Конспект психологічного заняття "Правда чи дія"

Про матеріал
Впродовж тисячоліть одна людина кривдить іншу, чинить насильство щодо неї. У світі постійно відбуваються війни, напади на людей, дискримінація, приниження. Ми вже звикли сприймати насильство, як щось неминуче. Але ж прояви насильства порушують права людини, принципи вільного та справедливого існування. І коли насильство чиниться поруч з нами, чи у нас вдома, на вулиці, ми можемо зупинити його. Саме це заняття допоможе поглибити знання учнів щодо способів протидії агресії та насильству в підлітковому середовищі, сприятиме моделюванню позитивного мікроклімату та дружньої атмосфери в класному колективі.
Перегляд файлу

 

 

 

   

Психологічна гра

«Правда чи дія»

 

                                             Алгоритм дій педагогів щодо виявлення та запобігання домашньому насильству  - Новини

 

 

                  Підготувала:

                                                                    практичний психолог

                                                                    Буринського міського ліцею № 3

                                                                    Буринської міської ради

                                                                    Сумської області

                                                                    Бондаренко Олена

                                 

Мета:

  • ознайомити учнів зі способами протидії агресії та насильству в підлітковому середовищі;
  • сприяти моделюванню позитивного мікроклімату та дружньої атмосфери в класному колективі;
  • розвивати навички протидії соціальному тиску;
  • виховувати впевненість у власних можливостях.  

        Обладнання: ручки, стікери у вигляді мобільних телефонів, роздатковий матеріал (картки правда чи дія), зображення рюкзака, двосторонній скоч, смайлики.

Тривалість: 45 хв.

                                       Структура тренінгу 

№ з/п

Вид роботи

Час, хв

Ресурсне            забезпечення

1

Привітання учасників

1 хв

 

2

Вправа «Знайомство»

5 хв

 

3

Вправа «Правила роботи»

1 хв

Стікери

4

Вправа «Наші очікування»

5 хв

Плакат "Рюкзак", липучі стікери у формі телефонів, фломастери

5

Інформаційне повідомлення "Що таке  насильство та його види?"

5 хв

 

6

Гра «Правда чи дія»

20 хв

Роздаткові бланки з завданнями

 

7

Притча «Про вовків»

5 хв

Мотивуючі долоньки

8

Рефлексія 

3 хв

    Смайлики

 

Хід заняття

  1. Привітання учасників.

Мета: повідомлення теми заняття, установка на роботу.

2. Вправа «Знайомство».

 Мета: підвищити рівень згуртованості групи, допомогти учасникам тренінгу краще пізнати один одного, створити сприятливу атмосферу.

Пропоную познайомитися в такий спосіб. Кожен по черзі називає своє ім'я та одну позитивну рису характеру, яка вас найкраще презентує. Риса має бути названа на будь-яку букву з вашого імені.

3. Вправа «Правила роботи»

Мета: організація групи та створення можливості ефективної роботи.

 Тренер. Для того, щоб наша робота була ефективною, пропоную прийняти наступні правила, яких ми будемо дотримуватися впродовж нашого заняття.

  1.               Вільний стиль поведінки і спілкування.
  2.               Повага до тих, хто говорить.
  3.               Говорити від свого імені.
  4.               Бути доброзичливими та активними.
  5.               «Піднята рука».
  6.               Один говорить - усі слухають.
  7.               Обговорювати дію, а не особу.
  8.               Конфіденційність.

4. Вправа «Наші очікування»

Мета: формування власної мети діяльності, мотивація та усвідомлення власної відповідальності за досягнення певних результатів.

 Тренер. Пропоную вам на екранах паперових телефонів, які ви знайдете у себе на столі, написати, а потім озвучити, що ви очікуєте від заняття і прикріпити їх до нашого рюкзака. (Кожен учень пише на паперовому стікері у вигляді телефона свої очікування від заняття і прикріплює їх на зображення  шкільного рюкзака).

5. Інформаційне повідомлення «Що таке насильство, булінг? Види насильства»

Мета: ознайомити учасників з поняттям насильства, його характеристикою,

поняттям булінгу, соціальними ролями у булінгу.

  Тренер. Тема нашого сьогоднішнього заняття – непроста і дуже актуальна. Прояви насильства супроводжують людство з давніх-давен. Впродовж тисячоліть одна людина кривдить іншу людину, чинить насильство щодо неї. У світі постійно відбуваються війни, напади на людей, дискримінація, приниження. Ми вже звикли сприймати насильство, як щось неминуче. Але ж прояви насильства порушують права людини, принципи вільного та справедливого існування. І коли насильство чиниться поруч з нами, чи у нас  вдома,  на вулиці, ми можемо зупинити його.

А що ж називають насильством?

Насильство – як дія або бездіяльність однієї людини стосовно іншої, що завдає шкоди здоров’ю як фізичному, так і психологічному, принижує почуття честі та гідності. Насильство можна визначити, як фізичну, психологічну, сексуальну або іншу дію чи комбінацію цих дій однієї особи на іншу, що порушує гарантоване Конституцією України право громадянина на особисту недоторканість.

Насильство в сім’ї – будь-які умисні дії фізичного, сексуального, психологічного, економічного спрямування одного члена сім’ї стосовно іншого члена сім’ї, які порушують Конституційні права і  свободи члена сім’ї як людини та громадянина і завдають йому моральної шкоди, шкоди його фізичному чи психологічному здоров’ю.

Характеристика видів насильства

Фізичне насильство

  •                 побиття;
  •                 тільки ушкодження;
  •                 викручування рук;
  •                 брутальне поводження;
  • втягнення дітей до вживання алкоголю та наркотиків.

Психологічне насильство

  •                 ігнорування почуттів свободи;
  •                 образа переконань, що мають цінність для особи;
  •                 образа віросповідання, національної, расової та класової приналежності або походження;
  •                 приниження особи;
  • погрози завдати їй фізичну або економічну шкоду.

Сексуальне насильство

  •                 гнів на підґрунті ревнощів;
  •                 образа особи словами сексуального змісту;
  • примус  до сексуальних відносин.

Економічне насильство

  •                 повне вилучення або обмеження коштів;
  •                 контроль надходжень та «жорстке дозування» фінансових витрат;
  • відбирання речей, грошей.

 Тренер. Сьогодні серед учнівської молоді надзвичайно загострилася проблема насильства, здійснюваного самими дітьми один до одного. Останніми роками визнано поширення такого явища, як шкільний булінг. Отже, що це таке: булінг у перекладі з англійської - хуліганити, грубіянити, визначається, як утиск, цькування, дискримінація. Це тривалий процес свідомого жорстокого ставлення (фізичного і психічного) з боку дитини або групи дітей до іншої дитини або дітей.

 4 головні компоненти булінгу:

- агресивна і негативна поведінка;

- здійснюється регулярно;

- відбувається у відносинах, учасники яких мають неоднакову владу;

- така поведінка є навмисною.

   6. Гра «Правда чи дія» (картки)

7.  Притча «Про вовків».

Колись один мудрець відкрив своєму внукові життєву істину:

- У кожній людині відбувається боротьба, дуже схожа на боротьбу двох вовків. Один вовк символізує зло: заздрість, егоїзм, амбіційність, брехливість, жадібність. Другий вовк символізує добро: миролюбність, любов, доброту, відданість. Онук, котрий перейнявся словами дідуся до глибини душі, замислився й запитав:    «А який же вовк усе ж перемагає?» Старий усміхнувся й відповів… (Вчитель робить паузу і запитує: «Як ви гадаєте, що відповів дідусь?». Діти висловлюють свої припущення.) - Завжди перемагає той вовк, якого ти годуєш. Ви можете змінитися, якщо захочете самі, і бути такими, якими забажаєте! Захочете бути злими, жорстокими – будете, захочете бути добрими, милосердними, то станете такими. Намагайтесь виховувати у собі милосердя, доброту, вміння співчувати іншим, відчувати їхній біль. Кожна людина має право жити вільно, у безпеці, без страху.

Мотивуючі долоньки

 8. Рефлексія

Сьогодні ми  говорили про насильство в учнівському середовищі і кожен з нас отримав певні переживання, емоції, дізнався щось нове і безперечно закарбував у своїй душі «СТОП НАСИЛЬСТВУ!». На початку заняття ви прикріплювали до нашого рюкзака очікування від заняття. Якщо вони збулися і ви отримали для себе корисні знання та зробили певні висновки, то прикріпіть біля свого телефона смайлик. Нехай наш рюкзак наповниться новими знаннями і в кожного у серці завжди квітне тільки добро, людяність, милосердя і повага.

Розсилка «На Урок»Ми надсилатимемо наші цікаві та дуже корисні статті щоп’ятниціВаш e-mail  Підписатись Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі! 

1

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
3 грудня
Переглядів
86
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку