Конспект уроку. Групи слів за значенням: синоніми, антоніми, омоніми. 5 клас

Про матеріал
Систематична робота над синонімами розвиває у школярів навички уникати повторення у мовленні тих самих слів, одноманітності викладу. Важливе місце посідають вправи з антонімами, мета яких – збагатити словниковий запас учнів. Навчити відрізняти омоніми від багатозначних слів і доречно вживати їх у мовленні.
Перегляд файлу

Дата _______________

Тема: Групи слів за значенням: синоніми, антоніми, омоніми.

Тренувальні вправи.

Мета: формування компетентності спілкування державною мовою.

Розвивати уміння: висловлювати свої почуття та переживання; брати участь у дискусіях, обговореннях на теми «Синоніми . Антоніми. Омоніми».

Формування математичної компетентності. Розвивати уміння: аналізувати, систематизувати, зіставляти, протиставляти вивчений матеріал.

Тип уроку: урок повторення.
Обладнання: підручник, ілюстрації,словники.

Перебіг уроку

І. Зупинка «Синоніми».

      Систематична робота над синонімами  розвиває у школярів навички уникати повторення у мовленні тих самих слів, одноманітності викладу. Від уміння з ряду синонімів вибрати одне слово, яке б найповніше передавало думку, залежить правильність, точність, образність вислову.

1. Робота зі словником синонімів.

Знайти у словнику такі слова:

Великий               Світати

                                                                                         Сухий

                                                       Мами (мама)

      Якщо Ви вмієте добирати синоніми до слів, доречно використовувати їх, то Ваше мовлення можна назвати багатим. Аби виробити це вміння, потрібно вдосконалювати мовлення, зокрема багато читати, а також користуватися словником синонімів.

2. Гра «Хто  більше?»

Дібрати самостійно синоніми до запропонованих слів.

Кричати

                                                                                  Бігти

                            Швидкий

ІІ. Зупинка «Антоніми».

       Важливе місце посідають вправи з антонімами, мета яких – збагатити словниковий запас учнів. Виробити вміння яскраво й образно висловлювати свої думки. Крім того, виконуючи вправи з антонімами, учні користуються такими логічними операціями, як порівняння, зіставлення, протиставлення, які сприяють розвиткові їхніх розумових здібностей.

1. Гра «Найрозумніший»

До поданих слів дібрати антоніми.

Глибокий - …

Зверху - …

Говіркий - …

Радісно - …

Старіти - …

Збільшуватися - …

Широкий - …

 Плакати - …

2.  «Відгадай загадку»

Чорна корова всіх поборола, а білий віл всіх людей підвів. (Ніч і день)

Золотий пішов, а срібний прийшов. (Сонце і місяць)

 

ІІІ. Зупинка «Омоніми».

«Хвилинка смішинка»

- Ти чув коли-небудь, Денисе, як співає вівсянка?

- Таке придумала, Марійко, хіба ж каша вміє співати?

        Слід багато уваги приділяти виробленню в учнів уміння правильно тлумачити значення слова, навчити точно сприймати його зміст. Навчити відрізняти омоніми від багатозначних слів і доречно вживати їх у мовленні.

1. За поданими малюнками скласти речення. (Додаток)

2. Виконати вправу з підручника 82.

3. Гра «Кмітливий»

- Яку частину слова можна у землі знайти? (Корінь)

- Яке місто літає? (Орел)

- З якого крана води не набереш? (Підйомного)

- Яким ключем не можна відімкнути замок? (Журавлиним)

 

ІУ. Зупинка «Домашнє завдання»

Виконати вправу 105

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток

Картинки по запросу півники

 

Похожее изображение

 

 

 

 

 

Похожее изображение

 

Похожее изображение

docx
Додано
30 вересня 2019
Переглядів
1335
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку