конспект Письмовий твір-опис тварини у художньому стилі

Про матеріал

повторити особливості опису тварини; формувати вміння складати такий опис у художньому стилі; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати образне і логічне мислення, пам'ять, усне і писемне мовлення; виховувати любов до природи, зокрема світу тварин і птахів, доброту, милосердя.

Перегляд файлу

Урок №2.  Письмовий твір-опис тварини у художньому стилі

 

Мета:повторити особливості опису тварини; формувати вміння складати такий опис у художньому стилі; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати образне і логічне мислення, память, усне і писемне мовлення; виховувати любов до природи, зокрема світу тварин і птахів, доброту, милосердя.

Методи і прийоми: бесіда, дослідження-спостереження, пояснення.

Тип уроку: розвиток зв’язного мовлення.

Обладнання: мультимедійна дошка, проектор, тексти-описи, памятка про складання твору.

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина

ІІ. Актуалізація мотиваційних резервів учнів з теми

Бесіда

  • Які типи мовлення ви знаєте?
  • Чим опис відрізняється від розповіді та роздуму?

(Завдання розповіді -  повідомити про якусь подію.

Роздум, міркування як тип мовлення обирають, коли треба пояснити причину якогось явища, процесу або в чомусь переконати співрозмовника.

До опису вдаються, коли потрібно передати зовнішність людини, тварини, словесно змалювати предмет чи явище.)

  • У чому полягає особливість опису тварини?
  • Чи є різниця між описом і характеристикою тварини?
  • Чи є у вас вдома якась тваринка?
  • Розкажіть про неї : які у неї лапи,очі, вуха;  якої вона масті; які у неї звички; зла вона чи добра; що вона любить, а що ні; як ви ставитеся до своєї тваринки.

Відгадування загадок

  • Прочитайте загадку, відгадайте її, знайдіть елементи опису.

 

          Гостроносий і малий,

          Сірий, тихий і незлий.

          Вдень ховається. Вночі

           Йде шукать собі харчі.

           Весь із тонких голочок,

Як він зветься? (Їжачок)

Incredible Mixed Wallpapers Set 324 " Скачать все новинки интернета бесплатно!Фильмы,игры,софт,музыка

 

Пухова руденька шуба

Із сосни стриба на дуба.

Хвіст у неї, як мітла,

А сама на зріст мала.

Очі світять, як намисто,

Як дві цяточки вогнисті.

В неї хата чиста, гарна,

Взимку повненька горіхів.

В лісі любить вона жити.

Відгадайте, хто це, діти? (Білка)

 

Фотогалерея foto & video

 

 

Сірий хвіст і сірі вуха

Біжить лісом він щодуху,

Гострі зуби всіх лякають,

Всі звірятка його знають. (Вовк)

 

Чернигов - новости города и региона

 

  • Отже, робимо висновок: описати тварину – це значить назвати її ознаки, а також ознаки частин її тіла.

ІІІ. Основна частина

Бесіда

  • Яка мета наукового тексту? (Назвати характерні ознаки тварини, забезпечити точність інформації про розмір, форму, вагу, колір)
  • Яка мета художнього опису? (Створити образ, використовуючи художні засоби, викликати до описуваного певне ставлення)

Робота з текстами

  •  Прочитайте тексти, порівняйте їх.

Зайченя

Якось батько з поля приніс зайченя. Воно було крихітне, сіреньке, злякано косувало синім блискучим оком. Верхівку довгого вушка прикрашали чорно-білі смужечки, які переливались від сонячних промінців. Гострий цікавий носик зайченяти постійно спостерігав, здавалося, за нами. А який манюсінький, ледве помітний хвостик у зайчати!

  • Чи добре ми знаємо, здавалось, всім відомих зайчиків?

Належать зайці до класу ссавців. У них довгі і міцні задні кінцівки, хвіст – короткий, а вуха також довгі. Зуби досить міцні, їх – 28. Влітку шуба зайця линяє і стає коричнево-бурого кольору, а взимку він одягається у чисто-біле хутро.

Робота з підручником

  • Відкрийте підручники на с. 241 і прочитайте структуру твору-опису тварини.
  • Чи відповідає вимогам пропонований твір-опис?

Дік

Наша Земля неозора і природа в ній різноманітна. Багато рослин і тварин занесено в «Червону книгу» України.

Я теж хочу, щоб тваринам було добре жити поруч із людьми, тому доглядаю за хомячком. Це дуже спритна тваринка. Я назвала його Дік. У нього чотири рожеві лапки, невеличкий хвостик.

Оченята чорненькі, як намистинки. На спинці шерсть руденька, а на животу – біленька. А на щічках і між вушками чорненькі смужки. У Діка чотири зубчики. Я дуже люблю свого хомячка, тому мені важко змиритись, що живуть ці тварини три роки.

Архив Новостей - Первый Московский государственный медицинский университет имени И.М. Сеченова

 

Гра «Що не так?»

  • Чи правильно названі ознаки тварини в порівняннях?
  • Полохливий,як лев.
  • Сильний, як заєць.
  • Хитрий, як ведмідь.
  • Вайлуватий, як рись.
  • Злий, як лисиця.
  • Назвіть правильно тварин, з якими порівнюють якості людини.

Робота із вправою 534

  • Прочитайте текст вправи, знайдіть опис тварини.

Складання плану опису

Інтерактивна вправа

  • Прослухайте текст «Птах з легенди» і спробуйте намалювати цю пташку.

baticmuseum Ещё один сайт сети "WordPress.com"

            Синій птах… про нього ви знаєте з казок. Та, виявляється, він реально існуючий, живе далеко від людських осель у горах Паміру, Тянь-Шаню.

Проте мало кому пощастило побачити цього таємничого красеня. Він гніздиться лише на стрімких урвищах або в щілинах скель, на висоті три тисячі метрів над рівнем моря у важкодоступній місцевості.

Синій птах надзвичайно красивий. У затінку його оперення оксамитово-чорне. На сонці воно переливається то яскраво-синім, то навіть ліловим кольором. Тому і називають птаха аджір, або ліловий дрозд. Довжина його тіла чимала – до півметра. Голову прикрашає низький червоний гребінець.

Співає аджір лише навесні. Спів його дуже ніжний.  Нагадує мелодії чарівної флейти. Місцеві жителі вважають, що птах приносить щастя, здійснення мрій. Особливо тим, хто його бачив і чув ніжний спів.

«Синє диво» перебуває під захистом закону.

Эмма, с днем рождения!

 

Дослідження-спостереження

  • Прочитайте загадки-добавлянки, які у вас на партах, і доведіть, чому саме те слово вважаєте відгадкою?

 

***

В темнім лісі проживає,

Довгий хвіст пухнастий має.

Їй на місці не сидиться,

а зовуть її… (лисиця).

 

***

Пазуристий він, гривастий,

Як збирається напасти,

Рявкне – ох і любий рев…

Відгадали? Так, це… (лев).

 

 

***

Я – вюнка, прудка, луската.

Щілка, нірка – моя хата,

І коли хтось нападає,

Раптом хвіст свій залишаю,

Кажеш, знаєш? Молодець!

Акростиху тут кінець! (Ящірка)

 

Памятка про складання твору

  1. Зміст вашого твору має відповідати темі (про що будете писати) та головній думці (що будете стверджувати, якої думки дотримуватися).
  2. Структурувати твір необхідно відповідно до заздалегідь складеного плану.
  3. Частини мають бути логічно пов’язані.
  4. Стежте за порядком викладу думок.
  5. Не пишіть зайвого, того, що не стосується теми.
  6. Використовуйте усе багатство української мови.
  7. Мовні засоби, використані у творі, мають відповідати обраному стилю мови.

ІV. Робота над створенням твору-опису

  • Під час роботи над створенням твору вам допоможе такий матеріал:
  • тулуб: маленький, великий, витягнутий;
  • шерсть: довга, коротка, кучерява, пряма, блискуча, пряма;
  • лапи: довгі, короткі;
  • хвіст: пухнастий, прямий, куций, кільцем;
  • морда: видовжена, кругла;
  • очі: зелені, веселі, грайливі.

V. Узагальнення вивченого на уроці. Оцінювання

 

VІ. Домашнє завдання

Напишіть твір за однією із тем.

  • «Моя домашня тварина»;
  • «Тварина, яку я мрію мати вдома»;
  • «Найрозумніша і найкрасивіша тварина на планеті».

 

 

docx
Додано
23 жовтня 2018
Переглядів
4091
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку