КОНСПЕКТ ПІДСУМКОВОГО ЗАНЯТТЯ ПО НАВЧАННЮ ГРАМОТИ «ЗАВІТАЛО СОНЕЧКО В ДИТСАДОК, ЗАПИТАЛО СОНЕЧКО У ДІТОК…» (для дітей 6-го року життя)

Про матеріал
o закріплювати вміння виділяти звуки у словах; o розрізняти м’які та тверді приголосні звуки; o закріпити знання про особливості голосних і приголосних звуків; o продовжувати вчити виконувати звуковий аналіз слів різної звукової структури, визначати кількість складів у слові; o вчити складати речення із заданим словом та за графічними схемами. o формувати початкові вміння читати склади, слова, словосполучення, речення; o розвивати у дітей фонемний слух, мовленнєво-слуховий контроль уяву, творче мислення, інтонаційну виразність, дрібну моторику пальців рук. o працювати над виразністю мовлення та її інтонаційною окраскою; o розвивати просторові уявлення, уміння орієнтуватися на площині сторінці зошита; o виховувати самостійність, допитливість, бажання досягати заданої мети.
Перегляд файлу

УКРАЇНА

СЛАВУТИЦЬКА МІСЬКА РАДА КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ДНЗ (ЯСЛА-САДОК) КОМБІНОВАНОГО ТИПУ "ЦЕНТР РОЗВИТКУ ДИТИНИ"

Ідентифікаційний код № 26001735

07100 Київська область м. Славутич, Вільнюський квартал будинок № 1, тел. 2-83-44, 2-82-85

 

 

 

 

 

КОНСПЕКТ

ПІДСУМКОВОГО ЗАНЯТТЯ

ПО НАВЧАННЮ ГРАМОТИ

«ЗАВІТАЛО СОНЕЧКО  В ДИТСАДОК,

ЗАПИТАЛО СОНЕЧКО  У ДІТОК…»

(для дітей 6-го року життя)

 

 

 

 

Горбатова Тетяна Василівна,

вчитель-логопед старшої логопедичної  групи № 4

дошкільного навчального закладу (ясел-садка), комбінованого типу «Центр розвитку дитини»

м. Славутича  Київської області.

 

 

 

 

 

 

 

2017

Джерела:

  1. А. Богуш, Н. Маліновська. Перші кроки грамоти: передшкільний вік. - К.: Видавничий Дім «Слово», 2013.
  2. Базовий компонент дошкільної освіти: [Текст]  /науковий керівник: А. М. Богуш / ― К.: Видавництво, 2012. - 26 с.
  3. Дитина: Програма виховання і навчання дітей від двох до семи років [Текст]: /наук. кер. проекту О. Г. Огнев’юк, К. І. Волинець [та інші]; –3-є вид, доопр. та доп. — К.: Київський університет ім. Б. Грінченка. — 2012. — 492 с.
  4. І. Товкач. Методичний посібник «Віконечко у світ грамоти» (в 2-х частинах: Слово. Речення. Звуки; Звуки. Букви. Читання). - Х.: Вид-во «Ранок», 2013.
  5. Л. Шелестова. Вчимося читати. Газ. «Дитячий садок» №25-28\2002.
  6. Методичні рекомендації до Програми виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина», [Текст]: /наук. кер. проекту О. Г. Огнев’юк, К. І. Волинець [та інші]; –3-є вид, доопр. та доп.— К.: Київський університет ім. Б. Грінченка. — 2012. – 400 с.
  7. О.А. Шевцова. Цікава граматика. Пізнавально-ігрові комплекси для дітей старшого дошкільного віку. - Х.: Вид. група «Основа», 2012.

 

 

 

 

 

 

 

 

Програмовий зміст:

  • закріплювати  вміння  виділяти звуки у словах;
  • розрізняти  м’які та тверді  приголосні  звуки;
  • закріпити знання про  особливості голосних і приголосних звуків;
  • продовжувати  вчити  виконувати  звуковий  аналіз слів різної  звукової  структури, визначати  кількість  складів у  слові;
  • вчити  складати  речення із заданим словом та за графічними  схемами.
  • формувати  початкові вміння  читати  склади, слова, словосполучення, речення;
  • розвивати у дітей фонемний слух, мовленнєво-слуховий контроль уяву, творче мислення, інтонаційну виразність, дрібну моторику пальців рук.
  • працювати над  виразністю мовлення та її інтонаційною окраскою;
  • розвивати просторові уявлення,  уміння орієнтуватися на площині сторінці зошита;
  • виховувати самостійність, допитливість, бажання досягати  заданої  мети.

 

Матеріал:

  • об’ємний макет сонечка; 
  • схеми для  звукового  аналізу;
  • фішки;
  • схеми речень;
  • предметні малюнки;
  • зошит, ручка, олівець;
  • аудіо запис;
  • картки з показом самомасажу;
  • ребуси;
  • набір карток із малюнками «Читаємо по  буквах, читаємо  по словах,  читаємо  словосполучення, читаємо речення».

 

 

 

Хід заняття:

Частина І

 1. Психогімнастика

              Діти, сьогодні до нас на заняття завітало сонечко. Подивіться,будь ласка, всі на нього і скажіть, яке воно? (ласкаве, ніжне, тепле). Станьте на носочки і потягніться до сонечка, простягніть до нього свої долоньки і уявіть собі, як теплі сонячні промінчики зігрівають ваші долоньки, ваше обличчя

2. Самомасаж: 

              Ніжно, та дуже обережно, щоб не злякати сонячні промінчики погладьте своє личко пальчиками. Спочатку погладьте ось так чоло, потім щічки і підборіддя. Тепер відчуйте, як сонячне тепло проходить по всьому вашому тілу. Вам так гарно і приємно.

3. Гімнастика для очей:

              А зараз на хвилиночку замружте оченята,щоб вони відпочили від дуже яскравого, сонячного світла.

4. Міогімнастика:

              А тепер знову подивіться на сонечко та скажіть: «Який у нього сьогодні настрій?» Гарний,бо воно посміхається. Так воно вітається з вами, заряджає і вас гарним настроєм і бажанням працювати. Тож давайте і ми посміхнемося сонечку.


Нам сонечко  всміхається,

Радійте, дітвора,

Бо знову починається

У нас заняття-гра!


5. Гра: сонечко і хмаринка

Мета гри: зняти сильне психічне напруження у малюка, навчити його регулювати емоційний стан. Кажемо: сонечко швидко сховалось за хмарку, всім стало прохолодно - тому потрібно згорнутися клубочком. Так ми зможемо зігрітися, і трохи затримати дихання. І раптом сонечко вийшло з-за темної хмаринки, і всім стало жарко, всіх розморило на сонечку - так що всім треба розслаблятися під час видиху.

Частина ІІ

Завдання спрямовані на фонетико-фонематичний розвиток

  • У сонечка є  багато завдань  і воно  хоче,  щоб ми їх допомогли виконати.
  1. Звуковий аналіз  слова «сонце», «півень»

Запитання: скільки звуків у слові, скільки звуків у слові, скільки голосних, приголосних, твердих, м’яких, скільки складів?

  1. «Склади слово  з  букв»
  2. «Склади слово  зі складів»
  3. «Склади словосполучення»
  4. «Склади речення» (прочитай речення в окличній формі, запитальній)
  5. Ребуси
    • А зараз найскладніше завдання від сонечка:
    1. Вправа «Розумова гімнастика»
      • Повтори слово – назву фрукта (апельсин) стільки разів, скільки разів я плесну в долоньки.
      • Повтори слово – назву предмета , яка починається звуком [o], стільки разів, скільки голосних звуків в українській мові.
      • Повтори слово – назву птаха стільки разів, скільки вушок у двох зайчиків.
      • Повтори слово – назву транспорту, стільки разів,скільки вогників у світлофора .
      • Повтори слово – назву дерева стільки разів, скільки звуків [c] у його назві.
      • Повтори слово – назву тваринки в зменшувально-пестливій формі стільки разів, скільки у нього лапок або ніжок.
  1. Нейробіка:

Вправа «Пальчики вітаються», «Коза і сонце»

  1. Вправа «Утворюємо букви із  пальців рук , читаємо  слово»

С

О

Н

Е

Ч

 

 

К

О

 

 

 

 

  1. Графічний диктант

«Черепаха» (Звучить  пісня з мультфільму «Я на солнышке лежу..»). Виконавши завдання діти підписують, друкованими літерами, назву картинки.


Що малеча зажурилась!

Мабуть трішечки втомилась?

Що робити? Що робити?

Треба мабуть  відпочити.


  1. Фізкультхвилинка

«Фіксики» (діти виконують  рухи за змістом тексту).

Частина ІІІ (Підсумкова)

  • Діти, вам сподобались завдання від сонечка? Так. Тоді давайте подякуємо своїми посмішками сонечку за цікаві завдання і складемо про нього речення.  Гра «Мікрофон»

Діти складають речення з різною інтонацією і відповідають  в іграшковий мікрофон.

  • Ваші відповіді дуже сподобалися сонечку і сонечко  дарує  вам подарунки (печиво у вигляді літер)

 

doc
Додано
15 січня 2021
Переглядів
1570
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку