конспект уроку "Числівник" 4 клас

Про матеріал
Конспект уроку з української мови 4 клас за підручником Пономарьова . Тема " Пригадуємо числівники"
Перегляд файлу

                            Пригадуємо числівники

Мета: формування предметних і ключових компетентностей (мовно-літературна, математична, загальнокультурна, громадянсько-історична, інформаційно-цифрова); розвиток зв'язного мовлення, творчої уяви, граматичної пильності, вміння робити висновки; виховання культури мовлення.

Учні знають: опановують числівники для розвитку і спілкування; розпізнають серед слів числівники, які відповідають на питання скільки?; взаємодіють усно та письмово; створюють усні/письмові повідомлення.

Учні вміють: розуміють функцію числівників; сприймають усну інформацію; відбирають цікаву інформацію; висловлюють свої думки, беруть участь у колективному обговоренні; висловлюють власні ставлення до змісту прослуханої інформації; пов'язують інформацію з власним досвідом.

Тип уроку: урок формування компетентностей.

Хід уроку

 

І. Організаційно-вступний момент.

 

1.1. Привітання і позитивне налаштування учнів на роботу.

Доброго дня, шановні учні! Сідайте, будь ласка.

Під час уроку мені хотілося б побачити у вас те, що часом буває непомітним:

* сміливість – у скромних;

* комунікабельність – у мовчазних;

* рішучість – у невпевнених;

* але  жагу до знань хотіла б побачити у кожному з вас.

  •           Давайте  пригадаємо, які  частини  мови  ми  вивчали  на  попередніх уроках.
  •           Що  таке  іменник?
  •           На  які  питання  відповідає? Наведіть  приклади  іменників
  •           Ск.  родів  має  іменник? Назвіть їх
  •           Що  таке  прикметник?
  •           На  які  питання  відповідає  прикметник? Наведіть приклад.
  •           Як  визначити  рід  прикметника?

 

1.2. Вправа «Асоціативний кущ».

 

А  тепер  хочу запропонувати вам уявно намалювати перед собою слово «земля». І прошу вас висловити ті асоціації, які викликає у вашій уяві це слово. Отже, земля – це (учні висловлюють свої асоціаціїпланета, Батьківщина, рідний край, ґрунт, поверхня земної кори, рілля…)

Справді, наша земля – це наш дім, наша спільна з вами Батьківщина. І під  час уроків  укр. мови  ми  з  вами  постійно  подорожуємо  по  різних  містах  та  областях нашої  України. І  сьогодні  з  вами  ми   помандруємо  у  Кіровоградську  область.

Для  початку  давайте  запишемо дату,класна  робота , каліграфічна  хвилинка  буква Жж

Облітав  веселий  журавель  сто  українських  земель.

Підкреслити  іменники  та  прикметники  у  цьому  реченні.

Звуковий  аналіз  слова  «журавель»

У  реченні, яке  ми записали  є  слово  сто. Це  слово  не  належить  до  тих частин  мови, які  ми  вивчали.

Сьогодні  воно  кольорове.

   Методичний прийом "Передбачення "

 - На яке питання відповідає слово  сто? Що воно означає? На якому уроці ми оперуємо такими словами? ( На математиці ). Як називаються ці слова ( Числа ).

ІІ. Повідомлення теми уроку.

 На сьогоднішньому уроці ми познайомимося із частиною  мови, яка  називає  числа, і  відповідає  на  питання  скільки? Це  числівники.

Послухайте  вірш  про  числівник

                  Число числівник називає,

  І всяк школяр це добре знає.

  Один, два, три, чотири, п'ять  -

  Учімось, друзі, рахувать.

ІІІ  Основна  частина.

  1. Робота  з  підручником

Наш  журавель  облітав  сто  земель  і  відвідав  Кіровоградську  область.

Впр 1

(Розглядають  карту  в  підручнику)

  •          Скільки  областей  є  сусідами Кіровоградської  обл..?6
  •          Як  називається  центр  Кіровоградської  обл.?
  •          Ск  міст  входить   до  Кіровоградської  обл.? 12

Отже, на  сьогоднішньому  уроці ми  будемо  досліджувати слова, що  відповідають  на  питання  скільки?, тобто  числівники. Прочитайте  інформацію  про  них  на  ст..103

Вправа  «Фотоапарат»

Фотографуємо  очима  рожевий  «прямокутник  напам’ять» і  закидаємо  інформацію  у  свій  комп’ютер. Заплющили  очі , перевірили, чи  інформація  на  місці. Прошепотіли пошепки. Промовили  вголос.

  1. Фізкультхвилинка
  2. Модуль  практики.

1) Тренувальні  вправи.

Чому  місто  Кропивницький  має  таку назву?

 Впр 3 усно

Впр. 4  письмово

Впр. 5 ст.104 Досліджуємо  медіа  квиток

Які  числівники  використані  для  уточнення  інформації. Назвіть  їх.

Це  кольорові  слова. Запам’ятовуємо  секрети  їхньої  вимови  і  правопису

Робота  в  парах. Хвилинка  партнерства

Впр.6 ст 104

         Творча  робота

     Встанови послідовність чисел, склади і запиши прислів'я.

 

 

      1. Пе   7. хто   11. а   3. ма   15. рі   5. не

      12. той  13. хто    6. той    9. ні

      4. гає   8. силь   16. ший   10. ший   2. ре   14. муд.

 

 

        Встанови послідовність чисел, склади і запиши прислів'я.

 

 

  1. Кра   7. ба   3. од    12. по   5. раз  6. по   8. чити   4. ин     9. ніж   
  2.   11. раз        13. чу   2. ще    14. ти   10. сто    

 

Складаємо  письмове  висловлювання. Записуємо  у  щоденник  вражень.

Крісло  автора.

Чи  доводилось  тобі  відвідувати  театр?. 

Чи  хотів ти  бути  актором?

 Яку роль  мрієш  зіграти?

   

 

       ІV. Підсумок уроку.  Листи

 - З якою  частиною  мови  познайомились на уроці?

Чи  цікаві  були  числівники?

          Які  нові  знання  здобули? Як  будете  застосовувати?

 

 V. Домашнє завдання.

Впр. 9 ст.104Списати  текст, підкреслити  числівники

 

doc
Додано
17 жовтня
Переглядів
62
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку