Урок хімії в 11 класі
Тема уроку: Естери. Реакція етерифікації. Склад, хімічна будова. Гідроліз естерів. Застосування.
Цілі уроку:
Навчальні: продовжити знайомство з оксигеновмісни ми органічними сполуками на прикладі естерів. Сформувати поняття естерів, розглянути їх будову, номенклатуру, властивості, добування в результаті реакції етерифікації, застосування. Поглибити знання про хімічну рівновагу на прикладі реакції естерифікації.
Розвивальні: продовжити розвиток в учнів уміння аналізувати і формулювати самостійні висновки за вивченим матеріалом. Розширити кругозір учнів. Розвивати логічне мислення, інтерес до вивчення хімії, пізнавальну активність, творчий інтерес
Виховні: формувати в учнів естетичний смак, почуття прекрасного, любов до рідної землі. Формувати соціальні компетенції учнів. Виховувати поважне ставлення до особистості, дбайливе відношення до свого здоров'я. Профорієнтаційна робота.
Очікувальні результати:урізноманітнити знання про оксигеновмісні органічні сполуки, розгянути будову естерів, номенклатуру, властивості, добування, поглибити знання про хімічну рівновагу на прикладі реакції етерифікації, розвивати критичне мислення, пізнавальну активність.
Тип уроку: урок формування нових знань
Методита прийоми роботи: пояснювально-ілюстративний, репродуктивний, активні, інтерактивні, демонстраційний експеримент, ІКТ
Форми роботи фронтальна, індивідуальна, парна, взаємонавчання, само оцінювання.
Обладнання: мультимедійний проектор, презентація до уроку; учнівська презентація, випереджувальні завдання, бук трейлер, електронний засіб навчання: «Віртуальна лабораторія»
І. Організація класу.
Прийом «Знайомство і перетворення»
ІІ. Актуалізація опорних знань:
Асоціативна розминка:
Дати назви речовинам:
ПІДКАЗКИ
ІІІ. Мотивація навчального матеріалу.
Запашні речовини в нашому житті.
Жива природа дала людині неймовірно багату палітру кольорів і гаму звуків; вона також подарувала їй неймовірно різноманітний світ запахів, які розливають квіти, плоди, трави. І всімацими запахами ми зобов’язані новому классуорганічнихречовин – естерам.
Слово «естер» (від ather (латин.), вимовляється «етер») означає «ефір». Це давньогрецьке слово позначало верхній променистий шар повітря, де перебували боги.
Здавніх-давенукраїнціприкрашалисвоїсадибиквітами. Серед них можнабулопобачитинагідкилікарські, або календулу, чабрець, які вшановували на нашійземлі за духмяний запах. А чиможнауявитисобіукраїнськуоселю без терпкого характерного запаху чорнобривців?
Виявляється, що запах трав, квітів, плодівзалежитьвідумісту в них самеприроднихестерів.Пригадайте запах скошеногосіназістеблом материнки, чабрецю і шавліїлугової, неповторний аромат лаванди кримської… Цеароматинашоїрідноїземлі, де ми народилися і виросли.
В повсякденномужитті ми зустрічаємось із фруктами, квітами, косметикою та парфумами, продуктами харчування, що мають запахи. У фруктах та квітахці аромати природного похождення, а в деяких продуктах харчування, косметиці вони створені людиною.
Методичний прийом «Дивуй» (Учень)
Це знають собакиі з гавкотом біжать за ним.
Але за допомогоюхімічнихреакційлюдинаможеврятувати те, щодає нам природа. Більшістьароматизаторів, віддушок зараз добуваютьсинтетичнимшляхом.
Отже,ми можемозробитивисновок, що ми живемо у світізапахів.
Запах – цесукупністьароматіврізнихречовин, середяких є складніефіри, абоестери.
Сторінками історії (презентація учениці)
VІ. Вивчення нового матеріалу.
Будова естерів.
Ізомерія
Номенклатура.
Етилацетат – префікс походить від назви спирту, а корінь від назви карбонової кислоти.
Естери зазвичай розглядають як продукт реакції кислоти зі спиртом, наприклад, етилацетат можна сприймати якрезультат взаємодії оцтовоїкислоти і етанолу.
Фізичні властивості естерів. (опрацьовуємоматеріалпідручникас.124)c.115
(ПовідомленняучениціпроЯсинець)
Різноманітність естерів
Рефлексія.
Дати назви сполукам
Складаємо рівняння реакцій утворення естерів
Складаємо сенкан
Естер
Ароматичний, безбарвний
Лікує, розбавляє, гідролізує
Утворюється в результаті етерифікації
Ефір
Домашнє завдання