Конспект уроку 7 кл. на тему: "Танцювальна етнічна та популярна музика"

Про матеріал
Розробка уроку містить цікавий матеріал проведення уроку музичного мистецтва в 7 класі
Перегляд файлу

Урок 14

Тема: Танцювальна етнічна  та  популярна  музика.

Мета:

- дати поняття етнічної танцювальної та популярної музики, класифікувати  види танців, розглянути  особливості  класичного та вуличного танцю, уміти відрізняти бальні танцювальні композиції, ознайомити учнів з творчістю композиторів  Ж.Бізе, Р.Щедріна;

- розвивати  вміння  учнів  уважно  слухати  етнічну танцювальну і популярну музику, знаходити спільні  та  відмінні  риси  між  етнічною  музикою  різних  країн,  розрізняти на слух латиноамериканські  композиції, розвивати  вміння  аналізувати  етнічну  музичну  культуру  рідного  краю та  інших  народів,  розвивати вокально-хорові навички, уміння виконувати  пісні  під  фонограму;

- виховувати  ціннісне ставлення  до  української  музичної  культури  та  етнічної  культури  різних  країн, інтерес до  творчості  композиторів Ж.Бізе, Р.Щедріна, смак до танцювальної музики різних народів та епох.

 

Тип  уроку: комбінований, урок  поглиблення  в  тему.

Обладнання: музичний  інструмент, проектор, ноутбук, електронна презентація.

Основні  поняття  для  засвоєння: етнічна  танцювальна  музика, класифікація танцювальної музики, бальні  танцювальні  композиції.

Твори, що вивчаються  на  уроці:

  • уривки  з  танців: жок, краков’як, болеро, гопак, лезгинка, індійський  танець;
  • Ж. Бізе  Хабанера  з  опери  «Кармен»;
  • Ж.Бізе, Р.Щедрін  Хабанера  із  «Кармен - сюїти»;
  • уривки бальних танців;
  • «Троє  білих  коней» сл. Л. Дербеньова, муз. Є. Крилатова.

 

Хід  уроку

 

1. Вхід  під  етнічну  українську  музику. Слайд №1

Організаційний  момент. Привітання  Слайд №2

2. Мотивація  до  навчання. Слайд №3

Сьогодні  ми  поринемо  у  світ  танців  народів  світу. Чи готові  ви  до  мандрівки?

Тож часу дарма не гаймо в танцювальну подорож вирушаймо.

Тема сьогоднішнього уроку-подорожі: «Танцювальна етнічна  та  популярна  музика».

3. Актуалізація  опорних  знань. Фронтальне   опитування  класу.

- Але спочатку згадаємо, яка  музика  називається  етнічною?

- Що  ви  про  неї  знаєте?         Слайд № 4

Сьогодні ми познайомимось з етнічними та сучасними танцями народів світу.

- Давайте  згадаємо – що таке танець?    Слайд №5

(Відповіді дітей)

- Яким іноземним словом називається танцювальне мистецтво?  (Хореографія)

4. Новий матеріал  для  засвоєння. Розповідь  про  танцювальну  етнічну  музику.

- Так. Хореографія – один  із  найвідоміших  видів  мистецтва. Танці  народів  світу  розкривають  колорит  і  особливості  будь – якої  національної культури.

Танець, танок – вид  мистецтва, де  художні  образи  створюються  засобами  пластичних  рухів  людського тіла. У танці  відображається  емоційно – образний  зміст  музичних  творів. Існують такі  різновиди  танцю 

Слайд № 6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

За кількістю учасників танці поділяються на:         Слайд № 7

  •  сольні танці,
  •  парні танці ,
  •  групові танці .

 

Перша зупинкаНАРОДНИЙ ТАНЕЦЬ       Слайд № 8

 

Народний  танець – це  яскраве  вираження  характерних  національних  особливостей  культури  і  традицій  народу  в  пластиці  і рухах  у  супроводі  музики  і  творчості  кожного  народу.

Народні  танці займають  значне  місце  в  культурі  кожної  країни  поряд  із  народною  піснею  та  народними  звичаями.

  •    Які вам відомі  українських  народні танці  (гопак, метелиця, козачок, аркан)

А з танцями інших  народів  ми фрагментарно сьогодні познайомимось   (гопак, жок, краков’як, лезгинка, болеро, бхаратнатьям - індійський)

 

4. Музичне  сприймання. Слайд № 9 Відео  (встановити відповідність)

 

Музична  вікторина «Танці  народів  світу». Уривки  з  творів: жок, краков’як, болеро, фламенко, індійський  танець.

 

Слайд №10

Бхаратанатьям-  індійський

Жок - молдавський

Краков’як - польський

 Лезгинка - грузинський

Болеро – іспанський

Гопак - український

(робота в групах) 

Друга зупинкаКЛАСИЧНИЙ  І  ІСТОРИЧНИЙ  ТАНЕЦЬ Слайд № 11

Класичний  танець є  основою  мистецтва  балету  і  вимагає  спеціальної  підготовки.

Історичні танці - це  здебільшого  європейські  танці,  що  були  популярні  в певну  епоху  на  балах  знаті. Багато  з  них  виникло  з  народних  танців, набравшись  вишуканого  стилю. До  них  належать контрданс, менует, мазурка, полонез, кадриль та інші.

 

5. Бесіда. Знайомство  з  творчістю  композиторів  Ж.Бізе  та  Р.Щедріна.

Сьогодні ми познайомимося з класичним танцем, який прийшов у класичну музику з народу і зазнав аранжування до різних музичних жанрів. Це іспанський танець. Вам треба розгадати ребус, щоб дізнатися як він називається         (яка група перша)  

 

 Слайд №12

Х

D:\уроки музыки\уроки музыки\5 класс держстандарт\5 класс\5-10\harp.jpg

D:\уроки музыки\уроки музыки\5 класс держстандарт\5 класс\5-10\6.png

D:\уроки музыки\уроки музыки\5 класс держстандарт\5 класс\5-10\harp.jpg

Картинки по запросу картинка ноті

Е

D:\уроки музыки\уроки музыки\5 класс держстандарт\5 класс\5-10\1z.jpg

D:\уроки музыки\уроки музыки\5 класс держстандарт\5 класс\5-10\harp.jpg

 

Ознайомлення  з  хабанерою. Слайд № 13

Так. Цей танець називається ХАБАНЕРА. Пропоную  вам  познайомитися  з  іспанським  танцем, який  отримав  друге  життя  в  опері  та  балеті.

Хабанера (від назви  міста LaHabana - Гавана) – іспанський  танець  кубинського  походження, який  за  своїм  ритмом  наближений  до  танго.

Цей танець в своїй творчості використали два відомі композитори - Жорж Бізе і Радіон Щедрін. 

 Познайомимося з творчістю цих композиторів. А допоможуть нам в цьому наші музикознавці.

 

 Виступ музикознавців

Слайд № 14. Жорж  Бізе – французький  композитор, диригент, піаніст епохи  романтизму, автор  опер, оперет, симфонічної  та  хорової  музики.

«Кармен» - одна з найвідоміших опер світу, написана  композитором  за  одноіменною новелою  Проспера Маріме. В цій опері Бізе використовує ХАБАНЕРУ, як вокальний твір- арію, який співає головна героїня – циганка Кармен.

Слайд № 15. Родіон  Щедрін – російський  композитор, автор  симфонічних  творів, опер  і  балетів («Кармен - сюїта», «Анна  Кареніна», «Дама з собачкою»).

«Кармен - сюїта» - його  одноактний  балет, заснований  на  опері  Ж.Бізе  «Кармен», музичний  матеріал  якої  істотно  перекомпонований, стиснутий  і  переоркестрований  Щедріним.

 

6. Музичне  сприймання    Слайд№ 16 (завдання перед слуханням)

 Ж.Бізе Хабанера з опери  «Кармен» Ж.Бізе, Р.Щедрін  Хабанера  із  «Кармен - сюїти».                                  Слайд № 17,18 Відео

Аналіз  музичних  творів.

  1. Розкажіть  про  своє  враження  від  танцювальної  музики. Слайд № 19
  2. Порівняйте  звучання  танцю  хабанери  в  опері  та  балеті.
  3. Назвіть  характерні  ознаки танцю  та  засоби  музичної  виразності  творів.
  4. Які  інструменти  створили  неповторний  музичний  образ  іспанського  танцю в опері та балеті?

Шумовий оркестр Слайд № 20

Гра «Диригент».  Обрати учнів-музикантів для створення шумового оркестру під диригування учня-диригента.

(Виконання «Хабанери» з залученням інструментів шумового оркестру)

 

Третя зупинкаБАЛЬНИЙ  ТАНЕЦЬ

 

6. Розповідь  про  бальні  танці. Слайд №21

Бальний танець – сучасний  танець, призначений  для  масового  виконання  на  вечорах  відпочинку, танцювальних  майданчиках, вечірках.

До  стандартної  програми  бальних  танців  входять віденський  вальс, квік-степ, танго, фокстрот, а до  латиноамериканської – ча-ча-ча, румба,  джайв, самба та пасадобль.

   Аргентина  подарувала  любителям  танців  танго. Бразилія  ж  відома  своєю  самбою. Багато  танців  зародилося  на  Кубі. Так, румба  і  ча-ча-ча згодом  були  кодифіковані  й  стали  частиною  латиноамериканської  програми бальних  танців.

 

Конкурс капітанів    Слайд № 22

  • Розгляньте  ілюстрації  на екрані.
  •  Прослухайте  фрагменти бальних  танців та  впізнаєте їх?

Музичне  сприймання. Музична  вікторина  «Бальні  танці». Уривки  з  творів: танго, вальс, самба, ча-ча-ча, румба.

 

7. Фізкультхвилинка «Танцюють  всі» (з елементами вуличної хореографії) Слайд № 23

 

8. Вокально-хорова робота.

Поспівка. Вправи для  розвитку  музичного  слуху  та  голосу.

Слайд № 24

Якщо ноти стали в ряд, вийшов нотний звукоряд

1. Проспівати звукоряд вгору і вниз, на staccato і  legato.

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\ВІДКРИТИЙ УРОК\ноти.png


 

 

 

 

 

 

Слайд № 25

2. Всі ми любим танці,

Танці-викрутанці,

Пасадобль, краков’як,

Самба, румба і гопак.

Ча-ча-ча, хіп-хоп і вальс,

Затанцюємо для вас!!!

 (на одній ноті, скоромовкою)

3. Коломийка, Гопачок,

Метелиця,Козачок,

Подоляночка, Аркан,

І гаївка, і Роман.

Українські наші танці,

Танці-увиванці

(на мелодію «Їхав козак за Дунай»)


 

9. Перегляд фрагменту з к/ф «Чародії» Слайд № 26 Відео

 

10. Виконання  пісні. «Троє  білих  коней» сл. Л. Дербеньова, муз. Є.Крилатова.  Слайд № 27

  • повторення  мелодії приспіву з показом учнів рукою  руху  мелодії (індивідуальне завдання - зобразити малюнок мелодії на дощечці) ;
  • проплескування  ритмічного  малюнка  куплету і куплета з чітким вимовлянням тексту);
  • виконання  першого  куплету  ланцюжком.

 

11. Узагальнення  вивченого  матеріалу. Рефлексія. Слайд № 28

  • Які  танці  народів  світу  вам  відомі?
  • В  яких  творах  зазнав  аранжування  іспанський  народний  танець  хабанера?
  • Назвіть  імена  авторів  і  жанри  цих  творів.
  • Пісня    якого  фільму  нагадала  вам  про  чудові  зимові  свята?

 

12. Оцінювання учнів  Слайд № 29

 

13. Домашнє  завдання. Слайд № 30

 Чи  часто  у  вас  вдома  звучить  танцювальна  музика? Які  танці  народів  світу  ви  зможете  відтворити  перед  рідними?

 

14. Вихід  з  класу  під  мелодію  пісні  «Троє  білих  коней». Слайд № 31

 

 

Картинки по запросу кармен опера

docx
Додано
17 листопада 2022
Переглядів
2603
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку