Конспект уроку для 8 класу "Другорядні члени речення (повторення)"

Про матеріал
Даний матеріал стане в пригоді вчителям української мови під час вивчення теми "Другорядні члени речення (повторення)" у 8 класі.
Перегляд файлу

 

Куксенко Наталія Вікторівна, учитель української мови та літератури

 

Конспект уроку української мови

8 клас

 

Навчальна програма. Українська мова. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07 червня 2017 року № 804).

 

Тема. Означення, додаток і обставини як другорядні члени речення (повторення)

 

Мета: поглибити знання учнів про другорядні члени речення, сформувати навички здійснення синтаксичного розбору речення та словосполучення, удосконалювати орфографічні та пунктуаційні навички; розвивати логічне мислення, уміння висловлювати думку, сконцентровувати свою увагу та долати труднощі при виконанні завдання, здатність логічно обґрунтовувати позицію, виявляти ініціативу; розвивати й формувати такі ключові компетентності: вільне володіння державною мовою, здатність спілкуватися іноземними мовами, математичну компетентність, інформаційно-комунікаційну, уміння навчатися впродовж життя, громадянську компетентність, самовираження у сфері культури, фінансову грамотність; сприяти вихованню любові до рідної землі, до влучного українського слова.

 

Очікувані результати: учні мають розпізнавати поширені й непоширені речення, давати визначення головних і другорядних членів речення та знати способи їх вираження, пояснювати роль другорядних членів у мовленні, уміти інтерпретувати зміст прослуханого чи побаченого.

 

Тип уроку: комбінований.

 

Обладнання: мультимедійна презентація, мобільний телефон для пошуку інформації в Інтернеті.

 

Підручник: Заболотний О.В. Українська мова: підруч. для 8 кл. закл. заг. серед. освіти / О.В. Заболотний, В.В. Заболотний. – 2-ге вид., переробл. - Київ: Генеза, 2021.

 

Епіграф:                                        Учень, який навчається без бажання, – це птах без крил.

                                                                                                                                       Сааді́

 

Перебіг уроку

 

І. Мотивація навчальної діяльності

1. Пояснити зміст епіграфа, поміркувати, як він може бути пов’язаний із сьогоднішнім уроком.

2. Відшукати в Інтернеті коротку інформацію про Сааді.

Абу - Мухамед Мусліх ад-Дін ибн Абд Аллах Ширазі — один з класиків перської літератури Середньовіччя. Сааді проповідував гуманізм, викривав феодальний гніт під час панування монгольських ханів.

ІІ. Формування практичних умінь і навичок на основі здобутих раніше знань

  1. Проблемне завдання.
  •         Розказати про символ нашого міста та описати альтанку за допомогою лише непоширених речень.
  •         Чи легко це зробити?  Чому?

 

2. Оголошення теми, формулювання разом з учнями  завдань навчального заняття.

 

3. Синтаксично-морфологічний практикум: записати речення, виконати його повний синтаксичний розбір та синтаксичний розбір 2-х словосполучень.

 

Безумовно, в усьому світі символ будь-якого міста - незвичайна споруда, виконана в оригінальному й неповторному стилі.

 

(У процесі роботи відбувається повторення особливостей усіх членів речення, частин мови, особливих форм дієслова, пояснення орфограм та пунктограм, з’ясування ускладнюючих компонентів речення, послідовність розбору словосполучення та простого речення).

 

4. Рубрика «Чи знали ви…».

Альтанка Леоніда Глібова

в селищі Седнів

Чернігівської області

 

Царська ротонда – альтанка в місті Вознесенськ (Миколаївська область)

 

Біла альтанка в Полтаві

5. Словникова робота.

Альта́нка (нім. аltán — балкон, італ. altаna — відкрита тераса на даху, від лат. altus — високий) — невелика паркова споруда, призначена для відпочинку на природі.

 

 

6. Проблемне запитання.

А ще альтанки є садові. На вашу думку, від чого залежить їхня вартість? А яка найдорожча для людини?

 

7. Перегляд відеоматеріалу про альтанку в Полтаві.

https://www.youtube.com/watch?v=Gfa4L7kBJkc&authuser=0

 

 

ІІІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати зміст презентації.

2. Виконати письмово такі завдання:

середній рівень – переписати речення із вправи 95, підкреслити члени речення;

достатній рівень - за прослуханим матеріалом про альтанку в Полтаві скласти 6 простих речень, щоб у них були наявні всі члени речення (головні й другорядні); члени речення підкреслити;

високий рівень - написати мінітвір, у якому розкрити, що спільного в сумській та полтавській альтанках, підкреслити всі члени речення (головні та другорядні).

3. Повторити відомості про члени речення та частини мови на форзаці підручника.

 

ІV. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія

 

 

docx
Додано
9 січня
Переглядів
2
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку