УКРАЇНА
СЛАВУТИЦЬКА МІСЬКА РАДА КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ДНЗ (ЯСЛА-САДОК) КОМБІНОВАНОГО ТИПУ "ЦЕНТР РОЗВИТКУ ДИТИНИ"
Ідентифікаційний код № 26001735
07100 Київська область м. Славутич, Вільнюський квартал будинок № 1, тел. 2-83-44, 2-82-85
КОНСПЕКТ
ПІДСУМКОВОГО ЗАНЯТТЯ
ПО НАВЧАННЮ ГРАМОТИ
«ЗАВІТАЛО СОНЕЧКО В ДИТСАДОК,
ЗАПИТАЛО СОНЕЧКО У ДІТОК…»
(для дітей 6-го року життя)
Горбатова Тетяна Василівна,
вчитель-логопед старшої логопедичної групи № 4
дошкільного навчального закладу (ясел-садка), комбінованого типу «Центр розвитку дитини»
м. Славутича Київської області.
2017
Джерела:
|
-
А. Богуш, Н. Маліновська. Перші кроки грамоти: передшкільний вік. - К.: Видавничий Дім «Слово», 2013.
-
Базовий компонент дошкільної освіти: [Текст] /науковий керівник: А. М. Богуш / ― К.: Видавництво, 2012. - 26 с.
-
Дитина: Програма виховання і навчання дітей від двох до семи років [Текст]: /наук. кер. проекту О. Г. Огнев’юк, К. І. Волинець [та інші]; –3-є вид, доопр. та доп. — К.: Київський університет ім. Б. Грінченка. — 2012. — 492 с.
-
І. Товкач. Методичний посібник «Віконечко у світ грамоти» (в 2-х частинах: Слово. Речення. Звуки; Звуки. Букви. Читання). - Х.: Вид-во «Ранок», 2013.
-
Л. Шелестова. Вчимося читати. Газ. «Дитячий садок» №25-28\2002.
-
Методичні рекомендації до Програми виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина», [Текст]: /наук. кер. проекту О. Г. Огнев’юк, К. І. Волинець [та інші]; –3-є вид, доопр. та доп.— К.: Київський університет ім. Б. Грінченка. — 2012. – 400 с.
-
О.А. Шевцова. Цікава граматика. Пізнавально-ігрові комплекси для дітей старшого дошкільного віку. - Х.: Вид. група «Основа», 2012.
|
Програмовий зміст:
-
закріплювати вміння виділяти звуки у словах;
-
розрізняти м’які та тверді приголосні звуки;
-
закріпити знання про особливості голосних і приголосних звуків;
-
продовжувати вчити виконувати звуковий аналіз слів різної звукової структури, визначати кількість складів у слові;
-
вчити складати речення із заданим словом та за графічними схемами.
-
формувати початкові вміння читати склади, слова, словосполучення, речення;
-
розвивати у дітей фонемний слух, мовленнєво-слуховий контроль уяву, творче мислення, інтонаційну виразність, дрібну моторику пальців рук.
-
працювати над виразністю мовлення та її інтонаційною окраскою;
-
розвивати просторові уявлення, уміння орієнтуватися на площині сторінці зошита;
-
виховувати самостійність, допитливість, бажання досягати заданої мети.
Матеріал:
-
об’ємний макет сонечка;
-
схеми для звукового аналізу;
-
фішки;
-
схеми речень;
-
предметні малюнки;
-
зошит, ручка, олівець;
-
аудіо запис;
-
картки з показом самомасажу;
-
ребуси;
-
набір карток із малюнками «Читаємо по буквах, читаємо по словах, читаємо словосполучення, читаємо речення».
Хід заняття:
Частина І
1. Психогімнастика
Діти, сьогодні до нас на заняття завітало сонечко. Подивіться,будь ласка, всі на нього і скажіть, яке воно? (ласкаве, ніжне, тепле). Станьте на носочки і потягніться до сонечка, простягніть до нього свої долоньки і уявіть собі, як теплі сонячні промінчики зігрівають ваші долоньки, ваше обличчя
2. Самомасаж:
Ніжно, та дуже обережно, щоб не злякати сонячні промінчики погладьте своє личко пальчиками. Спочатку погладьте ось так чоло, потім щічки і підборіддя. Тепер відчуйте, як сонячне тепло проходить по всьому вашому тілу. Вам так гарно і приємно.
3. Гімнастика для очей:
А зараз на хвилиночку замружте оченята,щоб вони відпочили від дуже яскравого, сонячного світла.
4. Міогімнастика:
А тепер знову подивіться на сонечко та скажіть: «Який у нього сьогодні настрій?» Гарний,бо воно посміхається. Так воно вітається з вами, заряджає і вас гарним настроєм і бажанням працювати. Тож давайте і ми посміхнемося сонечку.
Нам сонечко всміхається,
Радійте, дітвора,
Бо знову починається
У нас заняття-гра!
5. Гра: сонечко і хмаринка
Мета гри: зняти сильне психічне напруження у малюка, навчити його регулювати емоційний стан. Кажемо: сонечко швидко сховалось за хмарку, всім стало прохолодно - тому потрібно згорнутися клубочком. Так ми зможемо зігрітися, і трохи затримати дихання. І раптом сонечко вийшло з-за темної хмаринки, і всім стало жарко, всіх розморило на сонечку - так що всім треба розслаблятися під час видиху.
Частина ІІ
Завдання спрямовані на фонетико-фонематичний розвиток
-
У сонечка є багато завдань і воно хоче, щоб ми їх допомогли виконати.
-
Звуковий аналіз слова «сонце», «півень»
Запитання: скільки звуків у слові, скільки звуків у слові, скільки голосних, приголосних, твердих, м’яких, скільки складів?
-
«Склади слово з букв»
-
«Склади слово зі складів»
-
«Склади словосполучення»
-
«Склади речення» (прочитай речення в окличній формі, запитальній)
-
Ребуси
-
А зараз найскладніше завдання від сонечка:
-
Вправа «Розумова гімнастика»
-
Повтори слово – назву фрукта (апельсин) стільки разів, скільки разів я плесну в долоньки.
-
Повтори слово – назву предмета , яка починається звуком [o], стільки разів, скільки голосних звуків в українській мові.
-
Повтори слово – назву птаха стільки разів, скільки вушок у двох зайчиків.
-
Повтори слово – назву транспорту, стільки разів,скільки вогників у світлофора .
-
Повтори слово – назву дерева стільки разів, скільки звуків [c] у його назві.
-
Повтори слово – назву тваринки в зменшувально-пестливій формі стільки разів, скільки у нього лапок або ніжок.
-
Нейробіка:
Вправа «Пальчики вітаються», «Коза і сонце»
-
Вправа «Утворюємо букви із пальців рук , читаємо слово»
-
Графічний диктант
«Черепаха» (Звучить пісня з мультфільму «Я на солнышке лежу..»). Виконавши завдання діти підписують, друкованими літерами, назву картинки.
Що малеча зажурилась!
Мабуть трішечки втомилась?
Що робити? Що робити?
Треба мабуть відпочити.
-
Фізкультхвилинка
«Фіксики» (діти виконують рухи за змістом тексту).
Частина ІІІ (Підсумкова)
-
Діти, вам сподобались завдання від сонечка? Так. Тоді давайте подякуємо своїми посмішками сонечку за цікаві завдання і складемо про нього речення. Гра «Мікрофон»
Діти складають речення з різною інтонацією і відповідають в іграшковий мікрофон.
-
Ваші відповіді дуже сподобалися сонечку і сонечко дарує вам подарунки (печиво у вигляді літер)