« М.В.Гоголь «Ніч перед Різдвом». Тема кохання. Образи Оксани і Вакули»

Про матеріал
Мета: Мета: Навчальна: проаналізувати образи Оксани й Вакули та особливості розкриття теми кохання в тексті повісті «Ніч перед Різдвом» Розвиваюча: розвивати навички індивідуальної та командної роботи; розвивати творчі здібності учнів; • розвивати логічне й асоціативне мислення, вміння висловлювати думку, користуючись цитатами з твору, навички виразного читання; Виховна: виховувати любов до книги та мистецтва слова, шану до загальнолюдських моральних цінностей та повагу до людських почуттів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

М. В. Гоголя «Ніч перед Різдвом». Тема кохання у творі. Образи Оксани і Вакули

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Диканька

Номер слайду 5

«Порушена послідовність» А) Вакула летить до Петербурга на чортові. Б) Цариця дарує Вакулі черевички для Оксани В) Коваль просить у Пузатого Пацюка допомоги. Г) Оксана милується собою перед дзеркалом. Д) Солоха, літаючи верхи на мітлі, збирає зірки у рукав. Е) Корній Чуб погоджується віддати заміж свою дочку за Вакулу Є) Вакула виносить мішки з материного дому. Ж) Чуб з кумом заблукали в темряві під час хурделиці, яку влаштував чорт. З) Відьма ховає сільських чоловіків у мішки.

Номер слайду 6

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}123456789

Номер слайду 7

«Упізнай героя»

Номер слайду 8

Номер слайду 9

«Упізнай героя» {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}1234567

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

«ЧАРІВНА ДІВЧИНА! …Я ЇЇ ТАК ЛЮБЛЮ…»

Номер слайду 14

Фізкультхвилинка. Встаньте, будь ласка. Зараз ми з вами виконаємо декілька вправ.1-а вправа - потягування. Уявіть себе в ролі чорта. Вам треба зібрати якомога більше зірок. Прямо над собою дістаємо зірку, ліворуч, справа (3 рази)Наступна вправа - ходьба на місці. Ви - Чуб і кум, що йдуть по зимовому хутору в гості до Солохи. Отже, почали.3-тя вправа - дихальна гімнастика. Подув сильний вітер. Видихаємо повітря. Вітер став піднімати сніг. Нічого не стало видно. Закрили очі. Відкрили.4-та вправа - присідання. Нарешті ви в будинку Солохи. Але постійно в двері її хати хтось стукається. Солоха вимушена ховати вас у мішок. А для цього вам потрібно присісти. Отже, виконуємо 5 присідань.

Номер слайду 15

Установіть відповідність між характеристиками Вакули й цитатами, які їх ілюструють. А працелюбність, майстерність 1 «Що ж, коли черевики такі на ногах і в них, можна гадати, ваше благородіє, ходите і на лід ковзатися, які ж мають бути самі ніжки? Думаю, що принаймні з чистого цукру». Б художній хист 2 «А я за журбою не бачу світу; а я її так люблю, як ні один чоловік на світі не любив і ніколи не любитиме». В релігійність 3 «Вакула розв’язав хустку й поклав перед ним [перед Чубом] новісіньку шапку й пояс, якого ще не бачено було на селі, а сам упав йому до ніг і сказав благальним голосом: «Змилуйся, батьку, не гнівайся! Ось тобі й нагайка: бий, скільки душа забажає, віддаюсь сам; у всьому каюсь; бий, та не гнівайся тільки!..»» Г сором’язливість, нерішучість 4 «Я згодний! - сказав коваль. - У вас, я чув, розписуються кров’ю; стривай же, я дістану з кишені цвяха! - Тут він заклав назад руку - та хап чорта за хвіст». Ґ здатність любити 5 «А як буде розмальована [скриня]! Хоч усю околицю виходи своїми біленькими ніжками, не знайдеш такої!» «На стіні збоку, як увійдеш у церкву, намалював Вакула чорта в пеклі, такого гидкого, що всі плювали, коли проходили повз нього». Д кмітливість 6 «Скрикнула й суворо зупинилася перед ним. Коваль і руки опустив». «- Їй усе іграшки; а я стою перед нею, як дурень, і очей не зводжу з неї. І все б стояв перед нею, і повік би не зводив з неї очей!» Е почуття прекрасного 7 «Що за сходи! - шепотів сам до себе коваль, - шкода ногами топтати. Які прикраси! От кажуть: брешуть казки! який чорт брешуть! Боже ти мій, що за поруччя! яка робота!» Є почуття гумору 8 «Коваль був богобоязлива людина й малював часто образи святих». «Усе добро, яке знайдеться в моїй скрині, на церкву! Прощавайте!» Ж повага до старших 9 «Коли б ти знала, скільки попрацював я коло неї: дві ночі не виходив з кузні; зате в жодної попівни не буде такої скрині».

Номер слайду 16

Установіть відповідність між характеристиками Вакули й цитатами, які їх ілюструють.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}123456789

Номер слайду 17

«Цитатний ланцюжок» З поданих цитат слід випишіть слова, які є ключовими в характеристиці Оксани1. «Оксана знала й чула все, що про неї говорили, і була вередлива, Як красуня».2. «- Еге ж, парубки, чи ж вам до пари я? Ви погляньте на мене, - вела далі гарненька кокетка, - як я плавно виступаю; у мене сорочка вишита червоним шовком. А які стрічки на голові!»3. «Важко сказати, що виявляло смагляве личко чарівної дівчини: і суворість у ньому було видно; і крізь суворість якесь глузування зі збентеженого коваля».4. «Поглянула на шию, на нову сорочку, вишиту шовком, і тонке почуття самовдоволення з’явилося на устах, на свіжих щічках».5. «Тут вона піднесла дзеркало й знову почала перед ним чепуритися».6. «Оксана, здавалось, була цілком задоволена І рада, щебетала то з тією, то з тією і реготала, не вгаваючи».7. «- Е, Одарко! - сказала весела красуня, обернувшись до однієї із дівчат, - у тебе нові черевики. Ой, які ж хороші!»8. «- А так! - провадила далі горда красуня, - будьте ви всі за свідків, якщо коваль Вакула принесе ті самі черевики, які носить цариця, то, от вам моє слово, що вийду зараз-таки за нього заміж».

Номер слайду 18

«Цитатний ланцюжок»ВЕРЕДЛИВА, КОКЕТКА, ГЛУЗЛИВА, САМОВДОВОЛЕНА, ЛЮБИТЬ ЧЕПУРИТИСЯ, ВЕСЕЛА, БАЛАКУЧА, ГОРДОВИТА

Номер слайду 19

«Оживи малюнок»

Номер слайду 20

«Оживи малюнок»

Номер слайду 21

«Оживи малюнок»

Номер слайду 22

«Чотири кути»«Чи погодилась би Оксана вийти заміж за Вакулу, якби він і не подарував їй черевички ?»

Номер слайду 23

«Одне речення. Хештег »Хештег - це ключове слово або фраза, перед якими ставиться символ # і які використовується в публікаціях у соціальних мережах. Правило: усі слова написано без пробілів, переважноз маленьких літер, пунктуаційні знаки відсутніабо заміняються на знак хештегу. Придумайте хештег до теми нашого уроку

Номер слайду 24

Домашнє завдання Повторити вивчений матеріал та підготуватися до контрольної роботи за темою “Пригоди і фантастика”: творчість Ч. Діккенса та М. В. Гоголя

pptx
Додано
6 лютого 2022
Переглядів
2410
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку