Квест з інформатики для 3 класів на тему "Захоплюючий світ ПК"

Про матеріал

Квест - захоплююча гра з інформатики для учнів 3 класів. Розробка містить конспект уроку та презентацію. Діти закріплюють свої знання про комп'ютер в цікавій ігровій формі.

Зміст архіву
Перегляд файлу

Методичний кабінет

сЗОШ IIII ступенів №21

 

 

 

 

Квест

на тему:

Захоплюючий світ ПК

 

 

 

           Підготувала:

вчитель  інформатики початкових класів

В.О. Григор’єва

 

 

 

 

 

 

м. Хмельницький

2017 р.

 

 

Перегляд файлу

Тема квесту: “Захоплюючий світ ПК

Мета квесту:

формувати  ключові компетентності:

- уміння вчитися – викликати інтерес до навчання, формувати почуття відповідальності за виконуване завдання, готовність самостійно працювати , мати власну думку, обґрунтовувати її, навички самоконтролю та самооцінки;

- соціальна – вчити налагоджувати взаємодію з іншими дітьми, працювати за правилами у команді, ціннісно ставитися до своєї особистості та до інших людей;

- громадянська – розвивати критичне мислення, навички приймати правильне рішення, виявляти громадянську позицію у ставленні до людей та самого себе;

- загальнокультурна – вчити толерантності, мовленнєвій культурі;

- інформаційно-комунікативна – вдосконалювати вміння добувати, осмислювати, аналізувати та використовувати інформацію з різних джерел, здійснювати комунікацію у групі та колективі;

формувати предметні компетентності:

- навчальна - поглибити знання дітей про інформаційні процеси та пристрої ПК, вчити правильно висловлюватись, аналізувати, узагальнювати, робити висновки;

- розвивальна -розвивати творчі задатки школярів, уяву, фантазію, мовлення, логічне мислення, увагу, спостережливість;

- виховна -виховувати наполегливість у досягненні мети, бережливе ставлення до комп’ютерної техніки.

Обладнання: комп’ютери, проектор, магнітна дошка, картки із завданнями, маршрутна карта, картки з балами, зображення казкових персонажів, сундучок зі скарбом.

Програмне забезпечення: графічний редактор Tux Paint”, мережа Інтернет.

Хід гри

  1. Організаційний момент.
  • Добрий день, шановні друзі, гості!
  •    Вітаю  всіх, хто сьогодні виявив бажання зіграти у квест – подорожуючи  незвичайною країною Комп'ютерленд! Сьогодні у квесті будуть змагатися команди третіх класів. Сідайте за парти і оберіть капітанів своїх команд (якщо не зможуть обрати, провести жеребкування).
  1. Сприймання та осмислення правил гри.

 1.Ознайомлення з правилами квесту.

-Квест, як відомо, - це командна гра-пригода і я сподіваюся, що ви будете сьогодні:

(К – кмітливими,

 В – веселими,

 Е – енергійними,

 С – старанними,

       Т – творчими).

Кожен, хто грає у квест, повинен виконувати такі правила.

- Усі ви повинні працювати разом і допомагати один одному у виконанні завдань, бо ви команда.

- Капітан відповідає за роботу команди.

- Правило піднятої руки (якщо хтось підняв руку, то всі повинні припинити розмови і уважно послухати).

- Під час гри потрібно поважати усіх членів команди.

- Завдання легко можна пройти за допомогою кмітливості  та спостережливості. То ж давайте повторимо правила роботи в команді.

Правила для вас будуть висіти на дошці.

 Працюйте дружно та завзято.

       Правило піднятої руки.

 Прислухайтеся до порад товариша.

 Допомагайте один одному.

 Не галасуйте, не сваріться.

- Кожна команда отримає назву, маршрутний лист і за правильне виконане завдання буде отримувати монетки з кількістю балів, які в кінці гри ви зможете обміняти на призи, і шматочок карти, яку ви складете і дізнаєтеся де захований скарб.

-  Отже, щоб отримати конверти з маршрутними листами і емблемами з назвою ваших команд потрібно відгадати загадку. Яка команда буду першою, та і отримує право тягнути конверт першою.

Загадки:

Може він порахувати,      Ця всесвітня мережа

Може він пісні співати,      Скільки знає – просто жах!

Малювати і писати,      З нею вчись ти працювати –

Помилки перевіряти.      Теж багато будеш знати.

Може він листа прийняти,      (Інтернет)

З другом швидко нас зв’язати,

Він багато чого може

І завжди нам допоможе!

(Комп’ютер )

Хто хоче щось запам'ятати –

В блокнот свій може записати.

Комп'ютер теж немов блокнот –

Не має з пам'яттю турбот.

А як називають комп'ютер-блокнот?

(Ноут-бук)

  • Ну, звичайно, це наш друг і помічник Комп’ютер і Інтернет, які нам будуть сьогодні допомагати.
  • Сьогодні Комп’ютер запрошує нас у подорож  чудовою  країною. Він поведе нас у цікавий, захоплюючий світ. Тому що нині важко уявити життя без комп’ютерів. Комп’ютер служить усім. Він допомагає відпочити, стає другом і  є джерелом пошуку різної інформації.
  • Девізом нашої подорожі буде такий вислів: “Хто володіє інформацією, той володіє світом”.
  • А як ви розумієте цей вислів? (Нині у світі силу має той, хто володіє інформацією, яка відіграє незмінно важливу роль у будь-якій сфері людської діяльності).

 

  • Подорож тривала. Тому кожен повинен узяти багаж: гостроту розуму, швидкість думки, спостережливість, підтримку друзів.

 2.Вручення маршрутного листа.

- Прошу підійти капітанів команд і забрати свої конерти, почепіть емблеми і капітани назвіть свої команди (Айтішники, Програмісти).

3. Актуалізація опорних знань.

- Отже, щоб почати віртуальну подорож нашою незвичайною країною Комп’ютерленд потрібно перевірити ваші знання з інформатики.

- До речі, що на вашу думку означає слово «віртуальна»

-Готові, будьте уважні!

Гра  «Незакінчене речення»

Для I команди:

  1. Інформатика – це наука про…..(інформацію).
  2. Інформацію можна зберігати… (у книзі, блокноту, на флешці, диску, в комп’ютері).
  3.  Операційна система в якій працює наш комп’ютер, називається… («Windows») 
  4. Після завантаження операційної системи «Windows»  з’являється … (робочий стіл).
  5.  Комп’ютерна мережа – (з’єднані між собою комп’ютери).

Для II команди:

  1. Інформація - … (повідомлення, новина).
  2. Інформацію можна сприйняти за допомогою органів чуттів таких як… (зір, слух, нюх, смак, дотик).
  3. Слово «Windows» в перекладі з англійської мови означає… (вікно).
  4. На робочому столі розташовані….(значки, піктограми).
  5. Інтернет -  (всесвітня мережа).

III. Основна частина.

Виконання завдань.

- Отож, починаймо нашу подорож!   Під час подорожі ви зустрінетеся з різними перешкодами і вам доведеться показати свої знання та вміння, щоб подолати їх. Подорожувати ми будемо на космічному кораблі разом з Елзіком. Хоча це і сучасний корабель, який оснащений найсучаснішими комп’ютерами його все одно потрібно перевірити на техніку безпеки.

Гра Так чи ні.

         Не працюй брудними і вологими руками.

        Відстань від очей до екрана монітора повинна бути не меншою від 50 см.

         Не розпочинай роботу за комп’ютером без дозволу вчителя.

         Під час роботи за комп’ютером можна їсти та пити.

         До екрана монітора можна торкатися пальцями.

         Доторкатися до дротів не можна, бо це небезпечно.

  1. Полетіли! Перша наша зупинка на станції “Комп’ютерна граматика”
  •    На цій станції зупинилися найкращі знавці термінів інформатики. Я, впевнена, що ви дуже гарно впораєтеся із завданням і отримаєте монетки. За це завдання можна заробити 2 бали.
  • Перед вами комбінації букв. Вам потрібно скласти з них терміни з інформатики. Хто з команд виконає це завдання першим, піднімає руку, пам’ятаємо правило Піднятої руки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Відповіді: сайт, монітор, папка, принтер, Інтернет, мережа, мишка, файл.

  • Молодці!(отримують монети і шматочок карти).
  • Вирушаймо далі!
  1. Бачу нашу наступну станцію “Кмітливість”.

 - Прошу капітанів команд і їхніх помічників сісти за бортові комп’ютери і зайти до програми Сходинки до інформатики – Математичний космодром.

- Пройшовши “Математичний космодром ви отримаєте шматочок карти”. Помічники рахують приклад передаючи естафету наступному члену команди, а капітани слідкують за правильністю виконання. Для того, щоб заробити монетки пропоную 5 цікавих задач (1бал)

1. Андрійко пофарбував сторони кубика різними фарбами. Скільки фарб для цього треба було? (6)

2. Бегемот важче носорога, а носоріг важче бика. Хто з цих тварин найлегший? (Бик).

3. Коли гусак стоїть на двох лапках, його маса 4 кг. Яка маса гусака, якщо він стане на одну лапку?(4 кг)

4. Стоїть клен. На клені дві гілки, на кожній гілці по дві вишні. Скільки всього вишень? (Ніскільки).

5. Скільки лап у двох ведмежат? (8 лап).

6. Над річкою летіли птиці: голуб, щука, 2 синиці, 2 стрижа і 5 вугрів. Скільки всього летіло птахів? Відповідай швидше! (5)

7. Хлопчик висипав разом 3 купки піску, а потім висипав туди ще дві. Скільки стало купок піску? (Одна велика).

8. Мама купила дітям три шарфики і шість рукавиць. Скільки дітей у мами? (3).

- Молодці! (Отримують монетки і шматочок карти).

3. Полетіли далі, ой мені здається, що один комп’ютер на нашому кораблі заразився вірусом, потрібно його полікувати. Ось якраз і станція “Антивірусна”.

- Якщо правильно полікуєте комп’ютер отримаєте 2 бали.

- Будьте уважні, прикладіть усіх зусиль, щоб вилікувати наш комп’ютер і рушити далі.

- Зберіть пазл – назвіть комп’ютер, який саме потребував лікування.

Перша команда - назвіть комп’ютери від найбільшого до найменшого. Друга команда – назвіть пристрої ПК.

- Молодці, рушаймо далі.

4. Ви напевно втомилися? Давайте відпочинимо! Якраз на нашому шляху станція “Музична”.  іти виконують рухи і отримують шматочок карти).

5. Рушаймо далі! Ой на нашому шляху величезний метеорит, щоб його уникнути, потрібно швидко приземлятися на станцію Ребусоград, якщо ми розшифруємо ребуси, то наш комп’ютер зможе змінити напрямок руху метеорита. Підходимо до комп’ютера, шукаємо папку на робочому столі Ребусоград, відкриваємо і називаємо відповідь (1бал).

- Дякую вам, отримайте шматок карти і монетки).

C:\Users\Костя\Desktop\Обрезать_5.jpgC:\Users\Костя\Desktop\Обрезать_4.jpgC:\Users\Костя\Desktop\Обрезать.jpgC:\Users\Костя\Desktop\Обрезать_2.jpg

 

 

 

  • Молодці, уникнули зіткнення.
  1. Наближаємося до останньої станції “Художня”. Елзік нас висадить і полетить до своїх родичів та друзів-прибульців, тому давайте подаруємо Елзіку на згадку про нашу подорож чудові малюнки, які виконаємо в графічному редакторі Tux Paint.

- Розподілимося таким чином хто витягне номер 1-5 буде малювати за першим комп’ютером, а хто витягне з 6-10 – за другим комп’ютером. Малюємо естафетою, по одному зображенню на полотні. Ви можете намалювати нашу школу, космічний корабель на якому ви сьогодні подорожували, нашу прекрасну планету з веселкою, сонечком, хмарками, квітами. Тому на цій станції потрібно пофантазувати і проявити свої творчі здібності. Бажаю успіхів!

- За ваш малюнок команда отримає 3 бали і останній шматочок карти.

- Молодці, ваші малюнки просто чудові, я пишаюся вами!

- Тепер швиденько складайте карту, підраховуйте монети з балами і вирушайте на пошук скарбу. (Діти склавши карту знаходять скарб, потім у віртуальному магазині обмінюють монетки на призи).

IV. Підсумок гри.

  • А хто це до нас поспішає? Та це кореспондент газети «Шкільні новини». Мабуть він хоче взяти інтерв’ю у наших мандрівників. Слово кореспонденту.

Питання для учнів:

   У що ви сьогодні грали?

 По якій країні подорожували?

 Чи допомагала вам присутність друзів?

 Що вам сподобалося найбільше?

 Яку подорож ви ще б хотіли здійснити?

 Які ваші плани на майбутнє?

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Підготувала: вчитель інформатики В. О. Григор’єва Квест“Захоплюючий світ ПК”

Номер слайду 2

К – В – Е – С – Т –кмітливимистараннимитворчимивеселимиенергійними

Номер слайду 3

Гра«Незакінчене речення»

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Гра“Так – ні”

Номер слайду 6

“Комп’ютерна граматика”

Номер слайду 7

“Кмітливість”

Номер слайду 8

“Антивірусна”

Номер слайду 9

Пазли

Номер слайду 10

Стаціонарний комп’ютер. Ноутбук. Нетбук. Планшет. Смартфон. Кишеньковий комп’ютер

Номер слайду 11

Номер слайду 12

“Музична”

Номер слайду 13

Номер слайду 14

“Ребусоград”

Номер слайду 15

“Художня”

Номер слайду 16

Шкільні новини

zip
Додано
25 лютого 2018
Переглядів
3358
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку