конспект уроку до твору Джека Лондона "Жага до життя"

Про матеріал
конспект уроку за темою "Ідея любові до життя як усеперемагаючої сили у творі Джека Лондона «Любов до життя» та в оповіданні Олександра Довженка «Воля до життя»
Перегляд файлу

ТЕМА. Ідея любові до життя як усеперемагаючої сили у творі Джека Лондона «Любов до життя» та в оповіданні Олександра Довженка «Воля до життя»

МЕТА:

поглибити знання учнів про творчість Джека Лондона, допомогти зрозуміти зміст твору, сильний характер головного героя;

      розвивати навички компаративного аналізу тексту, самостійної роботи з додатковою літературою, зв’язне мовлення, творчу уяву;

     виховувати любов до життя, уміння боротись за своє життя, навчити  виживати в екстремальних ситуаціях.

ОБЛАДНАННЯ: презентація Microsoft Power Point, тексти оповідань «Жага до життя» Джека Лондона та «Воля до життя» Олександра Довженка, словник Б.Грінченка, фонозапис «Пісні про друга»  В.Висоцького, тлумачний словник, словник іншомовних слів, карта Північної Америки (Аляски); портрет письменника Дж. Лондона, виставка його творів та творів письменників зарубіжної та української  літератури на відповідну тематику, скринька.

ТИП УРОКУ: урок компаративного аналізу, засвоєння нових знань  та формування на їхній основі вмінь і навичок.

 

 

ПЕРЕБІГ УРОКУ

                                                                             Людину, яка не здається,

                                                                             перемогти не можна.

 

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНО-МОТИВАЦІЙНИЙ ЕТАП

1. Організаційний момент.

СЛАЙД 1

УЗЛ   Добрий день, любі діти!

УУЛ   Добридень!

УЗЛ   Сідайте, готуйтесь  до уроку!

УУЛ  Посміхніться!

УЗЛ   Налаштуйтеся на працю, не баріться!

УУЛ  Всім успіхів бажаємо,

УЗЛ   І з гарним настроєм урок розпочинаємо.

 

2. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми уроку.

( на фоні музики)

УЗЛ   

Життя і смерть –

Постійно поряд, вони єдині…

УУЛ  

Душа й багатство!

 Що обереш, людино?

Людина

І знову терези:

Багатсво чи душа?

Спитаю у письменників,

Що кожен з них

Для себе обира.

У Джека Лондона спочатку запитаю.

Для нього найцінніше що?

І що для себе у житті він обирає?

Дж. Лондон 

Моє багатство –  це мої книжки,

Герої,  твори і думки.

Я про багатство мріяв,

Я золото шукав.

Але воно в душі, у серці –

Його при собі завжди мав.

Людина  

А що Довженко скаже нам на це?

Довженко 

Кіно і творчість –

Для мене це понад усе.

Перлина щастя

У душі живе.

 Вона багатогранна, життєдайна.

Вона – ковток повітря.

Вона – моє надбання.

Людина     

І знову я вагаюсь:

3 душей і розумом

Я знову сперечаюсь…

І знову терези: багатство чи душа...

 

УЗЛ 

 Я пропоную, діти

 Цей вибір вам зробити.

УУЛ  

Сьогодні на уроці для себе

Найважливіше відкрити…

 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Слово вчителя.

 

Слайд 2

УЗЛ У житті кожної людини трапляються моменти, коли сили, здається, кидають тіло, коли бажання боротися і жити дорівнює нулю, коли весь світ йде тобі наперекір.

УУЛ  І Джек Лондон, і  Олександр Довженко зображують не просто людину, а особистість, яка може перемогти всі життєві негаразди, труднощі, якщо в неї є бажання жити, адже найціннішим для людини є життя.

УУЛ Сьогодні  ми ще раз замислимося  над такими поняттями, як життя і смерть, зрада і дружба, над відносністю матеріальних цінностей.

Слайд 3 

 УЗЛ  Розглядаючи оповідання «Любов до життя», спробуємо на нашому уроці розв’язати  проблемне питання: «Що вважається в житті людини найціннішим, і як має жити людина, щоб достойно пройти земний шлях?» Осягнути  цю глобальну проблему ми зможемо, проводячи аналогії між творами зарубіжної   та української літератури.  Саме тому сьогодні на уроці ми будемо співпрацювати разом з Оленою Михайлівною.  Свої відповіді ви будете оцінювати самостійно. Бали після кожного виду роботи прошу заносити до оцінювального листа.

УУЛ    Напередодні уроку ви отримали випереджальні завдання. Вам довелося готувати презентації, здійснювати  дослідницькі розвідки, відшукувати інформацію з різних джерел. Це допоможе  усвідомити важливу перевагу духовного над матеріальним у житті.

УЗЛ   А ще пропонуємо вам протягом уроку виконати дослідження: Лаврова Софія  підрахує вагу золота і решти речей, які були у героя.

 

УУЛ   Кудінова Дар’я складе формулу перемоги героїв та поразки Білла.

УЗЛ Ми сподіваємося, що в процесі спілкування кожен з вас зможе висловити власну точку зору на події, що відбувалися, і зробити для себе нові відкриття.

 

2. Перевірка домашнього  завдання. Комп’ютерне  тестування.

УЗЛ   Виконайте тестові завдання.

 

Слайд 4

1. В оповіданні Дж. Лондона «Любов до життя» розповідається про події часів  американської:

а) «золотої лихоманки»;

б) «голодної лихоманки»;

в) «золотої доби».

2. Головний герой оповідання:

а) Білл;

б) Джек;

в) не має ім’я.

3. Дія оповідання відбувається:

а) влітку;

б) весною;

в) восени.

4. Зав’язкою сюжету є:

 а) боротьба героя з вовком;

б) втеча Білла;

в) перебування героя на кораблі.

5. Назвіть річ, з якою  розлучається  безіменний герой і не розлучається Білл:

а) золото;

б) гроші;

в) рушниця.

6. Автор пише, що вкрай знесилений герой був гнаний уперед:

а) волею;

б) життям;

 в) голодом.

 

Слайд 5

УЗЛ    Перевіримо результати тестів:  на екрані ви бачите правильні відповіді, порівняйте їх зі своїми та виставте собі бали у оціночний лист.

(Відповіді:   1- а, 2- в ,3- в , 4- б ,5- а , 6- а)

 

 

ІІІ. ВИКОНАВЧО-ДІЯЛЬНІСНИЙ ЕТАП

1. Слово вчителя.

 

Слайд 6

УЗЛ  Є письменники, що йдуть поруч  усе наше життя. І на кожному етапі свого життєвого шляху ми знаходимо щось нове, незнане у їхніх творах, у їхніх героях, що їх ми ще з дитинства звикли вважати за своїх сучасників і постійних супутників.

 

 

УУЛ Тож поговоримо про силу волі людини, про її можливості, про любов та волю до життя. І почнемо ми з того, що  Олександр Довженко  і Джек Лондон не просто письменники, вигадники, які писали свої твори тільки для того, щоб розважити читача. Їхні життя – це приклади життєвої боротьби і нескореності, приклади любові до життя.

2. Складання порівняльної таблиці.

УЗЛ  Зробимо перші висновки. Треба знайти спільне та відмінне між життям та творами Джека Лондона і Олександра Довженка. Результати заносимо до таблиці. 

УЗЛ  Представниками яких країн були письменники?

УУЛ   У який період писалися твори?

 УЗЛ  Що змусило наших героїв потрапити у такі складні ситуації?

 УУЛ  На основі чого  написані твори?  

УЗЛ  За яких умов ми зустрічаємося з героями обох творів?

 Слайд 7

( очікувані відповіді)

Джек Лондон  

Олександр Довженко 

ВІДМІННЕ

США                     

Україна

початок ХХ століття

середина ХХ століття

бажання розбагатіти

обов’язок захистити рідну землю

СПІЛЬНЕ

на основі власних вражень,    герої  в екстремальних ситуаціях

Слайд 8

3. Формування нових знань, умінь та навичок.

А) Евристична бесіда з частковим аналізом твору.

 

УЗЛ  Герої творів, які потрапляють у складні життєві випробування це взірці волелюбності, цілеспрямованості і втілення безмежних людських можливостей. Потрапляючи в екстремальні ситуації, вони борються за життя, долають труднощі й частіше виходять переможцями.

Кого з цих героїв ви знаєте?

 

(Робінзон Крузо з роману Д. Дефо, пройшовши випробування на безлюдному острові, зумів завдяки працелюбності й наполегливості залишитися людиною.

 

Дік Сенд – п’ятнадцятирічний капітан «Пілігрима» з роману Жуля Верна, взяв на себе відповідальність за життя інших людей і з честю впорався з цим.)

 

УУЛ Назвіть   письменників  української літератури, які писали про силу волі героя, про його можливості, про любов та волю до життя.. Наведіть приклади.

 

(Хуха-Моховинка вижила, коли її домівку було зруйновано і навіть врятувала свого кривдника.

 Федько - халамидник не розгубився і врятував Толю під час весняного

кригоходу.

А для мене прикладом є Леся Українка. Після хвороби у дитинсті все її

життя стало екстремального ситуацією. Але вона не зламалася та стала

відомою на весь світ)

Слайд 9

Б) Інтерактивна вправа «Мозковий штурм».

 

УЗЛ  Чого ви навчилися від цих героїв?

(Герої показують яскравий приклад того, що людина завжди має залишатися людиною, тільки в такому разі вона може  подолати усі труднощі і незгоди.)

 

УУЛ Яка їхня мета?

(Знайти в собі сили.

 Зробити правильний вібір.

Зберегти своє життя.)

 

УУЛ А яку пораду дає Олександр Довженко у своєму творі «Воля до

життя»? Де він пропонує знайти сили?

( У прадідівській скриньці.)

Слайд 10

УУЛ  Вірно, ми обов'язково повинні користуватися досвідом пращурів.

Отож для вас ми також підготували прадідівську скриньку.

 

УЗЛ  Черпайте це невичерпне джерело мудрості і щастя. Ми впевнені, що

сьогодні на уроці скринька поповниться вашими відкриттями, вашим

особистим досвідом.

 

Слайд 11

В) Робота над заголовком оповідання.

  УЗЛ Як ви вважаєте, чому Джек Лондон назвав оповідання саме так? Мова оригіналу « Love of Life».  Який із варіантів перекладу оповідання – «Жага до життя» чи «Любов до життя»? – здається вам таким, що більш влучно розкриває головну думку твору?

(Я б назвав «Жага до життя», бо герой надзвичайно сильно і пристрасно

боровся за своє життя.)

 

УУЛ  Діти, скажіть, а чому О.Довженко назвав свій твір саме «Воля до

життя», а не «Любов до життя» чи «Жага до життя»?

( Тому що тільки безмежно сильна воля, як у Івана Карналюка, може

підняти з ліжка бездиханне тіло і змусити лікарів боротися за життя

хворого)

 

УУЛ  Дійсно. Герой мав і жагу, і любов до життя, але його воля допомогла

йому і хірургу повірити у силу людського духу.

 

Слайд 12

Г) Робота  з текстом підручника.

УЗЛ  Діти, а зараз попрацюємо з текстом. Знайдіть у творах такі портрети

героїв: фізично страхітливі, а духовно - прекрасні?

 («То була й справді жива істота, в якій важко було впізнати людину. Вона була сліпа, безтямна і звивалась на піску, немов велетенський хробак. Вона звивалася марно, майже не посуваючись уперед, але була вперта…» (Дж. Лондон)

«Раптом сильний грюкіт у двері змусив його здригнутись. Хірург глянув Карналюк! Він стояв у дверях у самій білизні, в мокрих од крові та гною бинтах і весь у холодному поту. Страшний був Карналюк і прекрасний.» (О.Довженко))

УЗЛ  З якою метою автори так змальовують героїв?

(Письменники показують, що справжня краса людини це сила духу, а не

зовнішність.)

 

4. Випереджальні завдання.

УЗЛ   На попередньому уроці ви отримали випереджальне завдання, над яким працювали самостійно,тому підготуйтесь до звітів.

Будь ласка,  звіт лінгвіста, прошу.

( очікувані відповіді)

Слайд  13

   Екстремальна ситуація — важкі, дуже складні, з ризиком для життя і здоров'я людини обставини..

 Міраж (франц.) – оптичне явище в атмосфері, виникнення на обрії уявних зображень предметів.

Галюцинації (лат.) – неправдиве сприймання, обмани почуттів (зору, слуху, дотику, нюху, смаку), що виникають без зовнішнього подразника і сприймаються як образи реальних предметів.

Ставити все на карту ( фразеологізм) – наражати когось або щось на небезпеку, маючи надію досягти чогось.

Сила волі — свідоме прагнення до якої-небудь мети (воля — одна з функцій людської психіки, яка полягає у владі над собою та керуванні своїми діями і вчинками.

 Кмітливість — здатність людини легко схоплювати, добре розуміти суть явища; тямущість, здогадливість, спостережливість.

Каное (англ..) – човен у багатьох індійських племен Північної Америки.

Мокасини (англ..) – м’яке взуття з оленячої шкури в індіанців.

Слайд  14

УУЛ   Літературознавець  коротко опише  екстремальні ситуації, в які потрапляли герої творів зарубіжої  та української літератури, та з'ясує, завдяки чому ті з честю виходити зі складного становища.

Будь ласка,  звіт, літературознавці,  прошу.

( очікувані відповіді)

 ( Робінзон Крузо, потрапивши на безлюдний острів внаслідок морської катастрофи, зайнявся натуральним сільським господарством, використавши рештки корабля для облаштування житла (роман Д. Дефо).

 Щасливо закінчилася пригода п'ятнадцятирічного капітана завдяки його знанням, кмітливості та сміливості (роман Ж. Верна).

Вижили у своїх мандрах та пригодах Том Сойєр та Гек Фінн, герої творів Марка Твена..

Герой оповідання Дж. Лондона «Жага до життя» знав, що потрібно хоч що-небудь їсти, якщо навіть не хочеться.

 Іван Карналюк з оповідання О. Довженка «Воля до життя» спинив кров з пораненої артерії, міцно притулившись до дерева, він вірив в одужання й вимагав, щоб його не кидали напризволяще, а лікували.

Хуха-Моховинка з казки Василя Королів -Старого вижила завдяки своїй наполегливості і кмітливості.)

УЗЛ  Географ визначав природні умови, клімат Аляски та України, де відбуваються дії в оповіданнях Джека Лондона та Олександра Довженка.

Будь ласка,  прошу до слова.

Слайд 15

 ( очікувані відповіді) Презентація

(Аляска –це півострів на північному заході Америки. Протяжність близько 700 км, завширшки від 10 до 70 км.

Слайд 16

 

Поверхня гориста – тут проходить Алгутський хребет з діючими та погаслими вулканами.

Слайд 17

Клімат холодний, континентальний.

Слайд 18

Україна розташована в самому  центрі Європи..

Слайд 19

Поверхня різноманітна за походженням та формам рельєфу.

Слайд 20

Клімат помірно континентальний.

 УЗЛ  Історики мали підібрати відомості про Аляску.

Будь ласка,  історики.

Слайд 21

 ( очікувані відповіді)

(Відкритий півострів російською експедицією Берингова та Чиркова у 1747 році.

Слайд 22

У 1748 році тут було засновано поселення на острові Кадьяк.

У 1867 році царський уряд Росії продав Аляску США за 7,2 мільйонів доларів.

Слайд 23

З 1959 Аляска – один із штатів США з населенням близько 400 тис. осіб.

Корінне населення – різні племена індіанців.

Слайд 24

Клондайк – ріка у Північній Америці. Бере свій початок у горах Маккенді.

Слайд 25

У басейні ріки Клондайк наприкінці ХІХ ст.. були відкриті родовища золота. Почалася «золота лихоманка», і тисячі золотошукачів подалися за щастям.

Багато із них загинули від морозу, цинги, через брак досвіду виживання в сурових північних краях, а також внаслідок втрати найкращих людських якостей.)

Слайд  26

УУЛ Знавець «Основ здоров'я» виписував усі екстремальні ситуації, в які потрапляють герої оповідання Дж. Лондона «Жага до життя» та О. Довженка «Воля до життя».

Будь ласка,  звіт знавця основ здоровя,   прошу.

( очікувані відповіді)

( «Жага до життя» Дж. Лондона:

 — безлюдна місцевість, пошкоджена нога і неможливість медичної допомоги;

 — відсутність їжі та можливості її роздобути;

 — можливість нападів хижих звірів;

 — суворий клімат, неможливість швидко пересуватися;

 

 «Воля до життя» О. Довженка:

 — тяжке поранення й відсутність вчасної медичної допомоги;

 — відмова лікарів боротися за життя героя;

 — небезпечна інфекція, виснаження організму)

 

5. Вчимося берегти своє життя.

 УЗЛ      Молодці, добре попрацювали з додатковою літературою. А зараз подивимся, чи зможете ви самі знайти правильний вихід із небезпечних життєвих ситуацій.  Пропонуємо декілька. Знайдіть помилки в діях героїв і поясніть, як, на вашу думку, слід було б вчинити.

Слайд  27

  УУЛ  Учні під час літніх канікул працювали на полі одного сільськогосподарського підприємства. Раптом почався дощ із громом і блискавкою. Діти весело побігли під велике дерево, що стояло біля дороги.

(Під час грому  не можна ховатися під одиноким деревом. В нього може влучити блискавка.)

Слайд  28

УЗЛ   Вночі була буря. По дорозі до школи Петрик помітив обірваний електропровід. «Ти подивись, — подумав він, — тепер спокійно можна відрізати собі шматок: у господарстві, як кажуть, знадобиться! І не лаятиме ніхто! Або здам у пункт прийому кольорових металів».

(Ніколи не можна торкатися  обірваного електропроводу. Він може бути під струмом.)

 Слайд  29

 УУЛ — Глянь, Оленко, яка гарна собачка!

 — Та це ж не собачка, а справжнісінька лисиця!  Я її погладжу, дивись, зовсім не боїться людей. Може вона свійська?

(Ніколи не можна підходити до незнайомих тварин. Вони можуть бути заразні на сказ.)

 Слайд  30

УЗЛ  Треба зробити для мами щось приємне, — подумала Іринка. — Мабуть, поставлю я варити суп на газову плиту, а сама тим часом сходжу до крамниці, куплю чогось смачненького на вечерю.

(Не можна залишати без нагляду плиту, може скоїтися пожежа.)

 Слайд  31

УУЛ — О, гляньте, скільки патронів вимило весняною водою на берег! — сказав Олексій друзям.

 — Давайте перевіримо, чи вони годяться, — запропонував Сашко.

(Якщо діти знайдуть вибухонебезпечні предмети, слід одразу повідомити про це дорослим.)

Слайд 32

ІV. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

1. Робота в групах.

УЗЛ  На основі аналізу текстів визначте елементи композиції творів.

1 група «Жага до життя».                           2 група «Воля до життя».

Діти отримують декілька варіантів елементів композиції. Серед них вони повинні знайти правильний та побудувати будиночок. Діти повинні ще й вірно  розташувати елементи, усвідомлюючи, що експозиція -це фундамент, а дах -це кульмінація.

1 група «Жага до життя»                         

(Експозиція  - опис Півночі.

Зав’ язка - Білл кидає свого хворого товариша.

Розвиток дії - герой бореться за життя.

 Кульміниція - сутичка з вовком)

2 група «Воля до життя»

(Експозиція  - розповідь лікаряі.

Зав’ язка – поранення Івана.

Розвиток дії - герой бореться за життя.

 Кульміниція – несподівана поява Івана в перев’язочній.)

Слайд 33

2. Книжкова виставка.

УЗЛ  А зараз  пропоную вам переглянути книжкову виставку. Скажіть, будь-ласка, що поєднує представлені твори?

(Українська і зарубіжна література.

Ідея перемоги добра над злом.)

 

УУЛ  А тепер спробуємо з’ясувати  змістові зв’язки між цими творами та визначимо проблеми. Запишіть їх у зошитах

(Проблема людської гідності, життя і смерті.

 Вірності у дружбі чи здатність зрадити її.

Гуманізм у стосунках між людьми.

Духовний світ людини та її моральний вибір.

Боротьба людини між духом і тілом.)

УУЛ    Чи є ці проблеми спільними?

(Я впевнена, що кожна із названих проблем без заперечень може відноситися до  творів, над якими ми працюємо.)

УУЛ  Згодна з думкою Софії, дійсно,всі ці твори об’єднані спільними проблемами

3. Робота з відеороликом.

УЗЛ   Діти, ви дуже добре попрацювали. Видно великий обсяг роботи та гарне знання змісту творів. Пропоную до уваги відеоролик. Подивіться уважно і скажіть, що вас найбільше вразило?

Відеоролик

(Подивившись уривкок, я дійшла висновку, що і  в найважчих умовах людина не є безпорадною: усе вирішують душевні сили, бажання жити.

Твори Джека Лондона та Олександра Довженка - це  гімн мужності людині,  її волі та силі. )

УЗЛ  Уривок  висловлює одну думку  —  людина може перемогти не тільки зброєю, а і силою духу, волею.

Слайд 35

УУЛ  Діти, прочитайте ще раз епіграф і зробіть висновок: чи можна перемогти людину, яка не здається?

(Ні, перемогти таку людину не можна.)

Слайд 36

4. Прийом « По той бік дзеркала».

 УЗЛ Уявіть, про що думав Білл, залишаючи товариша напризволяще.  І хірург, коли перестав лікувати Івана?

(Біл. Він для мене буде тягарем. А один я врятую і себе, і золото.

Хірург. Я зробив усе, що міг. Не подіяли  ні ліки, ні мій особливий метод. На

жаль, його вже нічого не врятує.)

 

УЗЛ   Дійсно, ми весь час стоїмо перед вибором: боротися чи змиритися, віддати чи збагатитися, любити чи ненавидіти…Але головне — в будь-яких ситуаціях залишатися людьми.

Слайд 37

5.  Мистецька хвилинка.

УЗЛ  Джек Лондон писав: «Краса — абсолютна. Людське життя, все життя підкоряється красі. Краса вже існувала у Всесвіті до людини. Краса залишиться у Всесвіті, коли людина загине, але не навпаки».

 

Краса має місце у всіх творах письменника природи Півночі. Вона незвична своєю суворістю і холодністю, але неповторна і захоплююча.

УЗЛ  Який жанр живопису перед вами?

( Пейзаж – зображення природи у художньому творі та на полотнах.)

УЗЛ  Поміркуйте, з якою метою автор приділяє багато уваги описам природи Півночі?

(Джек Лондон хоче показати людям сувору красу Півночі.)

УЗЛ  Як пов’язані картини Рокуелла Кента з творчістю Джека Лондона ?

(Вони обоє  писали свої твори на основі особистих вражень, набутих на Алясці.)

Слайд 38

УУЛ   Яку назву носить цей жанр живопису?

(Батальний жанр – твори живопису, на яких зображено битви.)

УУЛ Яким чином картини пов'язані з темою уроку?

(О.Довженко написав свій твір про події Великої Вітчизняної війни, свідком якої він був.)

Слайд 39

6. Творча робота.

Складаня кросенсів до творів ( працюють на фоні «Пісні про друга»

В.Висоцького)

1. Джек Лондон «Жага до життя»

http://img.yakaboo.ua/media/catalog/product/8/e/8ec8ca75540546a945cf305356c90760.jpg

http://img09.deviantart.net/499a/i/2015/105/c/9/jack_london___love_of_life_by_ooolongjohnson-d86cvf0.jpg

http://xn--80awafglm0a6dza.xn--p1ai/wp-content/uploads/2016/09/56f1e7b5b92812dbb9df9a99efdb02d14c477b9e.jpg

http://3.bp.blogspot.com/-6RTrv7X08dk/T5ihPUGXlsI/AAAAAAAAZGw/c3zRXwtBJ50/s1600/Chicken-Bones.png

https://typical-moscow.ru/wp-content/uploads/2016/06/%D0%94%D0%B6%D0%B5%D0%BA-%D0%9B%D0%BE%D0%BD%D0%B4%D0%BE%D0%BD.jpg

http://cs412931.vk.me/v412931427/2163/odL9QZDa_A0.jpg

http://lakokraska.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/2/0/20035_1_1.jpg

http://rostov-n.ru/wp-content/uploads/2017/01/%D0%9A%D0%90%D0%A0%D0%A2%D0%98%D0%9D%D0%9A%D0%90-8.jpg

http://www.outdoor-photos.com/_photo/4401765.jpg

 

 

2. Олександр Довженко «Воля до життя»

 

https://im1-tub-ua.yandex.net/i?id=91d3746db8f1c9f2cbccde15923cf428&n=33&h=215&w=323

http://www.eco-youth.ru/wp-content/files/Oak_tree_1.jpg

http://www.klevin-knife.ru/published/publicdata/KLEVINKNIFE/attachments/SC/products_pictures/34007_300dpi_enl.jpg

https://1.bp.blogspot.com/-j5FmIcuxpGk/Vy4l-uf3CvI/AAAAAAAAArY/8mrENd931DkT8NfnlLB-K5_hRLLFv09cwCLcB/s1600/2.JPG

http://9books.ru/images/covers_180x270/46500.jpg

http://www.xn--h1aafc5a.xn--p1ai/upload/resize_cache/iblock/fb2/800_498_15b63e48571089535dba7174d9b768d68/P1140093.jpg

http://evreimir.com/wp-content/uploads/2015/04/134640s8osc4.th_.jpeg

http://dingo.com.ua/source/maps/049.jpg

http://domik.ua/pic/objects/d0/94/7f/d0947f5bc9eb21b7679c6af814fd9db9_800x600.jpg

 

 

 

Слайд 40

7. Інтерпретація текста. «Боротьба героя з собою».

УЗЛ   На уроці ми з вами пригадали багато творів і героїв, порівнювали їх. Але чи все так просто, як здається на перший погляд?  Є герой, є випробування, а в кінці твору – перемога.   А може Джек Лондон і Олександр Довженко хотіли ще щось нам сказати, про щось попередити?

 

УУЛ  І якщо ви були уважними читачами, то може звернули увагу на те , що на перший погляд і не викликало  зацікавлення.

 

(1.  Я порівняв поранення у героїв оповідань, і дійшов висновку, що в цьому є щось спільне. У одного поранена нога, у другого- рука. Нога - це дорога.

Ногами ми можемо прийти як до щастя, так і до горя. Рука - символ наших

справ, як добрих, так і не зовсім. Все залежить від людини, який вибір  вона

зробить.

2.  Мене зацікавило, чому до дерева притулився Іван Кармалюк?  Я намалював дерево і дивився, думав. Дерево за обрисами нагадує хрест. І не випадково. Хрест робили з дерева. З давніх давен самим цілющим за своєю силою був саме дерев’яний хрест.  Хрест – це віра в Бога, надія на спасіння.  Іван Кармалюк теж опинився в межовій ситуації, між життям і смертю. Тому і шукав спасіння в хресті.

 

3.    Я довго думав, чому саме 67 сірників було у героя, не більше і не менше. Мені це не давало спокою. І я зрозумів, що хотів сказати Джек Лондон. Подивіться на число. Це дві половинки одного цілого.

6 – число диявола, 7 – число досконалості, число Бога. Добро і зло нероздільні в людині. Коли герой держав у руках 67 сірників , він був у межовій ситуації. Один хибний крок – і диявол переможе, забере душу. Я думаю, перемога добра почалася тоді, коли герой викинув золото. Духовне перемогло матеріальне.

 

4   Я довго не міг зрозуміти, як вовк не загриз героя? Хоча вовк був хворий, та герой же був взагалі  непритомний. Сили ж на стороні вовка. А він не нападав, а слідував весь час за ним, сидів поряд. Я заглянув у словничок символів і ось що знайшов.

Вовк- це зло. Тобто вовк- це зло, якого було багато  в серці нашого героя . І коли герой переміг вовка – насправді він переміг самого себе. Він очистився духовно. І саме після цього до нього прийшло спасіння. Навіть природа порадувалася за нього. В тексті читаємо: одразу зійшло яскраве сонечко.

 

УЗЛ  Діти, подумайте і скажіть, а яка ідея твору?

 

(Кожна людина в житті повинна зробити вибір: що найцінніще? Що найважливіше? Тільки духовно багата людини  зможе знайти в собі сили і вижити у будь-якій екстремальній ситуації.

Тільки людина зі світлою душею зможе черпате оте прадідівське коріння-волю,та з великою любовю та жагою боротися за своє життя.

 Щоб перемогти себе, треба духовно відродитися)

Слайд 41

V. Рефлексія

1. Скласти формулу перемоги героїв та поразки Білла.

(Слайд 42

Перемога героїв = людська сутність + жага до життя +сила

духу+духовність

Поразка Білла = хижаиька сутність +жадоба до золота+слабкість

духу+аморальність)

Слайд 43

2. Висновки дослідження.

(У героя залишився тільки годинник. Він є символом нескінченності життя і перемоги добра над злом)

 

3.Заключне слово вчителя.

Слайд 44

Життя ніколи не було легким. Випробування очікують і на нас, і саме герої

творів допомагають нам вийти із складних ситуацій, нагадують про велике

призначення - бути Людиною. Закінчити урок я хочу цитатою з оповідання:

(під звуки Музики)

«Життя -дивна річ.  Чому в нас така Жага до життя? Адже життя - це гра,

з якої людина ніколи не виходила переможцем. Жити - це означає тяжко

страждати, поки не підкрадеться до нас старість, - і тоді ми опускаємо руки

на холодний попіл остиглих вогнищ. Жити важко, але ми любимо життя й

ненавидимо смерть…»

УУЛ  Дорогі діти! Цінуйте своє життя! Бережіть цей найцінніший скарб!

Насолоджуйтесь кожною миттю! Нехай ваше життя буде щасливим і радісним! Чого бажамо і усім присутнім.

 

Слайд 45

VІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ ТА ІНСТРУКТАЖ ЩОДО ЙОГО ВИКОНАННЯ

1. Підготувати усну відповідь на питання «Чого я навчився у героя

оповідання Дж. Лондона «Жага до життя»?

2. Скласти кросворд за темою уроку.

3. Створити фанфік. Як ви думаєте, чим закінчаться випробування наших

героїв?

VІІ. ОЦІНКА РОБОТИ НА УРОЦІ ОКРЕМИХ УЧНІВ І ГРУП

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
5 лютого 2022
Переглядів
6243
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку