Урок підготовки до контрольної роботи з теми " Дільники і кратні". Різні форми роботи, які спонукають учнів мислити. В урок включно, теоретичний залік на 15 хвилин. використовується інтерактивний прийом "Кошик ідей". під час якого учні вчаться формулювати різні запитання до задачі.
Г.М. Дудар
Вчитель-методист. ЗОШ І-ІІІ ступенів №19. м. Тернопіль
6 клас. Математика
Тема. Дільники і кратні. Ознаки подільності.
Урок узагальнення і систематизації знань, умінь і навичок.
Хід уроку
1. Актуалізація опорних знань. Теоретична 5-хвилинка- «запитай у товариша».
2. Розв’язування ключових задач.
1) Досьє числа або Що я з знаю про число? Прийом «Мікрофон»
Число 4485:
Воно ділиться на 5, бо…
воно ділиться на 3, бо…
воно ділиться на 9, бо…
Воно є складеним, бо…
Число 576:
2)Знайти НСД (85, 26), НСК (85 і 26). Якими є ці числа?
3)Знайти дільники числа 340 ( за допомогою розкладу)
4)Маленька коробка вміщує 12 олівців, а велика – 30. Знати найменшу кількість олівців. які можна запакувати як тільки в малі так і тільки у великі коробки. (НСК)
5) Як розділити на групи 54 шестикласники і 45 5-класників, щоб у кожній було однакова кількість шестикласників і однакова кількість 5-класників.
«Кошик запитань»- складаємо запитання до задачі
1) Яку найменшу кількість учнів може мати одна група?
2) Що буде, якщо…
3) Як зміниться…
…
Додатково. Задача про теплоходи.
У портовому місті починаються два туристських теплохідних рейси, один з яких триває 12 діб, а другий — 15доби. Повернувшись в порт, теплоходи в той же день знову відправляються в рейс. Сьогодні з порту вийшли два теплоходи за цими маршрутами. Через скільки діб вперше вони знову разом підуть у плавання? Коли зустрінуться у порту теплоходи, якщо вийдуть у рейс 15 травня?
3. Теоретичний залік з теми ( 15- хвилин) (письмовий)
Картка 1
1.Що називається дільником числа? Навести 3приклади.
2. Що називається найменшими спільним кратним числа? Навести 2 приклади.
3.Сформулювати ознаку подільності на 3. Навести 3 приклади.
4.Які числа називаються взаємно простими. Навести 2 приклади.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Картка 2.
1.Що називається кратним числа? Навести 3приклади.
2.Що називається найбільшим спільним дільником числа? Навести 2 приклади.
3.Сформулювати ознаку подільності на 5? Навести 3 приклади.
4.Які числа називається складеними? Навести 2 приклади.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Картка 3.
1.Які числа називаються простими? Навести 3 приклади.
2. Що називається розкладом числа на множники? Навести 2 приклади.
3.Як знайти найменше спільне кратне двох взаємно простих чисел? Навести 2 приклади.
4. Сформулювати ознаку подільності числа на 9. Навести три приклади.
Картка 4.
1. Простим чи складеним буде добуток двох простих чисел? Поясніть на прикладі.
2.Назвіть послідовність кроків у знаходження НСК двох чисел. Наведіть приклад.
3.Чим відрізняється просте число від простого? Наведіть 2 приклади.
4.Сформулювати ознаку подільності на 10. Навести 3 приклади.
Кожна повна відповідь – 3 бали. Максимальна кількість балів 12.
4. Підсумок уроку . Д. З.
Підготуватись до контрольної роботи. Скласти ( знайти) самостійно текст контрольної роботи з теми і розв’язати її завдання. Вимоги: кількість завдань -5, ознаки подільності, НСК, НСД, розкладання на множники, практичне застосування ( задача практичного змісту).