28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Конспект урок математики у 6 класі. тема:"Розв'язування задач з допомогою пропорцій"

Про матеріал

.Нестандартний урок на здоров'язберігаючу тематику з використання мультимедійної презентації, різних прийомів і методів роботи. Девіз нашого уроку: «Людина сама повинна зробити своє здоров'я». Під час уроку учні розгадують авторський кросворд, знайомляться із різними цікавими фактами про цінність продуктів, відвідують "Фітобар". Звісно. все це відбувається при розв'язуванні і складанні цікавих життєвих завдань.

Перегляд файлу

 

                             Нестандартний урок

                           Дудар Г.М., старший вчитель-методист ЗОШ І-ІІІ ступенів №19,

                                            м. Тернопіль.

Урок математики у 6 класі

Тема. Розв’язування задач з допомогою пропорції.

                                Урок здоров’я

Тип уроку. Урок формування вмінь і навичок.

Мета уроку. Формувати вміння розв’язувати задачі на пропорційний поділ, розв’язувати рівняння, користуючись основною властивістю пропорції, розвивати логіку мислення, вчити застосовувати набуті знання і вміння у житті. Виховувати бережливе ставлення до свого здоров’я .

Обладнання. Мультимедійний проектор, мультимедійна презентація у якій таблиця з кросвордом, таблиця із висловлюванням Авіценни, рецепти – задачі, таблиці з логічними вправами, картки з рівняннями, торбинки з травами.

1. Актуалізація опорних знань.

1) Логічні вправи.

Поставити замість знака питання число.

                                              

         ?

Відповідь..

          100

            ?

Відповідь..

 

 

8х – 6=2х + 1             квадрат            

                  трикутник                 20

                  шестикутник           ?

Відповідь.28.

2) Учням пропонується розгадати кросворд. Використовується прийом «Мікрофон».

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

По горизонталі:

1.Дитячий пізнавальний журнал.

2.  a:b – це …

3.  a :b = c:d – це…

4.  a, d  у п.3. – це…

5. 1:2 означає..

6.У скільки разів половина більша за чверть?

7. Менший середній член пропорції 25:5 = 20:4–…

По вертикалі:

8. Чого не можна купити за гроші?

Відповіді. 1. «Пізнайко». 2. Відношення. 3. Пропорція. 4. Крайні (члени). 5.Половина.

 6. Два. 7. П’ять. 8. Здоров’я.

Вчитель.

Отже,  ви прочитали у вертикальному рядку нашого кросворду, що головне для кожного з нас, звісно, є здоров’я. Девіз нашого уроку: «Людина сама повинна зробити своє здоров’я.» Ці слова належать П. Бреггу. Здоров’я не можна купити, продати, подарувати. Тому дбати про нього ми повинні завжди, а не лише тоді, коли підступить хвороба.

Ви можете здивуватись, до чого тут здоров’я на уроці математики?  Але ж ми з вами вже говорили про те, що без математики не можна обійтись. І все наше життя так чи інакше їй підпорядковано. І в цьому ми сьогодні ще раз переконаємось і дізнаємось про нове.

2. Повідомлення теми, мети уроку.

3. Розв’язування задач.

1. Запорукою здоров’я, як відомо, є здоровий спосіб життя, дотримання режиму. Складемо разом з вами «Діаграму здорового дня школяра».

Здоровий сон : шкільні заняття : активний відпочинок : харчування та інше : виконання домашніх завдань = 4:3:2:2:1. Скільки часу становить кожна із складових? Скласти кругову діаграму розподілу складових.

 Розв’язання.

Нехай х – коефіцієнт пропорційності, тоді складові здорового дня наступні: здоровий сон 4х годин, шкільні заняття – 3х годин, активний відпочинок – 2х годин, стільки ж іде на харчування та інше, х год. – виконання домашніх завдань. Складаємо рівняння:

4х+3х+2х+2х+х = 24,

12х = 24,

х = 2

2 год. – виконання домашніх завдань;

2 · 4=8 (год.) – сон;

2 · 3=6 (год.) –шкільні заняття;

2 · 2=4 (год.) – активний відпочинок та інші справи порівну;

Отже, маємо: здоровий сон повинен становити 8 годин, шкільні заняття – 6 годин, активний відпочинок –4 години, виконання домашніх завдань – 2 години, на все інше  –4 години.

 Звісно, не завжди так вдається розподілити добу, але найважливіше дотримуватись сну не менше 8 годин, і відпочивати активно.

Далі учні складають кругову діаграму. Скористаємось пропорцією:

                                 24 год. – 360º

                                   1 год. – хº.

(Задачу розв’язуємо з коментуванням. Один учень записує на дошці розв’язання)

Повідомлення з рубрики «Це – цікаво».

2.Розв’язати рівняння, використовуючи основну властивість пропорції.

Робота в групах.

Завдання для першої групи.

1)=; 2) =; 3) = , 4) =.

Завдання для другої групи.

1)=; 2) =; 3) =; 4) =.

Відповіді: 3; 1; 2; -5; 4; 19; -2,2; 3,1; 1,9.

На дошці таблиця із словами Авіценни, закрита числами, які є коренями розв’язаних рівнянь.

 

 

Якщо

хочеш

залишатись

молодим і

здоровим,

їж

мед.

Авіценна

 

3

1

2

-5

4

19

-2,2

3,1        

             1,9

 

«Якщо хочеш залишатись молодим і здоровим, неодмінно їж мед. Авіценна.»

Повідомлення з рубрики «Це – цікаво»

Вчитель. Однією із складових здорового дня ми назвали здорове харчування. Усі діти люблять ласощі, які далеко не завжди є корисними, а іноді навіть шкідливими. А от мед – це не лише ласощі, а й дуже цінний продукт харчування, і ліки. Адже він містить 35-38% глюкози, 40-45% левулези, вітаміни В2 (у 16 разів більше, ніж у яблуках і в абрикосах), В6, Н, фолієву кислоту, вітаміни К , Е. Гіпократ ще 2500 років тому писав: «Мед, що вживається з іншою їжею, корисний і надає обличчю здорового вигляду». Саме тому лікувальні та загальнозміцнюючі чаї рекомендують пити саме з медом, а не з цукром. Саме тому мед рекомендують додавати до гарячого молока чи чаю, щоб сон був здоровим і міцним.

А зараз ми завітаємо у наш «Фітобар» і скуштуємо чаю і, звісно ж, з медом, тому що трав’яний чай найкорисніше пити саме з медом. Але для цього чай спочатку треба заварити. Як? У нас є у цих чарівних торбинках сухі трави для чаю. Але скільки потрібно взяти кожного із складників, щоб отримати дійсно цілющий корисний напій. Спробуємо це розрахувати за старовинними рецептами. Кожна група отримує рецепт.

 3. Задачі розв’язують у групах.

Перша група.

 Задача 1. До складу загальнозміцнюючого чаю входять листя суниці, кіпрея вузьколиста, листя малини, смородини чорної, плоди шипшини, квіти звіробою, плоди тміну, квіти липи у відношенні 5:5:5:2:4:3:1:5. Всього 150г суміші. Столову ложку суміші заварюють у 0,5л води, настоюють і п’ють замість чаю тричі на день. Скільки грамів кожного із складників необхідно взяти, щоб приготувати 150г суміші?

Розв’язання.

Нехай х – коефіцієнт пропорційності. Тоді матимемо рівняння 5х+5х+5х+2х+4х+3х+х+5х = 150,  х=5. Тоді, відповідно 5х = 25(г), 4х=20(г), 3х=1(г).

Відповідь. 25г кіпреї, 25г листя малини, 25г листя суниці, 10г листя смородини, 20г плодів шипшини, 15г квітів звіробою, 5г плодів тміну, 25г квітів липи.

Друга група.

 Задача 2.  До складу заспокійливого чаю входять листя меліси, плоди глоду, трави пустирника та кореня валеріани, причому меліси і глоду порівну, а також пустирника і валеріани порівну. Але відомо, що кількість валеріани більша за кількість меліси на 10г, і їх відношення становить 3:2. Скільки кожного складника потрібно взяти і якої маси суміш отримаємо?

Розв’язання.

х – коефіцієнт пропорційності. 3х-2х=10, х=10.

3х=30 (г), 2х=20 (г).

(20+50)·2=100(г).

Відповідь. 20г глоду, 20г меліси, 30г валеріани, 30г пустирника, 100г суміші.

Один учень з групи представляє розв’язання задачі.

Вчитель. Ну що ж, суміші ми розрахували. Залишилось лише заварити чай і пригостити всіх під час перерви.

4. Підсумок уроку. Домашнє завдання.

 Оцінюється робота учнів на уроці.

Творче домашнє завдання.

Підібрати прислів’я і висловлювання про здоров’я. Скласти дві задачі на пропорцію на тему здорового харчування. Повторити теоретичний матеріал теми «Пропорція».

 

 Це цікаво.

1. Серце – диво-машина. Його удари відкликаються в утробі матері за вісім місяців до вашого народження. Воно залишається з вами у будь-який момент до кінця життя. Серце ніколи не спить.. Впродовж спокійного дня воно б’ється лише 100000 разів. А скільки разів воно б’ється за місяць? А за 11 років? ( Саме стільки вам зараз.) Підрахуйте.

Якщо ви доживете до 80 років – давайте постараємось досягнути цього, .– це складе 2 мільярди 880 мільйонів ударів.

2. Гіппократ вважав старість у 42 роки. Зараз , у зв’язку з досягненнями медицини, початок старості відсунули до 70 років, і нині прийнято такий віковий поділ людського життя:

 1-15 років – дитинство;

16-30 років – юність;

31-44 роки молодість;

45-59 років – зрілий вік;

60-74 роки – похилий вік;

75-89 років – старість;

90 і далі –довгожителі.

3. Висловлювання про здоров’я.

Здоров’я – не все, але все без здоров’я – ніщо. (Сократ)

Здоров’я – найвище благо. (Латинська мудрість)

Здоров’я маємо – не дбаємо, а втративши – плачемо. (Українська приказка)

Людина часто собі найзліший ворог.(Цицерон)

Стежте за своїм тілом, якщо бажаєте, щоб ваш розум працював правильно. (Р.Декарт)

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
28 червня 2018
Переглядів
327
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку