Конспект та презентація до уроку інформатики у 3 класі "Комп'ютерні мережі"

Про матеріал

Тема. Комп'ютерні мережі.

Мета:

навчальна: формувати уявлення про комп'ютерну мережу, її переваги;

розвивальна: розвивати увагу, пам'ять, словниковий запас, логічне мислення; фор­мувати вміння робити висновки; формувати ІКТ- компетентності учнів та ключові компетентності для реалізації творчого потенціалу дітей;

виховна: виховувати інтерес до інформатики; формувати вміння слухати співроз­мовника; виховувати повагу до думки інших.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання та наочність: підручник «Сходинки до інформатики 3 клас автори: Г.В.Ломаковська, Г.О.Проценко, Й.Я. Ривкінд, Ф.М.Ривкінд, робочі зошити «Сходинки до інформатики 3 клас автори: Г.В.Ломаковська,Г.О.Проценко, Й.Я. Ривкінд, програмне забезпечення, роздатковий матеріал.

Програмне забезпечення: «Поштовий голуб: Україна».

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок 11

Номер слайду 2

Девіз уроку: Думаю швидко. Логічно міркую. Кожну мить уроку ціную. Усмішку другу і гостям дарую.

Номер слайду 3

“Лови помилку!” .«Інформатична мозаїка». .«Шкала оцінювання». “Вивчення нового матеріалу.” «Запитайлик» «Підсумуємо…» «Відпочиваємо…»

Номер слайду 4

Урок має бути: Цікавим; Навчальним; Продуктивним; Веселим; Загадковим. Ми будемо: Тому що:

Номер слайду 5

Правила поведінки Один за всіх і всі за одного. Умій говорити та слухати. Поважай усі висловлювання. Будь ввічливим : не ображай та не ображайся.

Номер слайду 6

“ Лови помилку!” №1 У вигляді чого зберігаються усі дані на дисках? Усі дані на дисках зберігаються у вигляді файлів. Кожен файл має своє ім’я. Файли різного вмісту мають однакові значки. Файли на комп’ютері можна упорядковувати, групувати за призначенням та розкладати на робочому столі.

Номер слайду 7

“ Лови помилку!” №1 У вигляді чого зберігаються усі дані на дисках? Усі дані на дисках зберігаються у вигляді файлів. Кожен файл має своє ім’я. Файли різного вмісту мають різні значки. Файли на комп’ютері можна упорядковувати, групувати за призначенням та розкладати у папки.

Номер слайду 8

“ Лови помилку!” №2 Папки – це сукупність відомостей про навколишній світ.

Номер слайду 9

“ Лови помилку!” №2 Папки - це групи файлів, які зберігаються під одним іменем.

Номер слайду 10

“ Лови помилку!” №3 Меню - це певна послідовність вказівок виконавцю для одержання потрібного результату.

Номер слайду 11

“ Лови помилку!” №3 Меню - це список команд, що виводиться на екран і пропонується користувачу.

Номер слайду 12

Комп’ “Інформатина мозаїка!” ні ме ре ютер жі

Номер слайду 13

Комп’ “ Інформатина мозаїка!” ні ме ре ютер жі

Номер слайду 14

ТЕМА: Що вам відомо з уроків інформатики про комп’ютерну мережу? “ Шкала оцінювання”

Номер слайду 15

ПЕРЕДАЮ ЛІНІЯ ЗВ’ЯЗКУ ОТРИМУЮ Комп'ютерна мережа — це сукупність комп'ютерів та інших пристроїв, зв'язаних каналами передавання даних. У комп’ютерній мережі може бути об’єднана різна кількість комп’ютерів.

Номер слайду 16

Локальна мережа комп'ютерна мережа для обмеженого кола користувачів, що об'єднує комп'ютери в одному приміщенні або в рамках одного підприємства.

Номер слайду 17

Комп'ютерна мережа, що охоплює величезні території (комп’ютери можуть знаходитись в різних містах, країнах). Романів Київ Париж Глобальна мережа

Номер слайду 18

Знав + “ Знав…” - “ Не знав…” ? “ Хотів би знати…”

Номер слайду 19

Комп'ютерна мережа — з’єднані між собою комп’ютери.

Номер слайду 20

Об’єднані в мережу комп’ютери можуть бути розташовані в одній кімнаті, одному будинку, районі, місті, країні або навіть у різних країнах.

Номер слайду 21

“Запитайлик” №2 Що можна робити за допомогою комп’ютерних мереж? даними їх використовувати

Номер слайду 22

“Запитайлик” №3 Де можуть бути розміщені комп’ютери, об’єднані в мережу?

Номер слайду 23

“Запитайлик” Робота в парі.

Номер слайду 24

“Запитайлик” Робота в парі.

Номер слайду 25

Номер слайду 26

“ тихо ”; “ не знаю ”; “ так ”; “ ні ”; “ до побачення. ”

Номер слайду 27

№3 Вісім учнів потиснули руки один одному. Скільки відбулося рукостискань? 7+6+5+4+3+2+1=28

Номер слайду 28

№4 Є три коробки, в кожній з яких дві кульки: дві зелені, дві червоні й одна зелена та одна червона. Але всі підписи на коробках неправильні. З якої коробки потрібно взяти одну кульку, щоб з’ясувати, які кульки лежать у якій коробці насправді?

Номер слайду 29

Номер слайду 30

1) 19-7=12 (год) – всього часу 2) 12 : 4 = 3 (год) – проміжок часу 7год+3год=10год 10год+3год=13год 13год+3год=16год 16год+3год=19год Вибирання листів з поштової скриньки здійснювалося 5 разів: 7.00, 10.00, 13.00, 16.00, 19.00.

Номер слайду 31

Номер слайду 32

Номер слайду 33

Працюємо за комп’ютером

Номер слайду 34

Дізнайся і надрукуй назви найбільших міст України

Номер слайду 35

Що не сподобалось? - Чи справдились ваші очікування? Підсумуємо: - Над якою темою працювали протягом уроку? - Що корисного ви взяли з уроку? Оцініть свої знання з теми на кінець уроку. (Шкала оцінювання).

Номер слайду 36

Домашнє завдання Урок 11, з.№5 Додатково: зашифрувати нові поняття.

Перегляд файлу

Фещенко Наталія Миколаївна

 

Інформатика 3 клас

Урок 11

Тема. Комп’ютерні мережі.

Мета:

  •                   навчальна: формувати уявлення про комп’ютерну мережу, її переваги;
  •                   розвивальна: розвивати увагу, пам’ять, словниковий запас, логічне мислення; фор­мувати вміння робити висновки; формувати ІКТ- компетентності  учнів  та ключові компетентності для реалізації творчого потенціалу дітей;
  •                   виховна: виховувати інтерес до інформатики; формувати вміння слухати співроз­мовника; виховувати повагу до думки інших.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання та наочність: підручник «Сходинки до інформатики 3 клас автори: Г.В.Ломаковська, Г.О.Проценко, Й.Я. Ривкінд, Ф.М.Ривкінд, робочі зошити «Сходинки до інформатики 3 клас автори: Г.В.Ломаковська,Г.О.Проценко,          Й.Я. Ривкінд,  програмне забезпечення, роздатковий матеріал.

Програмне забезпечення: «Поштовий голуб: Україна».

Хід уроку

І. Організаційна частина. (1 хв.)

1.Привітання.

 - Подивіться один на одного і посміхніться. Подаруйте свою посмішку товаришу. Нехай вона допоможе йому успішно працювати на уроці.

  • А девізом  нашого уроку буде:   Думаю швидко, логічно міркую,

                     Кожну мить уроку ціную.

                     Усмішку  другу і гостям дарую.

Ознайомлення з планом уроку. (План написаний на «смайликах»)

 

2.Очікування. Вправа «Мікрофон».

 

-А щоб наш урок був цікавим, навчальним, продуктивним, веселим, світлим, загадковим,, то подумайте і скажіть, якими  ви на уроці повинні бути?

(Дисциплінованими, уважними, зібраними, активними, вправними, наполегливими…)

  • Тому, що…

ІІ. Відтворення і корекція опорних знань (3 хв.)

  1. «Лови помилку!».

(Учні отримують картки у яких допущені помилки у визначеннях інформативних понять. Завдання: виправити помилки. Перевірка з допомогою «Словника термінів»)

 

 

Картка №1

У вигляді чого зберігаються усі дані на дисках?

Усі дані на дисках зберігаються у вигляді файлів. Кожен файл має своє ім’я. Файли різного вмісту мають однакові значки. Файли на комп’ютері можна упорядковувати, групувати за призначенням та розкладати на робочому столі.

Картка №2

Що таке папки?

Сукупність відомостей про навколишній світ.(Помилка, тому що це визначення терміну «інформація»)

 

Картка №3

Що таке меню?

Це певна послідовність вказівок виконавцю для одержання потрібного результату. (Помилка, тому що це визначення терміну «алгоритм»)

 

           Картка №1

У вигляді чого зберігаються усі дані на дисках?

Усі дані на дисках зберігаються у вигляді файлів. Кожен файл має своє ім’я. Файли різного вмісту мають різні значки. Файли на комп’ютері можна упорядковувати, групувати за призначенням та розкладати у папки.

          Картка №2

Що таке папки?

Групи файлів, які зберігаються під одним іменем.

          Картка №3

Що таке меню?

Список команд, що виводиться на екран і пропонується користувачу – це меню..

Контекстне меню, головне меню.

 

2.«Інформатична мозаїка».

( Учні отримують картки-пазли, на яких записані слова, з яких потрібно скласти поняття: комп’ютерна мережа)

             Мережа  1) об'єднання однорідних предметів, тварин або людей.

             Мережа  2) Сукупність яких-небудь шляхів, ліній зв'язку, каналів і т. ін., розташованих на певній території.

- А що вам відомо з уроків інформатики про комп’ютерну мережу?

- За допомогою чого з’єднуються комп’ютери в мережу?

 

3.«Шкала оцінювання».    

У зошитах на шкалі оцінювання відмітити знання з цієї теми на початку уроку, а потім порівняти з результатами в кінці уроку.

ІІІ. Завдання  уроку (1 хв.)

– Сьогодні  на уроці ми …

ІV. Вивчення нового матеріалу. 

1. Слово вчителя.

          Перші ЕОМ були призначені лише для швидкої обробки числових даних. Згодом обчислювальна техніка стала широко використовуватися в наукових дослідженнях, виробництві, освіті, побуті тощо. У користувачів віддалених один від одного комп'ютерів з'явилася потреба у швидкому обміні даними. Для цього було запропоновано об'єднати комп'ютери в єдину систему і таким чином передавати дані від одного комп'ютера до іншого. Так були створені комп'ютерні мережі.
         Комп'ютерна мережа — це сукупність комп'ютерів та інших пристроїв, зв'язаних каналами передавання даних. У комп’ютерній мережі може бути об’єднана різна кількість комп’ютерів.

        Створення комп'ютерних мереж відкрило нові можливості для електронного зв'язку. Сьогодні люди, що мають комп'ютери, можуть спілкуватися між собою, незважаючи на віддаль і час. З появою комп'ютерних мереж комп'ютер став своєрідним вікном у величезний світ інформації.
             Основне призначення всіх комп'ютерних мереж — це спільний доступ до мережних ресурсів, спільне використання даних та швидкий обмін ними, спільне використання програмного забезпечення.

Усі комп’ютери в нашому кабінеті поєд­нані між собою за допомогою спеціальних дротів у комп’ютерну мережу. Вона обмежена територією нашого кабінету, тому це буде локальна мере­жа. Об’єднати комп’ютери можна не лише за допомогою дротів, а й за до­помогою телефонної лінії, радіо- або супутникового зв’язку.

 

 

   Лока́льна комп'ю́терна мере́жа являє собою об'єднання певного числа комп’ютерів на відносно невеликій території. В порівнянні з глобальною мережею (WAN), локальна мережа зазвичай має більшу швидкість обміну даними, менше географічне покриття та відсутність необхідності використовувати запозиченої телекомунікаційної лінії зв'язку.

Локальна комп'ютерна мережа — комп'ютерна мережа для обмеженого кола користувачів, що об'єднує комп'ютери в одному приміщенні або в рамках одного підприємства.

 

 

Глоба́льна мере́жа  комп'ютерна мережа, що охоплює величезні території (тобто будь-яка мережа, чиї комунікації поєднують цілі мегаполіси, області або навіть держави і включають в себе десятки, сотні а то і мільйони комп'ютерів). Для порівняння, Персональна мережа, Локальна мережа, Університетська мережа, або ж Міська мережа зазвичай не виходять за межі кімнати, будівлі, або ж специфічного регіону мегаполіса (тобто міста).

2.Робота з підручником. (с.50 -51)

 - Щоб розширити ваші знання про комп’ютерні мережі, опрацюємо статтю підручника на с.50-51 та пограємо у гру «Знав. Не знав. Хочу дізнатись»

- «Запитайлик» від Ганнусі та Олеся.(Робота у зошиті з друкованою основою. Виконання завдань № 2,3,4) Якщо ви уважно слухали вчителя та читали статтю підручника, то справитесь із «Запитайликом» від Ганнусі та Олеся.

№2 Що можна робити за допомогою комп’ютерних мереж?

№3 Де можуть бути розміщені комп’ютери, об’єднані в мережу?

№4 Якими новими термінами ви повните свій словниковий запас? Робота в парі. світ, що існує чи в комп'ютері, чи в нашій уяві, називається віртуальним.

Хвилинка відпочинку.

Гра «Мімічний настрій»                                          Гра «Жести»                                                                                                    

V. Завдання для «Розумників та розумниць»

1.Практичне виконання завдань  №3, №4 із рубрики «Для кмітливих»(підручник с.53)

№3 Вісім учнів потиснули руки один одному. Скільки відбулося рукостискань?

 Перший учень потисне 7 іншим учням. Другий потисне руки 6 учням, оскільки з першим рукостискання вже відбулося. Третій учень потисне руку 5 іншим, оскільки з першим і другим учнями рукостискання вже відбулось. Таким чином, всього відбулося 7+6+5+4+3+2+1=28 рукостискань.

№4 Є три коробки, в кожній з яких дві кульки:дві зелені, дві червоні й одна зелена та одна червона. Але всі підписи на коробках неправильні. З якої коробки потрібно взяти одну кульку, щоб з’ясувати, які кульки лежать у якій коробці насправді?

Розв’язок. Візьмемо   кульку з коробки з написом Різні. Можливі два варіанти.

1)Дістали зелену кульку. Тоді інша кулька теж буде зелена (в іншому випадку підпис буде вірним). У коробці з написом  Червоні можуть знаходитися лише зелена і червона (в іншому випадку підпис буде вірним). У коробці з написом Зелені можуть знаходитися лише червоні кульки.

2) Дістали червону кульку. Тоді інша кулька теж буде червоною (в іншому випадку підпис буде вірним). У коробці з написом  Зелені можуть знаходитися лише зелена і червона (в іншому випадку підпис буде вірним). У коробці з написом Червоні можуть знаходитися лише зелені кульки.

 Таким чином, кульку потрібно витягти з коробки з написом Різні. Колір кульки визначає, що в коробці з відповідним написом знаходяться кульки різного кольору. А в третій коробці – кульки різних кольорів.        

2. Диференційоване виконання завдань №1,2 із підручника та №6 із зошита.

№1.  Оскільки вибирання листів здійснюється 5 разів на день через рівні проміжки часу, то таких проміжків – 4. Із 7.00години до 19.00 години пройшло (19-7)=12годин

Проміжок часу становить 12:4=3години

Перевіримо: 7год+3год=10год   10год+3год=13год  13год+3год=16год  16год+3год=19год 

Вибирання листів з поштової скриньки здійснювалося 5 разів о 7.00, 10.00, 13.00, 16.00, 19.00.

№2.                                                            №6

          

VІ. Практична діяльність учнів.

1. Повторення правил безпечної поведінки у комп’ютерному класі.

А) Давайте візьмемось за руки, утворимо локальну мережу, при цьому передамо інформацію, про правила безпечної поведінки у комп’ютерному класі.

2. Ознайомлення із програмою «Поштовий голуб: Україна». (с. 52)

 Ви вже знаєте, що світ, що існує чи в комп'ютері, чи в нашій уяві, називається віртуальним. Для спілкування в Internet  і, використовуючи звичайну пошту, треба мати уявлення, де знаходиться місто, в якому живе наш друг. Тому не завадить знати карту України.

Сьогодні ви будете допомагати голубу доставити листи у потрібні міста. На екрані ви бачите карту України, на якій позначені обласні центри. Поштовий голуб тримає конверт, на якому зазначено адресу – назву того міста, куди потрібно відправити лист. Знайдіть це місто на карті та клацніть на назві лівою кнопкою миші – і голуб доставить лист за адресою.

 

3. Практична робота учнів під керівництвом вчителя.

 А) «Поштовий голуб: Україна».

 Б) «Просторами України». (Додаткове завдання для учнів, які швидко впорались із завданням)

Завдання 1

Дізнайся і надрукуй назви найбільших міст України

 

 

 

 

 

 

VІ І. Підбиття підсумків навчальної діяльності.

  • Над якою темою працювали протягом уроку?
  • Що корисного ви взяли із сьогоднішнього уроку?
  • Де ви можете це використовувати у своєму житті?

3.«Шкала оцінювання».    

У зошитах на шкалі оцінювання відмітити знання з цієї теми в кінці уроку, а потім порівняти з результатами на початку уроку.

Домашнє завдання. Опрацювати статтю підручника,  №5 у зошиті.

  • Чи справдились ваші очікування?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 1

Дізнайся і надрукуй назви найбільших міст України

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Василенко Катерина Сергіївна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
zip
Пов’язані теми
Інформатика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
20 липня 2018
Переглядів
6713
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку