Конспект позакласного заходу на правову тематику. "Важкі долі підлітків. Хто винен?"( права та обов"язки дітей у сім"ї).

Про матеріал
Даний позакласний захід спрямований на формування в учнів свідомого ставлення до своєї поведінки; розвиває вміння аналізувати правові ситуації, давати правову оцінку поведінці своїх однолітків; сприяє розвитку вміння аргументовано висловлювати власну думку; виховує в учнів правову культуру.
Перегляд файлу

Позакласний захід з  правового виховання.

« Важкі долі підлітків. Хто винен?» ( Права та обов´язки дітей у сім´ї).

Мета: сприяти формуванню у учнів свідомого ставлення до своєї поведінки; розвивати вміння аналізувати правові ситуації, давати правову оцінку поведінці своїх однолітків; розвивати вміння аргументовано висловлювати власну думку; Виховувати у учнів правову культуру.

( Двоє ведучих і асистент).

  • Доброго дня всім присутнім!
  • Щиро вітаємо у цій залі учнів і присутніх гостей!
  • Юнаки і дівчата…Які вони різні у свої 13,14,15 років!!!
  • Це новий і відповідальний етап становлення у житті!
  • Це роки утвердження ідеалів, формування характеру, поглядів на життя.
  • Іноді батьки не помічають або помічають із великим запізненням, що їхні діти із маленьких хлопчиків та дівчаток  перетворились у юнаків та дівчат.
  • Ось тоді і починається непорозуміння між батьками і дітьми. Саме про це говорять « Криза підліткового віку».
  • А чи завжди ми розуміємо своїх батьків, їхні образи, стан здоров´я, їх намагання догодити дітям?
  • А чи вміємо ми бути вдячними?
  • Адже навіть у нашому сучасному суспільстві, десь поряд з нами, непомітно для нас є діти, які не мають батьківської любові, батьківської турботи, елементарного догляду.
  • Пропонуємо для перегляду відеофільм « Діти вулиць».
  • Всі діти мають право на любов і піклування.
  • Коли ти виростаєш у любові рідних, то важко назвати це правом.
  • Це – як сонце у небі чи повітря навкруги.
  • Наша бесіда сьогодні про права та обв´язки дітей у сім´ї.
  • « Важкі долі підлітків. Хто винен?» І дійсно, хто ж винен?
  • Суспільство? Батьки? Чи невміння підлітків відповідати за свої вчинки?
  • Тема сьогоднішньої зустрічі дуже актуальна. Давайте ми звами абсолютно самостійно попробуємо справитися з тими задачами, на які немає готової відповіді у підручнику.
  • І важко відразу віднайти вихід із лабіринту життєвих проблем.
  • Ви вже вважаєте себе дорослими настільки, що іноді можете повністю ігнорувати поради батьків, вчителів і взагалі дорослих.
  • Наші підлітки знаходяться під скляним ковпаком. І самим хочеться чогось такого, забороненого.
  • І частенько стають перед дилемою – як же поступити: оголосити батькам партизанську війну, щоб не втручалися, або шукати якийсь інший вихід.
  • Ми пропонуємо на ваш розсуд декілька життєвих ситуацій, в які потрапляли ваші однолітки чи просто неповнолітні.
  • І разом спробуємо знайти вихід із них.
  • А допоможуть нам у цьому наші гості, які будуть виконувати роль консультантів та експертів:
  • Директор Більмацького районного центру соціальних служб для сім´ї, дітей та молоді
  • Головний спеціаліст сектору сектору опіки/піклування служби у справах дітей райдержадміністрації
  • Провідний спеціаліст служби у справах дітей райдержадміністрації
  • Начальник районного сектору « Центру пробації»
  • Інспектор сектору ювенальної провенції районного відділення поліції
  • Практичний психолог, соціальний педагог
  • Як бачите, наші гості поважні, компетентні спеціалісти.
  • Дякуємо, що ви завітали для зустрічі з нами!
  • Це ще раз підтверджує, які важливі проблеми ми сьогодні розглядаємо.
  • Надаємо слово нашій помічниці, яка озвучить різні життєві ситуації.

Ситуація перша.

Одного разу на телепередачі « Говорить Україна» я побачила молоду дівчину, тіло якої було все у татуюваннях. У неї не було з цього приводу ніяких проблем із батьками. Більше того, її мама також зробила собі кілька татуювань, щоб краще зрозуміти свою дочку! Коли я звернулася до мами з подібною пропозицією, вона категорично відмовилася. У відповідь я почула таке: « Я не збираюся сходити з глузду і тобі цього не дозволю!» Це мене дуже образило, і я подумала, що моя мама такий сухар, що ніколи не зможе зрозуміти сучасну молодь. Хоча, з другого боку, інших батьків часто викликають до школи, а мою маму – ніколи. То, можливо, вона все таки вірно мене виховує?

Ведучі:

  • Скажіть, будь ласка, що ви думаєте з цього приводу?
  • Хто ж не правий у даній ситуації?

Відповідають усі бажаючі.

  • А зараз цю ситуацію прохаємо прокоментувати психолога.

Ведучі:

  • Чи знаєте ви, чим відрізняється хижий звір від людини?
  • Тільки не говоріть « Кровожерливістю», це і так усім відомо.
  • Він відрізняється не тільки інтелектом, знанням, вихованням, а й обережністю, особливим чуттям небезпеки.
  • Розумна тварина рідко потрапляє у пастку, а людина, буває, біжить на зустріч небезпеці і добровільно іде у життєву пастку.
  • Про це наша друга ситуація.

 

Ситуація друга.

Одного разу Лінда збиралася на дискотеку. Перед цим посварилася з мамою, як завжди, із – за якоїсь дрібниці. Лінда зайшла до подруги і разом пішли у бар. Обидві були у поганому настрої. До їхнього столу підсв знайомий подруги Сергій. Він щедро пригостив дівчат пивом, та настрій не покращав. Тоді він запропонував скуштувати таке, що швидкоі неодмінно підніме настрій. Це була незнайома таблетка, та Лінда не замислюючись, ковтнула. Ці « екстазі» вона стала вживати систематично. Це продовжувалося цілий рік – алкоголь плюс таблетки. Що з дівчиною коїлося! Спочатку якісь дивні галюцінації, нудота, підвищення температури, прискорене дихання, потім взагалі, стала систематично задихатися.  А закінчилося все в лікарні, де її ледве врятували. Їй зараз дуже соромно перед батьками. Як повернути їхню довіру?

Ведучі:

  • Яке ваше враження від почутого?
  • Чи можна повернути ще довіру батьків, чи все вже втрачено? Як думаєте ви?

Після думок учнів слово надається експертам.

    Ведучі:

  • У нашому бурхливому житті, як виявляється, буває багато неприємностей.
  • Ось іще один випадок із життя.

Ситуація третя.

Матір пояснює синові, що він о десятій вечора повинен провести своїх гостей тому що, по – перше, це законна вимога;, по – друге, музика звучить надто голосно і це дратує інших членів родини та сусідів. Але син вперто доводить, що він має право на свободу мирних зібрань.

Ведучі:

  • А що скажете ви? Як би ви діяли у цій ситуації?

Далі ситуацію коментують експерти.

Ведучі:

  • Часто людина не розуміє, що її затягує трясовина ліні та безділля.
  • Розглянемо наступну ситуацію.

Мама просить доньку, йдучи на роботу на вечірню зміну, помити після себе посуд та скласти речі у кімнаті. Донька образилася, адже у неї завтра контрольна, вона впевнена, що домашні клопоти їй завадять у навчанні.

  • Що думаєте про це ви?
  • Як ви поводитеся у подібній ситуації?

Вислуховуються думки учнів, а далі коментують фахівці.

Ведучі:

  • Ми маємо право на власні речі.
  • Безумовно, маємо. Але ми мусимо правильно нами користуватися, щоб не зашкодити іншим, а інакше змушені будемо нести відповідальність.
  • Наступна ситуація саме про відомий алгоритм « вчинок – відповідальність».

 

Андрію на 16 – річчя подарували мотоцикл. Вже через тиждень вирішив його « обкатати», хоча батько категорично заборонив це робити без водійського посвідчення. З однолітком – сусідом відчули несамовитий викид адреналіну коли виїхали на місток через річку попризнак «Заборонено». Через хвилину разом з аварійним мостом та мотоциклом були у воді. Андрій відбувся синцями, а сусіда у тяжкому стані терміново відвезли до лікарні.

Ведучі:

  • Які дії Андрій не мав права робити?
  • Яку відповідальність та за що саме він понесе?

Слухаємо учнів, а далі коментують експерти.

Пропонуємо іще одну ситуацію для розгляду.

Тато хвилюється, бо син знову не вивчив домашнє завдання з фізики., роз´яснює хлопцю, чому це треба робити. Але син у досить різкій формі відмовляється: « Я збираюся вступати до гуманітарного ВУЗу. А ти , батьку, суворий, несправедливий до мене, до того ж, не з твоїм недалеким інтелектом, мені вказувати, що робити». Тато образився і просить сина не грубити йому. Та син впевнений, що він має право вільно висловлювати свої думки та погляди  у будь якій формі, навіть зневажливій, бо це чесно.

Ведучі:

  • Що скажуть учасники з приводу поведінки хлопця?
  • Пропонуємо прокоментувати ситуацію експертам.
  • А зараз, шановні учасники, ви маєте нагоду поставити питання  експертам з приводу правових ситуацій, які вас цікавлять.
  • І, звичайно ж, отримати кваліфіковану відповідь.

Варіанти запитань:

  • Чи бали вбивства молодих людей у нашому районі із – за гри чи з якихось інших причин?
  • Які правопорушення найбільше поширені серед молоді у нашому регіоні?
  • Чи часті випадки позбавлення волі осіб до 18 років?
  • Чи є у нашому селищі наркомани віком до 18 років?
  • Чи здійснювали у нашому районі неповнолітні убивства?
  • Часто ми є свідками того, що молодь зчиняє бійки, вживає нецензурні слова, ходять п´яні по вулицям. За які з цих дій може покарати поліція та яким чином?

Ведучі:

  • Мі сподіваємося, що сьогоднішня зустріч була для присутніх корисною.
  • Ми дякуємо гостям за змістовні та вичерпні відповіді.
  • Сподіваємося на те, що наші учні не будуть скоювати правопорушення.
  • Щиро бажаємо, щоб зустрічі наших учнів із такими гостями відбувалися тільки на таких засіданнях, а не у їх кабінетах.
  • Наостанок пропонуємо вашій увазі іще один відеоролик «Нелюбимая мама».
  • Завжди поважайте своїх батьків!
  • Вони цього варті!
  • Оберігайте своїх батьків!
  • Вони чекають цього від нас!
  • Цінуйте своїх батьків!
  • Вони вам будуть вдячні!
  • Дорожіть любов´ю своїх батьків!
  • Вас ніхто не буде так любити, як батьки!
  • На цьому наша зустріч закінчена. Всього найкращого.

 

 

 

 

 

 

 

  •  
  •  

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Белоконь Ирина
Додано
3 березня
Переглядів
136
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку