Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Словотвір. Орфографія» 6 клас

Про матеріал
Урок-узагальнення з теми "Словотвір. Орфографія". Цікаві завдання для учнів. Ефективна підготовка до контрольної роботи.
Перегляд файлу

1

Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Словотвір. Орфографія»

Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів зі словотвору; удосконалити вміння здійснювати словотвірний аналіз, пояснювати вивчені орфограми; розвивати вміння думати логічно, самостійно виконувати завдання; виховувати шанобливе ставлення до рідної мови.

Обладнання: підручник, зошит-тренажер з української мови (6 клас),завдання на картках, паперові яблучка для оцінювання (зелений колір яблучка – відмінно, жовтий – треба працювати краще, червоний - погано).

Тип уроку: урок-брейн-ринг.

  • I. Організаційний момент. Поділ на дві команди («Мовознавці» та « Словолюби»)
  • ІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів.  Оголошення теми й мети уроку
  • IІI.              Актуалізація опорних знань учнів
  1.       Перевірка домашнього завдання.
  2.        Бесіда.
  1.                     Що вивчає словотвір?
  2.                     Що вивчає орфографія?
  3.                     Що таке похідне слово?
  4.                     Яке слово вважають непохідним?
  5.                     Що таке твірне слово?
  6.                     Що таке твірна основа?
  7.                     Які способи словотворення вам відомі?
  8.                     Що таке словотвірний ланцюжок? Наведіть приклади.
  9.                     Які зміни відбуваються при творенні від прикметників на -ськ(ий), -зьк(ий) іменників за допомогою суфікса –ин(а)?
  10.                 Які слова ми називаємо складними?
  11.                 Які зміни відбуваються при творенні слів за допомогою суфіксів -ськ- , -ств-?
  12.                 Як пишемо слова з першою іншомовною частиною?
  • IV.              Систематизація й узагальнення вивченого

Завдання 1. «Визначте твірну основу»

Школяр, зимовий, сніговик, перебігти, земляний, водяний, вітерець, смородиновий, льодок, медок, лісочок, безсонний.

Завдання 2.  «Хто швидше?»

Позначте, яким способом утворено слова.

суфіксальний

спортбаза, відеокарта

префіксальний

спів, пуск

префіксально-суфіксальний

сестричка, лісник

безафіксний

учительська, черговий

складання основ

добігти, розказати

абревіація

безмежний, надмірний

перехід з однієї частини мови в іншу

ТСН, ООН

 

Завдання 3. «Хто більше?»

Від поданих слів утворіть якомога більше нових слів, використовуючи різні способи творення.

Казати, осінь, ліс, рукав, сором, голос, береза, весна, учити, зерно.

Завдання 4. «Конструктор»

Утворіть і запишіть від поданих пар слів нові слова способом складання основ:

Хліб, завод; чорна, слива; сухий, фрукти; будівництво, матеріали; крок, міра; край, знати; мороз, стійкий; трусити, земля; босими, ногами; верба, лози.

М у з и ч н а    х в и л и н к а

Завдання 5. «Словотворець»

Утворіть від поданих прикметників іменники із суфіксом –ин(а).

Турецький, хмельницький, німецький, житомирський, ужгородський, хустський, вінницький, гайдамацький, гуцульський, львівський.

Завдання 6. «Картка самоперевірки» (вставте пропущену букву).

Калу..ький

коза..тво

брат..тво

сива..ький

брат..ький

товари..ький

бджільни..тво

францу..ький

казах..ький

ужгород..ький

 

Завдання 7. Словотвірний розбір слів: лісовик, учитель, зернята, дощовий.

Завдання 8. «Цифровий диктант» (учні позначають цифрою «1» слова, що пишуться разом, «2» - через дефіс, «3» - окремо): антивірус, пів яблука, тишком-нишком, пів Києва, півкуля, мінідиктант, хліб-сіль, перекотиполе, кінець кінцем, снігопад, ексміністр, пів відра.

9. Узагальнення і систематизація знань (бесіда).

10. Підсумки уроку.

11. Домашня робота. Підготуватися до контрольної роботи.

doc
Додано
8 листопада
Переглядів
264
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку