Конспект уроку на тему " Мішані числа"

Про матеріал
Мета: - навчальна: ознайомити учнів з поняттям мішаного числа; формувати вміння виділяти цілу частину з неправильного дробу і перетворювати мішане число у неправильний дріб; навчитися застосовувати алгоритми під час розв’язування вправ. - розвивальна: розвивати вміння логічно обґрунтовувати свої думки; пам’ять, увагу, уміння працювати в групі. - виховна: виховувати самостійність, взаємодопомогу, наполегливість, толерантність.
Перегляд файлу

Тема:  Мішані числа

Мета: - навчальна: ознайомити учнів з поняттям мішаного числа; формувати вміння виділяти цілу частину з неправильного дробу і перетворювати мішане число у неправильний дріб; навчитися застосовувати алгоритми під час розв’язування вправ.

  • розвивальна: розвивати вміння логічно обґрунтовувати свої думки; пам’ять, увагу, уміння працювати в групі.
  • виховна: виховувати самостійність, взаємодопомогу, наполегливість, толерантність.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Обладнання: мультимедійна дошка, презентація

План уроку

  1. Організаційний етап, перевірка домашнього завдання ( 2 хв)
  2. Актуалізація опорних знань (10 хв)
  3. Формулювання мети і завдань уроку (5 хв)
  4. Засвоєння знань (20 хв)
  5. Узагальнення і систематизація.(5 хв)
  6. Підсумки уроку ( 2 хв)
  7. Домашнє завдання ( 1 хв)

Хід уроку

  1. Організаційний етап, перевірка домашнього завдання

Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку. Перевіка домашнього завдання 

( Підручник за 5клас » Математика Автор: Мерзляк, Полонський, Якір, 2018)

Три учня біля дошки розв’язують. Всі слідкують і перевіряють

№763(1,3,6)

  1. 5 : 7 =   3) 1 : 6 =    6) 12 : 39 =

№765

= 5 : 7  2) = 3 : 10   3) = 29 : 5

№767

  1.    2)    3)

 

 

  1. Актуалізація опорних знань

Математичний диктант

Учні отримують аркуші паперу, на яких виконують завдання математичного диктанту. Після виконання обмінюються аркушами, і виконують взаємоперевірку, спираючись на «слайди з відповідями» , ставляють оцінку.

  1. Число записане над рискою дробу називають…? (Чисельник)
  2. Дріб, у якого чисельник менший від знаменника, називається…? (Правильний)
  3. Як записати частку 17 : 4 у вигляді дробу? ( )
  4. Які із заданих дробів: ; ;  ; ; неправильні? ()
  5. Який із наведених вище дробів дорівнює натуральному числу?()
  6. Що означає дробова риска у записі дробу?( Ділення)

Гра «Знайди відповідність»

Онлайн разом з вчителем учні виконують завдання

https://naurok.com.ua/test/pravilni-i-nepravilni-drobi-mishani-chisla-750984/match

Фізкультхвилинка

 

  1. Формулювання мети і завдань уроку

Ви вже вивчили натуральні числа, знаєте що існують дробові числа. Але в житті зустрічаються ситуації коли ви маєте справу одночасно і з натуральними числами та дробами. Ви можете виразити в метрах 6 см, у годинах 18 хв і т.д . А як виразити в кілограмах 6 кг і 100 г, в гривнях – 15 грн. 20 коп?

Тема нашого уроку « Мішані числа»

 Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь яке це мішане число та навчитеся виділяти цілу частину з неправильного дробу і перетворювати мішане число у неправильний дріб.

  1. Засвоєння знань

Число можна записати у вигляді суми двох дробів, наприклад, так :

  = . Оскільки + = 2 +

Аналогічно можна записати : = = + = 4 + .

Кожний із неправильних дробів  ми записали у вигляді суми натурального числа і правильного дробу.

 Так можна записати будь-який неправильний дріб, чисельник якого не ділиться націло на знаменник.

Такі суми, як 2 + 4 + , прийнято записувати більш коротко:

2 + =24 + =4 .  Число 2 читають: « дві цілих п’ять сьомих»,

Число 4 читають: « чотири цілих одна п’ята».

Число 2 називають мішаним числом. У мішаному числі  2 натуральне число 2 називають цілою частиною мішаного числа, а дріб – його дробовою частиною.

Дробова частина мішаного числа є правильним дробом.

Навчимося записувати неправильний дріб у вигляді мішаного числа, тобто виділяти його цілу і дробову частину.

Розглянемо, наприклад, число . Маємо:

= = + = 4 + = 4

Щоб неправильний дріб, чисельник якого не ділиться націло на знаменник, перетворити в мішане число, треба чисельник поділити на знаменник; отриману неповну частку записати як цілу частину мішаного числа, а остачу – як чисельник його дробової частини.

Будь-який неправильний дріб, чисельник якого не ділиться націло на знаменник, можна подати у вигляді мішаного числа.

Приклад 1. Перетворіть неправильний дріб   у мішане число.

Розв’язання: Поділимо чисельник дробу на знаменник.

212 13

13 16

   82

   78

      4

Неповна частка – 16 це ціла частина числа, а остача 4 –чисельник дробової частки . Отже, = 16

Щоб перетворити мішане число в неправильний дріб, треба цілу частину помножити на знаменник дробової частини та до отриманого добутку додати чисельник дробової частини; цю суму записати як чисельник неправильного дробу, а в його знаменнику записати знаменник дробової частини мішаного числа

Приклад 2 Запишіть число 7 у вигляді неправильного дробу.

7 = 7 +   =   =   =

Щоб знайти суму двох мішаних чисел, треба окремо додати їхні цілі та дробові частини.

Приклад 3. Виконайте додавання 3 + 5

3 + 5 = 8 +   =8 +1 = 9

Щоб знайти різницю двох мішаних чисел, треба від цілої та дробової частини зменшуваного відняти відповідно цілу та дробову частину  від’ємника.

Приклад 4. Виконайте віднімання 8 - 6

 

  1. - 6 = (8 -6) +( ) = 2 + =2

I V. Узагальнення і систематизація

Дайте відповідь на такі запитання:

  • Наведіть приклад неправильного дробу.
  • Які дроби можна записати мішаним числом?
  • Яке число називають мішаним?

V.Підсумки уроку

Що нового дізналися на уроці?

Чим вам сподобався цей урок?

Чим запам’ятався?

VI.Домашнє завдання

П.29 чит. Вивчити правила.

№773(1,2)

  1. =2   2. = 2

№777(1,2)

  1. 2 =  2. 3 = =

Для учнів ( пояснення матеріалу уроку)     https://www.youtube.com/watch?v=uruuCZrW9_s&ab_channel=%D0%92%D0%B8%D0%BA%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%8F%D0%9F%D0%BE%D0%B4%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B7%D0%B8%D0%BD%D0%B0

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
2 березня 2021
Переглядів
788
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку