Пригадуємо числівники
Мета: формування предметних і ключових компетентностей (мовно-літературна, математична, загальнокультурна, громадянсько-історична, інформаційно-цифрова); розвиток зв'язного мовлення, творчої уяви, граматичної пильності, вміння робити висновки; виховання культури мовлення.
Учні знають: опановують числівники для розвитку і спілкування; розпізнають серед слів числівники, які відповідають на питання скільки?; взаємодіють усно та письмово; створюють усні/письмові повідомлення.
Учні вміють: розуміють функцію числівників; сприймають усну інформацію; відбирають цікаву інформацію; висловлюють свої думки, беруть участь у колективному обговоренні; висловлюють власні ставлення до змісту прослуханої інформації; пов'язують інформацію з власним досвідом.
Тип уроку: урок формування компетентностей.
Хід уроку
І. Організаційно-вступний момент.
1.1. Привітання і позитивне налаштування учнів на роботу.
Доброго дня, шановні учні! Сідайте, будь ласка.
Під час уроку мені хотілося б побачити у вас те, що часом буває непомітним:
* сміливість – у скромних;
* комунікабельність – у мовчазних;
* рішучість – у невпевнених;
* але жагу до знань хотіла б побачити у кожному з вас.
1.2. Вправа «Асоціативний кущ».
А тепер хочу запропонувати вам уявно намалювати перед собою слово «земля». І прошу вас висловити ті асоціації, які викликає у вашій уяві це слово. Отже, земля – це (учні висловлюють свої асоціації – планета, Батьківщина, рідний край, ґрунт, поверхня земної кори, рілля…)
Справді, наша земля – це наш дім, наша спільна з вами Батьківщина. І під час уроків укр. мови ми з вами постійно подорожуємо по різних містах та областях нашої України. І сьогодні з вами ми помандруємо у Кіровоградську область.
Для початку давайте запишемо дату,класна робота , каліграфічна хвилинка буква Жж
Облітав веселий журавель сто українських земель.
Підкреслити іменники та прикметники у цьому реченні.
Звуковий аналіз слова «журавель»
У реченні, яке ми записали є слово сто. Це слово не належить до тих частин мови, які ми вивчали.
Сьогодні воно кольорове.
Методичний прийом "Передбачення "
- На яке питання відповідає слово сто? Що воно означає? На якому уроці ми оперуємо такими словами? ( На математиці ). Як називаються ці слова ( Числа ).
ІІ. Повідомлення теми уроку.
На сьогоднішньому уроці ми познайомимося із частиною мови, яка називає числа, і відповідає на питання скільки? Це числівники.
Послухайте вірш про числівник
Число числівник називає,
І всяк школяр це добре знає.
Один, два, три, чотири, п'ять -
Учімось, друзі, рахувать.
ІІІ Основна частина.
Наш журавель облітав сто земель і відвідав Кіровоградську область.
Впр 1
(Розглядають карту в підручнику)
Отже, на сьогоднішньому уроці ми будемо досліджувати слова, що відповідають на питання скільки?, тобто числівники. Прочитайте інформацію про них на ст..103
Вправа «Фотоапарат»
Фотографуємо очима рожевий «прямокутник напам’ять» і закидаємо інформацію у свій комп’ютер. Заплющили очі , перевірили, чи інформація на місці. Прошепотіли пошепки. Промовили вголос.
1) Тренувальні вправи.
Чому місто Кропивницький має таку назву?
Впр 3 усно
Впр. 4 письмово
Впр. 5 ст.104 Досліджуємо медіа квиток
Які числівники використані для уточнення інформації. Назвіть їх.
Це кольорові слова. Запам’ятовуємо секрети їхньої вимови і правопису
Робота в парах. Хвилинка партнерства
Впр.6 ст 104
Творча робота
Встанови послідовність чисел, склади і запиши прислів'я.
1. Пе 7. хто 11. а 3. ма 15. рі 5. не
12. той 13. хто 6. той 9. ні
4. гає 8. силь 16. ший 10. ший 2. ре 14. муд.
Встанови послідовність чисел, склади і запиши прислів'я.
Складаємо письмове висловлювання. Записуємо у щоденник вражень.
Крісло автора.
Чи доводилось тобі відвідувати театр?.
Чи хотів ти бути актором?
Яку роль мрієш зіграти?
ІV. Підсумок уроку. Листи
- З якою частиною мови познайомились на уроці?
Чи цікаві були числівники?
Які нові знання здобули? Як будете застосовувати?
V. Домашнє завдання.
Впр. 9 ст.104Списати текст, підкреслити числівники