Система діагностичних ігор та вправ на сформованість у дітей старшого дошкільного віку уявлень про форми та геометричні фігури
Вправа |
Мета |
Зміст |
«Геометричне лото» |
Визначити сформованість у дітей знань про фігури, вміння впізнавати та знаходити однакові форми. |
Дітям пропонується уважно розглянути невеликі картки, на яких зображені різні геометричні форми в ряд по три. Надалі пропонується викласти ряд ряд так, щоб співпали однакові фігури по сусідству та назвати їх. Крім того, у кожної дитини - набір геометричних фігур тієї ж величини, що і контурні зображення на карточках (по дві фігури кожної форми різних кольорів). |
«На що схоже» |
Визначити здатність дітей до лгічного зорово-просторового аналізу форм предметів, вміння знаходити знайомі форми в оточуючому середовищі. |
Дітям пропонується уважно розглянути геометричні фігури та підібрати до кожної з них предмет за відповідної фомою, дитина має пояснити свій вибір. Для дітей використовуються фігури та дидактичні картки із зображенням різних предметів чи реальні предмети. |
«Розклади по формі» |
Визначити здатність дітей аналізувати форми предметів та класифікувати за відповідною ознакою. |
Дітям пропонується уважно розглянути геометричні фігури різної величини та кольору та відповідно розкласти по коробочках. Діти мають пояснити свій вибір після виконання завдання. |
«Знайди пару» |
Визначити достатню сформованість у дітей знань про геометричні форми, здатність визначати спільні та відмінні ознаки між різними фігурами, а також можливість знаходити відповідні пари. |
Дітям пропонується уважно розглянуи геометричні фігури, назвати спільні та відмінні ознаки. Потім діти мають скласти схожі за ознаками пари геометричних форм. Дитина має пояснити свій вибір. |
«З чого складається предмет» |
Визначити модливості роботи зорового аналізатора дітей, здатність до синтезу, визначення геометричних складових у предметі. |
Дітям пропонується уважно розглянути різні предмети, які зображені на малюнку та визначити, які геоиетричні форми можуть бути представлені в цьому предметі, назвати їх. |