конспект уроку для класу математика

Про матеріал
Конспект уроку для 5-го класу за темою "Віднімання десяткових дробів " Використаний підручник А. Г. Мерзляк, В. Б. Полонський, М. С. Якір. Математика 5, рік видання - 2018
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема уроку.   Віднімання десяткових дробів

Мета уроку. Формувати в учнів уміння і навички віднімання десяткових дробів: продовжувати формування  соціальної  та комунікативної компетентностей ( розвивати уміння працювати самостійно і в парі з товаришем),  сприяти активізації розумової діяльності учнів, стимулювати учнів до висловлювань без побоювання помилитися, виховувати культуру математичних міркувань, почуття впевненості.

Обладнання : картки, дошка, магнітна дошка, підручник  Математика 5 клас

А. Г. Мерзляк, В. Б. Полонський, М. С. Якір 2018 рік

 

Хід уроку:

 

Структурний елемент уроку

Діяльність

технологічний коментар

вчителя

учнів

1-2

О

Перевірка присутності та готовності учнів до уроку

 

 

3-5

М

Бесіда з учнями класу щодо мотивації навчальної  діяльності

Учитель . Дуже багато типових ситуацій із нашого побуту, наприклад звичайний похід до магазину, обертається необхідністю відняти десяткові дроби. Оголошення теми, визначення мети уроку

Визначення меж застосування знань: що за їх допомогою можна визначити, де, коли і для чого  застосувати? Вибирають із переліку цілей до різних уроків ті, які можна реалізувати на цьому уроці.

Використання прийому «Дерево цілей»

Усвідомлення мети діяльності

6-11

А

Пропонує систему запитань:

1.Які дії над натуральними числами вже вивчили?

2  Назвіть компоненти дії додавання

3. Назвіть компоненти дії віднімання

4. Як виконують віднімання натуральних чисел7

5. Які властивості віднімання натуральних чисел?

6. виконати віднімання:

18 958-14 609

34 357 168-6 529 005

Учні по черзі передають уявний мікрофон, відповідають на запитання вчителя з місця, пригадуються потрібну інформація

Вправа «Мікрофон»

Розвиток зацікавленості

Актуалізація опорних знань, підготовка до пояснення нового матеріалу

12-

17

П

Ф

Учням пропонується розв’язати задачу найбільша глибина Чорного моря 2, 245 км, а глибина Азовського моря на 2, 231 км менша. Яка найбільша глибина Азовського моря?

Розв’язати вправи (усно):

а) 0,8 – 0,1  б)12,7– 0,7  в)13,5 –13

  0,7 – 0,5    35,2 – 0,2     24,9 – 24

  0,6 –  0,6   45,8 – 0,8     39,5 – 39

  

 2,75 – 2,7    3,82–1,82    25,7–5,7

 3,48 – 3,4    6,05–2,05    43,8– 3,8

 1,23– 0,23   9,43–5,43    65,7– 5,7

 

  8 – 0,5    12 – 0,5          36 – 0,6

  9 – 0,4    13 – 0,15        42 – 1,5

  7 – 0,2    14 – 0,15        24 – 23,5

Учитель формулює правило:

Якщо віднімання записують у стовпчик, то від’ємник підписують під зменшуваним так, щоб кома була під комою, і виконують віднімання не звертаючи уваги на кому. В різниці ставлять кому під комами зменшуваного і від’ємника

Працюють над задачею

 

 

 

 

 

Розв’язують усно приклади, обговорюють як виконати віднімання , аналізують відмінність між прикладами та пропонують  способи виконання дій віднімання

Розвиток теоретичного мислення 

 

 

 

 

Надання учням можливості обрати свій приклад та шлях його розв’язання

Стимулювання вміння учнів висловлювати власну точку зору

18-

24

Пз

Задає завдання на виконання дії віднімання із записом на дошці. Слідкує за записами та коментарем учнів

 2,73 – 1,22 = 1,51

 37,235 – 9,181 = 28,054

37,63 – 5,4 = 32,23

21,5 – 9,627 = 12,873

56 – 55,48 = 0,52

15,13 – 9,6278  = 5,5022

7,27381 – 5,38 = 1,89381

8,127 – 7,32572 = 0,80128

18,12549 – 9,175 = 9,95049

 16,53 – 15,6707 = 0,8593

 

Почергово виконують віднімання із записом на дошці та коментарем

Роблять записи у зошит

Застосування правила віднімання у стовпчик. Формування умінь письмового віднімання десяткових дробів

25-29

Ф

Організовує роботу учнів у парах

Самостійне розв’язування вправ у парі з товаришем по парті( за підручником № 872)

Робота в групах

Формування комунікативної компетентності

30-

32

 

Фізкультхвилинка

Організація відпочинку учнів

Відпочинок, виконання фізичних вправ

Зміна діяльності для зняття втоми  та наступної концентрації уваги

33-37

 

Ф

Колективне розв’язування задач

Розв’язують задачі №879, 882

Удосконалення вмінь і навичок

38-43

 

Організація самостійної роботи . роздає кожному учневі картки із завданням

Виконання самостійної роботи

Контроль і самоперевірка знань

44-

 

 

 

 

45

Пд.

Підбиття підсумків уроку

 

 

 

 

Інформація про домашнє завдання, прикріплення на магнітній дошці домашніх завдань на трьох рівнях

П. 33
І -№№  873, 876

ІІ- №№ 888, 891(5,6)

ІІІ- №№  890, 905,

Виражають своє ставлення до уроку за допомогою прислівників та прикметників

Учні вибирають собі комбінацію придатних для них варіантів за бажанням

Рефлексія. Розвиток емоційної сфери

 

 

Прийом «Вибери сам» (компетентність самоосвіти і саморозвитку

 

 

 

О- організаційна частина

М- мотивація навчання

А -активізація розумової діяльності

П- пояснення нового матеріалу

Пз – первинне засвоєння знань

Ф- формування досвіду

Пд- підсумок

 

docx
Додав(-ла)
Вітко Інна
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
2 березня 2021
Переглядів
193
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку