Конспект уроку - модальні дієслова can/ can't

Про матеріал
Конспект уроку з вивчення модальних дієслів can't / can з використанням активних форм роботи та форм роботи для розвитку критичного мислення
Перегляд файлу

Form: 1

Unit: 5

Lesson: 4  ( Academy Stars)

Objectives : to introduce new vocabulary; to practice structures “ can, can’t”; to practice the previous vocabulary

Materials: PB book, flashcards, microphone, individual cards

Outcomes: by the end of the lesson pupils will be able to use the phrase “ I can…I can’t…They will be able to differentiate the actions and do them

Warm - up

1)Hello song

Good afternoon! Look at the screen and let’s sing the song

 

2) game microphone

Ask and answer the questions and pas the microphone to another student

  •        How are you? Hello, my name is… I am…

 

3) Let’s revise the actions. Look and name

Name the actions that use the balls : catch, kick, throw,

Name the action that animals can do?

What animals can do this?

Name the action that only people can do?

 

4) A group mime game

… stand up and will show the actions for ten seconds, and the rest of the class watch. After that I say STOP, you’ll raise your hands and say the name and the action. And then We’ll say YES OR NO

5) Look, listen and say

What do you want to tell us?

  •        I want to tell you about yourself

 What’s your name?  My name is Zlata

Where are you from? I’m from Ukraine

What can you do? I can

What can’t you do? I can’t

And now let’s tell about Zlata

This is …

She’s/He’s from…

He/ she can…

He/ she can’t…

And now boys who wants to tell us about you else?

My name is…

I’m from…

I can…

I can’t

Who wants to tell us about…

6) Do you like cartoons. Now we’re watching cartoon about American girl Tamara. Look and be attentive, then tell us what Tamara ca and can’t do. Look at the screen. Let’s watch cartoon

Tamara 2013

 

7) Vocabulary

Write the words : hear, run, see, walk, horse on the board and number them  from 1 to5. Then say the words in random and ask children to repeat 1 – hear; 2 – run…

Now I tell you the word and you tell me the number

Then I tell you the number and you tell me the words.

Let’s practise in pronunciation

 

8) lego Game

Open your book on p.62

We’ve got two groups. The first group is red Lego bricks, the second group is blue Lego bricks. The First group raise your hands with red Lego bricks when you hear CAN, the second  group raise your hands with blue Lego bricks When your hear CAN”T

 

9) Activity

Stand up , say the rhyme and think of the action

The sea is waving 1

The sea is waving 2,

The sea is waving 3

What figure can you see

Song Can you…

 

10) Sit down for false

I say you the sentences, you’ll stand up, if the sentence is true. And sit still if the sentence is false

I can catch, climb, jump, kick, ride a bike, sing, swim, throw

 

11) And now tell us, please What you can’t do

I can’t… 

 

12) Work with a book

Look at p. 62 – 63 and point different items

Can you find a ball?

Can you find a blue hat?

Can you find a climbing wall?

Can you find number 12?

Can you find a horse?

 

13) What can they do

What are the kid’s name?

What can ( Pablo, Kristy, Masha, John, Tim) do?

 

14) Read the text

- Where is Pablo?

- can Pablo swim?

Let’s listen and read about Pablo

 

15) робота з малюнками

 

16) робота з карточками

 

17) And how do you think why Pablo, Kristy, John don’t walk and jump. Masha don’t hear and Tim don’t see anything. They don’t want to do these things or they can’t to do these things?

- How do you think all of they want can to do all these things?

- Так.всі ці діти хотіли б вміти бігати, стрибати,  чути і бачити. Але вони народилися з особливими потребами. І таких людей в нашій країні дуже багато 3000000. Якщо ви виїдете за кордон, то ви там зустріните багато людей з особливими потребами, в нашій країні на вулицях їх значно менше. Але насправді цих людей значно менше, вони просто не виходять на вулиці. А все тому що вулиці, кафе, кінотеатри і навіть оточуючі люди не можуть їх прийняти. Наприклад, ми часто стикаємося з тим що люди з особливими можливостями не беруть участі в звичайних справах, не працюють та не навчаються поряд з нами. Але це відбувається не через їх нездатність це робити. Найчастіше це не готовність середовища

- світлофори з дублюванням сигналу звуку

 - рел єфне мощення вулиць

 - адекватні пандуси

Дублювання написів шрифтом брайля

Та інше

 

18) all  people are different and you need to accept other people as they are, we don’t always  behave  correctly. I think that when you read this text, everyone took for themselves something useful

 

19) Look at the blackboard and repeat after me the sentence

Life is wonderful. Huray

Let’s revise the sounds and form the sententence

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Сарапіна Олеся
Пов’язані теми
Англійська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
24 жовтня
Переглядів
31
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку