Урок № Дата_______
Тема. Відмінювання іменників ІV відміни
Мета: поглибити знання учнів про іменник як частину мови, ознайомити шестикласників із особливостями відмінювання іменників ІV відміни; розвивати пізнавальну діяльність учнів, їхнє логічне і критичне мислення, творчі вміння й навички; виховувати любов до всього живого, відповідальність за братів наших менших.
Обладнання: таблиці за темою «Відміни іменника», підручник О.Заболотний (для шкіл з російською мовою навчання), дидактичний матеріал.
Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок
Хід уроку
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок
Перевірка вправи109, 115
ІІІ Повідомлення теми та мети уроку.
ІV. Сприйняття нового матеріалу.
Пояснити, чому іменники першого рядка належать до ІІ відміни, хоч і мають суфікс –ят, а другого – до четвертої?
Поросятко, орлятко – ІІ відміна
Порося, орля – четверта
Робота з таблицею (вправа 117)
Наприклад, Н.в. – того імя (імені), доглядали курчата (курчат).
V Закріплення вивченого матеріалу.
1. Свійська водоплавна птиця. (Каченя)
2. Цар звірів. (Левеня)
3.Великий хижак із родини котячих. (Тигреня)
4. Персонаж багатьох казок. (Вовченя)
5. Птах, один із персонажів байки І.Крилова. (Лебеденя)
6. Цар птахів. (Орля)
7. Корова. (Теля)
8. Назва якого птаха співзвучна з імям дівчини. (Галченя)
- До якої відміни відносяться записані слова?( ІV)
2. Робота з текстом.
Під веселим небом золотого дня
Доганя метелика раде хлопченя…
І накрив долоньками двоє криленят:
«Похвалюсь метеликом я поміж хлопят!
Ой, такий гарнюсінький, ой, такий чудний!»
І подав метелик голосочок свій:
«Добрий мій кумеднику, дороге хлопя!
Ходиш ти травичкою, і літаю я…
Я не можу, любий, жить без висоти…»
Посміхнувся хлопчик і сказав: «Лети!»
Вправи 118, 119
Поставте іменники в родовий та орудний відмінок однини й множини. Два з них (на вибір) уведіть в речення.
Лисеня, козеня, орля, пташеня, зайченя, теля, бобреня, совеня, імя, чаєня.
Учені визначили структуру часнику, с…нтезували штучний аналог і випробували остан...ій на твари...них моделях різних захворювань. І виявилося, що ця справді унікальна р...човина знижує арт…ріальний тиск, усуває цукровий діабет, запобігає діареї, знижує ризик розвитку інфаркту міокарда.
VІ .Підбиття підсумків уроку
VІІ. Домашнє завдання
1.Опрацювати параграф 13, вивчити правила, вправа120
1