13 травня о 18:00Вебінар: Як навчати майбутніх програмістів: практичні кейси для уроків інформатики

Конспект уроку для 6-го класу на тему: "Рей Дуглас Бредбері "Посмішка"

Про матеріал

Конспект уроку для 6-го класу на тему: "Рей Дуглас Бредбері "Посмішка"


Мета уроку: Роздум та осмислення змісту оповідання "Посмішка", аналіз твору з метою осягнення його ідеї ; формувати світогляд учнів щодо відповідальності людини за свої вчинки, розвивати самостійне мислення; виховувати почуття поваги до всього прекрасного, що створило людство.


Перегляд файлу

6 клас

Тема уроку: Посмішка, що дивує весь світ. Рей Дуглас Бредбері "Посмішка". Висока людяність твору, висвітлення в ньому гострих проблем сьогодення.

Мета уроку: Роздум та осмислення змісту оповідання "Посмішка", аналіз твору з метою осягнення його ідеї ; формувати світогляд учнів щодо відповідальності людини за свої вчинки, розвивати самостійне мислення; виховувати почуття поваги до всього прекрасного, що створило людство.

Тип уроку: Урок засвоєння нових знань і розвитку на їх основі умінь і навичок

Вид уроку: Урок-роздум з поглибленою роботою над твором.

Обладнання: Репродукція картини Леонардо да Вінчі "Монна Ліза", фотопортрет  письменника,   ілюстративний матеріал, словник літературознавчих термінів.

Шукайте посмішку Джоконды Вона ніколи не мине

Ліна Костенко

До уроку учні отримали випереджувальні завдання:

  1. Ознайомитись з відомостями про письменника за підручником.
  2. Прочитати оповідання "Посмішка".
  3. Висловити свої враження від прочитаного у вигляді творчої роботи.

 

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань і чуттєвого досвіду учнів.

1. Вступне слово вчителя, мотивація навчальної діяльності.

У Ліни Костенко, української поетеси, є вірш, зміст якого перегукується з творчістю американського письменника-фантаста Рея Дугласа Бредбері:

Вже почалось, мабуть, майбутнє

Оце, либонь, вже почалось...

Не забувайте незабутнє,

Воно вже інеєм взялось.

І не знецінюйте коштовне,

не загубіться у юрбі .

Не проміняйте неповторне

на сто ерзаців у собі

Минають фронди і жіронди,

минає славне і гучне.

Шукайте посмішку Джоконди,

вона ніколи не мине.

Майбутнє!.. Яким воно стане для кожної людини і для людства в цілому. Ця тема постійно хвилює письменника, тривожить, бентежить... заставляє попереджати людей від безумства атомної війни, гонитви за наживою будь-якими засобами, та особливо тривожить його дедалі більше поширення бездуховності в сучасному суспільстві. Слово письменника, спрямоване до душі читача, сповнене вірою в силу людського розуму, любов'ю до людини, бажанням допомогти їй.

2. Запитання до учнів:

  • Що ви взнали про письменника за підручником?
  • Як твори він написав?

3.Доповнення вчителя:

Р.Д.Бредбері народився 22 серпня 1920 року в простій родині (батько Леонард Сполдінг - Бредбері працював електромонтером, мати за національністю шведка, особливо захоплювались кіномистецтвом). Світ фантастики полонив Рея ще з дитинства. Ім'я Дуглас дали хлопчику на честь знаменитого актора кіно Дугласа Фербенкса. Виховувався у великій сім'ї, оточений люблячими родичами. Почав писати, за його словами, у дванадцять років.

Рей Бредбері постійно займався самоосвітою, бо через бідність не міг здобути вищої освіти. Бібліотека стала його постійним місцем відвідування. У 20 років він міг гордитися тим, що прочитав   усі найбільш відомі п'єси, знав американську, італійську, англійську історію.

З 1942 року Бредбері повністю присвячує свій час літературній роботі, створюючи до 52 оповідань на рік.

Бредбері бачить все більший розвиток науки і техніки, нових технологій, з'являються нові захоплення у людей. А поряд все менша увага до Землі, до природи, до мистецтва. Свої твори він створює у виді фантастики, бо фантастика про майбутнє допомагає жити в теперішньому.

ІІ. Формування нових знань і способів дії.

  1. Повідомлення теми і мети уроку.
  2. Бесіда по виявленню первісного читацького сприйняття:

- Коли відбуваються події, описані в оповіданні?

  • Хто зібрався на головному майдані і з якою метою?
  • Чи одностайні люди у своєму ставленні до минулого?
  • Через чи є сприйняття подій ми знайомимось у творі?
  • Що вразило головного героя оповідання і  які  наслідки це мало для нього?

3. Словникова робота.

Вияснити за словником літературознавчих термінів поняття: Фантастика  — Символ — Новела — Абсурд.

ІІІ. Застосування знань, формування умінь і навичок.

Рей Бредбері стверджував, що "Фантастика - це реальність, доведена до абсурду".

-Що ж абсурдного ми знаходимо у творі ?

1. Бесіда з учнями з метою викликати роздуми на основі змісту твору:

  • Чим вражає початок оповідання?
  • Як виглядає постать хлопчика у черзі?
  • Які уявлення у Тома про те, що він повинен побачити?
  • Що викликає у Тома сумнів?
  • Чи погодився Том з думкою і поясненням, чому на майдані зібралася

черга?

  • Як ви сприймаєте опис свята людей?
  • Що залишилось в пам'яті людей від минулого?

- Як ви розумієте слова одного з черги: "Ось побачите: ще з'явиться тямовита людина, яка її підлатає . Запам'ятайте мої слова. Людина з душею. ... А я кажу, з'явиться. Людина, в якої душа горнеться до гарного. Він поверне нам — ні, не стару, а, так би мовити, органічну цивілізацію, таку, щоб ми могли жити мирно."

- Чому Том хвилювався, наближаючись до чогось небаченого? Як це передається в творі?

- Поясніть, що побачив Том?

2. Демонструється фотокопія картини Леонардо да Вінчі "Монна Ліза" з
коротким повідомленням про її створення.

"Монна Ліза" або "Джоконда" прийшла до нас з XV століття. Це портрет Лізи де Антоніо де Нольдо Герардін , дружини дворянина з Флоренції Франческо дель Джокондо. П'ять століть дивує людство простота і невимушеність Монни Лізи. Вона усміхається... Секрет посмішки люди намагаються збагнути як дивний вплив на стан людини.

3. Продовження бесіди:

  • Чи поспілкувався Том з портретом? Як саме?
  • Чи даремно він прийшов на майдан і стояв у черзі?
  • Що означала для Тома усмішка, на вашу думку?
  • Чи зробив Том щось добре у тій ситуаціі, в яку він потрапив?
  • Чи можна передбачити майбутнє для Тома?

- Чому Бредбері , на вашу думку, обрав саме цю картину, щоб попередити нас про наслідки бездуховності?

-Який твір: песимістичний чи оптимістичний?

IV. Висновок - підсумок.

1. Учні зачитують підготовлені творчі роботи, в яких висловили свої
роздуми про твір. Це можуть бути твори "Мені приснився сон...","В музеї обра-
зотворчого мистецтва", "Лист подрузі...", "Лист в майбутнє..."; малюнки, як ві-
дображають враження учнів.

2. Слово вчителя.

Почуймо застереження письменника і збережемо все прекрасне, що створило для нас людство. Це допоможе залишитись нам людьми. Любіть травинку і хмаринку, сонце завтрашнього дня, вечірню в попелі жаринку, шляхетну інохідь коня.

Згадайте в поспіху вагона,

В невідворотності зникань,

як Рафаелівська Мадонна

у вічі дивиться вікам!

В епоху спорту і синтетики

людей велика ряснота.

Нехай тендітні пальці етики

торкнуть вам серце і вуста.

Ліна Костенко

V. Домашнє завдання:

Прочитати оповідання Рея Бредбері.


 

docx
Додано
16 березня 2018
Переглядів
6620
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку