Конспект уроку для 6-го класу на тему "Розв'язування вправ на всі дії з раціональними числами"
Тема. Розв’язування вправ на всі дії з раціональними числами
Мета:
Тип уроку: удосконалення знань, умінь, навичок.
Хід уроку
І. Перевірка домашнього завдання.
Вказані вчителем учні зачитують відповіді до виконаних домашніх завдань, коментуючи їх, решту учнів перевіряє свої відповіді в зошитах.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Минуле і майбутнє… Таємниці історії великих відкриттів і сучасні досягнення науки. Різні області застосування знань…усе хочеться побачити і про все дізнатися. Запам’ятайте слова О.І.Маркушевича, що саме «через математичні знання лежить широкий шлях до величезних, майже неосяжних областей відкриттів».
Сьогодні ми з вами вирушаємо в цікаву подорож по Країні Математиці. І девізом нашого уроку нехай будуть слова «У гарну подорож міркувань, фантазій, знань – з веселим настроєм!»
Давайте зараз за допомогою смайлів визначимо ваш настрій. (Діти піднімають смайли). Я дуже рада, що байдужих серед нас немає.
Будьте на уроці дуже уважними, працюйте швидко, правильно, раціонально.
Сьогодні ми продовжимо тему «Ділення раціональних чисел», навчимося виконувати дії з раціональними числами, розв’язувати рівняння, застосовувати знання в нестандартних ситуаціях.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
«Мозкова атака»
Усний рахунок «Ланцюжок»
24 : (–3) 20 : (–5 + 4)
–36 : 6 – 12 : (–5 +5)
– 25 : (–5) – 16 : (–2)
123 : (–1) – 0,24 : 0,3
2 + 2 : (–1) (6 – 8) : (–1)
(– 65 + 65) : 321 –2 : 2 + (–5) : (–5)
–76 : 1 342 : (–342)
0 : 54 –72 : 0
–0,4 : (–2)
ІV. Застосування знань.
Робота в групах
Розв’язавши правильно завдання, учні дізнаються, хто розробив теорію музики.
–4 |
–0,5 |
2 |
1 |
–1 |
–3 |
0 |
А |
Г |
П |
Ф |
І |
Р |
О |
Так, це Піфагор. Він був не лише видатним математиком, а і музикантом, спортсменом, філософом.
Гра «Математичне лото»
Для підготовки гри необхідно виготовити дві групи однакових за розміром карток. На картці №1 записані вправи.
|
|
|
|
|
–20,3 : 1 |
|
|
–4,6 · (–2,3) |
На картці №2 (це може бути поштова листівка або яскравий дитячий рисунок) записати відповіді до завдань. Відповіді розташовують у зворотному порядку до порядку відповідних завдань.
|
|
|
–20,3 |
|
–330 |
10,58 |
|
|
Картку №2 розрізають на прямокутники та перемішують їх.
Для гри кожен учень отримує картку №1 і всі фрагменти розрізаної картки №2 з відповідями.
Виконавши завдання, учень закриває його на картці №1 прямокутником з відповідною відповіддю (рисунком догори). Якщо учень правильно виконає всі завдання, то він відповідно правильно складе і рисунок.
Ігровий момент
На дошці записані приклади:
–2,5 : 5 = – 0,5
5,3 · 2 = 10,6
– 7,1 · 10 = –71
– 15,3 : (–3) = 5,1
25 : (– 25)= –1
27, 9 : (–9) = –3,1
– 15, 2 : (–10) = 1,52
Учитель називає число, а учні знаходять, результатом якої дії є дане число.
V. Застосування знань в нестандартних ситуаціях.
1. Розв’язати рівняння: – 60,5 + 4,8х = – 43,7
4,8х = –43,7 – (–60,5)
4,8х = –43,7 + 60,5
4,8х = 16,8
х = 16,8 4,8
х = 3,5
2. Задача.
На столі стояла коробка з цукерками. Євген узяв половину цукерок, а Катруся – третину решти, після чого в коробці залишилося 6 цукерок. Скільки цукерок було в коробці спочатку? Розв’язати задачу, використовуючи правило знаходження числа за значенням його дробу.
Розв’язання:
1) (ч) цукерок залишилось після того, як їх узяла Катруся.
2) (ц.) було до того, як їх узяла Катруся.
3) (ч) цукерок залишилась після того, як їх узяв Євген.
4) (ц.) було спочатку.
Відповідь: 18 цукерок.
VІ. Підсумок уроку.
VІІ. Домашнє завдання.
Розв’язати № 1312(1,2),1314(2),1316,1318.