Інтегрований урок з трудового навчання+ креслення + ОТМ
6 клас
Об’єкт проектної діяльності «Рамка для фото»
Розробник: учитель трудового навчання Білицької ЗОШ І-ІІІ ст..№ 9 Добропільської міської ради
Тема: Моделі-аналоги. Добір і обґрунтування інструментів та конструкційних матеріалів. Художнє конструювання. Виконання ескізу виробу. Розробка композиції оздоблення.
Мета:
Створити умови для формування знань про моделі-аналоги, вмінь визначати кращі ознаки зразків;
розвивати в учнів творче та аналітичне мислення, пізнавальні здібності;
виховувати почуття краси, естетичний смак, культуру праці.
Розвивати ключові компетентності: спілкування державною мовою (культура мовлення, чіткість і точність думки); соціальна та громадянська компетентності (уміння працювати в команді, відстоювати інтереси особистісного, суспільного добробуту); основні компетентності у природничих науках і технологіях (добір конструкційних матеріалів для виготовлення рамки для фото); ініціативність і підприємливість (уміння досягати мети, усвідомлювати свої слабкі та сильні сторони); уміння вчитися впродовж життя ( формулювати власну потребу в навчанні, шукати та застосовувати потрібну інформацію для реалізації проекту);
Очікувані результати:
Учні повинні знати:
Учні повинні вміти:
Обладнання: слайди до уроку; мультимедійний пристрій; робочий зошит; аркуші паперу, фломастери; малюнки узорів.
Основні поняття: моделі-аналоги, ескізний малюнок, художнє конструювання.
Тип уроку: інтегрований урок.
Час: 90 хв.
Хід уроку
Забезпечення емоційної готовності до уроку.
Слово вчителя Добрий день. Ми з вами продовжуємо подорожувати об’єктами проектної діяльності. Ви вже ознайомились з конструкційними матеріалами. Зараз я пропоную називати Об’єкт проектної діяльності та конструкційні матеріали, з яких він виготовляється. (Слайд № 1. Об’єкти проектної діяльності)
Методична ремарка. Учні працюють двійками за партою: один називає Об’єкт проектної діяльності, а інший – конструкційні матеріали, з яких він виготовляється.
Дякую. Я хочу, щоб ми з вами отримували тільки натхнення та насолоду від праці.
ІІ. Актуалізація опорних знань і життєвого досвіду учнів
Гра «Блеф-клуб» Я зачитую твердження – вам вирішувати вірне чи не вірне воно. Методична ремарка. Учням пропонується оплесками підтримати, якщо твердження вірне, тупотінням, якщо не вірне.
Слово вчителя Я дуже задоволена, давайте оплесками підтримаємо одне одного. ІІІ. Створення атмосфери психологічного комфорту. Гра «Похвала» Слово вчителя Давайте спробуємо зробити приємне кожному Методична ремарка. Учні по черзі кажуть компліменти або хвалять один одного. ІV. Повідомлення теми, мети уроку Слово вчителя Як приємно в такій атмосфері працювати. Тож, темою нашого уроку є Під запис: «Моделі-аналоги. Художнє конструювання. Ескіз. Композиція». Спробуйте визначити завдання для цього уроку: Що від вас очікує на уроці? ...(відповіді учнів) V. Вивчення нового матеріалу 1. Розповідь учителя з елементами творчої лабораторії. Слово вчителя Дякую. Цим і будемо займатись. Об’єкт технологічної діяльності можна не тільки скопіювати, але й створити новий, використовуючи моделі-аналоги. У цьому випадку в моделях-аналогах обираються кращі ознаки (форма, матеріали, оздоблення, колір) і створюється модель, що поєднує в собі ці ознаки. Не слід забувати про такі властивості готового виробу як функціональність, естетичність, економічність. Ви вдома підібрали собі декілька моделей рамок для фото. (Слайд № 2. Творча лабораторія). Завдання для творчої лабораторії. Описати модель за якостями Слово вчителя Зараз я пропоную обрати з пропонованих будь-яку модель і спробувати охарактеризувати її з урахуванням цих якостей. Методична ремарка. Учні утворюють четвірки і складають характеристики якостей обраних моделей. Слово вчителя Форма предмета є естетичною, якщо вона створюється за законами краси – виглядає цілісно. Форма виробів є більш сталою ніж інші ознаки, такі як колір, оздоблення. (Слайд № 3. Моделі-аналоги) Під запис:Форму виробу, яку використовують для багатьох виробів, називають базовою. Модель, що створена на основі базової моделі, але відрізняється оздобленням, формою деталей, називають моделлю-аналогом. Слово вчителя У роботі художників-конструкторів обрання кращих ознак для розробки нових об’єктів досить часто використовується і є досить дієвим. Під запис:Художнє конструювання – це процес створення зразка нової моделі, метою якого є виготовлення оригінального виробу. (Слайд № 4. Поняття ескіз – креслення) Ескізом називають креслення тимчасового користування, яке містить зображення деталі та всі дані, потрібні для її виготовлення. Виконують ескізи спрощено – від руки, без застосування креслярських інструментів, без масштабу, але з дотриманням пропорцій між частинами зображуваної деталі. Ескізи застосовують при проектуванні нових та вдосконаленні існуючих виробів. Саме за допомогою ескізу втілює на папері свою ідею, свій творчий задум архітектор, проектувальник, конструктор, раціоналізатор. Ескізи виконують і тоді, коли у виробничих умовах виникає термінова потреба виготовити нову деталь замість тієї, яка вийшла з ладу, а запасна відсутня. Часто за ескізами виконують креслення деталей. За змістом ескіз не відрізняється від креслення. Зразок нового виробу виконують ескізним малюнком. Під запис:Ескіз – це начерк виробу, виконаний у графічній або іншій художній формі. Ескізний малюнок відтворює загальну форму, колір, вид оздоблення, художні особливості матеріалів. Слово вчителя Щоб виготовити виріб, крім конструкційних матеріалів нам необхідні інструменти, які будуть обробляти їх і за допомогою яких виготовиться виріб. (Слайд № 5. Інструменти)Назвіть, будь ласка, які ви знаєте інструменти для обробки тканини? Для обробки деревини?...(відповіді учнів) Так, для ручної обробки текстильних матеріалів нам знадобляться ножиці та голки.
Для ручної обробки деревини – це ніж, пилка, стамеска, ручний лобзик.
VІ. Закріплення нових знань «Сніжний ком» Методична ремарка. Перший учень називає слово, яке відноситься до теми уроку, другий складає речення з цим словом. Третій учень придумує питання до попереднього речення., четвертий – відповідає на нього.
VІІ. Фітнес вправи для мозку
VІІІ. Інструктаж з БЖ IX. Узагальнення та систематизація знань. Практична робота 1. Аналіз моделей аналогів – індивідуальна робота. 2.Виконання ескізного малюнка – індивідуальна робота. 3.Розробка композиції оздоблення 4. Підбір конструкційних матеріалів та інструментів. 1.Інструктаж до практичної роботи. (Слайд № 6. Послідовність виконання роботи) Слово вчителя Проаналізуйте та визначте ознаки заздалегідь підібраних вами моделей-аналогів. Використовувати можна мережу Інтернет. Рамки з деревини Рамки з тканин
Оформіть результати своєї роботи в таблицю. 1.Аналіз моделів-аналогів рамки для фото
Вибір оптимального варіанту здійснюється шляхом вибору найвдаліших ознак моделів-аналогів, формуючи при цьому свій зразок. Результат теж оформіть в таблицю. 2.Вибір нової моделі
3-4.На основі отриманого зразку зробіть ескізний малюнок на аркуші паперу та розробіть композицію оздоблення виробу. (Слайд № 7. Композиція – ОТМ) Ми вже з вами знайомились з основними правилами композиції. Давайте пригадаємо їх. (Відповіді дітей). Для побудови композиції важливо визначити в ній головне, то що становитиме композиційний центр картини. Він може визначатися розташуванням, кольором, розміром, навіть особливістю нанесення мазків. Другорядні образи зображують більш узагальнено, не так чітко, вони лише сприяють кращому розкриттю теми. Певне поєднання кольорів на картинах передає різні враження, настрій, викликає безліч почуттів. Гармонійне поєднання кольорів у єдине ціле називають колоритом. Про колорит інколи говорять, як про музику: звучний, урочистий, радісний, енергійний, спокійний, сумний. Визначення колористичної гами майбутнього оздоблення виробу – перша сходинка до побудови композиції. Тож, будь ласка, творіть. Прийом «Виставка» Слово вчителя А тепер давайте демонструвати ескізи та композиції і оцінити відповідність призначення виробу. Методична ремарка. Учні по-черзі демонструють свої ескізи та коментують їх. Поточний інструктаж Контроль вчителя з метою виявлення недоліків та надання консультацій. X. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія Прийом «Запитання рефлексії»
Оцінювання робіт. ХI. Домашнє завдання Опрацювати конспект уроку. Підібрати конструкційні матеріали та інструменти. Опрацювати технологію випилювання лобзиком; повторити виконання з’єднальних та оздоблювальних швів. Підібрати фітнес вправи для мозку.
|
|