Конспект уроку для 6 класу "Відсотки" + презентація (кейс-технологія)

Про матеріал
конспект уроку математики 6 клас "Відсотки" з використанням кейс-технології , презентація до уроку на тему "Відсотки".
Перегляд файлу

Конспект уроку у 6 класі

Тема уроку: Відсотки  у нашому житті

Мета уроку:

  • Повторити основні задачі на відсотки на прикладах, пов’язаних з нормами здорового харчування;
  • Розвивати ключові компетентності: навчально-пізнавальні, інформаційно-комунікаційні, комунікативні, загальнокультурні, здорового життя;
  • Виховувати відповідальне ставлення до власного здоров’я, необхідність уважного ставлення до харчування як невід’ємної складової здорового способу життя, а також  бажання творчо працювати на уроці, почуття колективізму та відповідальності перед колективом.

 Обладнання: інтерактивна дошка, презентації, навчальні «кейси» для учнів, «смайлики» для оцінювання відповіді учнів та для визначення настрою наприкінці уроку.

 

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань, вмінь, навичок із використанням елементів «кейс – технології».

Хід уроку

І. Організаційна частина 

Привітання, організація учнів на роботу в класі:

Рівно встали, тихо сіли

Головами покрутили

Солоденько потягнулись

Один одному всміхнулись

Пролунав дзвінок

Починаємо урок.

 

ІІ. Мотиваційний етап

На початку нашої роботи я хочу запитати вас, чи ставили ви перед собою коли-небудь такі питання?  Для чого я вчу математику? Чи потрібна нам математика у житті?

Девіз уроку: ,,Вчимося не для школи, а для життя!’’

  Є одна тема у математиці, яка дуже часто використовується у житті людей?

Давайте  розкодуємо це слово. За усі правильні відповіді на уроці кожен з вас буде отримувати маленькі «сюрпризи» (смайлики – наклейки).

       Завдання заготовлені на слайді. Розв’язуючи їх, учні розкодовують слово «Відсотки»: 

Історична довідка:  Слово «відсоток» (процент) походить від латинських слів pro centum, що означає «від ста», «на сто». Його широко почали використовувати  вже у Стародавньому Римі, але ідея відсотків виникла ще у стародавньому Вавілоні.  А знак % виник, як припускають, завдяки помилці у напису. У рукописах pro centum  часто заміняли словом «cento» (сто) і  писали його скорочено - cto. У 1685 році у Парижі була надрукована книга – посібник з комерційної арифметики, де помилково замість cto  набрали %. Після цієї помилки багато математиків почали використовувати знак % для позначення відсотків, і поступово він отримав загальне визнання.

А тепер дайте  відповіді на таке  запитання: «Де частіше всього зустрічаються відсоткові розрахунки у житті людей?

    Діти як ви думаєте чи потрібно вивчати відсотки? А чи  можна прожити без них?

    Відсотки вивчати потрібно, адже вони часто зустрічаються в життєвих ситуаціях.

 

Рефлексія емоційного стану учнів

Оберіть «смайлик» свого настрою на початку уроку і закріпіть на плакаті очікувань.

 

 

 

IІІ. Актуалізація опорних знань учнів 

  1.               Що таке відсоток? Як іще називають відсоток?

  1.               Як записати відсотки у вигляді числа?
  2.               Як число записати у вигляді відсотка?
  3.               Види задач на відсотки?

 

IV . Узагальнення та систематизація знань, вмінь, навичок з теми

Кейс – метод

Учні поділені на три групи: «Вода», «Їжа», «Вітаміни». Кожна група отримує  навчальний «кейс» із теоретичними відомостями та завданнями, які необхідно самостійно виконати. Обрати 2 задачі та розв’язати їх. Підготувати звіт групи.

Група 1

  1. Вода – важлива складова живого організму. Організм дорослої людини на 65% складається з води. Скільки води містить тіло людини масою 50 кг?
  2. Вода необхідна людині для розчинення поживних елементів, виведення зайвих речовин, регуляції температури тіла. Відомо, що без їжі людина може прожити 30 - 40 днів, а без води лише 10% цього часу. Скільки днів може прожити людина без води?
  3. Добова потреба у воді дітей 11-14 років становить 45г на 1кг маси тіла. Скільки склянок по 200 грамів поступає при харчуванні у ваш організм ? Який це відсоток від норми. Учень ,масою 45кг, випиває 4 склянки рідини. Недостатня кількість води призводить до порушення водно-сольового обміну речовин, що є причиною багатьох захворювань нирок, серцево-судинної системи і в цілому організму.

 

Група 2

  1. Їжа людини складається з білків, жирів та вуглеводів. Поживні речовини засвоюються організмом не повністю. Це залежить від стану здоров’я, якості їжі, її приготування, зовнішнього вигляду, запаху, смаку, обстановки та настрою. Білки засвоюються на 94,5%, жири на 0,9% більше, а вуглеводи на 2% краще білків. Мінеральні речовини на 14,5% гірше білків. На скільки відсотків засвоюються поживні речовини?
  2. Білки містяться у м’ясі, рибі, молоці, яйцях, сирі, а вуглеводи у крупах, хлібові, цукрі і т.д. Співвідношення білків, жирів та вуглеводів у раціоні школяра повинно бути 1:1:4. Скільки відсотків білків, жирів та вуглеводів повинен містити раціон харчування?
  3. Обід школяра повинен містити :

 - білків 25г,

 - жирів на 20% більше,

 - вуглеводів на 500% більше,ніж білків

Скільки грамів жирів і вуглеводів повинен становити обід?

Група 3

  1. Вітамін В2 (рибофлавін) сприяє росту організму. Його недостатність викликає запалення слизових оболонок( очей, куточків рота) та шкіри (вугрі). Найбільше його у хлібові, м’ясі, молоці, яйцях. На 65% потреби у рибофлавіні задовольняються хлібом. Скільки чорного хліба треба з’їдати за добу, якщо при 100% задоволенні потреби  рибофлавіну його треба 300г?
  2. Вітамін В6 забезпечує нормальне функціонування центральної нервової системи. Приймає участь у виробництві червоних кров’яних тілець і їх фарбувальному пігменту –гемоглобіну, підвищує розумову та фізичну працездатність; Вітамін є антидепресантом та сприяє гарному сну. Найбільше вітаміну в грецьких горіхах, скумбрії, квасолі, печінці яловичий, сардинах.

У 100 г чорної смородини міститься майже 250 мг вітаміну С (1 мг = 0,001 г). Визначте вміст вітаміну С в грамах у 1 кг чорної смородини. Скільки добових доз вітаміну С  для дорослої людини замінює 1 кг чорної смородини, якщо 1 добова доза 0,05 г?

  1. Вітамін С є активним учасником різних процесів, що відбуваються в організмі. Він приймає участь в процесі кровотворення, вітамін С життєво необхідний кровоносним судинам, без нього вони стають ламкими, крихкими, тонкими. Безперечна користь вітаміну С для імунної системи людини, він забезпечує нормальне функціонування центральної нервової системи людини, він значно підсилює захисні сили організму, попереджає розвиток різних запальних процесів. Особливо багаті вітаміном С свіжі фрукти, овочі, ягоди: чорна смородина, червоний перець,  шипшина, полуниця.

В 100 грамах бананів міститься вітаміну В6 18% від добової норми (2 мг), а в 100 грамах ананасів – 5%. На скільки мг (в 100 грамах) вітаміну В6 більше в бананах, ніж в ананасах?

  

Групи представляють  розв’язки  на плакатах

(звіряємо із записами на слайдах)

V. Підсумок уроку

Ось і підходить до закінчення наш урок. Ви  зрозуміли зміст  нашого девізу уроку? Відсотки ще не раз зустрінуться на вашому шляху, ще не раз змусять вас “поламати” голову, допоможуть у вивченні нових предметів хімії і фізики. Сьогодні всі добре попрацювали на уроці. Давайте підрахуємо «смайлики», що отримав кожен з вас на уроці за правильні відповіді.

 Оцінювання учнів.

VI . Домашнє завдання

Опрацювати матеріал підручника: §27,28 (Істер О.С)

Виконати вправи: 701, 747, 750

Додатково: знайти інформацію про використання відсотків у магазинах, аптеках, лікарнях тощо.

 

VI І. Рефлексія діяльності учнів на уроці

 

Питання до учнів.

  1. Пригадайте, яку мету ми ставили перед собою на уроці?

Чи досягли мети?

  1. Чи потрібна математика в житті? Де її застосовують?
  2. Що запам’ятали з уроку? Що сподобалося? Які були утруднення?

 

Рефлексія емоційного стану учнів

Оберіть «смайлик» свого настрою наприкінці уроку і закріпіть на плакаті досягнень.

  Дякую за урок!


 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок математикиу 6 класі

Номер слайду 2

Девіз уроку:«Вчимося не для школи,а для життя!»

Номер слайду 3

500125375350,25444119: 1000,19 –И0,0025 –О3,75 –Д5 – В1,25 –І0,35 –С4,44 –Т0,01 –КВІДСОТКИ1234567812345678

Номер слайду 4

ТЕМА уроку: Відсотки у нашому житті

Номер слайду 5

Мета. Повторити основні задачі на відсотки на прикладах, пов’язаних з нормами здорового харчування;Розвивати пізнавальний інтерес до задач практичного спрямування, творчі та інтелектуальні здібності, навички дослідження оточуючого світу за допомогою засобів математики;Виховувати відповідальне ставлення до власного здоров’я, необхідність уважного ставлення до харчування як невід’ємної складової здорового способу життя, а також бажання творчо працювати на уроці, почуття колективізму та відповідальності перед колективом.

Номер слайду 6

Очікування від уроку: Виберіть смайлик, який відповідає вашому настрою.

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Відсотки мають широке практичне застосування.Їх використовують у:економіці (грошові розрахунки);Хімії (відсотковий склад розчинів, сполук);Біології (відсоток вологи, схожості);Фізиці (ККД, коефіцієнт тертя);Виробництві (відсоток виконання роботи);Статистиці;Географії…

Номер слайду 9

Слово “відсоток” походить від латинських слів pro centum, що означає “сота доля”. Тому відсотком деякого числа називається одна сота частина цього числа. Відсоток позначається знаком “%”.

Номер слайду 10

ВИДИ ЗАДАЧ НА ВІДСОТКИ1. Знаходження відсотків від числа;2. Знаходження числа за відсотками;3. Знаходження відсоткового відношення двох чисел.

Номер слайду 11

Знаходження відсотків від даного числа. Щоб знайти відсоток p% від даного числа a, потрібно Задача 1 Телефон коштує 800 грн. Під час новорічних знижок покупець придбав цей телефон за 90%від його вартості. Скільки грошей заплатив покупець?Розв'язання: ( 800 * 90 ) : 100 = 72000 : 100 = 720 (грн)Відповідь: 720 грн заплатив покупець за телефон

Номер слайду 12

Знаходження числа за його відсотком. Якщо p% якогось числа становить a, то щоб знайти все число потрібно Задача 2 Покупець купив телефон за 720 грн, що становить 90% від його початкової вартості. Яка була початкова ціна телефону?Розв'язання: ( 720 * 100 ) : 90 = 72000 : 90 = 800 (грн)Відповідь: телефон коштував 800 грн

Номер слайду 13

Знаходження відсоткового відношення чисел. Задача 3 Телефон коштував 800 грн., покупецьпід час знижки купив його за 720 грн. Який відсоток від вартості телефону сплатив покупець?Розв'язання: (720 : 800 ) * 100 = 0,9 *100 = 90%Відповідь: сплатив 90% від вартостіЩоб знайти відсоткове відношення двох чисел, треба їхню частку помножити на 100

Номер слайду 14

Фізкультхвилинка

Номер слайду 15

Робота в групахз “КЕЙСОМ”

Номер слайду 16

Завдання для груп:1. Ознайомитися із змістом кейсу.2. Вивчення головного завдання кейсу.3. Спільне знаходження шляхів і методів для розв’язання даних ситуацій.4. Розв’язання завдання.5. Представлення результатів роботи з кейсом усьому класу.

Номер слайду 17

Група “Вода”Вода – важлива складова живого організму. Організм дорослої людини на 65% складається з води. Скільки води містить тіло людини масою 50 кг? Вода необхідна людині для розчинення поживних елементів, виведення зайвих речовин, регуляції температури тіла. Відомо, що без їжі людина може прожити 30 - 40 днів, а без води лише 10% цього часу. Скільки днів може прожити людина без води?Добова потреба у воді дітей 11-14 років становить 45г на 1кг маси тіла. Скільки склянок по 200 грамів поступає при харчуванні у ваш організм ? Який це відсоток від норми. Учень ,масою 45кг, випиває 4 склянки рідини. Недостатня кількість води призводить до порушення водно-сольового обміну речовин, що є причиною багатьох захворювань нирок, серцево-судинної системи і в цілому організму.

Номер слайду 18

Задача 1 Вода – важлива складова живого організму. Організм дорослої людини на 65% складається з води. Скільки води містить тіло людини масою 50 кг?Розв’язання50∙0,65 = 32,5( кг)Відповідь: 32,5 кг.

Номер слайду 19

Задача 2 Вода необхідна людині для розчинення поживних елементів, виведення зайвих речовин, регуляції температури тіла. Відомо, що без їжі людина може прожити 30 - 40 днів, а без води лише 10% цього часу. Скільки днів може прожити людина без води?Розв’язання30∙0,1= 3 дні 40∙0,1=4 дні Відповідь: 3-4 дні.

Номер слайду 20

Задача 3 Добова потреба у воді дітей 11-14 років становить 45г на 1кг маси тіла. Скільки склянок по 200 грамів поступає при харчуванні у ваш організм ? Який це відсоток від норми. Учень ,масою 45кг, випиває 4 склянки рідини. Розв’язання45∙45=2025(г) - води необхідно, 200∙4= 800(г) – поступає води, 800:2025∙100%= 40%

Номер слайду 21

Група “Їжа”Їжа людини складається з білків, жирів та вуглеводів. Поживні речовини засвоюються організмом не повністю. Це залежить від стану здоров’я, якості їжі, її приготування, зовнішнього вигляду, запаху, смаку, обстановки та настрою. Білки засвоюються на 94,5%, жири на 0,9% більше, а вуглеводи на 2% краще білків. Мінеральні речовини на 14,5% гірше білків. На скільки відсотків засвоюються поживні речовини?Білки містяться у м’ясі, рибі, молоці, яйцях, сирі, а вуглеводи у крупах, хлібові, цукрі і т.д. Співвідношення білків, жирів та вуглеводів у раціоні школяра повинно бути 1:1:4. Скільки відсотків білків, жирів та вуглеводів повинен містити раціон харчування?Обід школяра повинен містити : - білків 25г, - жирів на 20% більше, - вуглеводів на 500% більше,ніж білків. Скільки грамів жирів і вуглеводів повинен становити обід?

Номер слайду 22

Задача1. Їжа людини складається з білків, жирів та вуглеводів. Поживні речовини засвоюються організмом не повністю. Це залежить від стану здоров’я, якості їжі, її приготування, зовнішнього вигляду, запаху, смаку, обстановки та настрою. Білки засвоюються на 94,5%, жири на 0,9% більше, а вуглеводи на 2% краще білків. Мінеральні речовини на 14,5% гірше білків. На скільки відсотків засвоюються поживні речовини?Розв’язання1) 94,5+0,9=95,4(%)- засвоюються жири2) 94,5+2=96,5(%)- засвоюються вуглеводи,3) 94,5-14,5=80(%)- засвоюються мінеральні речовини.

Номер слайду 23

Задача 2 Білки містяться у м’ясі, рибі, молоці, яйцях, сирі, а вуглеводи у крупах, хлібові, цукрі і т.д. Співвідношення білків, жирів та вуглеводів у раціоні школяра повинно бути 1:1:4. Скільки відсотків білків, жирів та вуглеводів повинен містити раціон харчування?Розв’язання1+1+4=6 (ч.) – становить раціон;100:6=16 ⅔(%) – білки і жири;16 ⅔ ∙4=66 ⅔ (%) – вуглеводи.

Номер слайду 24

Задача 3 Обід школяра повинен містити : - білків 25г, - жирів на 20% більше, - вуглеводів на 500% більше,ніж білків Скільки грамів жирів і вуглеводів повинен становити обід?Розв’язання1) 25∙0,2=5(г)2) 25+5=30(г)- жирів3) 25∙5=125(г)4) 125+25=150(г)- вуглеводів

Номер слайду 25

Група “Вітаміни”Вітамін В2 (рибофлавін) сприяє росту організму. Його недостатність викликає запалення слизових оболонок( очей, куточків рота) та шкіри (вугрі). Найбільше його у хлібові, м’ясі, молоці, яйцях. На 65% потреби у рибофлавіні задовольняються хлібом. Скільки чорного хліба треба з’їдати за добу, якщо при 100% задоволенні потреби рибофлавіну його треба 300г?У 100 г чорної смородини міститься майже 250 мг вітаміну С (1 мг = 0,001 г). Визначте вміст вітаміну С в грамах у 1 кг чорної смородини. Скільки добових доз вітаміну С для дорослої людини замінює 1 кг чорної смородини, якщо 1 добова доза 0,05 г? В 100 грамах бананів міститься вітаміну В6 18% від добової норми (2 мг), а в 100 грамах ананасів – 5%. На скільки мг (в 100 грамах) вітаміну В6 більше в бананах, ніж в ананасах?

Номер слайду 26

Задача 1 Вітамін В2 (рибофлавін) сприяє росту організму. Його недостатність викликає запалення слизових оболонок( очей, куточків рота) та шкіри (вугрі). Найбільше його у хлібові, м’ясі, молоці, яйцях. На 65% потреби у рибофлавіні задовольняються хлібом. Скільки чорного хліба треба з’їдати за добу, якщо при 100% задоволенні потреби рибофлавіну його треба 300г?Розв’язання 300∙0,65=195(г)Відповідь: 195 г.

Номер слайду 27

Задача 2 У 100 г чорної смородини міститься майже 250 мг вітаміну С (1 мг = 0,001 г). Визначте вміст вітаміну С в грамах у 1 кг чорної смородини. Скільки добових доз вітаміну С для дорослої людини замінює 1 кг чорної смородини, якщо 1 добова доза 0,05 г?Розв’язання1) 250∙1000:100=2500(мг)-вітаміну С в 1 кг смородини;2)2500:1000:0,05=50 (доз)Відповідь: 50.

Номер слайду 28

Задача 3 В 100 грамах бананів міститься вітаміну В6 18% від добової норми (2 мг), а в 100 грамах ананасів – 5%. На скільки мг (в 100 грамах) вітаміну В6 більше в бананах, ніж в ананасах?Розв’язання1) 2:100∙18=0,36(мг) – в бананах;2) 2:100∙5=0,1(мг) – в ананасах.3)0,36-0,1=0,26(мг)Відповідь: на 0,26 мг.

Номер слайду 29

Домашнє завдання: Повторити матеріал підручника: § 27, 28 Виконати вправи: 701, 747, 750 Додаткове завдання: знайти інформацію про використання відсотків у магазинах, аптеках, лікарнях тощо.

Номер слайду 30

ПІДСУМОК УРОКУ: Пригадайте, яку мету ми ставили перед собою на уроці? Чи досягли мети?- Чи потрібна математика в житті? Де її застосовують?- Що найбільше запам’яталось з уроку?

Номер слайду 31

«Смайлики»Виберіть смайлик, який відповідає вашому настрою.

Номер слайду 32

Дякую за увагу!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Іванова Світлана Григорівна
    Дуже цікавий і змістовний урок! Дякую автору!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
6 листопада 2019
Переглядів
4749
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку