Конспект індивідуального логопедичного заняття на тему : «Автоматизація звуку Ш в складах і словах»
Цілі:
Корекційно-освітні:
Закріпити артикуляцію і ізольоване мовлення звуку Ш, продовжувати вчити правильно вимовляти звук Ш в складах і словах, вчити визначати наявність звуку в словах, вправляти в освіті Ім. П. множини іменників.
Корекційно-розвиваючі:
Розвивати артикуляційну та дрібну моторику; фонематичний слух; силу ротового видиху; зорову увагу, пам'ять, мислення.
Корекційно-виховні:
Виховувати пізнавальний інтерес до логопедичних занять, позитивний емоційний настрій на заняття.
Хід заняття:
Правило мови:
Кожен день, завжди, всюди,
На заняттях, у грі
Голосно, чітко, говоримо
Ніколи не поспішаємо!
Сьогодні ми будемо продовжувати вчитися вимовляти звук Ш.
Казка:
Жила-була мишка. Прокинулася вона в своєму будиночку, відкрила віконце і вийшла на ганок, погрілася на сонечку («Лопаточка») і пішла додому пити чай з чашечки («Чашечка»). Випила одну чашечку чаю, другу,третю. Згадала , що у неї є варення і бублик («Смачне варення», «Бублик». Потім мишка побачила пушинку і вирішила з нею трохи пограти («Фокус»).
Раптом захотілося їй пограти з повітряною кулькою. Якщо його погано тримати, то з нього починає виходити повітря6 ш-ш-ш. слухай уважно і міцно стискай кулачки, коли куля почне спускатися6 С, Ф, Ш, Х, Ш, Ж, Ч, Ш, ША, СА, ШУ, ЖИ, ШИ, ШАПКА, ЖАБА, ШУБА, САПОГИ, МАШИНА.
(Логопед вимовляє звуки, склади, слова, а дитина виділяє на слух звук Ш, склади зі звуком Ш, слова зі звуком Ш).
Губи округлені та злегка витягнуті вперед.
Зуби зближеніі,але не стискаються.
Широкий кінчик язика піднятий до альвеол,але не притиснутий до них.
Середня частина мови прогинається донизу.
Бічні краї притиснуті до верхніх корінних зубів.
Широка, тепла повітряна струмінь проходить рівномірно по середині мови.
Гра на звуконаслідування:
«Змія шипить»: вдих носом, видих : Ш-Ш-Ш-Ш
А потім захотілося їй в хованки пограти. Сховалася мишка в своєму будиночку і тихенько шарудить: ш-ш-ш. Чим це вона так шарудить? Це вона розглядає свої картинки. Давай подивимося і пошуршім разом з мишкою: ми…, ду…, ками…, малі…
(Логопед показує і називає дитині картинку, а той договорює останній звук).
Мишка сіла за піаніно і заспівала пісеньки-шуршалочки. Послухай їх і заспівай разом з мишкою: ша-шу-ша, ши-шо-ши, ше-ша-шу, ша-ши-шо.
(Дитина «грає» пальчиками на «піаніно» і промовляє складові ланцюжка.)
А потім вона пішла гризти горішки: аша, иші, еше, ушу, аш, ош, иш, уш.
(Дитина промовляє склади, поєднуючи пальчики на обох руках).
а) відправилася мишка на прогулянку, але не може знайти доріжку. Допоможи їй. Потрібно вибрати тільки ті картинки, в назві яких є звук Ш, і викласти з картинок доріжку;
б) вирішила мишка по шляху зайти в магазин. Мишка побачила багато різних предметів. (Перед дитиною викладаються картинки: шуба,машина, шафа, подушка та ін.)
в)Гра «Один-багато»:
Шуба-шуби, машина, шафа, шапка, подушка.
Ну, ось тепер мишці пора додому.
г) прийшла мишка додому і стала складати вірші. А щоб мишці було легше, підкажи ій останні слівця:
Носить яскравий гребінець,
Мишка миється під душем,
Наш веселий…миє хвостик,
Миє…
Ось біжить малятко
Зашелестіли тихо шини-
Сіренька…
Це їде до нас…