Конспект уроку. "Ч. Діккенс "Різдвяна пісня у прозі". Сюжет та композиція"

Про матеріал
Урок зі зарубіжної літератури в 6 класі розроблений для учнів,що мають вади зору. Діти повинні зрозуміти , що не потрібно бути скнарою, егоїстом, потрібно бути щедрим, чесним, завжди радіти Різдвяним святам, дорожити друзями, шанувати рідних, щоб не залишитися самотнім.
Перегляд файлу

 

 

 

Конспект уроку зі зарубіжної літератури у 6 класі

 

 

            Чарльз Діккенс

                                                                                                             Повість «Різдвяна  пісня  у  прозі» 

                                                                                                             Сюжет та композиція повісті

 

 

                                                                             Відкритий урок

                                                                  учителя зарубіжної літератури

                                                                  Липської Ганни Олександрівни

Картинки по запросу риздвяна пысня у прозы

                                                  Одеса-2018

 

 

      Конспект уроку зі зарубіжної літератури у 6 класі

 

 

Тема уроку:   Діккенс. Повість «Різдвяна  пісня  у  прозі». Сюжет та композиція повісті.

Мета  уроку: познайомити  учнів з  життям  та  творчістю  Ч.Діккенса, з історією  створення  повісті  та  особливостями  «різдвяних  оповідань»;  розвивати  вміння висловлювати  власні  думки; формування навичок швидкого та довільного запам’ятовування з подальшим відтворенням та у процесі актуалізації опорних знань; формувати кольорове сприйняття, виховувати повагу до людей.

 

Тип уроку:  урок  вивчення  нового  матеріалу  з  використанням компютерних  технологій

     Обладнання:  роздатковий матеріал, компютерне  обладнання, презентація.

 

«… цей  день  найкращий  в  цілому  році;  добрий,  веселий,  ласкавий,  привітний  день!  Єдиний  з  усіх  довгих    днів,  коли  всі  вузькі  серця  ширшають,  єдиний  день, коли  всіх  бідніших  людей   вважають  за  своїх  товаришів  у  житті,  а  не  створіннями  іншої  породи…  воно  мені  дало  добро  і  буде  ще  його  давати;  я  славлю  його…»

                                                                     Ч.Діккенс

 

Хід  уроку

 

І. Мотивація  навчальної  діяльності.

 

 

 

 

 

ІІ. Актуалізація знань

 

1. Тема, мета уроку ( «нотатки»).

2. Обговорення епіграфу.

«Май душу! Май серце! І будеш людиною в усі часи»

 

Теорія літератури. Гуманізм-людяність, ціннісне ставлення людей (нотатки).

 

3. Подорож

 

Сьогодні ми вирушаємо до Англії-батьківщини видатного письменника Чарльза Діккенса. Він любив свою країну, свій народ, своїми творами приніс славу.

 

ІІІ. Робота  над  темою  уроку.

 

1.Ознайомлення  з  біографією  письменника (презентація).

 

2.Бесіда  на  виявлення  сприйняття  матеріалу “Лови помилку”.

 

1.Діккенс народився в заможній родині.

2. Письменник народився 1912 році.

 2. Коли Діккенсу було 5 років, родина переїхала до Лондона.

3.Після школи Діккенс працював в магазині.

4. Через  деякій час став працювати учителем.                                                                 5.Будинок своєї мрії Діккенс придбав за кошти, що дала його дружина.

6.  На честь  Діккенса існує багато пам'ятників.

 

3.Робота  над  особливостями творчості Діккенса.

Слово вчителя
«Різдвяний» цикл Діккенса складається з 5 повістей: «Різдвяна пісня у прозі» (1843), «Дзвони» (1844), «Цвіркун за вогнищем» (1845), «Битва життя» (1846), «Одержимий» (1848).
«Різдвяні повісті» Ч. Діккенса є досить значним за обсягом. Сам автор об’єднав їх під спільним заголовком «Christmas Books» («Різдвяні книги»).
Особливістю різдвяного оповідання є процес душевної трансформації героя або героїв, відмова від фальшивих цінностей в ім’я цінностей істинних, гуманістичних, вічних.

4. Асоціативна гра.

 

* Які емоції викликає у вас Різдво? (нотатки)

 

* Відношення до Різдва Діккенса.  (Робота з висловом).

 

 

* Символи Різдва (обговорення)

Робота з кольором

 

5.Робота  за  змістом  повісті  «Різдвяна  пісня  у  прозі».

* Композиція твору.

 

Композиція повісті Чарльза Діккенса «Різдвяна пісня в прозі»

 

І строфа «Марлеєва тінь»

 

Розповідь про реальне життя досить старого Скруджа та відвідини його привидом померлого компаньйона.

 

II строфа «Перший з трьох духів»

 

Мандрівка Скруджа в просторі й часі з Духом Минулого Різдва.

 

III строфа «Другий з трьох духів»

 

Мандрівка Скруджа в просторі й часі з Духом Теперішнього Різдва.

 

IV строфа «Останній дух»

 

Мандрівка Скруджа в просторі й часі з Духом Майбутнього Різдва.

 

V строфа «Закінчення»

 

Розповідь про реальне життя Скруджа після його мандрівок.

 

* Історія написання. У 1843 році Діккенс отримав листа від економіста Сміта, який був членом комісії з питань дитячої праці. Він розкрив Діккенсу страшні факти про умови праці робітників, особливо, дітей. Повість «Різдвяна пісня у прозі» стало «Молотом» проти експлуатації дітей. Повість насичена гуманізмом!

 

* Строфи. Діккенс оспівує красу свята Різдва і тому називає твір піснею, а глави-строфами.

 

 

Хвилинка відпочинку.

 

6.  Робота з текстом.

 

Цитатна робота (опис Скруджа).

 

Цитатна робота з підручником (працюють учні).

 

Знайти у тексті опис Скруджа.

 

Характеристика Скруджа (нотатки).

 

Теорія літератури (художні означення)

 

Гронування

 

Заповніть гроно, записуйте слова або словосполучення щодо характеристики Скруджа

 

 

Епітети (художнє означення, підкреслюється характерна риса): жадібний, самотній.

Порівняння (зіставлення двох предметів із метою пояснити один з них за допомогою іншого): слимак.

Протиставлення (пояснення одного предмета через інший): кремінь.

Метафора (вживання слів в непрямому значення на основі подібності): холод в душі.

 

Доповніть речення

 

Не було вітру…. снігу…дощу…

 

* Не було вітру, жорстокішого за Скруджа.

* Не було снігу, упертішого за Скруджа.

* Не було дощу, такого невблаганного, як Скрудж.

 

Проблемне запитання. До чого призвела байдужість Скруджа?

 

 

«Уявлення».

 

Робота з простором. Опишіть Скруджа

 

 

Зріст-

Статура-

Особливий вигляд_

Очі-

Ніс-

Руки-

Ноги_

 

 7.  Перегляд  відеоролика ( уривок із фільму Р. Земекеса «Різдвяна історія», буктрейлер). Випереджальна частина уроку.

 

ІV.Підсумки  уроку.

 

1. Складання сенкану

 

Скрудж
сумній, сердитий
кричить, грішить, гарчить,
Він несе печаль і злість
Егоїст

 

2. Обговорення епіграфу.

 

«Май душу! Май серце! І будеш людиною в усі часи»

 

3. Випереджальне запитання.

 

На наступному уроці ми побачимо, як Скрудж буде мандрувати у просторі і часі, з духами Минулого Різдва, Теперішнього Різдва та майбутнього Різдва.

Зміниться Скрудж? Стане Людиною?

 

  ІV. Домашнє завдання: прочитати  ІІ-ІV  строфи  «Різдвяної  пісні  у  прозі»,  с.90-100.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Нотатки  

Картинки по запросу карандаш и блокнотЧисло ___________________________  

                     Робота_______________________________

 «Май душу! Май серце! І будеш людиною в усі часи»

 

   Гуманізм-людяність, ціннісне ставлення людей

 

Цикл «Різдвяні повісті» Діккенса складається з… повістей.

Повість «Різдвяна пісня у прозі написана» у … році.  

 

Різдво для мене:      ________________________________

                  Образ Скруджа

 

 

                                 Теорія літератури

 

Художні засоби

Пояснення

Приклад з тексту

Епітети

Художнє означення, підкреслюється характерна риса

 

Порівняння

Зіставлення двох предметів із метою пояснити один з них за допомогою іншого.

 

Метафора

Вживання слів в непрямому значення на основі подібності

 

Протиставлення

Пояснення одного предмета через інший

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
2 квітня 2019
Переглядів
11332
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку