Конспект уроку до твору Чарльза Діккенса "Різдвяна пісня в прозі"

Про матеріал
Розробка уроку із зарубіжної літератури у 6 класі за повістю Ч. Діккенса "Різдвяна пісня в прозі" із застосуванням технологій критичного мислення - "6 капелюшків мислення".
Перегляд файлу

 

Тема: Ч.Діккенс «Різдвяна пісня в прозі». Переродження Скруджа як 

            наслідок осмислення свого життя.

Мета: розтлумачити факт казкового переродження Скруджа, навчити учнів 

            характеризувати образ героя; визначати характерні ознаки жанру

            різдвяного оповідання; підсумувати й узагальнити  знання школярів зі   

            змісту твору;

            розвивати пам'ять, образне мислення учнів, навички виразного

            читання та переказу тексту;

            виховувати людяність, розуміння, бажання творити добро і прощати.

 

Обладнання: портрет Ч.Діккенса, тексти повісті, ілюстрації до «Різдвяної 

            пісні в прозі, різнокольорові капелюшки, кроссенси, різдвяні дзвоники, таблиці із завданнями.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань та формування на їх основі вмінь і 

            навичок.

Епіграф:

Це радісні дні – дні милосердя і доброти,

дні у всьому календарі, коли люди, наче з

мовчазної згоди, вільно розкривають одні

одному  серця.

Ч.Діккенс

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Слово учителя (звучить різдвяна мелодія)

«Це радісні дні – дні милосердя, доброти, всепрощення. Це єдині дні в усьому календарі, коли люди, наче з мовчазної згоди, вільно розкривають одне одному серця», - так про Різдво говорить Ч.Діккенс у своїй «різдвяній пісні в прозі».

  • А що для вас особисто значить Різдво?
  1. «Гронування»
  • А які асоціації у вас викликає це слово? Створіть асоціативний ряд зі словом

Різдво

 

радість                                 свято                                     подарунки

                 сімя                                                      веселощі

тепло

   любов                                                                     зимові свята

               колядки                                                єдність

 

3.Перевірка знання тексту.

 «Різдвяний дзвін» (питання на зірочках)

(На дошці розміщені зображення дзвіночків із питаннями, учні працюють в парах)

1. З якою істотою порівнює автор головного героя?      (Молюск)

2. Яке у нього було ім'я?                   (Ебенезер)

3. Що тримав у руці Дух Теперішнього Різдва?        (Смолоскип)

4. Чого найбільше «боявся » дух Минулого Різдва?     (Вогнегасника)

5. Як звали сестру Ебенезера?            (Фанні)

6. Що приніс Скрудж на Різдво своєму племіннику?    (Велику індичку)

7. Ім'я привида, що прийшов рятувати душу Скруджа.         (Марлей)

8. Що тягнув за собою привид Марлея?         (Ланцюг)

9. Що найбільше вразило Скруджа в домі Боба Кретчита?      (Пустий стілець Малого Тима)

10. Яку „дешеву річ" любив Скрудж у своєму домі і тому ніколи не запалював свічок?           (Темряву)

11. Що більш за все любив Скрудж?  (Гроші)

12. Що побачив Скрудж наприкінці своєї подорожі з духами? (Власну могилу).

ІІІ. Оголошення теми, мети уроку,мотивація навчальної діяльності

  • На сьогоднішньому уроці нас чекає надзвичайна подорож. Вона станеться у Святвечір – тієї найдивовижнішої ночі, єдиної на рік, коли здійснюються всі мрії і бажання, стають реальними найфантастичніші речі. Ви знаєте, що Різдво – це велике свято, торжество світла і добра, день очищення душі від усякого зла.
  • Тему уроку ви дізнаєтесь ,коли розгадаєте кросенси(додатки 1,2)
  • Якими двома поняттями ми можемо назвати ці поняття (деградація, переродження)?
  • Яким чином відбувається у творі Діккенса диво – переродження Скруджа?
  • Навіщо письменник написав «Різдвяну пісню в прозі»?

Саме ці проблеми ми будемо розв’язувати на сьогоднішньому уроці.

Наші завдання:

- розтлумачити факт казкового переродження Скруджа, охарактеризувати образ головного героя;

- висловити особисте ставлення до проблем, порушених у творі, аргументуючи свою думку цитатами з тексту;

- виховувати людяність, розуміння, бажання творити добро і прощати.

  • Коментар епіграфа «Ці радісні дні – дні милосердя,

доброти, всепрощення. Це єдині дні в усьому календарі, коли люди, неначе з мовчазної згоди вільно розкривають одне одному свої серця.»

IV.Робота над темою уроку.

План роботи ( за методом п’яти капелюхів)

  • Білий капелюх - інформація 

Знайомтесь: Скрудж (хто він такий?) – цитатна робота.

  • Червоний капелюх – емоції, почуття

Подорож Скруджа: які емоції викликали три мандрівки у Скруджа

  •      Минуле (мрії, надії, любов, романтика і самотність)
  •      Сучасне (тепло родинного затишку  і самотність, холод кам’яного серця Скруджа)
  •      Майбутнє (ненависть, самотність, немічність, смерть)

(результати роздумів записуємо в таблицю)

  • Чорний капелюх - критика

Створюємо

«Ланцюжок помилок героя», ознаки деградації Скруджа

 Словникова робота – деградація.

  • Жовтий капелюх  - логічний позитив

Ознаки переродження Скруджа:

Критерії

До подорожі

Після подорожі

Риси обличчя

Старечі, сковані

Щасливий вигляд, наче помолодішав

Голос

Скрип

Прекрасний сміх

Настрій

Сувора похмурість

Торжество душі

Ставлення до оточуючих

Постійне бурчання

Дружелюбність, ласкаві слова

Ставлення до Різдва

«Та згинь зі своїми святцями»

«Бажаю усім щастя!

  • Зелений капелюх – творчість, креатив

Складіть варіант вітальної листівки від Скруджа своїй колишній дівчині, своєму писарю, племіннику.

2.Презентація роботи кожної групи

VI. Рефлексія.

Продовжіть речення

  • Я вважаю, що Скрудж заслуговує…
  • Я засуджую Скруджа, тому що…
  • Я вірю, що Скрудж…
  • Я співчуваю Скруджу, бо…

VIІ. Підведення підсумків. Оцінювання.

  •      Чи справдились очікування.Які висновки можна зробити? (перевертаю годинник). Ми щасливо повернулись із нашої різдвяної мандрівки. Ви заслуговуєте на оцінку своєї роботи.

VIІ. Домашнє завдання.

Скласти ланцюжок відродження героя «Шлях героя до щастя»

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 березня 2019
Переглядів
1986
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку