Конспект уроку розробленний до підручника з математики 6 класу за автором Тарасенко Н.А. При проведенні уроку за цим конспектом, потрібно використовувати онлайн графічний калькулятор Desmos.
НКВ «ЗНЗ І-ІІ ст.. – ДНЗ» с. Мощене
Конспект уроку для 6 класу з математики на тему: «Координатна площина. Знаходження координати точки»
Підготував вчитель математики: Білоус І.В.
Тема: Координатна площина. Знаходження координат точки.
Мета:
Основні поняття: координатна площина, координатні осі, початок координат, координати точки, прямокутна система координат.
Обладнання: підручник, проектор, комп’ютер та програмне забезпечення.
Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.
Хід уроку
І. Організаційний етап
Привітання та перевірка присутніх на уроці.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Перевірка виконаного домашнього завдання у зошиті.
Фронтальне опитування:
ІІІ. Засвоєння нового матеріалу.
Давайте з вами пригадаємо, що таке координатна пряма та які її основні елементи. (відповіді учнів)
Оголошення теми та мети уроку.
Давайте з вами уявимо, що ми прийшли в кінотеатр і нам потрібно знайти місця, які вказані у нашому квитку. Як це зробити? Для початку вам потрібно знайти ряд, який вказаний у квитку, а потім потрібне місця. Для цього можна використати дві координатні прямі, одна буде вказувати ряд, а інша – місця. Ці прямі будуть розташовані перпендикулярно одна до одної.
І якщо ваше місце: ряд 3, місце 14. То по вертикальній координатній прямі спочатку знаходимо потрібний нам третій ряд, а потім по горизонтальній – потрібне 14 місце. Причому порядок «координат» у такій парі є строго визначений.
З цього можна зробити висновок: для того щоб знайти розміщення точки на площині, потрібно задати дві координатні прямі з рівними одиничними відрізками, які розташовані перпендикулярно одна до одної. Така пара координатних прямих утворює прямокутну систему координат.
Прямокутною системою координат називають дві взаємно перпендикулярні координатні прямі, що перетинаються в початку відліку – точці О. При цьому прямі називаються координатними осями, а точка О – початком координат.
Горизонтальна вісь називається вісь абсцис, а вертикальна – вісь ординат.
Кожній точці на площині можна поставити у відповідність пару чисел у відповідному порядку. Ці числа називаються координатами точки. Координату на вісі абсцис називають абсцисою точки, а на вісі ординат – ординатою точки.
Наприклад: точка А з координатами 3 та 2 коротко записується А(3,2). Де спочатку вказуються абсциса точка, а потім ордината.
Координатні осі розбивають площину на чотири частини, їх називають координатними чвертями, які позначаються римськими числами.
Наприклад точка Р (3,5) знаходиться у І чверті.
IV Закріплення нового матеріалу
Виконання усних вправ №1523, №1524, №1526 на ст..267.
Давайте ми з вами побудуємо в Desmos точки за їх координатами та з’єднаємо послідовно їх відрізками.
(4; 11), (3; 11), (3; 9), (2; 9), (2; 11), (1; 11), (1; 9), (0; 9), (0; 10), (-1; 10), (-1; 9), (-2; 9), (-2; 8), (-3; 8), (-4; 7), (-6; 7), (-6; 5), (-4; 5), (-4; 1), (-1; -2), (-3; -2), (-3; -6), (-2; -6), (-2; -3), (1; -3), (1; -10), (2; -10), (2; -3), (3; -2), (6; -2), (7; -3), (7; -9), (8; -9), (8; -3), (9; -3), (9; -9), (10; -9), (10; -1), (11; 1), (11; 2), (10; 2), (9; 3), (0; 3), (-1; 4), (-1; 8), (4; 8), (4; 11)
https://www.desmos.com/calculator/4o9eyufsi5
Виконати письмово №1529, №1531, №1532 на сторінці 267.
V Підбиття підсумків уроку.
Потрібно повторити з учнями, що називається прямокутною системою координат, як вона будується, як визначати координати точки в прямокутній системі координат.
VI Домашнє завдання
Письмово виконати №1533, №1535 на ст..267.
За допомогою програма Desmos побудувати та з’єднати між собою точки:
(2; 6), (-2; 10), (-2; 8), (-4; 10), (-4; 8), (-6; 6), (-8; 6), (-8; 4), (-4; 4), (0; 0), (0; 6), (2; -6), (2; 0), (6; 0), (10; -2), (10; -6), (12; -6), (12; 2), (16; 2), (12; 4), (2; 6).
Література