«Конспект уроку з математики для 6-го класу на тему "Додавання раціональних чисел"»

Про матеріал

Мета: а) освітня – продовжувати формувати вміння учнів додавати раціональні числа;

б) розвиваюча – сприяти розвитку та формуванню інтелектуальних та творчих здібностей учнів;

в) виховна – виховувати уважність, старанність, кмітливість, творчу активність, спритність та інтерес до вивчення математики.

Перегляд файлу

 

 


Мета: а) освітня – продовжувати формувати вміння учнів додавати раціональні числа;

б) розвиваюча – сприяти розвитку та формуванню інтелектуальних та творчих  здібностей учнів;

в) виховна – виховувати уважність, старанність, кмітливість, творчу активність, спритність та інтерес до вивчення математики.

Тип уроку: закріплення знань, умінь, навичок.

Обладнання: картки із назвами команд-телекомпаній, літаки із прикладами, картки «Вулиця. Будинок», дешифратор, картки «Лічильник», картки «Карта», картки «Квартира», конверти з номерами квартир, картки-відповіді.

Підготовчий етап

Клас поділяється на дві команди – творчі групи конкуруючих телекомпаній. Призначаються капітани команд – керівники даних творчих груп. Команда обирає собі назву.

Гра складається з 6 етапів:

  1.            Рейс.
  2.            Вулиця та будинок.
  3.            Лічильник.
  4.            Карта.
  5.            Квартира.
  6.            Інтерв'ю.

Вчитель готує картки із назвами команд-телекомпаній.

Хід уроку

  1. Основна частина

I етап. Рейс

Вчитель. Представник вашої телекомпанії в Америці домовився про інтерв’ю  з відомою голлівудською зіркою і замовив квитки на літак. Про це він повідомив телефоном. Але зв'язок був дуже поганим, і тому ви не почули ні ім’я зірки, ні її адреси.  Все ж таки представникові вдалося передати вам, що всю інформацію він залишить у камері схову, номер якої буде таким же, як і номер вашого рейсу. Щоб дізнатися цей номер, кожна команда вибере собі літак. На літаку записано приклад, результат якого буде шуканим номером рейсу.

Час виконання – 1 хвилина.

(Літаки виготовлені з паперу. Приклади записано  на їх крилах)

 

C:\Documents and Settings\Сергей\Рабочий стол\22527417.gifC:\Documents and Settings\Сергей\Рабочий стол\22527417.gif

І літак  2456+(-1201) Рейс 1255

ІІ літак -4502+7616  Рейс 3114

ІІ етап. Вулиця. Будинок

Вчитель. Ви прибули в аеропорт Лос-Анджелеса. Знайшли в камері схову зашифровану назву вулиці та будинку.

( Учні вибирають конверти з номером рейсу літака. Конвертів повинно бути 3-4, тобто більше ніж команд. У кожному конверті знаходиться картка із завданнями).

Вулиці в Голлівуді – занумеровані, наприклад, 21-стріт, 10-стріт і т.п. Щоб знайти номер вулиці вашої зірки, треба розв’язати приклади, а потім, користуючись дешифратором, встановити його.

Час виконання – 8-10 хвилин.

Картки:


І картка

Рейс 1255

  1. -6,2+1,7;
  2. -4,8+13,3;
  3. -0,8+(-0,4);
  4. 5,1+(-2);
  5. -1,9+(-0,8);
  6. 9,1+(-0,6);
  7. 10,4+(-5,2);
  8. -1,2+(-2,8);
  9. -13,5+19,8;
  10. -9,6+4,2.

ІІ картка

Рейс 3114

  1. 10, 7+(-2,2);
  2. -2,5+10,3;
  3. -1,4+(-1,3);
  4. 4,7+(-1,6);
  5. 10,4+(-13,1);
  6. -16,9+25,4;
  7. 8,3+(-3,1);
  8. -3,2+(-0,8);
  9. 10+(-3,7);
  10.                    -12,9+7,5.

Знайшовши результат всіх прикладів, учні, користуючись дешифратором, що вивішується на дошці знаходять номер вулиці.

Дешифратор

6,3

Т

-4

Я

-2,7

А

1,8

І

7,8

В

3,1

Н

-5,9

Д

-4,5

О

-5,4

Ь

-1,2

И

5,2

Ц

-6,9

С

-11,2

П

-4,8

Р

-7,8

М

Вчитель перевіряє правильність виконання завдання за допомогою карток-відповідей:


І картка

Рейс 1255

  1.     -4,5;
  2.     8,5;
  3.     -1,2;
  4.     3,1;
  5.     -2,7;
  6.     8,5;
  7.     5,2;
  8.     -4;
  9.     6,3;
  10. -5,4.

ІІ картка

Рейс 3114

  1.     8,5;
  2.     7,8;
  3.     -2,7;
  4.     3,1;
  5.     -2,7;
  6.     8,5;
  7.     5,2;
  8.     -4;
  9.     6,3;
  10. -5,4.

Вчитель. Ви вже знаєте назву вулиці. Щоб дізнатися номер будинку зірки, потрібно всі отримані результати округлити до одиниць і додати.

Час виконання – 5 хвилин.

ІІІ етап. Лічильник

Вчитель. Тепер ви замовляєте таксі, номерний знак якого розпочинається з номеру вулиці. ( Учні  вибирають лічильники, в центрі яких розташоване число, що розпочинається з номеру вулиці ).

Щоб потрапити на вулицю зірки, вам необхідно визначити найкоротший шлях та суму, яку ви заплатите таксисту за проїзд. Для цього потрібно до числа, записаного в центрі лічильника, додати числа, що записані на колах лічильників. Серед кінцевих результатів вибрати найменший. Це і є найкоротша відстань і номер маршруту. А найбільший  - вартість проїзду.

Час виконання – 5-7 хвилин.


Лічильник

(Вулиця 11 стріт)

Лічильник

(Вулиця 12 стріт)


 

 

 

 

 

C:\Documents and Settings\Администратор\Мои документы\SWScan00147.tifIV етап. Карта

Вчитель. І хоча ви вибрали найкоротший маршрут, часу до зустрічі залишилося дуже мало. А зірка чекати не любить, і якщо ви запізнитеся, то може вас не прийняти. Тому ви повинні поспішати і не затримуватися перед труднощами. А труднощі у вас – порожні клітинки, які потрібно заповнити, виконавши додавання раціональних чисел.

Час виконання – 5 хв.

Карта 8,008

 

 +6 +(-18)

 

 

 +20

 +(-6)  

 

+17

 

 +(-17)

 

 

 

Карта 7,002

 

 +(-7) +8

 +(-32) 

 

 +14

 

 

 +(-80) +(-18)

 

 

Вчитель перевіряє правильність виконання завдання за допомогою карток-відповідей.


Карта 8,008

  1. -6;
  2. -24;
  3. -4;
  4. -10;
  5. 7;
  6. -10.

Карта 7,002

  1. 5;
  2. 19;
  3. -13;
  4. -20;
  5. -12;
  6. -30.

V етап. Квартира

Ви біля будинку зірки. Щоб дізнатися номер її квартири, вам необхідно розгадати кросворд. Тоді з букв, що записані в червоних квадратах, скласти слово, яке і буде номером квартири.

Час виконання – 3 хвилини

Квартира

Будинок 2

По горизонталі

  1. Показує скільки частин цілого взяли

По вертикалі

  1. Пряма, на якій вибрані початок відліку, одиничний відрізок і додатній напрям.
  2. Що означає літера S у формулі v=S/t?
  3. Всі числа, крім від’ємних і нуля.

C:\Documents and Settings\Администратор\Мои документы\SWScan00148.tif

Квартира

Будинок 25

 По вертикалі

  1. Показує на скільки частин поділено ціле.

По горизонталі

  1. Результат додавання.
  2. Рівність, що містить невідоме.
  3. Числа, модулі яких рівні.

 

C:\Documents and Settings\Администратор\Мои документы\SWScan00148.tif

 

VІ етап. Інтерв’ю

Вчитель. Тепер кожна команда подзвонить у двері своєї зірки. Тобто вибере конверт, закріплений на дошці, на якому вказаний номер квартири. Після ексклюзивного інтерв’ю вам потрібно буде назвати ім’я зірки  та назви фільмів, в яких вона знімалася.

Час виконання – 2 хвилини.

(На дошці закріплено таблицю з п’ятьма конвертами, в двох з яких знаходяться малюнки героїв відомих мультфільмів).

 

 

 

 

 

 

 

  1. Підсумки уроку

В кінці гри підводяться підсумки і виставляються оцінки всім учням в залежності від внеску (за рішенням капітана)

  1. Домашнє завдання

Виконати завдання на картках ( картки роздаються кожному учню).

Завдання. На Землі живе птах, який безпомилково складає прогноз погоди на літо. Обчисли суми і знатимеш назву цього птаха:


-32,5+(-45,3);

98,4+(-45,7);

654,9+(-23,6);

-65,8+(-37,7);

36,1+(-63,2);

-53,2+(-82,6);

82,9+(-41,7);

-92,5+84,8.


 

 

 

 

C:\Documents and Settings\Администратор\Мои документы\SWScan00149.tif

Відповідь: фламінго.

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Савенко Лариса Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 лютого 2018
Переглядів
507
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку