Урок розвитку мовлення. Написання есе на тему «Земле барвінкова, дай мені здоров'я!» в публіцистичному стилі з використанням речень зі звертаннями та вставними словами
7 клас, мова Урок №
Тема. Урок розвитку мовлення. Написання есе на тему «Земле барвінкова, дай мені здоров’я!» в публіцистичному стилі з використанням речень зі звертаннями та вставними словами
Мета:
Знаннєва складова: ознайомити учнів з новим видом твору – есе,
Діяльнісна складова: розвивати вміння висловлювати свою думку, обґрунтовувати її, виражати своє ставлення до предмета висловлювання, Цінннісна складова: ставитися до здоров’я як до загальнолюдської цінності, виявляти здатність і бажання дотримуватися здорового способу життя, цінувати гармонійну єдність людини з природою, усвідомлювати необхідність дбайливого ставлення, збереження й відновлення природного середовища; мати свій погляд на дискутовану проблему, дискутувати, аргументуючи свої думки;
Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення
Обладнання уроку:
Перебіг уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
Завдання сьогоднішнього уроку скласти і записати есе на тему «Земле, барвінкова, дай мені здоров’я» в публіцистичному стилі з використанням речень зі звертаннями та вставними словами.
ІІІ. АКТИВІЗАЦІЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
Бліц-опитування:
які стилі мовлення Ви знаєте?
назвіть ознаки публіцистичного стилю;
дайте визначення звертання;
наведіть приклади звертань;
які слова називаються вставними;
наведіть приклади вставних слів
ІУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Прийом «Мікрофон»
Діти, поміркуйте, для чого вам потрібно вчитись складати твори?
Підсумок вчителя. Так, діти. Реалії сучасного життя вимагають від кожної людини грамотно висловлювати свої думки, аргументувати їх, відстоювати власну позицію.
У.СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Слово вчителя. Поняття про есе. Есе являє собою унікальний літературний жанр. По суті, це будь-який короткий твір, написаний в приватному порядку з якого-небудь питання. Ключовою особливістю есе є його авторське оформлення – на відміну від стилів наукових та публіцистичних, що мають строгу специфікацію стилістики.
Есе – це начерк, міні-твір, невеликий за обсягом, в якому є висловлення власної думки про любий предмет, своїх відчуттів, ставлення до світу.
Прийом «Кубування». Визначення теми есе.
Діти, Вам, мабуть, цікаво, про що будемо писати есе? Допоможе знайти відповідь куб.
Робота в групах. Об’єднайтесь в чотири групи. Пам’ятайте про злагоджену роботу, уміння вислухати кожного. Домовтесь, хто буде робити записи. Я озвучу для кожної групи по дві підказки. Ваше завдання: здогадатися , про що йдеться, і свої припущення записати. Відповіді повинні бути повними
1 підказка: загальнолюдська цінність; найвища цінність … (здоров’я);
2 підказка: кожна людина повинна дотримуватися…( здорового способу життя)
3 підказка: змолоду треба берегти…(здоров’я)
4 підказка: перебування на природі значно покращує…(здоров’я)
5 підказка: найкращі ліки може дати лише сама…( природа)
6 підказка: ідею гармонії людини і природи проголошують у своїх творах…(П.Г.Тичина, В.М.Сосюра, М.Коцюбинський…)
7 підказка: люди закінчують свої розмови, вітаються, бажаючи один одному… (здоров’я)
8 підказка: найбільше багатство… (здоров’я»);
Заслуховування відповідей
1 група. Ми вважаємо, що найвища загальнолюдська цінність – здоров’я.
Кожна людина повинна дотримуватися здорового способу життя.
2 група. Здоров’я треба берегти змолоду.
Значно покращує здоров’я перебування на природі .
3 група. Ми згодні , що найкращі ліки може дати лише сама природа.
Ідею гармонії людини і природи проголошують у своїх творах багато письменників, а саме: П.Г.Тичина, В.М.Сосюра, М.Коцюбинський.
4 група. Коли люди вітаються або закінчують свої розмови, вони бажають один одному здоров’я.
Найбільше багатство - здоров’я.
Отже, про що ми будемо писати? Правильно, про здоров’я, а тема нашого есе «Земле барвінкова, дай мені здоров’я». У творі використаємо речення із звертаннями та вставними словами.
Правила написання есе.
Для написання есе потрібно пройти 4 етапи
1 етап – збір інформації за проблемою
2 етап - аналіз інформації
3 етап – виявлення власної точки зору
4 етап – викладання власної думки Завдання для збору інформації - Поміркуйте, чому твердження «Здоров’я — найвища цінність» є правдивим?
- Чому кожна людина повинна дотримуватися здорового способу життя?
- Чому найкращі ліки може дати лише сама природа?
- Що покращує перебування на природі?
- Які твори про гармонію людини і природи ви читали?
- Чому твердження «Здоров’я — найвища цінність» є правдивим?
Пригадайте прислів'я, приказки про здоров'я:
«Найбільше багатство — здоров’я»; «У здоровому тілі – здоровий дух»; «Хто про здоров’я дбає, тому і Бог помагає», Здоров'я – найвища цінність»
Аналіз інформації та написання твору в чернетках
Зачитування учнями записаних есе
«Земле барвінкова, дай мені здоров’я!»
Здоров’я, впевнена, - найвища загальнолюдська цінність. Це дійсно так, тому що тільки за наявності здоров’я людина має силу та наснагу для справ, спілкування, творчості, для здійснення мрії.
Кожна людина повинна дотримуватися здорового способу життя. Майже всі знають про це, але не усвідомлюють. Молодь марнує своє здоров’я, уживаючи наркотики, алкоголь. Сьогодні на здоров’я впливає і динамічний ритм сучасного життя, постійні стреси. На мою думку, найкращі ліки може дати лише сама природа Перебування на природі може покращити здоров’я людини. Якби можна було припасти до землі та попросити: «Земле барвінкова, дай мені здоров’я!». Гадаю, земля відгукнулася б, потрібно лише перебувати з нею в гармонії, шанобливо ставитися до неї, використовуючи її багатства. Земля потребує твоєї, людино, турботи та любові.
Отже, здоров’я найдорожча цінність . Люди! Замислюйтеся над своїм здоров’ям змолоду. А ще зберігайте природу, будьте з нею в гармонії. І земля віддячить Вам. УІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ
Обговорення написаних есе
УІІ. РЕФЛЕКСІЯ
Скласти сенкан на тему «Здоров’я»
Здоров’я
Міцне, духовне
Зміцнювати, берегти, ставитися
Берегти здоров’я треба змолоду
Цінність
VІІІ. ПІДСУМОК УРОКУ
- Чи сподобався вам урок?
- Пропоную вам гру «П’ять речень»: сформулюйте 5 реченнями , що нового дізнались на уроці?
ІХ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: відредагувати твори, записати їх в зошити