конспект уроку географії у 7 класі "АВСТРАЛІЯ - МАТЕРИК, ЧАСТИНА СВІТУ, ДЕРЖАВА"

Про матеріал

Нестандартні форми навчання, які застосовуються під час вивчення географії, мають дуже велике значення для розкриття творчих можливостей учнів. А це особливо важливо на даному етапі розвитку освіти, в час демократизації навчального процесу, гуманізації навчання. В центрі навчально-виховного процесу повинна стояти дитина, і завдання для нас, вчителів - зробити так, щоб ця дитина бажала вчитися і вміла орієнтуватися в потоці інформації - вибирала ті краплини знань, які їй необхідні. У своїй практиці застосовую деякі нестандартні форми проведення уроків, в даному випадку урок-репортаж. Вони викликають жвавий інтерес в учнів, зацікавлюють своєю новизною. Ці дидактичні знахідки дозволяють розширити та розвинути творчо- пошукові здібності учнів. Нетрадиційні форми навчання бажано застосовувати регулярно під час вивчення кожної великої теми. Саме за таких умов в учнів будуть сформовані необхідні вміння і навички щодо їх організації і проведення.

Перегляд файлу

АВСТРАЛІЯ - МАТЕРИК, ЧАСТИНА СВІТУ, ДЕРЖАВА

Мета: перевірити знання учнів про природу, населення, господарство Австралії; перевірити вміння учнів показувати на карті географічні об'єкти, характеризувати особливості фізико-географічного положення, роль клімату у розподілі вод суходолу, органічний світ і населення материка; розвивати колегіальне мислення, вміння перевтілюватися, використовувати набуті знання в неординарній ситуації.

Форма проведення: урок-репортаж.

Обладнання: фізична карта Австралії, набір таблиць про природу материка, таблиця «Джеймс Кук», фільм «Австралія», плакат «Австралія — материк- держава» (з візиткою, гербом, прапором країни, контуром материка, малюнком аборигена); підручник.                   Урок цього типу доцільно використовувати на завершальному етапі вивчення великої теми. Клас поділяється на репортерські групи, котрі отримують завдання від відомих телерадіокомпаній, журналів. Свій «репортаж» учні будують на основі набутих знань із використанням наочних посібників кабінету, кадрів діафільму, літератури як фотоматеріали своїх досліджень. Презентація має бути яскравою, теоретично і практично ґрунтовною, цікавою, щоб викликати неабиякий інтерес в однокласників. За бажанням учні можуть взяти мікрофон, щоб бути схожими на справжнього репортера.

На уроці використовуються інтерактивні методи навчання: робота в малих групах, рольова гра, активні суспільні дії — розробка рекомендацій туристам.

Хід уроку

Учитель

Ви в Австралії бували?

Про Австралію ви чули?

Та невже ви так ніколи

І не їздили туди?

А ось трапилась нагода

Побувати там всім нам.

Тож-поділимось на групи

І почнемо сходу-враз

Наш підсумковий урок-репортаж.

Потім клас поділяється на групи (шляхом складання розрізаних малюнків).

Щоб перевірити їхню готовність до «відрядження» на материк, проводиться випробування під назвою «Хто такий? Що таке?». Учні називають і показують об'єкти на карті, імена дослідників, види рослин і тварин, де вони ростуть і водяться. Відповідь має бути влучною і чіткою.

 

 

 

 

 

 

 

Йорк

Великий Бар'єрний

Байрон

Тасманія

А. Тасман

Ейр

Велика Піщана

Вікторія

Карпентарія

Великий Вододільний

Стіп-Пойнт

Кейп-Иорк

Дж. Кук

Південно-Східний

Муррей

Коралове

ему

лірохвіст

коала

качкодзьоб

 

 Репортерські групи отримують завдання:

І група: екологи від журналу «Рідна природа»:

Доведіть, що охорона природи — важлива проблема австралійського континенту.

IIгрупа: геологи від Українського географічного журналу:

Як населення материка використовує мінерально-сировинні ресурси, що залягають в його надрах?

III група: Кліматологи від Гідрометеоцентру України:

Доведіть, що Австралія — найсухіший материк Землі.

ІУгрупа: зоологи від журналу «Юний натураліст»:

У чому своєрідність і унікальність органічного світу Австралії? Розкрийте секрети.

Угрупа: демографи від радіостанції «Промінь»:

Доведіть, що Австралія — індустріально-аграрна країна. Чому стверджують, що «економіка Австралії їде на спині вівці?»

VIгрупа: телеведучі від каналу «1 + 1»:

Складіть рекомендації туристам, які побажають відвідати Австралію.

Запропонуйте рекламу, поетичні рядки про цей дивовижний материк.

Кожна група готує свій «репортаж» протягом 5 хвилин, розподіливши обов'язки і ролі, хто у групі про що розповідає. Під час підготовки і презентації учні використовують кадри діафільму «Австралія», таблиці про природу материка, вірші про тварин-ендеміків. Презентувати «репортаж» може хтось один із групи, інші члени доповнюють розповідь, або ж відповідають по черзі всі члени групи.

Підсумок уроку. Оцінювання учнями власної участі в роботі малої групи

Кожній групі роздається на парту лист із показниками роботи групи. Ця форма дає можливість оцінити роботу малої групи самими учасниками групи. Можна просто ставити позначку (наприклад, хрестик) у відповідній графі, відмічаючи, як працювала група в цілому, або вписувати імена учасників групи.

 

Показники

Завжди

Звичайно

Іноді

Ніколи

1

Ми перевірили, чи всі учасники групи розуміють, що потрібно зробити

 

 

 

 

2

Ми відповідали на питання, даючи пояснення, коли це було необхідно

 

 

 

 

3

Ми з'ясовували те, що на,м було не зрозуміло

 

 

 

 

4

Ми допомагали один одному з тим, щоб усі могли зрозуміти і застосувати на практиці інформацію, яку отримали

 

 

 

 

5

Ми надавали можливість усім взяти участь в обговоренні, прийнятті рішення та представленні результатів роботи групи

 

 

 

 

 

Підписи членів групи:

У кожного учня на парті лежить аркуш паперу з надрукованими запитаннями.

Прізвище, ім'я___________________________________________________________________

Оцініть себе за кожним з визначених напрямів від 0 до 2 балів.

  1. Ви брали активну участь у роботі групи___________________________________________
  2. Ви вносили вдалі пропозиції, які враховувала група________________________________
  3. Ви надавали підтримку іншим членам групи, заохочували їх до роботи______________
  4.   Ви висунули цілком нову ідею, що сподобалась іншим_____________________________
  5. Ви вдало узагальнювали думки інших і просували роботу групи вперед______________
  6.   Ви доповідали класу про результати групової роботи_______________________________

Усього балів____________________________________________________________________

Домашнє завдання: повторити § 27-30, скласти сенкен або гранування на тему «Австралія» (за бажанням).

Зразок учнівської роботи

                        Австралія-це материк,

                        лежить між океанів.

                        Хоч він зовсім невеликий                    

                        дива його незнані.

                        Це материк, де навпаки

                        бува зима і літо.

                         Росте високий евкаліпт,

                         й під ним зростають квіти.

                         Живуть руді там кенгуру

                         у сумці із малятком.

                         Й ведмідь — коала у жару

                         висить собі звірятко.

                         Співають райські птахи тут

                         у зелені барвистій.

                         Багато страусів й папуг

                         в своїй красі первісній.

 

Цікаві матеріали, що можуть бути використані у репортажах.

  •        Мельбурн заснований на місці поселення, що мало назву мовою аборигенів Дутигала у 1835 р. У 1837 р. назву змінено на честь колишнього британського прем'єра-міністра лорда Мелборна.
  •         Сідней заснований англійськими колоністами в 1788 р. і названий на честь англійського міністра колоній лорда Сіднея.
  •             Канберра — столиця Австралії. Топонім Канберра, як назва місцевості, відомий з 1823 р. Тоді там виникло перше поселення європейських колоністів. Коли у 1913 р. тут почали будувати столицю Австралії, цей топонім взяли за назву міста. Важко було пояснити походження назви через слабку обізнаність місцевих діалектів аборигенів. З одного місцевого діалекту можна свідчити, що назва походить від географічного терміна, що означає «два однакових горба» і належить височинам, на яких розташоване місто.
  •     Муррей. Цю річку відкрили колоністи Г. Юм і У. Ховелл в 1824 р. і назвали на честь одного з них рікою Юма. У 1829 році її досліджувала експедиція Ч. Стерта, котрий перейменував річку в Муррей на честь Джорджа Муррея, статс-секретаря відомства колоній.
  •           Ейр, озеро, відкрите в 1840 р. вівчарем Дж. Ейром. Назва на його честь присвоєна у другій половині XIX ст. під час наступного вивчення озера.
  •            Тасманія, острів, названий у 1853 р. на честь голландського мореплавця Абеля Таскана (1603—.1659), котрий перший з європейців побачив цей острів у 1642 р. і назвав його Ван-Діменовою Землею (на честь Ван Дімена, генерал- губернатора Нідерландської Ост-Індії або, за іншою версією, на честь його доньки, Марії Ван Дімен, у яку був палко закоханий А. Тасман).
  •        Страус ему заввишки з дорослу людину, маса його — близько 60 кг. Після африканського страуса — це другий за величиною птах на Землі. Яйце ему — зеленого кольору, маса одного яйця дорівнює масі 12 курячих яєць. Шкаралупа у них дуже тверда. За смаковими якостями нічим не відрізняється від курячих яєць.
  •         Килимовий пітон досягає 4 м завдовжки. Місцеві жителі не заперечують, коли така змія поселяється у них у клуні або.стайні, тому що вона знищує пацюків і мишей.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Географія 7 клас (Гілецький Й.Р., Чобан Р.Д., Сеньків М.І.)
Додано
8 лютого 2018
Переглядів
2522
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку