1
КОНСПЕКТ ПІДГРУПОВОГО ЛОГОПЕДИЧНОГО ЗАНЯТТЯ
ДЛЯ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ
«Узгодження іменника з дієсловом у роді,
числі та минулому часі »
Підготувала: вчитель-логопед
КУ «Інклюзивно-ресурсного центру» Кам’янка-Бузької РДА, Кам’янка-Бузького ЗДО №2
Жовтанецька Юлія-Адріана Володимирівна
Мета: розвиток дрібної та загальної моторики, фонематичних процесів, уваги, мислення, пам’яті; вчити узгоджувати іменник з дієсловом у роді, числі та минулому часі; виховувати спостережливість, охайність, культуру мовлення.
Обладнання: сигнальні картки, заготівки слів-назв предметів, м’яч, зошити, ручки.
Лексичний запас: іменник, прикметник, дієслово, цвіркун, зацвісти, гойдатися, ревуть.
Хід заняття
І. Вступна частина. Організаційний момент.
1. Привітання;
2. Слуховий диктант: логопед називає слова – різні частини мови, діти піднімають відповідну сигнальну картку.
- іменник - прикметник - дієслово
Дощ, весна, береза, зелений, білий, падати, цвісти, квітка, хмара, плисти, бігти, зеленіти.
3. Введення в тему.
ІІ. Основна частина:
1. Відгадати загадки. Як необхідно змінити іменник, щоб запропонована фраза була правильною?
• Маленький хлопчик в сірій кожушині
По дворах стрибає, крихти збирає. (Горобець)
ГОРОБЕЦЬ СТРИБАЛИ.
• Тече, тече – не витече,
Біжить, біжить – не вибіжить. (Річка)
РІЧКА ТЕКЛИ.
• Хто блакитні очка має,
В лісі першим розцвітає? (Пролісок)
ПРОЛІСОК ЗАЦВІТАЮТЬ.
• Рукавом змахнув – дерево зігнув. (Вітер)
ВІТЕР ЗІГНУЛИ.
2. У дітей – картки із словами-діями в однині та множині. На дошці – слова-предмти. Дібрати до предмета дію. Змінити іменник так, щоб він узгоджувався з дієсловом:
СТИГНЕ ЯГОДИ ІДУТЬ ХЛОПЦІ
СТИГНУТЬ ІДЕ
РОСТУТЬ ЯЛИНКИ ЗЛЯКАЛАСЬ ТВАРИНА
РОСТЕ ЗЛЯКАЛИСЬ
Висновок: слова, як і всі люди, повинні дружити.
Юра їли яблуко. Їжаки жив під ялиною. Яна гралися лялькою. Хмари пливла по небу. Миколка подарували квіти.
4. Змініть дієслово, поставте його у минулому часі. Отримані речення запишіть у зошит:
Дощ – лити (Дощ лив.) Пташка – літати (Пташка літала.) Дерево – рости (Дерево росло.) Ножиці – різати (Ножиці різали.) Цвіркун співати (Цвіркун співав.)
5. Фізкультхвилинка: «Дерева»
Всі дихніть на повні груди,
Потягніться до гори.
Як дерева погойдайтесь
І схиліться до землі.
6. На дошці написані слова-назви предметів. Доберіть іменник до дієслова. Дієслово поставте у минулому часі. Запишіть у зошит.
ДЕНЬ ГРИМИТЬ
ГРОЗА ТЕПЛІШАЄ
ЯБЛУКО ПАХНУТЬ
КВІТИ СТИГЛЕ
ВЕДМІДЬ ТЕЧЕ
РІКА БЛИЩИТЬ
СКЛО БІЛІЄ
СНІГ РЕВУТЬ
7. Гра з м’ячем «Кожного дня одне й те ж» - закінчіть фразу за зразком: Сьогодні він малює, і вчора він… малював.
ВОНА ШИЄ |
ВОНО ПЛИВЕ |
ВОНИ ЧИТАЮТЬ |
ВІН БУДУЄ |
ВОНА СПИТЬ |
ВОНО СТРИБАЄ |
ВОНИ СПІВАЮТЬ |
ВІН ГУЛЯЄ |
ВОНА МИЄ |
ВОНО ГОРИТЬ |
ВОНИ КОПАЮТЬ |
ВІН ПРАЦЮЄ |
ВОНА ГОТУЄ |
ВОНО ГРИМИТЬ |
ВОНИ ЛІПЛЯТЬ |
ВІН ПОЛИВАЄ |
8. Вправа «Полагодіть слова»: ЛЕПО (поле), ІСЛ (ліс), РЕБЕЗА (береза), КАІГЛ (гілка).
ІІІ. Заключна частина. Підсумок заняття:
3) похвала, заохочення.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:
1. Косинова Є.М. Логопедичний буквар: Навч. посіб./ Уклад. С.С. Тарнавська; Худож. А.В. Кардашук. – К.: Махаон-Україна, 2008.
2. Будна Т.Б. Українська мова. Практичний матеріал. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2009.
3. Момот Т.Л. Грамотійко: Логопедичний зошит №3 для розвитку усного і писемного мовлення. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2004.
4. Інтернет ресурси.