Конспект уроку - змагання у 7 класі " Займенник як частина мови, вживання займенників у мовленні"

Про матеріал

Конспект уроку - змагання у 7 класі " Займенник як частина мови, вживання займенників у мовленні". Закріпити знання учнів про займенник як частину мови, вміння виділяти і правильно використовувати їх у мовленні, запобігати типовим помилкам учнів у вивченні займенників;розвивати логічне мислення; підвищувати культуру мовлення, виховувати любов до рідного слова.

Перегляд файлу

Тема уроку. Займенник як частина мови, вживання займенників у мовленні

Мета: закріпити знання учнів про займенник як частину мови, вміння виділяти і правильно використовувати їх у мовленні, запобігати типовим помилкам  учнів у вивченні займенників;розвивати логічне мислення; підвищувати культуру мовлення, виховувати любов до рідного слова.

Тип уроку : урок- змагання

Умови гри:

Перед початком гри клас ділиться на 2 команди, які очолюють 2 капітани. В ході змагання команди набирають бали, виграє та, у якої кількість балів більша. По закінченні гри для команд передбаченні нагороди (грамоти), а для найактивніших учасників – заохочувальні призи.

 

                                                         Хід уроку

 

І. Повідомлення теми та мети уроку:

Вчитель. сьогодні проводиться не звичайний урок, а урок-змагання „Брейн-ринг”. Словникова робота

 

Брейн — блискуча думка, ідея.

 

Ринг — майданчик для змагання, арена.

 

Ареною нашої гри буде клас. Нам потрібно для гри 2 команди, учасниці

турніру, решта — групи підтримки (вболівальники). Вболівальники І команди сидять зліва, II команди — справа. Займіть місця.

Журі у класі —мої колеги.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

ІІІ. Робота над закріпленням знань.

Змагання починаємо своєрідною розминкою.

Тестове завдання:

  1. Займенник- це частина мови, яка:

А) означає назву ознаки предмета або його прикметників;

Б) вказує на предмет , ознаку , кількість але не називає їх;

В) означає назву предметів .

  1. Знайдіть особовий займенник:

А) мій;

      Б) хто;

      В) вони ;

      Г) нічий .

    3. Знайдіть зворотний займенник :

         А) абихто ;

         Б) себе;

         В) скільки ;

         Г)  нічий .

   4. Знайдіть присвійний займенник :

        А) хтозна-який ;

        Б) їхній ;

        В) скільки ;

        Г) котрий.

  5. Знайдіть вказівний займенник :

       А) дехто;

       Б) який;

       В) воно;

       Г) той.

 6. Знайдіть означальний займенник :

       А) всякий ;

       Б) всі;

       В) наш ;

       Г) котрий.

  7. Знайдіть питальний займенник:

     А) інший ;

     Б) чий;

     В) ми;

     Г) щось .

  8. Знайдіть неозначений займенник :

    А) кожний ;

    Б) їхній ;

    В) хтось ;

    Г) який.

  9. Знайдіть заперечний займенник.

   А) свій;

   Б) якийсь;

   В) ніхто;

   Г) скільки.

Замініть займенником :

 Замініть у поданих реченнях виділені слова займенником.

  1. Цілий день потім Артемові батько не сходив з думки ( Весь)
  2. Одного вечора ми всі зібралися біля школи ( Якогось )
  3. Одні учні поливали город , другі носили воду ( Інші)
  4. Всі  пішли додому -і Марійка залишилась одна ( Сама)
  5. На це запитання може дати відповідь перший-ліпший учень з присутніх . ( Кожен )
  6. Вийшло по два яблука на брата ( на кожного ).

 Підготувати коротку, але вичерпну рекламу займенникові.

Відгадати загадки . Виписати займенники , вказати розряд .

 Хто співає , свище , плаче, а ніхто його  не баче   (вітер).

Що без леза та без зуба розтина міцного дуба (блискавка).

Хто малюнок на вікні намалював уночі ( мороз).

 У нас зимою білим цвітом

Сад зацвів , неначе літом (іній).

Всі його люблять , всі його чекають,

А хто подивиться , кожен скривиться (сонце).

Сестра до брата в гості прийшла, а він від неї ховається (сонце і місяць).

Сидить Маринка в семи кожухах (цибуля).

Прийшов хтось та взяв щось; бігти за ним – не знала , за ким ; бо пішов туди – не знаю куди (вітер).

Записати якнайбільше прислів’їв та приказок, у яких є займенники

 1. Кожна голова свій розум має. 2. Самотнім не є той, хто вміє думати. 3. Що хатка, то інша гадка. 4. Ніхто не знає, чий чобіт муляє. 5. Людей питай, а свій розум май. 6. Не кожний бачить, хто очі має. 7. Чий берег, того й риба. 8. Хто багато обіцяє, той рідко слова дотримує. 9. Казало щось, що прийде хтось. 10. Дечому вчилися — то дещо й знаєм. (З кн. «Українські прислів'я та приказки».)

 Творча робота.

 Поставте замість крапок потрібні за змістом займенники, укажіть їхній розряд за значенням та відмінок.

У... людини є доля. Є... й у землі, народу, нації, держави. Над ... із... тяжіє Найвищий Закон Справедливості, однаковий і в Космосі, і на Землі. Суть... в... , що... зрештою одержує по заслузі. Тобто, чинячи добро чи зло, ... потрапляємо під певні закони, ... діють бумерангом. У... житті людина наче рухається по спіралі, де на... новому витку пожинає результати... , що вчинила на попередньому. ... мовби велика реєстрова книга.

Лінгвістична гра.

Хто швидше напише по п'ять займенників, що відповідають 1) на питання хто? 2) на питання чий? 3) на питання який? 4) на питання скільки?

Хто швидше напише три займенники з двома е ?

 Учитель пропонує написати три займенники, щоб у кожному з них було по два е: мене, тебе, себе.

Гра” спіймай займенник”:

Учитель зачитує речення. Учні, почувши займенник, плескають у долоні. Приколю картинку над столом у мами я. Ми для тебе із татом  подарунок шукаємо весь день. Не хвали себе сам, хай тебе інші похвалять.

Фінальна гра. «Відшукай загублені букви і запиши займенники».

  - о - -                        - е - -                         - и –

  - о - -                        - е - -                         - и –

  - о - -                        - е - -                         - и –

  - о - -                        - е - -                         - и –

  - о - -                        - е - -                         - и –

ІV. Підсумки уроку.

Вчитель. Діти, змагання  закінчилася.

Що вам сподобалося на уроці? Визначення переможців.

Як ви оцінюєте свої знання та вміння?

Над чим вам треба попрацювати?

Підведення підсумків уроку, оцінювання.

V. Домашнє завдання

 

 

 

 

 

 

 

doc
До підручника
Українська мова 7 клас (Голуб Н.Б., Шелехова Г.Н., Новосьолова В.Н., Ярмолюк А.В.)
Додано
22 липня 2018
Переглядів
1509
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку