Конспект уроку «Електролітична дисоціація»

Про матеріал
Цілі уроку: перевірити рівень знань учнів з теми « Електролітична дисоціація»; виявити погано засвоєний матеріал з метою подальшого корегування.
Перегляд файлу

Контроль знань учнів з теми: «Електролітична дисоціація».  9 клас

Цілі уроку: перевірити рівень знань учнів з теми « Електролітична дисоціація»; виявити погано засвоєний матеріал з метою подальшого корегування.

Тип уроку: урок перевірки знань.

Обладнання: таблиця розчинності кислот, солей та основ.

Варіант І ( І рівень складності)

  1. Які частинки містяться у вузлах йонної кристалічної гратки? Під впливом чого кухонна сіль розпадається на йони у водному розчині: електричного струму чи полярних молекул води?
  2. У розчин магній хлориду занурили два електроди. Як поводяться катіони Магнію й аніони Хлору в електричному полі?
  3. Які із зазначених речовин дисоціюють у водних розчинах: NaNO3, Fe(OH)3, Ca3(PO4)2, FeCI3, HgO, Na2SO4, KOH? Напишіть можливі рівняння електролітичної дисоціації цих речовин.
  4. Чим зумовлена зміна універсального індикатора в розчинах натрій гідроксиду NaOH та хлоридної кислоти HCI.
  5. Визначте ступінь дисоціації електроліту, якщо: а) із кожних 100 молекул його на йони розклались 40; б) із кожних 20 молекул       12 дисоціювали?
  6. Дано: калій гідроксид, ортофосфатна кислота, сульфатна кислота, водень, йодоводень, сірка, алюміній сульфат. Які з них       і в якому стані проводять електричний струм?

 

Варіант ІІ ( ІІ складності)

  1. Визначте, які речовини будуть проводити електричний струм: розчин CuSO4, кристали йоду, порошок крейди, розчин сульфатної кислоти, кристалічний натрій карбонат, розчин спирту у воді, розчин кальцій нітрату, розчин літій гідроксиду.
  2. Є йони Ca2+ і СІ-. Визначте, у разі розчинення якої речовини вони утворилися. Напишіть її формулу. Як рухатимуться ці йони, якщо в розчин речовини занурити два електроди: негативний (катод) і позитивний ( анод)?
  3. Визначте, які йони утворюються в разі розчинення у воді таких ?речовин: кальцій гідроксиду, цинк нітрату, гідроген сульфіду, калій карбонату, калій броміду, натрій ортофосфату. Напишіть рівняння дисоціації цих речовин.
  4. Визначте, які з наведених електролітів у водному розчині містять хлорид- йони: НСІ, КСІО3, NaCI, NaCIO4, Mg(CIO)2, BaCI2. Напишіть рівняння дисоціації цих речовин.
  5. Ступінь дисоціації електроліту становить 30 %. Яка кількість молекул, що розпалися на йони, припадає в розчині на кожні 10 молекул розчиненої речовини?
  6. Напишіть формули речовин, у водних розчинах яких містяться такі йони: Н+, СІ-, NO3-, OH-, Ag+, Zn2+, Ba2+. Як виявити в розчині йон Н+?  Назвіть відомі вам індикатори й зазначтеїх колір у нейтральному, лужному та кислому середовищах.

 

Варіант ІІІ ( ІІІрівень складності)

  1. У склянка без написів є сухі речовини: барій сульфат, купрум (ІІ) нітрат, глюкоза. Як, маючи в розпорядженні воду і прилад для дослідження електропровідності, визначити, яка речовина міститься в кожній склянці?
  2. Напишіть рівняння дисоціації ферум (ІІ) сульфату.
  3. Напишіть рівняння електричної дисоціації речовин: алюміній нітрату, ортофосфатної кислоти, натрій гідроген сульфіду? Які з цих речовин дисоціюють ступінчасто?
  4. Яке забарвлення надають розчинам:

а ) йони Fe3;  б) йони К+, в) йони Си2+, г) йони NO3- ?

  1. Обчислити сумарну кількість речовини йонів АІ 3+ та SО42- у розчині об’ємом 1 л, який містить 0, 45 моль алюміній сульфату.
  2. Обчислити кількість речовини іонів Алюмінію і Нітрат –йонів, які містяться у 450 г розчину алюміній нітрату з масовою часткою солі 35 %, а ступінь дисоціації солі складає 20 %.

 

Додаткові питання

  1. За рахунок яких йонів розчини кислот мають кислий смак і однаково змінюють забарвлення індикаторів?
  2. Поясніть зміну забарвлення індикаторів?
  3. У стічних водах гальванічноо цеху містяться такі йони Fe 2+, Fe3+,, Cr3+, Cl-, NO-3. У разі розчинення яких речовинвони могли утворити такий розчин?
  4. Дві пробірки заповнені розчинами: одна – хлоридної, друга – оцтової кислот однакової концентрації. В обидві пробірки поклали по шматочку цинку. Де швидше відбудеться реакція?
  5. У сухій склянці змішали половину чайної ложки питної соди та половину чайної ложки лимонної кислоти. Додали води. Яка ознака свідчить про початок хімічної реакції? Як можна пояснити той факт, що в сухому стані речовини не реагували між собою? Яку роль відіграє вода?
  6. Відомо, що сила й окисні властивості кислот зростають зі збільшенням ступеня окиснення одного й того самого хімічного елемента. Складіть такий ряд для оксигеновмісних кислот хлору: НСІО3, НСІО, НСІО4, НСІО2.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 9 клас, Розробки уроків
Додано
25 жовтня 2021
Переглядів
1421
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку