Конспект STEM-уроку з математики у 5 класі на тему "Розв'язування прикладних задач за допомогою рівнянь

Про матеріал

Розв'язування прикладних задач - це один з напрямків STEM-освіти в математиці. Форми роботи, які я обрала при створенні даного конспекту, формують компетентності учнів через поєднання теоретичних знань і вміння застосувати їх в реальних життєвих потребах шляхом розв'язування прикладних задач; розвивають аналітичне та критичне мислення учнів, готують їх до реального життя.

Перегляд файлу

STEM-урок з математики у 5 класі

Тема: Розв'язування прикладних задач за допомогою рівнянь

Мета: Формувати компетентності  учнів через поєднання теоретичних знань і вміння застосувати їх в реальних життєвих потребах шляхом розв'язування прикладних задач; розвивати аналітичне та критичне мислення учнів, готувати їх до реального життя.

Обладнання: картки з завданням, ноутбук, проектор, мультимедійна дошка.

Хід уроку:

1) "Листоноша"

На картках написано вирази : 4х - 7,   (51 + 135) : 31;  у = 4х - 7. Троє бажаючих учнів повинні розкласти картки до скриньок за адресами "Числовий", "Формула", "Буквений"

2) Знайди помилку та поясни її (перевірка знання учнями правил на знаходження невідомого)

а) 3х = 27         б) 51 : х = 17        в) х : 6 = 124        г) 54 - х = 37       д) х - 45 =27

    х = 27 * 3          х = 51 - 17           х = 124 *6            х = 54 + 37           х = 45 - 27

 3) Робота з формулами

№ 1. Під час поїздки до Нью-Йорка, турист побачив на освітленій сонячними променями стіні  будинку електронний термометр, що показував 104 F. Значення температури F за шкалою Фаренгейта пов'язане зі значенням температури t  за шкалою Цельсія формулою  t = (F - 32): 9 х 5. Якої пори року турист був у поїздці? 

Розв'язок:

 t = (F - 32): 9 х 5= (104 - 32) : 9 х 5 =40 0 С                     Відповідь: Влітку

4) Розв'язування прикладних задач за допомогою рівнянь

 № 2. Сім’я має щомісячний прибуток 14700 грн. Третина від цієї суми пішла на оплату комунальних послуг та харчування.  На оплату комунальних послуг було витрачено на 820 грн менше, ніж на харчування.  Які суми були витрачені на комунальні послуги та харчування?

Розв'язок:

 1) 14700 : 3 = 4900 грн становить оплата комунальних послуг та харчування.

Нехай х - сума, витрачена на харчування. Тоді х - 820 - сума, витрачена на комунальні послуги. Складаємо та розв'язуємо рівняння: 

 х + х - 820 = 4900

       2 х - 820 = 4900

       2 х = 4900 + 820

       2 х = 5720

       х = 5720 : 2

       х = 2860 грн  становить оплата харчування.

1) 2860 - 820 = 2040 грн оплата комунальних послуг.                

 Відповідь: 2040 грн., 2860 грн.

 №3. На озеленення деревами і квітами нашого села  у цьому році затрачено у 3 рази коштів менше, ніж на укладку тротуарів, а на освітлення вулиць - на 10800 грн більше, ніж на озеленення. Загальні витрати становили  240000 грн. Скільки коштів було затрачено на кожний вид діяльності?

Нехай х - кошти на озеленення . Тоді - кошти на укладку тротуарів, х + 10800 - кошти на освітлення вулиць. Складаємо та розв'язуємо рівняння:

 х + 2х + х + 10800 = 240000

 4х +10800 = 240000

 4х = 240000 - 10800

 4х = 229200

 х = 229200 : 4

 х = 57300 грн становлять кошти на    озеленення.

1) 57300 х 3 = 171900 грн витратили на укладку тротуарів.

2) 57300 + 10800 = 68100 грн. витратили на освітлення вулиць. 

 Відповідь: 5730 грн., 171900 грн., 68100 грн.

5) Домашнє завдання:

Повторити правила § 11, Скласти умову та розв'язати задачу про витрачені кошти на придбання шпалер для двох кімнат за заданим рівнянням 3х + х = 952

Додаток. Файли для виведення на Smart-дошку для пояснення завдань, роботою над умовою задачі.  

1. Термометр зі шкалою Фаренгейта

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c9/Raumthermometer_Fahrenheit%2BCelsius.jpg/800px-Raumthermometer_Fahrenheit%2BCelsius.jpg

 

Картинка з Internet за посиланням https://ru.wikipedia.org/wiki/Градус_Фаренгейта

2.  Умова завдання 1     Эмпайр-стейт-билдинг         

    Картинка з Internet за посиланням https://tonkosti.ru/Эмпайр-Стейт-Билдинг

 

3. Умова задачі 2

 Как распределять личный или семейный бюджет?

Картинка з Internet за посиланням https://smart-lab.ru/blog/545397.php

4. Умова задачі 3                                                                                                

рамочки для фотографий - Самое интересное в блогах

Картинка з Internet за посиланням https://www.liveinternet.ru/users/rosinka7304/post286144135

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
13 січня 2021
Переглядів
2689
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку