Мета уроку:
Навчальна: узагальнити поняття алгоритму; навчити складати алгоритми, аналізувати їх, виконувати; удосконалити навички роботи у програмному середовищі Scratch; навчити учнів працювати з групою команд; створити уявлення про спосіб зміни фонового зображення;
Розвивальна: формувати вміння аналізувати навчальний матеріал, узагальнювати, працювати за зразком, розвивати пізнавальну діяльність, вміння запам'ятовувати, доводити свої судження; збагачувати свій словниковий запас, розвивати навички критичного та креативного мислення;
Виховна: закріплювати прагнення до отримання нових знань, заохочувати до праці, виховувати уважність, самостійність, охайність, формувати позитивне ставлення до навчання; виховувати прагнення учнів до самовдосконалення та толерантного ставлення до оточення.
Методична: формувати творче мислення і вміння розв'язувати проблеми; комунікативні навички співробітництва.
Тип уроку: комбінований.
Тема уроку: Алгоритмічна мозаїка. Пошук пропущених дій в знайомій послідовності
Мета уроку:
Навчальна: узагальнити поняття алгоритму; навчити складати алгоритми, аналізувати їх, виконувати; удосконалити навички роботи у програмному середовищі Scratch; навчити учнів працювати з групою команд; створити уявлення про спосіб зміни фонового зображення;
Розвивальна: формувати вміння аналізувати навчальний матеріал, узагальнювати, працювати за зразком, розвивати пізнавальну діяльність, вміння запам’ятовувати, доводити свої судження; збагачувати свій словниковий запас, розвивати навички критичного та креативного мислення;
Виховна: закріплювати прагнення до отримання нових знань, заохочувати до праці, виховувати уважність, самостійність, охайність, формувати позитивне ставлення до навчання; виховувати прагнення учнів до самовдосконалення та толерантного ставлення до оточення.
Методична: формувати творче мислення і вміння розв’язувати проблеми; комунікативні навички співробітництва.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: телевізор, комп’ютери зі встановленим програмним середовищем Scratch, роздавальний матеріал.
Структура уроку:
І. Підготовчий етап – 4 хвилини
ІІ. Актуалізація опорних знань - 5 хвилин
ІІІ. Оголошення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності – 2 хвилини
ІV. Вивчення нового матеріалу - 8 хвилин
V. Формування вмінь та навичок – 14 хвилин
VІ. Узагальнення та систематизація знань - 4 хвилини
VІІ. Підбиття підсумків. Рефлексія – 3 хвилини
VІІІ. Фізкультхвилинка – 5 хвилин
І. Підготовчий етап
1. Привітання, перевірка готовності до уроку.
2. Інструктаж з ТБ та правил поведінки в комп’ютерному класі.
3. Інтелектуальна розминка.
Вправа «Віднови рецепт»
Ганнуся знайшла кулінарну книгу своєї прабабусі. Книга була така стара, що в деяких місцях не можна було прочитати. Рецепт яблучного пирога мав такий вигляд.
Ганнуся вирішила спробувати відновити втрачений текст і вставити пропущені команди. Спробуй і ти!
ІІ. Актуалізація опорних знань
Алгоритм – це … (скінченний точний порядок дій, виконання яких приводить до необхідного результату).
Дії в алгоритмі називаються … командами.
Поміркуймо, що важливо знати, щоб скласти алгоритм:
Учні об’єднуються у три групи.
Перша група з’ясовує, яка команда пропущена в алгоритмі.
Алгоритм «Морозиво»
Друга група досліджує, якої команди не вистачає в алгоритмі.
Алгоритм «Збирання до школи»
Третя група шукає зайву команду в алгоритмі.
Алгоритм «Діставання меду з вулика»
ІІІ. Оголошення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності
Любі діти! Сьогодні наш урок незвичайний і дуже цікавий! Він має назву «Алгоритмічна мозаїка»! На уроці ми з вами будемо вчитись здійснювати пошук пропущених дій в знайомій послідовності та створювати «мультик» про Рудого Кота.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Погляньте та проаналізуйте поданий алгоритм. Що на вашу думку в ньому не вистачає або знаходиться не в тому положенні?
Правильний алгоритм:
Проаналізуйте, будь ласка, алгоритм пришивання ґудзика. Чи все правильно в даному алгоритмі? Саме так, алгоритм неповний. Доповніть його, будь ласка.
У нашому сучасному світі безліч об’єктів виконують алгоритми. Алгоритми можуть виконувати люди, звірі, комп’ютерна техніка й техніка, що оточує нас в повсякденному житті.
Алгоритми можна подавати декількома способами: за допомогою слів, звуковим сигналом, світловим сигналом, жестами.
Для кожного виконавця є команди, «які він може виконати» і команди, «які він виконати не може». Наприклад, дресирована собака може виконати команди:
Та він не зможе розв’язати приклади : 2+3-1+10 =
Отже, алгоритми можна подавати словесно, за допомогою спеціальних сигналів та графічно (наприклад, блок-схем).
Цікаво знати (перегляд відео)
MOKY – клавіатура та одночасно тачпед для управління комп’ютерною технікою.
V. Формування вмінь та навичок
Сьогодні ми знову будемо створювати «мультик» у програмі Scratch! Ми напишемо програму з командами, щоб Рудий Кіт рухався і коли дійде до межі, щоб відбився і пішов у протилежний бік!
V. Фізкультхвилинка
А зараз, шановні діти, давайте поглянемо на екран (слайд з фізкультхвилинкою) та попробуємо повторити всі ці дії, які будуть нам демонструвати герої на екрані (відео фізкультхвилинка)
VI. Узагальнення та систематизація знань
Ігорова вправа «Шлагбаум»
Сьогодні ми згадали, що таке команда. Увага! Які речення можна використовувати як команди? (Спонукальні.) Зараз зі слопосполучень, які я називаю, виберіть ті, з якими можна побудувати спонукальні речення, тобто команди.
Якщо дієслово має спонукальну форму, піднімайте вгору праву руку, зігнуту в лікті – шлагбаум відкритий! Якщо ні – кладіть руку на парту: шлагбаум закритий!
Приклади дієслів:
VІІ. Підбиття підсумків. Рефлексія
Сьогодні на уроці ми розібрали, які алгоритми зустрічаються в нашому повсякденному житті і шукали пропущені дії в знайомих алгоритмах. Також ми навчили нашого Рудого Кота рухатися і доходити до межі, відбиватись і рухатись в протилежному напрямку.