Відділ освіти виконкому Тернівської районної у місті ради
Комунальний заклад «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №176 комбінованого типу» Криворізької міської ради
Конспект розвиваючого заняття
для дітей старшої групи
в рамках «Тижня психології»
Підготувала практичний психолог
Стародубець Олена Миколаївна
2020 рік
Мета: розширювати знання про емоції та почуття; учити дітей розпізнавати та виявляти емоції; розширювати уявлення про радість, сум, здивування, злість, страх; розвивати вміння передавати емоційний стан за допомогою міміки; ознайомлювати з моральними рисами характеру людини та навчати відрізняти їх від аморальних; розвивати здатність до емпатії; знижувати емоційне напруження; вчити правильно оцінювати себе та інших; створювати сприятливий емоційний клімат в дитячому колективі; підвищувати самооцінку; вчити долати замкненість, пасивність, виховувати уважність до інших
Обладнання: паперові серця, піктограми емоцій; сюжетні малюнки із зображенням дітей із різними емоційними станами; розрізані картинки (2 частини) із зображенням різних емоційних станів, олівці, паперові пелюстки квітки, стрічка.
Хід заняття.
Вітання та знайомство
Діти разом із психологом стають таким чином, щоб утворилася форма серця. У руках дітей паперові сердечка. Кожна дитина стає по черзі в середину імпровізованого серця, називає своє ім’я так, як їй подобається, щоб її називали. Після цього всі діти кладуть сердечка на підлогу, роблять крок назад та розглядають, яка фігура склалася на підлозі. Психолог запитує: «На що схожа фігура? Якого вона розміру? Про яких людей кажуть, що в них велике серце?» Якщо діти не можуть дати відповіді, тоді психолог пояснює їм.
Вправа «Наші емоції»
Знайомство з «Абеткою настрою» (піктограма). Дітям пропонується розглянути сюжетні картинки та піктограми із зображенням різних емоцій. Потім діти показують за допомогою міміки почуття страху, суму, радості, злості, здивування. Психолог пояснює, що почуття, які були передані, називаються «емоціями».
Словесна гра «Скажіть навпаки»
Закріплення слів-означень настрою: веселий-сумний, злий-добрий, сердитий-радісний, радість-сум, усміхнений-похмурий, поганий-хороший, лагідний…
Психолог називає слово, що означає певній настрій, а діти підбирають до нього антоніми.
Вправа «Продовж речення»
Психолог пропонує дітям продовжити речення:
Вправа «Знайди пару»
Діти отримують піктограми, до яких вони повинні дібрати зображення дитини із відповідними емоціями на обличчі.
Вправа «Склади картинку»
Діти повинні з 2 частинок скласти картинку, на якій зображено людину з різними емоційними станами, підбираючи очі відповідно до губ. Потім діти передають емоційні стани, що в них вийшли за допомогою міміки та дякують одне одному за співпрацю.
Вправа «Квітка радості»
Кожна дитина отримує «пелюсточку», на якій вона повинна намалювати зображення того, що дарує їй радість (квітка, сонце, друг, мама, братик тощо). Потім «пелюсточки» приєднуються до кружечка — утворюється «квітка радості». Діти розглядають малюнки та розповідають, які малюнки їм сподобались і чому.
Вправа «Павутинка дружби»
Діти у колі передають клубочок стрічки, при цьому говорять своєму другові добрі побажання або комплімент. Павутинка з’єднує справжніх друзів.
Рефлексія. Скажіть, будь ласка, сподобалося вам сьогодні заняття? Що вам найбільше запам'яталося? Чого ви навчилися на нашому занятті?
Думаю, що тепер ви частіше будете помічати один в одному хороше, піклуватися один про одного, допомагати, як допомагали сьогодні. Спасибі вам за роботу! До побачення!
Ритуал прощання. Вправа «Усім, усім, до побачення»
Діти утворюють стовпчик зі своїх кулачків (по одному кулачку) і з посмішкою промовляють: «Усім, усім, до побачення!»
Література