Конспект уроку: "Диференціація звуків [с], [с׳] у складах і словах".

Про матеріал
Мета: - формувати правильну вимову звуків [с], [с׳] у складах, словах; - розвивати фонематичний слух, зорову та слухову пам’ять, увагу; - виховувати бажання правильно вимовляти звуки.
Перегляд файлу

Тема: Диференціація звуків [с], [с׳] у складах і словах.

Мета: - формувати правильну вимову звуків [с], [с׳] у скла­дах, словах;

  •  розвивати фонематичний слух, зорову та слухову пам’ять, увагу;
  • виховувати бажання пра­вильно вимовляти звуки.

Обладнання: набір предметних картинок, схеми, фішки, набір ігор, різноманітний мовленнєвий матеріал.

ХІД ЗАНЯТТЯ

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
  2. ОСНОВНА ЧАСТИНА
  1. Повідомлення мети заняття.
  2. Логопедична зарядка.
  • Тренування мовленнєвого дихання

Задути полум’я свічечки.

  • Артикуляційна гімнастика

Посмішка.

Парканчик.

Покараєм неслухняний язичок.

Млинчик.

Кицька сердиться.

Гірка.

  • Голосові вправи

 Голосні звуки.

 Хор голосних звуків.

  1. Вивчення нового матеріалу.
  • Порівняння правильної артикуляції звуків [с]- [с׳].
  • Визначення на слух звуків [с]- [с׳] на фоні інших звуків, складів, слів.

а)  [р], [л], [с], [п], [м], [с׳], [к];

б) ре, со, ло, сьо, льо, ну, ку, си, сі;

      в)   сік, порося, самота, ситро, сіль, всіляко, всякий, секрет, сито, витися.

  • Диференціація вимови звуків [с]- [с׳] у складах:

са-ся-са-ся

су-сю-су-сю

си-сі-си-сі

сє-се-сє-се

ся-са-ся-са

сю-су-сю-су

сі-си-сі-си

ся-сю-сі-сьо сссссьосьо

со-сьо-со-сьо-со-сьо

сьо-со-сьо-со-сьо-со-сьо

се-сє-се-се-

сет-сєт-сет

сє-сьо-ся-

сю-сі-сьо

________

мся-ся-мся

сям-сам-сям

мсі-си-мсі

сіс-сис-сіс

нса-нся-нса

сян-сан-сян

нсі-нси-нсі

сєс-сес-сєс

зся-зса-зся

сяз-саз-сяз  

псе-псє-псє

сюч-суч-сюч

 

 

 

 

 

 

 

  • Диференціація вимови звуків [с]- [с׳] у словах:

сад - сядь, осика - осінь, сон - сьомий, оса - ось, повис - повісь, сито - сіно, рис - рись, село - сіло, сич - січ, гусак - гусята, квас - квась, син - сім, сон - сім, сани - сядь, сом - сьомий, суд - сюди, сила - сіль, солома - сьомга, суша - сюжет, сан­ки - сяйво, сачок - січка, оса - осінь, гуси - гусінь, гусениця - гусінь, каркас - карась, сама - сім’я, по­суд - сусідка, судно - сюди, сдчок - січень, садити - сідати, такса - таксі.

  • Розвиток фонематичних процесів.

         Послухати й визначити місце звуків [с], [с׳] у словах:

сало, сум, село, сила, сито, сім, сьомга, капуста, маска, квас, ластівка, колос, автобус, ясний, січ, місто, космос, тісто, сусід, сім’я, гусінь, січень, кас­ка, глобус, гусята, овес, листя, м’ясо, спати.               

  1. Фізкультхвилинка.

Раз-два - час вставати! Будемо відпочивати,

Три-чотири - присідаймо, Швидко втому проганяймо!

П’ять-шість - засміялись, Вправно ми понахилялись!

Встати, відійшли похитуючись від столу.

Руки догори підняли. Поставити руки на пояс, присісти та встати (вправу виконати 2 рази) Посміхнутись та нахилитись, розхитуючи розслабленими руками вліво-вправо.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Закріплення нового матеріалу.
  • Гра «Цукерки для Соні і Сіми».

(Самостійне розрізнення звуків [с], [с׳] на фоні слова)

Дитині запропоновано набір цукерків з малюнками. Потрібно поділити ці цукерки за наявністю звуків [с], [с׳] у їхніх назвах і пояснити свій вибір.

  • Гра «Спільний звук».

Визначити спільний звук у словах і  про­тяжно вимовити:

Катруся, сіно, сідло, сусід, таксі, насіння, сік, сітка, січень, сідати, сікти, сюжет, сюрприз, сюртук, кисіль, сім'я, тисяча, засідка.

  • Промовити лічилку.

* * * * * *

Їхав лис через ліс, 

Поламав п'ять коліс, 

Треба стати погадати, 

Скільки йому грошей дати. 

  1.  ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ

- Що нового довідався?

- Чого навчився?

     - Що, вважаєш, потрібно повторити вдома?

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
22 травня 2020
Переглядів
1941
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку