Конкурс «Вчительська десятка». Розробки додавай – подарунки вигравай!
Ви додали 0 з 10 розробок у період з 11 по 20 серпня для участі у розіграші, який відбудеться 21 серпня.

Конспект Складання казки за віршем.

Про матеріал

Тема. Складання казки за віршем.

Мета. Закріпити знання учнів про речення. Вчити дітей будувати речення, правильно інтонувати їх. Розвивати усне і писемне мовлення

учнів, спостережливість, творчу уяву, фантазію.

Виховувати любов до природи.

Обладнання і матеріали. Зошит з каліграфії, осінні листочки для

прикрашання класу.

Перегляд файлу

Тема. Складання казки за віршем.

Мета. Закріпити знання учнів про речення. Вчити дітей будувати  речення,       правильно інтонувати їх. Розвивати усне і писемне мовлення

             учнів, спостережливість, творчу уяву, фантазію.

             Виховувати любов до природи.

Обладнання і матеріали. Зошит з каліграфії, осінні листочки для 

                                            прикрашання класу.

                                       Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Діти, що ви знаєте про речення?
  • Уважно послухайте вірш.
  • А тепер разом прочитаємо вірш з дошки.

        Листя з лип та беріз осипається,

        за стебло верболозів чіпляється.

        Стали трави, стежки золотистими,

        а тоненькі гілки та й безлистими.

                                         Я. Купала

- Яке почуття навіює цей вірш? Прочитайте його ще раз.

- Чому дерева стали безлистими?

Гра «Відгадай з якого дерева листя»

- Якими словами можна їх описати?

- І справді, навесні та влітку зелене листя милувало наші очі, давало нам чисте повітря. Та   прийшла чарівна осінь і перетворила яскраву зелень на золотисто – багряну.

   Безжальні вітри зірвали золотисте  листя і кинули на землю. Що ж буде з ним? (Діти дають відповідь)

-Хоча впадуть листочки на землю, та й тут вони зроблять добру справу – стануть родючою землею.

-Здається, звичайне листя, але й воно приносить користь землі і заслуговує на увагу. То ж давайте станемо сьогодні на уроці казкарями та складемо казку про осінній листочок, про його мандри.

ІІІ. Робота над новим матеріалом.

  • З яких частин складається текст?
  • А якими словами починаються казки? ( Був або були собі …, давним – давно, колись, за широкими полями, за дрімучими лісами…).

ІY. Фізкультхвилинка.

Y. Складання казки.

     - Як ми розпочнемо нашу казку?  ( На одному дереві жив був листочок).

    -На якому дереві він був?

    - Яку б назву ви дали цьому листочку?

     ( Золотистик, Барвик, Багрянець…)  ( Звали його Золотистиком.)

  • Давайте повторимо речення, які ми склали.
  • Це буде зачин. А тепер будемо складатимемо наступну частину.
  • Що стало причиною того, що зелений листочок змінився?
  • Звичайно, це осінь – чарівниця. Складемо про це речення.
  • Що сталося тоді?

(І листок залишився на дереві зовсім самотній)

  • Хто його міг розвеселити? (Вітерець)
  • Куди вітерець міг занести листочок?
  • Кого він міг зустріти?

(Діти фантазують, складають казку)

VІ. Зачитування зразка казки.

  • Послухайте казочку, яку склали ваші попередники.

VІІ. Складання і розповідь казки учнями.

VІІІ. Заслуховування індивідуальних версій казки.

                                     Мандри осіннього листочка

  Жив собі на дереві листочок.  Він був послушним сином свого батька Клена, та дуже цікавим. Звали його Чомусиком. Ціле літо він був веселим і яскраво- зеленим.

Та непомітно підкралася чарівниця Осінь. Все навкруги перефарбувала у золотисто – багряні кольори. І Чомусик теж став золотистим. Його брати – листочки поодинці, а то й парами, почали залишати батька – клена. Лиш Чомусик залишився на дереві.

   Сумно стало йому. Та довго сумувати не довелося. Надлетів його друг – вітерець і Чомусик , довго не думаючи, подався з ним у мандри.

   В дорозі Чомусик зустрівся з журавлями, які сумно співали «кру – кру».    Листочок запитав їх:

  • Чому так сумно співаєте, адже так цікаво і весело мандрувати?

Візьміть мене з собою.

  • Весело Чомусику, коли мандруєш по рідному краю. А ми летимо на чужину,- відповіли журавлики. – Дуже  сумно нам покидати Батьківщину.
  • Так навіщо ж ви покидаєте рідну землю? – щиро здивувався листочок.
  • Голод та холод женуть нас від рідної матінки – землі.
  • А матінці – землі холод не страшний? – запитав Чомусик. – Хто ж її зігріє?
  • А хіба ти не знаєш, хто її зігріватиме? – здивувалися журавлики.
  • Щороку її встеляють твої брати – листочки .
  • То куди ж я лечу? – замислився Чомусик.- На кого залишаю рідну матінку?

   Листочок на мить застиг у повітрі, а потім легко, у повільному танці  опустився на землю і щільно притулився до неї.

    Журавлики в небі покружляли, прощаючись з Чомусиком. В сумному журавлиному «кру» листочкові чулося: «Бережи її, братику, для нас до весни. Прощавай, Чомусику»

ІХ. Підсумок уроку

Х. Домашнє завдання

Оформити складені казки у книжечки – саморобки.    

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додав(-ла)
Мартинюк Алла
Додано
14 лютого
Переглядів
143
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку