Тема. Складання казки за віршем.
Мета. Закріпити знання учнів про речення. Вчити дітей будувати речення, правильно інтонувати їх. Розвивати усне і писемне мовлення
учнів, спостережливість, творчу уяву, фантазію.
Виховувати любов до природи.
Обладнання і матеріали. Зошит з каліграфії, осінні листочки для
прикрашання класу.
Тема. Складання казки за віршем.
Мета. Закріпити знання учнів про речення. Вчити дітей будувати речення, правильно інтонувати їх. Розвивати усне і писемне мовлення
учнів, спостережливість, творчу уяву, фантазію.
Виховувати любов до природи.
Обладнання і матеріали. Зошит з каліграфії, осінні листочки для
прикрашання класу.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Листя з лип та беріз осипається,
за стебло верболозів чіпляється.
Стали трави, стежки золотистими,
а тоненькі гілки та й безлистими.
Я. Купала
- Яке почуття навіює цей вірш? Прочитайте його ще раз.
- Чому дерева стали безлистими?
Гра «Відгадай з якого дерева листя»
- Якими словами можна їх описати?
- І справді, навесні та влітку зелене листя милувало наші очі, давало нам чисте повітря. Та прийшла чарівна осінь і перетворила яскраву зелень на золотисто – багряну.
Безжальні вітри зірвали золотисте листя і кинули на землю. Що ж буде з ним? (Діти дають відповідь)
-Хоча впадуть листочки на землю, та й тут вони зроблять добру справу – стануть родючою землею.
-Здається, звичайне листя, але й воно приносить користь землі і заслуговує на увагу. То ж давайте станемо сьогодні на уроці казкарями та складемо казку про осінній листочок, про його мандри.
ІІІ. Робота над новим матеріалом.
ІY. Фізкультхвилинка.
Y. Складання казки.
- Як ми розпочнемо нашу казку? ( На одному дереві жив був листочок).
-На якому дереві він був?
- Яку б назву ви дали цьому листочку?
( Золотистик, Барвик, Багрянець…) ( Звали його Золотистиком.)
(І листок залишився на дереві зовсім самотній)
(Діти фантазують, складають казку)
VІ. Зачитування зразка казки.
VІІ. Складання і розповідь казки учнями.
VІІІ. Заслуховування індивідуальних версій казки.
Мандри осіннього листочка
Жив собі на дереві листочок. Він був послушним сином свого батька Клена, та дуже цікавим. Звали його Чомусиком. Ціле літо він був веселим і яскраво- зеленим.
Та непомітно підкралася чарівниця Осінь. Все навкруги перефарбувала у золотисто – багряні кольори. І Чомусик теж став золотистим. Його брати – листочки поодинці, а то й парами, почали залишати батька – клена. Лиш Чомусик залишився на дереві.
Сумно стало йому. Та довго сумувати не довелося. Надлетів його друг – вітерець і Чомусик , довго не думаючи, подався з ним у мандри.
В дорозі Чомусик зустрівся з журавлями, які сумно співали «кру – кру». Листочок запитав їх:
Візьміть мене з собою.
Листочок на мить застиг у повітрі, а потім легко, у повільному танці опустився на землю і щільно притулився до неї.
Журавлики в небі покружляли, прощаючись з Чомусиком. В сумному журавлиному «кру» листочкові чулося: «Бережи її, братику, для нас до весни. Прощавай, Чомусику»
ІХ. Підсумок уроку
Х. Домашнє завдання
Оформити складені казки у книжечки – саморобки.