8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

конспект уроку "Іменники четвертої відміни"

Про матеріал
Мета: поглибити знання учнів про іменник як частину мови, ознайомити шестикласників із особливостями відмінювання іменників ІV відміни; розвивати пізнавальну діяльність учнів, їхнє логічне і критичне мислення, творчі вміння й навички; виховувати любов до всього живого, відповідальність за братів наших менших. Обладнання: таблиці за темою «Відміни іменника», підручник О.Заболотний (для шкіл з російською мовою навчання), дидактичний матеріал.
Перегляд файлу

 

Урок №                                                                          Дата_______

Тема. Відмінювання іменників ІV відміни

Мета: поглибити знання учнів про іменник як частину мови, ознайомити шестикласників із особливостями відмінювання іменників ІV відміни; розвивати пізнавальну  діяльність учнів, їхнє логічне і критичне мислення, творчі вміння й навички; виховувати любов до всього живого, відповідальність за братів наших менших.

Обладнання: таблиці за темою «Відміни іменника», підручник О.Заболотний (для шкіл з російською мовою навчання), дидактичний матеріал.

Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок

 

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок

  1. Перевірка домашнього завдання.
  • Коли іменники ІІ відміни чоловічого роду в родовому відмінку однини мають закінчення –а, -я?
  • Коли іменники ІІ відміни чоловічого роду в родовому відмінку однини мають закінчення –у, -ю?
  • Які іменники відносимо до ІІІ відміни?
  • Провідміняйте іменник мати в однині та множині (усно)
  • Коли відбувається подовження приголосних в іменниках ІІІ відміни в О.в?
  • Коли не відбувається?
  • Коли з’являється апостроф?
  • Які має відмінкові закінчення клична форма?

Перевірка вправи109, 115

ІІІ Повідомлення теми та мети уроку.

ІV. Сприйняття нового матеріалу.

  1. Робота з підручником
  2. Вправа «Чому так?»

Пояснити, чому іменники першого рядка належать до ІІ відміни, хоч і мають суфікс –ят, а другого – до четвертої?

Поросятко, орлятко – ІІ відміна

Порося, орля – четверта

Робота з таблицею (вправа 117)

  • Зверніть увагу! Іменник із суфіксом -ен- в родовому та орудному відмінках  однини та  іменники – назви тварин у знахідному відмінку множини мають паралельні форми.

Наприклад, Н.в. – того імя (імені), доглядали курчата (курчат).

 

 

V Закріплення вивченого матеріалу.

  • Гра «Хто це?»

1. Свійська водоплавна птиця. (Каченя)

2. Цар звірів. (Левеня)

3.Великий хижак із родини котячих. (Тигреня)

4. Персонаж багатьох казок. (Вовченя)

5. Птах, один із персонажів байки І.Крилова. (Лебеденя)

6. Цар птахів. (Орля)

7. Корова. (Теля)

8. Назва якого птаха співзвучна з імям дівчини. (Галченя)

- До якої відміни відносяться записані слова?( ІV)

 

2. Робота з текстом.

  • Прослухайте поезію О Ярового. Яка тема й головна думка вірша?

Під веселим небом золотого дня

Доганя метелика раде хлопченя…

І накрив долоньками двоє криленят:

«Похвалюсь метеликом я поміж хлопят!

Ой, такий гарнюсінький, ой, такий чудний!»

І подав метелик голосочок свій:

«Добрий мій кумеднику, дороге хлопя!

Ходиш ти травичкою, і літаю я…

Я не можу, любий, жить без висоти…»

Посміхнувся хлопчик і сказав: «Лети!»

 

  • Про що розповідається у вірші?
  • Чи правильно зробив хлопчик, відпустивши метелика?
  • А як би ви вчинили, будучи на його місці?
  • Доберіть заголовок, який розкривав би головну думку вірша.
  • Назвіть в цьому вірші іменники четвертої відміни

Вправи 118, 119

  1. Самостійна робота в групах.

Поставте іменники в родовий та орудний відмінок однини й множини. Два з них (на вибір) уведіть в речення.

Лисеня, козеня, орля, пташеня, зайченя, теля, бобреня, совеня, імя, чаєня.

  1. Переписати речення, вставити пропущені букви; визначити відміни іменників.

Учені визначили структуру часнику, с…нтезували штучний аналог і випробували остан...ій на твари...них моделях різних захворювань. І виявилося, що ця справ­ді унікальна р...човина знижує арт…ріальний тиск, усуває цукровий діабет, запобігає діареї, знижує ризик розвитку інфаркту міокарда.

 

 

VІ .Підбиття підсумків уроку

  1. «Мікрофон»
  • Що нового дізнались на уроці?
  • Що вам сподобалося, запамяталося?
  1. Рефлексія
  • Як ви оцінюєте свою роботу на уроці?
  • Проведіть самоаналіз (назвіть труднощі та успіхи, з якими ви зустрілись сьогодні на уроці).

VІІ. Домашнє завдання

1.Опрацювати параграф 13, вивчити правила, вправа120

1

 

docx
Додано
4 листопада 2019
Переглядів
602
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку