Урок з інформатики в 3 класі "Алгоритмічна мозаїка"

Про матеріал

Мета уроку:

Навчальна: узагальнити поняття алгоритму; навчити складати алгоритми, аналізувати їх, виконувати; удосконалити навички роботи у програмному середовищі Scratch; навчити учнів працювати з групою команд; створити уявлення про спосіб зміни фонового зображення;

Розвивальна: формувати вміння аналізувати навчальний матеріал, узагальнювати, працювати за зразком, розвивати пізнавальну діяльність, вміння запам'ятовувати, доводити свої судження; збагачувати свій словниковий запас, розвивати навички критичного та креативного мислення;

Виховна: закріплювати прагнення до отримання нових знань, заохочувати до праці, виховувати уважність, самостійність, охайність, формувати позитивне ставлення до навчання; виховувати прагнення учнів до самовдосконалення та толерантного ставлення до оточення.

Методична: формувати творче мислення і вміння розв'язувати проблеми; комунікативні навички співробітництва.

Тип уроку: комбінований.

Перегляд файлу

Тема уроку: Алгоритмічна мозаїка. Пошук пропущених дій  в знайомій послідовності

Мета уроку: 

Навчальна: узагальнити поняття алгоритму; навчити складати алгоритми, аналізувати їх, виконувати; удосконалити навички роботи у програмному середовищі Scratch; навчити учнів працювати з групою команд; створити уявлення про спосіб зміни фонового зображення;

Розвивальна: формувати вміння аналізувати навчальний матеріал, узагальнювати, працювати за зразком, розвивати пізнавальну діяльність, вміння запамятовувати, доводити свої судження; збагачувати свій словниковий запас, розвивати навички критичного та креативного мислення;

Виховна: закріплювати прагнення до отримання нових знань, заохочувати до праці, виховувати уважність, самостійність, охайність, формувати позитивне ставлення до навчання; виховувати прагнення учнів до самовдосконалення та толерантного ставлення до оточення.

Методична: формувати творче мислення і вміння розв’язувати проблеми; комунікативні навички співробітництва.

Тип уроку:  комбінований.

Обладнання: телевізор, компютери зі встановленим програмним середовищем Scratch, роздавальний матеріал.

Структура уроку:

І. Підготовчий етап – 4 хвилини

ІІ. Актуалізація опорних знань  - 5 хвилин

ІІІ. Оголошення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності – 2 хвилини

ІV. Вивчення нового матеріалу  - 8 хвилин

V. Формування вмінь та навичок – 14 хвилин

VІ. Узагальнення та систематизація знань - 4 хвилини

VІІ.  Підбиття підсумків. Рефлексія – 3 хвилини

VІІІ. Фізкультхвилинка – 5 хвилин

І. Підготовчий етап

 1. Привітання, перевірка готовності до уроку.

 2. Інструктаж з ТБ та правил поведінки в комп’ютерному класі.

 3. Інтелектуальна розминка.

 

Вправа «Віднови рецепт»

Ганнуся знайшла кулінарну книгу своєї прабабусі. Книга була така стара, що в деяких місцях не можна було прочитати. Рецепт яблучного пирога мав такий вигляд.

  1.     … 3 яйця. (Збий.)
  2.     … склянку цукру і знову … (Додай, збий.)
  3.     … 1 склянку борошна, … (Додай, збий.)
  4.     … 2 яблука. (Поріж.)
  5.     … чайну ложку соди, гашеної оцтом. (Додай.)
  6.     … на лист, … в нагріту до 180 градусів духовку на 10-15 хвилин. (Виклади, поклади.)

Ганнуся вирішила спробувати відновити втрачений текст і вставити пропущені команди. Спробуй і ти!

ІІ. Актуалізація опорних знань 

  1. Повторення
  1. Як називається програма для створення алгоритмів,  з якою ми познайомились?
  2. Як називається виконавець в програмі Scratch?
  3. Що таке алгоритм?
  4. Як називаються дії в алгоритмі?

Алгоритм – це … (скінченний точний порядок дій, виконання яких приводить до необхідного результату).

Дії в алгоритмі називаються … командами.

Поміркуймо, що важливо знати, щоб скласти алгоритм:

  1.     Усі команди мають бути зрозумілі виконавцю.
  2.     Виконавець повинен вміти виконувати всі ці команди.
  3.     Усі команди мають бути розташовані в правильній послідовності, без пропусків
  4.     В алгоритмі не повинно бути зайвих команд.

 

 

  1. Робота в групах

Учні обєднуються у три групи.

Перша група зясовує, яка команда пропущена в алгоритмі.

Алгоритм «Морозиво»

  1.     Підіть на кухню.
  2.     Візьміть з холодильника морозиво.
  3.     Зніміть з морозива обгортку.
  4.     Викиньте обгортку в кошик для сміття.
  5.     Покладіть на тарілку ложечку.
  6.     Присипте морозиво горішками.
  7.     Відкрийте холодильник.

Друга група досліджує, якої команди не вистачає в алгоритмі.

Алгоритм «Збирання до школи»

  1.     Прокиньтеся за сигналом будильника.
  2.     Встаньте з ліжка і застеліть його.
  3.     Зробіть гімнастику.
  4.     Вмитися та почисти зуби.
  5.     Одягніться.
  6.     Поснідайте.
  7.     Взуйтеся.
  8.     Візьміть портфель.
  9.     Вийдіть з дому.

Третя група шукає зайву команду в алгоритмі.

Алгоритм «Діставання меду з вулика»

 

  1.     Візьміть в П’ятачка повітряну кульку блакитного кольору.
  2.     Походіть навколо дерева з кулькою над головою.
  3.     Підніміться на кульці вгору до вулика, схованого в дуплі дерева.
  4.     Зазирність в дупло.
  5.     Проспівайте пісню про те, що прилетіла хмарка, а не ведмідь.
  6.     Просуньте лапу до вулика непомітно для бджіл.
  7.     Наберіть в лапу меду.
  8.     Спустіться на землю.

ІІІ. Оголошення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності

Любі  діти! Сьогодні наш урок незвичайний і дуже цікавий! Він має назву «Алгоритмічна мозаїка»! На уроці ми з вами будемо вчитись здійснювати пошук пропущених дій в знайомій послідовності та створювати «мультик» про Рудого Кота.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Погляньте та проаналізуйте поданий алгоритм. Що на вашу думку в ньому не вистачає або знаходиться не в тому положенні?

Правильний алгоритм:

  1.     Візьмемо вазон
  2.     Насиплемо піввазона ґрунту
  3.     Поставимо у вазон пагін квітки
  4.     Досиплемо ґрунту 
  5.     Поллємо квітку

Проаналізуйте, будь ласка, алгоритм пришивання ґудзика. Чи все правильно в даному алгоритмі? Саме так, алгоритм неповний. Доповніть його, будь ласка.

У нашому сучасному світі безліч об’єктів виконують алгоритми. Алгоритми можуть виконувати люди, звірі, комп’ютерна техніка й техніка, що оточує нас в повсякденному житті.

Алгоритми можна подавати декількома способами: за допомогою слів, звуковим сигналом, світловим сигналом, жестами.

 Для кожного виконавця є команди, «які він може виконати» і команди, «які він виконати не може». Наприклад, дресирована собака може виконати команди:

  •        Сидіти
  •        Голос
  •        Принеси
  •        Лежати
  •        Служити

Та він не зможе розв’язати приклади : 2+3-1+10 =

Отже, алгоритми можна подавати словесно, за допомогою спеціальних сигналів та графічно (наприклад, блок-схем).

 

 

Цікаво знати (перегляд відео)

 MOKY – клавіатура та одночасно тачпед для управління комп’ютерною технікою.

V. Формування вмінь та навичок

Сьогодні ми знову будемо створювати «мультик» у програмі Scratch! Ми напишемо програму з командами, щоб Рудий Кіт рухався і коли дійде до межі, щоб відбився і пішов у протилежний бік!

V. Фізкультхвилинка

А зараз, шановні діти, давайте поглянемо на екран (слайд з фізкультхвилинкою) та попробуємо повторити всі ці дії, які будуть нам демонструвати герої на екрані (відео фізкультхвилинка)

VI. Узагальнення та систематизація знань

Ігорова вправа «Шлагбаум»

Сьогодні ми згадали, що таке команда. Увага! Які речення можна використовувати як команди? (Спонукальні.) Зараз зі слопосполучень, які я називаю, виберіть ті, з якими можна побудувати спонукальні речення, тобто команди.

Якщо дієслово має спонукальну форму, піднімайте вгору праву руку, зігнуту в лікті – шлагбаум відкритий! Якщо ні – кладіть руку на парту: шлагбаум закритий!

Приклади дієслів:

  •        Завари чай,
  •        я йду гуляти,
  •        витри пилюку,
  •        читати книжку,
  •        помий взуття,
  •        скоро будуть канікули,
  •        зателефонуй бабусі,
  •        дзвінок у школі (це команда починати чи закінчувати урок),
  •        вимкнули світло,
  •        червоне світло світлофора (команда водієві зупинити машину),
  •        намалюй квіти,
  •        помий руки,
  •        зупинитися біля переходу,
  •        почисть зуби,
  •        заспівай пісню,
  •        запам’ятай правило.

VІІ.  Підбиття підсумків. Рефлексія

Сьогодні на уроці ми розібрали, які алгоритми зустрічаються в нашому повсякденному житті і шукали пропущені дії в знайомих алгоритмах. Також ми навчили нашого Рудого Кота рухатися і доходити до межі, відбиватись і рухатись в протилежному напрямку.

  •        Що цікавого дізналися?
  •        Які враження від уроку?
  •        Що найбільше сподобалося робити?

 

docx
Додано
20 лютого 2018
Переглядів
3046
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку