Профілактика фонематичної дислексії у дітей спеціальної групи з порушенням мовлення

Про матеріал
В роботі описані проблеми дітей з фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення. Діти, які мають фонетико-фонематичний недорозвиток мовлення є групою ризику відповідно до виникнення проблем з навчання читанню в початкових класах. Значна робота в групі для дітей з ФФНМ направлена на профілактику письма та читання. Фонематична дислексія пов’язана з недорозвитком функції фонематичної системи, що виявляється у труднощах засвоєння літер, а також у заміні звуків, схожих акустично й артикуляційно (б-п, д-т, ж-ш). З метою попередження появи фонематичної дислексії у початкових класах, пропонуються доступні дошкільнятам завдання. Такі вправи рекомендовано регулярно та систематично використовувати як під час підгрупових, так і під час індивідуальних корекційно-розвивальних занять.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Фонематична дислексія

Номер слайду 2

Фонематична дислексія пов’язана з недорозвитком функції фонематичної системи, що виявляється у труднощах засвоєння літер, а також у заміні звуків, схожих акустично й артикуляційно (б-п, д-т, ж-ш).

Номер слайду 3

Фонематична дислексія поділяється на дві підгрупи: Порушення читання, пов'язане з недорозвитком слухової диференціації фонем, тобто з нечітким розрізненням звуків мови. Порушення читання, пов'язане з недорозвитком фонематичного аналізу і синтезу, що проявляється в побуквенному читанні, спотворенні звукової структури слова (вставки, пропуски, переставляння звуків), труднощі в читанні зворотного складу.

Номер слайду 4

Зміст корекційно-попереджувальної роботи при дислексії:вдосконалення слухових функцій та операцій; розвиток фонематичних процесів – уявлення, аналізу та синтезу;

Номер слайду 5

Умови для профілактики фонематичної дислексії:достатньо високий рівень концентрації уваги до фонемного складу слів, скомпенсованість недоліків звуковимови, певний рівень сформованості фонематичних процесів.

Номер слайду 6

Мовленнєва гра «Переплутані слова»Мета: розвиток слухового сприймання та уваги. Завдання: Розставити по місцям переплутані у вірші слова. Хто у річці живе? –Мак,На городі росте? –Рак. Хто копитами б’є? –Лінь,Працювати не дає –Кінь. А травичку вкриває –Коза,Під берізкою пасеться –Роса. Молочком ласуватиме –Кріт,Дім підземний будуватиме –Кіт. Чудернацькі та дивні слова. Переплутались – от вже дива!В. М. Ільяна

Номер слайду 7

Мовленнєва вправа «Повтори»Мета: розвиток слухової пам’яті. Завдання: прослухати та відтворити ряд протилежних за значенням пар слів (кількість пар, що пропонуються для запам’ятовування необхідно поступово нарощувати, починаючи з найбільш доступної кількості) Наприклад: Холодне-гаряче, велике-маленьке, високе-низьке, широке-вузьке;День-ніч, сухий-мокрий, далеко-близько, тверде-м’яке, веселий-сумний.

Номер слайду 8

Мовленнєва вправа «Знайди зайве слово»Мета: розвиток слухової уваги та контролю. Завдання: у невеликому тексті (віршику) знайти зайве слово або речення, що не підходить за змістом: У садочку, біля квочки, посідали скрізь рядочком золотенькі, зелененькі, наче м’ячики пухкенькі, не дівчата, не хлоп’ята, а малесенькі курчата. В. М. Ільяна

Номер слайду 9

Мовленнєва гра «Знайди звук»Мета: розвиток фонематичного уявлення. Завдання: Дитині пропонується мовчки знайти зображення предмету,назва якого містить заданий звук, а потім розфарбувати його (під час знаходження потрібного малюнку дитинка має надути щічки, або закусити кінчик язичка, з метою уникнення опори на власне артикулювання. Інструкція: Подивись уважно на картинки. Надуй щічки. Покажи в якому слові є звук К (Ш,Б, тощо)? А тепер назви його. Давай тепер розфарбуємо.

Номер слайду 10

Мовленнєва вправа «Знайди малюнок»Мета: розвиток звукового аналізу. Завдання: прослухати слова–назви зображень на малюнках (розглянути малюнка та озвучити їх; роздивитися мовчки), знайти ті, які починаються на заданий звук, покласти під ними фішку. Відібрати предметні малюнки, в назві яких є звук [Р]

Номер слайду 11

Мовленнєві вправи на диференціацію звуків За сюжетним малюнком назвати слова, в яких є звуки «с»-«з».

Номер слайду 12

Мовленнєва вправа «Визнач місце звука в слові»

Номер слайду 13

Звуковий аналіз слів

Номер слайду 14

Відомі дислексики. Ганс Христіан Андерсен – відомий датський казкар Леонардо Да Винчі -титан епохи Відрождення, художник, скульптор, вчений та інженер.

Номер слайду 15

Номер слайду 16

pptx
Додав(-ла)
Шукшина Любов
Пов’язані теми
Логопедія, Інші матеріали
Додано
27 березня 2020
Переглядів
2174
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку