Конспект уроку "Читання і запис чисел у розрядній таблиці. Порівняння трицифрових чисел. Розв'язування задач на спільну роботу."

Про матеріал

Забезпечує засвоєння учнями вміння розв'язувати задачі на спільну роботу;Закріплює знання натурального ряду чисел у межах 1000 і розрядний склад трицифрових чисел;Удосконалює вміння розв'язувати задачі, розвивати логічне мислення, формувати соціальну компетентність (робота в групах, робота в парі, колективна робота), культуру розумової діяльності;Виховувати інтереси до знань і бажання пізнавати таємниці математики через самостійно - практичну діяльність.

Перегляд файлу

3-А клас                                              16.12.2013 р.

Тема: Утворення трицифрових чисел. Читання чисел, записаних у нумераційній таблиці. Додавання чисел різних розрядів. Задача на спільну роботу.

 

Мета: Забезпечити засвоєння учнями вміння розв’язувати задачі на спільну роботу;

Закріплювати знання натурального ряду чисел у межах 1000 і розрядний склад трицифрових чисел;

Удосконалювати вміння розв’язувати задачі, розвивати логічне мислення, формувати соціальну компетентність (робота в групах, робота в парі, колективна робота), культуру розумової діяльності;

Виховувати інтереси до знань і бажання пізнавати таємниці математики через самостійно -  практичну діяльність.

Обладнання: Нумераційні таблиці, картки для індивідуальної роботи, цифри, схема задачі.

ХІД УРОКУ

 

  1. Організація початку уроку.
  1. Створення ситуації успіху.

Дзвоник всім нам дав наказ:

До роботи взятись враз!

Розпочнемо свій урок,

Тож назад не зробим крок.

Будем ми трудитись гарно,

Не мине й хвилини марно.

  1. Актуалізація опорних знань.
  1. Перевірка домашнього завдання.
  • До задачі 486 учень записує на дошці вираз і пояснює його утворення.
  • У задачі 487 учень називає лише відповідь (вибирає з трьох відповідей, записаних вчителем на дошці)
  1. Гімнастика для розуму (запитання і завдання на розвиток кмітливості та логічного мислення)

Дається вам аж три хвилинки

Для розумової розминки.

В халепу щоб не потрапляти,

Треба швидко міркувати.

 

  1. Два гноми йшли до чарівного лісу і зустріли на дорозі ще 5 гномів, які йшли назустріч. Скільки всього гномів йшло до чарівного лісу?
  2. Веселі гноми знають таке число, в якому стільки букв, скільки й цифр. А чи здогадались ви, яке це число?
  3. О другій годині дня в Києві йшов дощ. Чи можна чекати сонячну погоду через 10 годин?

 

  1. Дидактична гра «Хто швидший?» (усний рахунок)

 

1)

  • Скільки одиниць в числі 175?
  • Скільки всього у ньому одиниць?
  • Скільки десятків в цьому числі?
  • Скільки всього десятків у числі 180?
  • Скільки сотень в цьому числі?
  • В якому числі всього 45 десятків?
  • В якому числі всього 34 десятки?
  • Назвіть число, в якому 6 сотень 5 десятків.
  • Назвіть число, в я кому 3 десятки 4 сотні 3 одиниці.

2)

     Рахували ви на славу

    Вам хвала і користь справі

 

Фронтальна робота над завданням № 489

 

  • Додавайте до трьохсот по 100, поки не буде тисяча.
  • Відлічуйте від тисячі по 100 до чотирьохсот.

 

  1. Каліграфічна хвилинка. Робота в групах.(По рядах)

 

  • Складіть і запишіть числа , використовуючи тільки цифри:

1 ряд: 3, 5, 7

2 ряд: 2, 6, 9

3ряд: 1, 4, 6

 

    6.  Математичний диктант за завданням № 488.

Написати число, в якому:

 

1 сотня 4 десятки 5 одиниць;

5 сотень 4 десятки 7 одиниць;

8 сотень 4 десятки;

2 сотні 3 одиниці.

 

  1. Мотивація навчальної діяльності.

 

  • На сьогоднішньому уроці, діти, ми перегорнемо ще одну сторінку великої книги, яка називається «Математика».
  • Діти, чого ви чекаєте від сьогоднішнього уроку?

1.Оголошення теми і мети уроку.

  • Отже, щоб все це здійснилося, ми будемо розв’язувати задачі та приклади, формувати обчислювальні навички, розвивати логічне мислення. І все це ви досягнете через самостійно – практичну діяльність.

 

Тож давайте вчитись рахувати:

Ділити, множити, додавати і віднімати.

Запам’ятайте, що без точного рахунку,

Не рушить з місця ніяка робота.

 

  1. Вивчення нового матеріалу.

1.Робота за нумераційними таблицями.

На магнітній дошці я  викладаю трицифрові числа , учні читають.

І , навпаки, діти викладають  числа під диктовку.

 

2.Аналітичний пошук розв’язання задачі (підручник, № 492). Колективна робота

 

Виконавець

За 1 год набирає

Потрібно набрати

Кількість годин

 

Перший оператор

 

3с.

 

 

            49 с.

 

 

                ?

 

Другий оператор

 

4с.

 

  • Про кого йде мова в задачі?
  • Що робили оператори?
  • Скільки сторінок за 1 годину набирає перший оператор?
  • Скільки сторінок за 1 годину набирає другий оператор?
  • Скільки сторінок потрібно набрати?
  • Яке головне запитання задачі?

Пошук розв’язання задачі супроводжується моделюванням.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                    +

 

  • Чи можемо ми одразу відповісти на головне запитання задачі?
  • Що для цього треба знати?
  • Чи можемо ми знайти скільки сторінок набирають перший і другий оператори разом за 1 годину?
  • Якою дією?
  • Чому?
  • Тепер ми можемо відповісти на головне запитання задачі?
  • Якою дією?
  • Чому?

2.Фізкультхвилинка.

 

  1. Розвиток математичних знань.
  1. Самостійна робота(додається)

(Якщо залишиться час)

  1. Коментоване розв’язання прикладів (підручник № 491 (1,2 стовпчик)

 

500+30+5                200+50

600+40+8                700+20

800+10+2                400+30

 

  1. Самостійна робота із застосуванням самоконтролю та самоперевірки (підручник № 491 (3,4 стовпчик)

 

Один учень працює із дошкою самоконтролю.

 

600+4                     900+50

60+4                       900+5

60+40                     90+5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Раз! Два! Всі присіли

Потім вгору підлетіли.

Три! Чотири! Нахилились,

Із струмочка гарно вмились.

П’ять! Шість! Всі веселі

Крутимось на каруселі.

Сім! Вісім! В поїзд сіли

Ніжками затупотіли

Дев’ять! Десять! Відпочили

І за парти дружно сіли.

 

  1. Фронтальна робота над задачею № 493

 

Розгляньте умову задачі та розв’язування задачі.

 

Вчора – 8 стор.

Сьогодні - ?, в 4 рази більше

Розв’язання

  1. 8 * 4 = 32 (стор.) прочитав Данилко сьогодні
  2. 8+32 = 40 (стор.)

 

  • На яке запитання знайшли відповідь?

            (Скільки сторінок прочитав Данилко за два дні?)

 

  1. Творча робота (складання задачі, подібної до попередньої)

 

Для дітей з дитячого садочка купили 4 кг апельсинів, а яблук – у 5 разів більше. Скільки всього кілограмів апельсинів і яблук купили дітям?

 

Апельсинів – 4 кг                

                                                    ?

Яблук - ?, у 5 разів більше

 

  • Про що йде мова в задачі?
  • Що відомо в задачі?
  • Яке головне запитання задачі?
  • Чи можемо ми одразу відповісти на нього?
  • Що для цього потрібно знати?
  • Чи можемо ми узнати скільки привезли кілограмів яблук?
  • Якою дією?
  • Чому?
  • Тепер ми можемо відповісти на головне запитання задачі?
  • Якою дією?
  • Чому?

 

(Самостійний запис задачі)

 

  1. Завдання з логічним навантаженням (робота в парах). Інтерактивна технологія «Мозковий штурм»

 

Назвати  12 трицифрових чисел, користуючись словами, поданими у рамках.

 

 

 

 

 

 

  1. Підсумок уроку.

 

  1. Коментування оцінок і відповідей учнів.

 

  1. Підсумкова бесіда.

 

  • На початку уроку я запитувала вас, що ви чекаєте від сьогоднішнього уроку. Протягом уроку я бачила, як ви працювали: мислили, розв’язували. І зараз я хочу почути, чи здійснилися ваші сподівання. Дайте відповідь доповнивши….

 

Я задумався … .

Я зрозумів …  .

Я дізнався, що … .

 

  1. Інструктаж до виконання домашнього завдання (№ 496, № 497)

 

doc
Додано
18 листопада 2018
Переглядів
2018
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку