Урок "Додавання та віднімання раціональних чисел"

Про матеріал

Нетрадиційний урок , урок подорож морем.

Цілі уроку:

навчальні:

  • формувати предметну компетентність, формувати ключові компетентності – соціальну та загальнокультурну, здоров'язберігаючу.
  • узагальнити і систематизувати знання та вміння учнів виконувати додавання і віднімання раціональні чисел в ході розв'язування стандартних завдань та в незнайомих ситуаціях.

розвивальні: розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу, уміння аналізувати та робити висновки.

виховні: виховувати прагнення здобувати нові знання, активність та самостійність, уміння працювати в групі, виховувати толерантність у співпраці один з одним.

Тип уроку: узагальнення та систематизації.

Перегляд файлу

Математика 6 клас

Тема уроку:

«Додавання та віднімання раціональних чисел».

 

Цілі  уроку:

навчальні:

  • формувати предметну компетентність, формувати ключові компетентності – соціальну та загальнокультурну, здоров’язберігаючу. 
  • узагальнити і систематизувати знання та вміння учнів виконувати додавання і віднімання раціональні чисел в ході розв’язування стандартних завдань та в незнайомих ситуаціях.

розвивальні: розвивати логічне мислення, память, увагу, уміння аналізувати та робити висновки.

 виховні: виховувати прагнення здобувати нові знання, активність та самостійність, уміння працювати в групі,  виховувати толерантність у співпраці один з одним.

Тип уроку: узагальнення та систематизації.

Обладнання та наочність: мультимедійне обладнання, інформаційні файли, персонаж.

Хід уроку.

  1. Мотивація навчальної діяльності.

Вступне слово вчителя.

Наше життя як море, а ми прямуємо крізь хвилі, бурі та шторми, подолати, які допомагають досвід та знання, що є справжніми скарбами, їх  здобуваємо протягом всього життя. Ось і сьогодні ми вирушимо у морську подорож, під час якої маємо збагатитись і здобути щось дуже важливе і потрібне для себе. Девізом нашої мандрівки будуть відомі слова: «Боротися й шукати, знайти і не здаватись».

Веніамін Олександрович  Каверін, автор роману  «Два капітани».

     2. Організаційний момент.

Клас перетворюється на екіпаж, поділений на команди, що мають своїх капітанів та скарбничих, які будуть вести облікові записи отриманих балів у  бортовому журналі. Успішної  нам подорожі, мета якої дістатися до берега , отримавши найбільшу кількість скарбів.

  1. Актуалізація опорних знань. Перше випробування для команд. Для того щоб потрапити на корабель необхідно придбати квиток –перепустку. Для цього необхідно виконати завдання з інформаційних файлів під такою  ж назвою.

І етап

Результат пошуку зображень за запитом "картинка якорь"Інтерактивна вправа «Якір- магніт». (Діти добирають слова, які «притягує» це поняття  «раціональні числа»)

 

 

 

 

 

 

Команди звітують, скарбничі записують бали  до бортового журналу.

Екіпаж на кораблі, отож рушаймо. Під час подорожі на вас чекають складні, часто неочікувані випробування.

ІІ етап

Щоб корабель не збився з курсу екіпаж має бути пильним та уважним і миттєво подати потрібний сигнал капітану. Перевіримо це. Завдання командам підняти зелений круг, якщо твердження правильне, або червоний круг, якщо твердження неправильне. За кожну правильну відповідь член екіпажу отримує 1 бал.

1)Чи вірите ви, що число -7 менше за число -17?

2)Чи вірите ви, що число -21 – натуральне?

3)Чи вірите ви, що –а+а =0?

4)Чи вірите ви, що |-5|=5?

5)Чи вірите ви, що сума чисел -6,5 і -60 – від’ємна?

6)Чи вірите ви, що різниця чисел 0,5 і -0,35 є число додатне?

Скарбничі записують бали в картки бортового журналу, підводять підсумки етапу.

  1. Удосконалення вмінь та навичок.

ІІІ етап

Команди показали свою організованість, але увага на обрії чорні вітрила – піратський корабель. Аби відбити атаку піратів треба виконати наступні завдання «На абордаж», які є у кожної команди у інформаційних файлах. Необхідно знайти помилку у розв’язаннях завдань та повідомити про це екіпажу.

Завдання для команди 1.

  1. –(a –b ) – b= a+b – b=a
  2. -8,4+a – (a+14,9)= - 8,4+a – a+14,9=6,5

Завдання для команди 2.

  1. x+(-x-y)=x-x+y=y
  2. 42-b-(-b+36,4)=42-b+b-36,4=6,6

Завдання для команди 3.

  1. –(3-a+t)=-3-a+t
  2. –(2,7-a)-(-a)=-2,7-a-a=-2,7-2a

Завдання для команди 4.

  1. –(x-3+y)=-x-3-y
  2. m-n-(-n+m)=m-n+n+m

Запис виправлених відповідей відображається  на слайді. Команди підводять підсумки етапу та заносять отримані бали в картки самооцінки.

ІV етап

Наш бортовий комп’ютер показує наближення девятого валу. Коли на морі починається буря, команда корабля повинна діяти швидко і згуртовано. Щоб подолати небезпеку вам належить виконати завдання, які лежать у інформаційних файлах під назвою «Девятий  вал».

Завдання команді 1.

  1. -46+(-18) =
  2. 0, 176+(-5,289) =
  3. -6,7 +6, 7 =
  4. 17 - 29 =

Завдання команді 2.

  1. -37+ (-19) =
  2. 0, 267+(-567, 5) =
  3. -8,3+8,3=
  4. 1 - 17 =

Завдання команді 3.

  1. -35+(-15) =
  2. 80,4+(-3,39) =
  3. -4, 6+4,6 =
  4. - + 21 =

Завдання команді 4.

  1. -16+ (-21) =
  2. 203,7+ (-3, 76) =
  3. -5,4+5,4 =
  4. - 1 =

Отже, команди гідно справились із завданнями, капітани та скарбничі підводять підсумки обліковими записами.

V етап

Успіх подорожі великою мірою залежить від капітана. Адже, зараз ми наближаємось до острова, який оточений небезпечними рифами. Щоб оминути їх, необхідно знайти корені рівнянь. Капітани обирають завдання для своєї команди та готуються до пояснення розв’язань на дошці. 

  1. |x| - (-1,8) = 4,8
  2. 9,8 – (4,8+x) = 1,2
  3. |x+9| = -(-27)
  4. |x| + 2,3 = 1,8

Капітани пояснюють розв’язання на дошці, можливо двома способами. Скарбничі оцінюють роботу команд в картках самооцінки.

З такими вправними капітанами, екіпаж оминув рифи. ФІЗХВИЛИНКА

 

 

VІ етап

Проте, ми наблизились не до одного острова, а до їх скупчення – «Архіпелаг Науковців». Місцеві мешканці потребують вашої допомоги. Кожна команда висаджується на один із островів і буде працювати в окремій галузі дослідження, я допомагає місцевим ученим розв’язати наукову проблему. Завдання отримують капітани.

Завдання для команди 1.

Температура повітря на острові о 8 годині ранку дорівнювала - 8°С. Протягом наступних трьох годин вона змінювалась на -2°С, на 4°С, на 1°С. Якою була температура повітря об 11 годині ранку?

Завдання для команди 2.

Найнижча зафіксована на поверхні Землі температура дорівнює -89,2°С, що на 70,8°С вище за найнижчу температуру виміряну на поверхні Місяця. Чому дорівнює найнижча температура зафіксована на Місяці?

Завдання для команди 3.

Джмелі острова витримують температуру до -7,8°С, оси – вищу від цієї на 1,4°С, а бджоли – нижчу від цієї температури на 1,4°С. Яку температуру витримують бджоли й оси на цьому острові?

Завдання для команди 4.

Гілки смородини витримують температуру до -19,5°С, а після загартування вони можуть витримувати температуру на 5,8°С нижчу. Яку температуру можуть витримувати гілки смородини після загартування?

Підбиваються підсумки роботи на цьому етапі.

В ході роботи ви побачили які різні бувають професії, які використовують математичні поняття, а саме, раціональні числа та дії з ними. Тим часом наш корабель прибуває у рідну гавань, де час підбити підсумки подорожі. Капітани і скарбничі підраховують бал групи та кожного члена екіпажа. Закінчилась мандрівка на хвилях математики і я маю надію, що кожен із вас здобув свій скарб для себе. Отже, покажіть мені будь-ласка як комфортно вам було на цьому уроці.  (Світлофор)

Домашнє завдання: написати листа другу «Як ми вивчали раціональні числа» (10 речень) .

 

docx
Додано
23 березня 2018
Переглядів
792
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку