Конспект уроку хімії у 10 класі. Естери

Про матеріал
Конспект уроку хімії у 10 класі. Естери. Реакція етерифікації. Склад, хімічна будова. Гідроліз естерів. Застосування.
Перегляд файлу

Урок хімії в 11 класі

Тема уроку: Естери. Реакція етерифікації. Склад, хімічна будова. Гідроліз естерів. Застосування.

Цілі уроку:

Навчальні: продовжити знайомство з оксигеновмісни ми органічними сполуками на прикладі естерів. Сформувати поняття естерів, розглянути їх будову, номенклатуру, властивості, добування в результаті реакції  етерифікації, застосування. Поглибити знання про хімічну рівновагу на прикладі реакції естерифікації.

Розвивальні: продовжити розвиток в учнів уміння аналізувати і формулювати самостійні висновки за вивченим матеріалом. Розширити кругозір учнів. Розвивати логічне мислення, інтерес до вивчення хімії, пізнавальну активність, творчий інтерес

Виховні: формувати в учнів естетичний смак, почуття прекрасного, любов до рідної землі. Формувати соціальні компетенції учнів.  Виховувати поважне ставлення до особистості,  дбайливе відношення до свого здоров'я. Профорієнтаційна робота.

Очікувальні результати:урізноманітнити знання про оксигеновмісні органічні сполуки, розгянути будову естерів, номенклатуру, властивості, добування, поглибити знання про хімічну рівновагу на прикладі реакції етерифікації, розвивати критичне мислення, пізнавальну активність.

Тип уроку: урок формування нових знань

Методита прийоми роботи: пояснювально-ілюстративний, репродуктивний, активні, інтерактивні,  демонстраційний експеримент, ІКТ     

Форми роботи фронтальна, індивідуальна, парна, взаємонавчання, само оцінювання.

  Обладнання: мультимедійний проектор, презентація до уроку; учнівська презентація, випереджувальні завдання, бук трейлер, електронний засіб навчання: «Віртуальна лабораторія»

І. Організація класу.

Прийом «Знайомство і перетворення»

  • Якби я був книжкою, то я був би…
  • Якби я був явищем природи, то я був би…
  • Якби я був музикою, то я був би…
  • Якби я був запахом, то я був би…

ІІ. Актуалізація опорних знань:

Асоціативна розминка:

  • -ОН
  • -ен
  • Оцет
  • СnНń+СНО
  • 180
  • Мурахи
  • Вологі препарати
  • -цис, -транс
  • СОО
  • sp
  • -ізо-
  • 109,5
  • -СН-
  • полі-
  • тетраедр

Дати назви речовинам:

43 ПІДКАЗКИ

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Мотивація навчального матеріалу.

Запашні речовини в нашому житті.

Жива природа дала людині неймовірно багату палітру кольорів і гаму звуків; вона також подарувала їй неймовірно різноманітний світ запахів, які розливають квіти, плоди, трави. І всімацими запахами ми зобов’язані новому классуорганічнихречовин – естерам.

Слово «естер» (від ather (латин.),  вимовляється «етер»)  означає «ефір». Це давньогрецьке слово позначало верхній променистий шар повітря, де перебували боги.

Здавніх-давенукраїнціприкрашалисвоїсадибиквітами. Серед них можнабулопобачитинагідкилікарські, або календулу, чабрець,  які вшановували на нашійземлі за духмяний запах. А чиможнауявитисобіукраїнськуоселю без терпкого характерного запаху чорнобривців?

     Виявляється, що запах трав, квітів, плодівзалежитьвідумісту в них самеприроднихестерів.Пригадайте запах скошеногосіназістеблом материнки, чабрецю і шавліїлугової, неповторний аромат лаванди кримської… Цеароматинашоїрідноїземлі, де ми народилися і виросли.

В повсякденномужитті ми зустрічаємось із фруктами, квітами, косметикою та парфумами, продуктами харчування, що мають запахи. У фруктах та квітахці аромати природного похождення, а в деяких продуктах харчування, косметиці вони створені людиною.

Методичний прийом «Дивуй» (Учень)

  • Здатність розрізняти запахи називають нюхом. У носі у людини близько 50 млн. рецепторів нюхового епітелію (у собаки – більше за 200 млн.)
  • Неприємний запах зіпсованої їжі запобігає нам: “Не бери в рот! Небезпечно!”
  • В тих, що палять, гострота нюхунижче, ніж у некурящих.
  • Акула здатна за 1 км учути у воді запах краплі крові.
  • Лосось знаходить місце свого народження по запаху за сотні кілометрів.
  • Сильний запах складних ефірів дуже мудро використовують бджоли. Ужаливши жертву, вониразом з отрутою упорскують в ранку суміш складних ефірів, характерний запах якої і спонукає інших бджіл спрямуватися до місця укусу.
  • У Бразилії мешкають метелики, які видають сильний і приємний запах, тому їх спеціально тримають удома для ароматизації повітря.
  • Коли людина боїться, виділяється адреналін,

Це знають собакиі з гавкотом біжать за ним.

  • Щоб отримати 1 кг олії троянди, треба переробити 4 тонни квітів. 

Але за допомогоюхімічнихреакційлюдинаможеврятувати те, щодає нам природа. Більшістьароматизаторів, віддушок зараз добуваютьсинтетичнимшляхом.

    Отже,ми можемозробитивисновок, що ми живемо у світізапахів.
   Запах – цесукупністьароматіврізнихречовин, середяких є складніефіри, абоестери.

 Сторінками історії (презентація учениці)

VІ. Вивчення нового матеріалу.

Будова естерів.

  • Естери –  це похідні карбонових кислот, в яких  атом Гідрогену карбоксильної групи заміщений на вуглеводневий радикал.
  • Загальна формула естерівСn Н2n O2. ????????

Ізомерія

  • Структурна ізомерія карбонового скелета (С₄Н₈О)
  • Ізомерія між класами сполук естери – карбонові кислоти

Номенклатура.

Етилацетатпрефікс походить від назви спирту, а корінь від назви карбонової кислоти.

Естери зазвичай розглядають як продукт реакції кислоти зі спиртом, наприклад, етилацетат можна сприймати якрезультат взаємодії оцтовоїкислоти і етанолу.

Фізичні властивості естерів. (опрацьовуємоматеріалпідручникас.124)c.115

(ПовідомленняучениціпроЯсинець)

Різноманітність естерів

 

Рефлексія.

Дати назви сполукам

 

 

 

Складаємо рівняння реакцій утворення естерів

  1. Пентилетаноат
  2. Метилбутаноат
  3. Етилбутаноат

Складаємо сенкан

Естер

Ароматичний, безбарвний

Лікує, розбавляє, гідролізує

Утворюється в результаті етерифікації

Ефір

 

Домашнє завдання

  • Опрацювати § 23 с.123-126
  • Яку сполуку ви можете запропонувати як ароматизатор для виготовлення мила із запахом ананасів?

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 10 клас, Розробки уроків
Додано
28 лютого 2020
Переглядів
3781
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку