так,  щоб  він  узгоджувався  з  дієсловом:

СТИГНЕ ЯГОДИ                        ІДУТЬ     ХЛОПЦІ

СТИГНУТЬ                                             ІДЕ

 

РОСТУТЬ     ЯЛИНКИ                          ЗЛЯКАЛАСЬ    ТВАРИНА

РОСТЕ                                                     ЗЛЯКАЛИСЬ

 

Висновок:  слова,  як  і  всі  люди,  повинні  дружити.

  1. Виправте  помилки:

Юра  їли  яблуко.  Їжаки  жив  під  ялиною.  Яна  гралися  лялькою.  Хмари  пливла  по  небу.  Миколка  подарували  квіти.

         4.  Змініть  дієслово,  поставте  його  у  минулому  часі.  Отримані  речення  запишіть  у  зошит:

         Дощ – лити  (Дощ  лив.)  Пташка – літати  (Пташка  літала.) Дерево – рости  (Дерево  росло.)  Ножиці – різати  (Ножиці  різали.)  Цвіркун  співати  (Цвіркун  співав.)

        5.  Фізкультхвилинка:                  «Дерева»

Всі  дихніть  на  повні  груди,

Потягніться  до  гори.

Як  дерева  погойдайтесь

І  схиліться  до  землі.

       6.  На  дошці  написані  слова-назви  предметів.  Доберіть  іменник  до  дієслова.  Дієслово  поставте  у  минулому  часі.  Запишіть  у  зошит.

                               ДЕНЬ                                     ГРИМИТЬ

                               ГРОЗА                                   ТЕПЛІШАЄ

                               ЯБЛУКО                                ПАХНУТЬ

                               КВІТИ                                    СТИГЛЕ

                               ВЕДМІДЬ                              ТЕЧЕ

                               РІКА                                       БЛИЩИТЬ

                             СКЛО                                       БІЛІЄ

                             СНІГ                                         РЕВУТЬ

          7.  Гра  з  м’ячем  «Кожного  дня  одне  й  те  ж» -  закінчіть  фразу  за  зразком:  Сьогодні  він  малює,  і  вчора  він… малював.

ВОНА  ШИЄ

ВОНО  ПЛИВЕ

ВОНИ ЧИТАЮТЬ

ВІН  БУДУЄ

ВОНА  СПИТЬ

ВОНО  СТРИБАЄ

ВОНИ СПІВАЮТЬ

ВІН  ГУЛЯЄ

ВОНА  МИЄ

ВОНО  ГОРИТЬ

ВОНИ  КОПАЮТЬ

ВІН  ПРАЦЮЄ

ВОНА  ГОТУЄ

ВОНО  ГРИМИТЬ

ВОНИ  ЛІПЛЯТЬ

ВІН  ПОЛИВАЄ

 

        8.  Вправа  «Полагодіть  слова»:  ЛЕПО  (поле),  ІСЛ  (ліс),  РЕБЕЗА  (береза),    КАІГЛ  (гілка).

ІІІ.  Заключна  частина.  Підсумок  заняття:

  1. перевірка  знань;
  2. оцінювання  роботи  дітей;

     3)  похвала,  заохочення.

 

 

 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:

1. Косинова Є.М. Логопедичний буквар: Навч. посіб./ Уклад. С.С. Тарнавська; Худож. А.В. Кардашук. – К.: Махаон-Україна, 2008.

2. Будна Т.Б. Українська мова. Практичний матеріал. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2009.

3. Момот Т.Л. Грамотійко: Логопедичний зошит №3 для розвитку усного і писемного мовлення. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2004.

4. Інтернет ресурси.

 

 

doc
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
27 березня 2020
Переглядів
1566
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку