Конспект Уроку "Г.К.Андерсен "Снігова королева"

Про матеріал

В конспекті розкрито основні завдання та мету першого уроку при вивченні творчості Г.К.Андерсена. Поміщено інтегровані завдання та дидактичний матеріал.

Перегляд файлу

Тема. Ганс Крістіан Андерсен. «Снігова королева»

Мета. Вчити використовувати народну мудрість у повсякденному житті для уникнення конфліктних ситуацій, вчитись виразно читати казку, розуміти зміст прочитаного, переказувати та відтворювати прочитане. Ознайомитись з життєвим та творчим шляхом письменника, відомими перекладачами казок Г.К.Андерсена, виховувати сімейні цінності, любов до Батьківщини, родинних відносин.

Обладнання: портрет Г.К.Андерсена, малюнки до казки «Снігова королева», роздатковий матеріал, мультимедійні засоби. Презентація до уроку за посиланням: https://drive.google.com/file/d/1HNSBo6mQpRARN_XTU4XvPrJxr0rtDFEI/view

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань

  • Пригадаймо, що таке усна народна творчість?
  • Що ми відносимо до усної народної творчості?
  • Які основні види казок ви знаєте?
  • Як називається казка, котру написала одна людина, а не увесь народ через передання і усне мовлення?
  • Отже, літературна казка – це твір, який написав автор. А які особливості має авторська казка?

 

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку

 

  • Сьогодні ми продовжимо вивчати казку в аспекті світової літератури і наступним письменником, з яким ми познайомимось, буде Данський письменник, казкар – Ганс Крістіан Андерсен.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  • Необхідно мати великий літературний талант, щоб придумати цікаву історію про будь-що: звичайну голку, зламану іграшку, горошину. Ганс Крістіан Андерсен володів таким даром, і це було його щастям. Він писав: «Світ навколо нас сповнений краси, вона проявляється в найменших перелітних образах, яких часто не помічають люди. У краплині води, взятої з калюжі, вирує цілий світ живих істот. Доба — крапля, схоплена з буденного життя, теж містить у собі цілий світ у картинах, сповнених поезії й краси. Відкрий тільки очі і дивись. Поет повинен вказувати на них іншим людям... Потім і вони звикнуть вдивлятися, і життя всіх збагатиться, збагатиться красою...» Щастя бачити й розуміти красу дарує нам письменник у казці «Снігова королева», з якою ми сьогодні розпочинаємо знайомство.

 

(Розповідь про життєвий та творчий шлях Андерсена)

А зараз, любі діти, ми з вами пограємо у цікаву гру. Прослухавши історію життя письменника спробуймо підібрати відповідні слова, які зможуть охарактеризувати його особистість. А літерами-підказками будуть літери з імені письменника.

 

Інтерактивна вправа «Асоціативна характеристика» з ключовим словом

 

А — авторитетний, активний...

Н — незграбний (трохи), ненав’язливий...

Д — добрий, довірливий...

Е — енергійний...

Р — романтичний, рішучий...

С — скромний, стриманий...

Е — етичний, елегантний...

Н — надзвичайний, нагороджений, найкращий...

 Отже, ми з вами розпочинаємо мандрівку казкою Г.К.Андерсена «Снігова королева», але от лихо, північний вітер розгулявся і перемішав усі частини казки між собою. Давайте разом відтворимо у хронологічній послідовності події, які розгортались у казці.

  1. Чарівне дзеркало.
  2. Північний вітер.
  3. Дві троянди.
  4. Сани Снігової королеви.
  5. Черевички.
  6. Чарівний сад.
  7. Принц і принцеса.
  8. Маленька розбійниця.
  9. Швидкий олень.
  10.  Мудра фінка.
  11.  Стара лапландка.
  12.  Не складене слово.
  13.  Розтоплене серце Кая.
  • Усі ми молодці, дуже добре попрацювали, казкову доріжку утворили, а тепер відвідаймо кожну зупинку і пригадаймо основні події, які супроводжували Кая та Герду.

 

  1. «Чарівне дзеркало»
  • Перша зупинка «Чарівне дзеркало». Що це за дзеркало у чому була його чарівність?  (усе хороше та прекрасне зменшувалось у ньому до неможливого, а все негідне та погане збільшувалось і здавалось ще страшнішим).
  • Хто зробив це чарівне дзеркало? (троль)
  • Як ви гадаєте, хто такий троль? (це міфічна істота північних країн, його зображують низькорослим чоловічком  зі страшним обличчям, інколи з кількома головами)
  • Що трапилось із чарівним дзеркалом?
  • Яку властивість мали скалки люстерка, які літали по усьому світу? (потрапляли у серце і очі людям, а ті у свою чергу ставали злими та лихими).
  • Що відбувалось з великими уламками дзеркала?
  • Як осколок від дзеркала потрапив до Кая та Герди?

 

  • Отже ми з вами мандруємо до наступної зупинки, яка має назву «Дві троянди»?

 

  • Як ви думаєте, чому ця зупинка має таку назву?
  • Які відносини були між Каєм та Гердою?
  • Чим виступають троянди у казці «Снігова королева»? (символами)
  • Пригадайте, що таке «символ»?» (умовне позначення будь-якого предмета, поняття або явища)
  • Як ви думаєте, що символізують білий т червоний кольори троянд?
  • Від кого діти дізнались про Снігову королеву? (від бабусі)
  • Як відреагувала на розповідь бабусі Герда? А як Кай?
  • Як ви думаєте, чому він насміхався із Снігової королеви?
  • Чим закінчились насмішки Кая?
  • Куди вразив Кая осколок чарівного дзеркала?
  • Що трапилось із Каєм далі? (учні переказують частину казки, коли зустрівся Кай зі Сніговою королевою)

 

  • От ми й зупинились на станції «Сани Снігової королеви». Як ви гадаєте, якими були санчата такої величної казкової героїні? (учні описують сани Снігової королеви)
  • Куди повезла Снігова королева Кая?
  • Чому саме північний вітер виступає символом холоду, снігу, холодної сніжної погоди не лише у цій казці, але й в усій літературі?
  • Чи забула Герда про Кая?
  • Які риси характеру допомогли Герді прийняти правильне рішення і піти шукати Кая?
  • Які ми усі молодці, активно працювали і ми можемо вирушати до наступної станції, яка має назву «Черевички».

 

  • Хтось можливо здогадався чому саме таку назву має ця зупинка?
  • Куди допливла Герда на човнику?
  • Чому вона не злякалась, адже річка була швидкою і човен швидко плив річкою? (вона хотіла врятувати Кая)
  • Хто помітив дівчинку? (бабуся)
  • Отже ми з вами потрапляємо у світ квітів, вічного літа. Де цвіли квіти різних пір року. Що це за місце? (Сад бабусі чарівниці)
  • Переносимось у чарівний світ квітів у сад старої квіткарки. Під назвою «Чарівний сад».
  • Що це був за сад? Хто доглядав квітник?
  • Давайте уявимо собі квітник, де б росло безліч різноманітних квіток. Які квіти можуть рости у квітнику? А щоб дати відповідь на запитання увімкнемо мікрофон і якнайшвидше називатимемо квіти й передаватимемо мікрофон далі.

 

Гра «Мікрофон»

  • Які ж ви молодці, скільки чудових квітів можуть рости у квітнику. І це ще не всі, адже на світі є надзвичайно багато видів квітучих рослин. Але у саду цієї старої чаклунки росли й квіти, які відігравали важливу роли для Герди. Які це квіти? (троянди)
  • Про те, яке враження справили на дівчинку квіти, ми поговоримо пізніше, а зараз скажіть, що трапилось з дівчинкою у бабусі?
  • Які чарівні речі були у цієї бабусі-чарівниці? (золотий гребінець, чарівна хвіртка, яка не впискала нікого із квітника-саду)
  • Що трапилось із пам’яттю Герди після того, як її волосся розчесала бабуся?
  • Що допомогло Герді пригадати, для чого вона пішла із дому і кого вона шукає? (дві троянди)
  • Отже ми знову зустрічаємо у казці оці символи дружби, взаємин між Каєм та Гердою. Почуття, які переповнювали серце Герди не могли просто зникнути чи замерзнути, чи стерті назавжди завдяки чарам бабусі. Ці почуття – вічні. Давайте разом пригадаємо, якими почуттями серця керувалась Герда у пошуках свого названого брата?
  • Для цього ми знову вмикаємо наш мікрофон і називаємо почуття, які могли наповнювати серце Герди.

Гра «Мікрофон»

  • Діти передають один-одному мікрофон, називаючи риси характеру Герди, які допомагали їй у пошуках Кая.
  • Дякую усім за таку активність і працелюбність. У нас з вами чудова командна робота.
  • Ми вияснили, що Герді допомогли пригадати її місію у казці дві троянди, а скажіть як ви гадаєте, кольори квітів який символізм носять у казці. Що на вашу думку символізує червоний колір? (любов, міцну дружбу, жертовність себе заради когось, кохання)
  • А що символізує білий колі? (чистоту, невинність, чесність, простоту)
  • Які прекрасні почуття приховані у колористиці цих квітів.
  • Які зміни помітила дівчинка у природі, коли опиналась по другу сторону хвіртки? (у садку бабусі було літо, світило сонце, а довкола уже була осінь)
  • Наша мандрівка дуже довга. Як у театрі відбуваються антракти між діями, так і у нас буде антракт тривалістю у кілька днів, тобто до наступного уроку, коли ми зможемо зустрітись з іншими героями казки Г.К.Андерсена «Снігова королева» і врешті-решт врятувати Кая.

 

Підсумок уроку

  • Давайте пригадаємо, у якій країні народився і жив Г.К.Андерсен?
  • Яким було дитинство письменника?
  • Що спонукало юного Ганса помандрувати до Копенгагена?
  • Пишучи які твори  Ганса почали впізнавати його на вулицях міст?
  • Яким казковим персонажам поставлені пам’ятники у Копенгагені?
  • Який пам’ятник є візитівкою Копенгагена?
  • Хто є основними персонажами у казці «Снігова королева»?

 

Д/з. Скласти по три запитання  до кожної з інших частин казки (принц та принцеса, маленька розбійниця, лапланка та фінка, порятунок Кая)

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Лєвтєрова Марина Дмитрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Половец Инна
    Дякую за допомогу!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Щелкун Світлана Олександрівна
    Дякую, дуже класна розробка!
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
22 жовтня 2018
Переглядів
19778
Оцінка розробки
4.9 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку