Конспект уроку для першого класу. " Веселий сніговик"-. Закріплення та автоматизація звука "Л" в складах.

Про матеріал
Цілі : Корекційно - освітні: закріпити поставлений звук «Л»; автоматизація звука «Л» у складах - відкритих, закритих та в середині складів; вчити виділяти звук з патока інших звуків та складів. Корекційно – розвиваючі: закріпити вміння підбирати слова-антоніми утворювати форми знахідного відмінка іменників; розвивати органи артикуляційного апарату; розвивати почуття ритму; розвивати пам'ять, увагу, дрібну моторику. Корекційно – виховні: виховувати вміння чітко відповідати на поставлені питання; виховувати інтерес до заняття Обладнання: картинка сніговика, мильні бульбашки, рукавички, малюнок дитячі санки, набор для квілінгу
Перегляд файлу

Заняття 2

Тема: «Веселий Сніговик». Закріплення та автоматизація звука «Л»» в складах.

 Цілі : 

       Корекційно - освітні: закріпити поставлений звук «Л»; автоматизація звука «Л» у складах - відкритих, закритих та в середині складів; вчити виділяти звук з патока інших звуків та складів.

Корекційно – розвиваючі: закріпити вміння підбирати слова-антоніми утворювати форми знахідного відмінка іменників; розвивати органи артикуляційного апарату; розвивати почуття ритму; розвивати пам'ять, увагу, дрібну моторику.

       Корекційно – виховні: виховувати вміння чітко відповідати на поставлені  питання; виховувати інтерес до заняття

Обладнання: картинка сніговика, мильні бульбашки, рукавички, малюнок дитячі санки, набор для квілінгу

 

Хід заняття:

I Організаційний момент

  1. Логопед. Сьогодні у нас з тобою гість. Це Сніговик(логопед показує малюнок сніговика). Роздивись уважно який він?

Сніговик не маленький, а … великий

Він не злий, а … добрий

Сніговик не плаче, а … посміхається

У нього на голові відро.

Воно не важке, а … легке

Ніс - морквина у сніговика не короткий, … довгий

Очі - вуглики у нього не закрити, а … відкриті

  1. Дихальна вправа «Надуй мильні бульбашки»

Логопед. Молодець. Ось такий він наш Сніговик. Поглянь, він приніс чарівну скриньку, нумо дивитися що там (учень відкриває скриньку). Це мильні бульбашки. Тобі подобається надувати мильні бульбашки? Може спробуємо надути, тільки є одна умова: вдих ми будемо робити через ніс, а видих через рот та дивитися щоб щічки не надувалися(учень дує мильні бульбашки). 

II Підготовча частина

  1. Артикуляційна гімнастика

Логопед Зараз Сніговик дуже хоче з тобою погратися в гру. Зручно сядемо перед дзеркалом і будемо повторювати за Сніговиком.

Логопед.Перша вправа «Посмішка» - губи тягнемо до вух. А зараз «Трубочка» - губи зробити трубочкою. Зробимо вправу «Голочка» - вузенький, гостренький язик тягнемо уперед. А тепер як маляр будемо розмальовувати піднебіння – вправа «Маляр». Покатаємо наш язичок на гойдалці – вправа «Гойдалка». Як весело стало нашому язику кататися на гойдалці, що він почав співати «а. а. а.». Одночасно робимо вправу «Гойдалка» та промовляємо звук «А».

  1. Закріпити постановку звука «Л»

Логопед. Сніговик хоче розповісти нам таємницю. Він каже що в нас за верхніми зубами є чарівна кнопка. Якщо ми посміхнемося та натиснемо на неї вузьким язиком, то вона почне дзвонити. Спробуємо? (учень повторює за логопедом, вимовляє звук «Л»).

Молодець. В тебе добре виходить, такий гарний звук, мені дуже подобається, повтори ще. (учень промовляє звук «Л»).Подивись у дзеркало. Коли ти промовляєш звук «Л» губи розтягнуті в посмішки, зубки наближені, вузенький язик піднімається до верхніх зубів, упирається в них.

III Основна частина

 Автоматизація звука «Л» в прямих, зворотних складах, та в середині складів.

  1. Гра «Веселі пальчики»- автоматизація звука «Л» в прямих складах.

Логопед. Сніговик запрошує тебе на вулицю, пограти. Але на вулиці зима, холодно і нам потрібно одягти рукавички(Учень одягає рукавички). Нам треба по черзі з’єднати великий пальчик з вказівним, середнім та ін. Виконувати вправу треба обома руками одночасно. Великий пальчик буде промовляти звук «Л», вказівний – «А», середній «О», безіменний - «У», мізинчик - «И». А потім з’єднати навпаки великий з мізинчиком та ін. (Учень з’єднує пальчики та промовляє склади дивлячись в дзеркало).

Ла- Ло- Лу- Ли           Ли- Лу- Ло - Ла

  1. Гра «Веселі гірки» автоматизація звука «Л» в зворотних складах.

Логопед. А тепер ми візьмемо з тобою санчата і відправимось кататися разом зі Сніговиком. Сів Сніговик на санчата і почав кататися з гірки. І так йому сподобалось, що він почав радісно кричати: ал-ол-ул-ил. А ми будем повторювати за Сніговиком (Учень промовляє склади дивлячись в дзеркало)

Ал-ал            ул-ул       ал-ол         ул-іл

Ол-ол            іл-іл         ол-ал         іл-ул

  1. Фізхвилинка

«Сніговик зник»

Сніговик у лісі зник - підняти руки догори

Він кудись від мене втік – вказівним і середнім пальцями імітувати біг

Може він злякався вовка? – обійняти себе руками імітувати страх       

Може заєць збив з дороги? - показувати руками довгі вуха

Та в кучугурах тонуть ноги? - по черзі піднімати ноги

  1. Гра «Телеграф»- автоматизація звука «Л» в середині складів.

Логопед. У нашого Сніговика у лісі залишилися друзі. Назви мені тварин, які живуть у лісі.(Учень називає диких тварин, які живуть у лісі).молодець, правильно. І ось цим тваринам-друзям Сніговик хоче відправити телеграму, а ми йому в цьому допоможемо. Я буду повторювати за сніговиком, а ти за мною (Сніговик «каже» на вушко логопеду, логопед промовляє голосно склади, а учень повторює. Усе це відбувається перед дзеркалом).

Ала-ала        ула-ула        ала-ола        ула - ала           ало-ала         улу-ула      

Оло-оло       іла-іла          ола-іла         іла - ула             ола-олу         ілу-іла

  1. Гра «Спіймай звук». Розвиток фонематичного слуху.

Логопед. Поки катався Сніговик пішов сніг. Падають сніжинки. Давай ловити сніжинки, але не всі, а тільки ті, в яких ти почуєш звук «Л». Треба бути уважним (логопед промовляє склади, а учень плескає в долоні коли почує в складах звук «Л»)

  1. Творча гра «Візерунки». Розвиток дрібної моторики.

Логопед. У Сніговика ще лишився один сюрприз для нас. Він хоче запропонувати нам зробити чарівні зимові візерунки, такі як малює зима на віконцях. (Логопед разом з учнем робить з квілінгу зимові візерунки). Он які гарні у нас вийшли візерунки, Сніговик пропонує ці візерунки залишити собі на згадку про сьогоднішню зустріч.

IV Заключна частина

Логопед. А нашому гостю пора повертатися додому, до своїх друзів. Тобі сподобалось грати зі Сніговиком? А що тобі сподобалось найбільше? Давай разом повторимо склади, які навчив промовляти нас Сніговик.

Сніговик залишив нам конверт з картинками- емоціями. Вибери ту, яка тобі до вподоби.

До зустрічі на наступному занятті.

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
19 червня 2023
Переглядів
209
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку